AndroidHealthClinic

Kankerpatiënte mag sportschool niet in

Misschien komen in die sportschool ook wel een heleboel islamieten.

Heeft die toko het eindelijk voor elkaar dat de regels gehandhaafd worden (geen hoofddeksel in de sportschool). Moeten ze een uitzondering maken voor 1 iemand.

Straks loopt de hele toko weer rond met hoofddoeken en petjes omdat ze vinden dat als 1 het mag dan mogen ze het allemaal wel weer.

Dan kan de sportschool moeilijk iedereen weer iets gaan verbieden want velen mensen hebben er nogal een handje van om dan gelijk DISCRIMINATIE! te roepen.

Het is gewoon nooit goed.

• Topic Starter Topic Starter
Die regel is natuurlijk sowieso al totaal ludacris. Wie verzint er nou dat je niet met hoofddoek op mag trainen?
Omdat anderren zich er aan storen nota bene:roflol: nieteens vanuit hygiënische of veiligheidsoverwegingen.

Ik kan me nog een thread herinneren dat ging over een moslima die geweigerd werd (volgens mij ook bij f4f, maar kan het fout hebben) vanwege haar hoofddoek. Iedereen juichde dit toe.
En nu moeten we opeens het gaan gedogen, omdat ze ziek is geweest?
**** it, als je die regel hebt moet je die ook handhaven, hoe belachelijk die regel ook is.

Nu w88 tot iemand verteld dat geloof een keuze is, en kanker niet :popcorn:
+1 geloof is een keuze, maar het is ook die mevrouw haar keuze om een hoofddoek te dragen ipv een pruik, het heeft ook niks met haar ziekte te maken, ze doed gewoon zielig met haar ziekte.

Maar laten we eerlijk zijn, de gelijke behandeling maffia zou op haar achterste poten staan! We zijn de discussie over de boerkini alweer vergeten?? Een belachelijk kledingstuk dat nu gedoogd moet worden omdat een enkele moslima van mening was dat het uit geloofsovertuiging moet??
Ik denk dat ze zich gewoon belachelijk zouden maken. De publieke opinie zou dergelijk protest niet serieus nemen, en een rechtbank volgens mij ook niet. Tijdelijk dragen vanwege ziekte is iets totaal anders dan continu dragen vanwege mode of geloof. Het zou me dus verbazen als de sportschool veroordeeld zou worden voor discriminatie. Blijkbaar mocht ze elders wel binnen, en die sportschool heeft daar geen problemen mee gehad voor zover ik weet.

Ik denk dat ze zich gewoon belachelijk zouden maken. De publieke opinie zou dergelijk protest niet serieus nemen, en een rechtbank volgens mij ook niet. Tijdelijk dragen vanwege ziekte is iets totaal anders dan continu dragen vanwege mode of geloof. Het zou me dus verbazen als de sportschool veroordeeld zou worden voor discriminatie. Blijkbaar mocht ze elders wel binnen, en die sportschool heeft daar geen problemen mee gehad voor zover ik weet.

Het zou me eerlijk gezegd ook verbazen als de aangifte van deze vrouw iets uithaalt, durf te wedden dat F4F lacht in hun vuistjes om alle gratis reclame die ze nu krijgen.:D

Jullie argument is dat als de sportschool een uitzondering had gemaakt, dat ze dan net zo goed in de problemen zouden komen. Om eerlijk te zijn, ik geloof dat niet. De meeste mensen zouden akkoord gaan met de idee om een uitzondering te maken voor mensen die tijdelijk vanwege een chemo de hoofdhuid willen bedekken. Wie dat niet kan verdragen zou ik eerder uit de sportschool trappen.
de meeste mensen... laat me niet lachen, de wereld loopt vol egoistische klootzakken

in een ideale wereld zou het zo moeten zijn, maar spijtig genoeg is deze wereld verre van ideaal.

Het moment dat ze haar toelaten met een hoofddoek staan er ineens duizend parasieten te springen om discriminatie te roepen en kunnen ze fluiten naar hun regel (hoe belachelijk die regel ook is).

Jullie argument is dat als de sportschool een uitzondering had gemaakt, dat ze dan net zo goed in de problemen zouden komen. Om eerlijk te zijn, ik geloof dat niet. De meeste mensen zouden akkoord gaan met de idee om een uitzondering te maken voor mensen die tijdelijk vanwege een chemo de hoofdhuid willen bedekken. Wie dat niet kan verdragen zou ik eerder uit de sportschool trappen.

wie een hoofddoek ivm geloof niet verdragen kan is net zo goed een idioot imo.
Beetje inconsequent om het ene prima te vinden, zelfs aan te moedigen en het andere te verbannen.

Bij de helden in dit topic stoorde ik me meer over het taalgebruik. Bij sommigen totaal respectloos, zoals wel vaker hier. :rolleyes:

Volgens mij bedoelen ze een 'brede haarband' dat is zoiets:

Maar dan heeft ze nog steeds een zichtbaar kaal hoofd. En dan moet je je eens voorstellen dat je net door weken van pijn en ellende bent gegaan, dat je probeert om via sporten te herstellen en jezelf te motiveren, en dan kom je in zo'n sportschool waar je niet eens de gevolgen van de chemo mag bedekken. Met wat tegenslag krijg je nog een k*treactie van zo'n stumpert 'he kale'. Maar goed regeltjes zijn nu even belangrijker, dus oprotten maar ???
Daar gaat het toch niet om... Het gaat erom dat ze moeilijk uitzonderingen kunnen maken omdat je dan 100moslima's hebt die ook allemaal in de hoofddoek willen trainen, en nog eens 50 jongeren met petjes.

Ze nemen de oorlog tegen de islam wel erg serieus.

de meeste mensen... laat me niet lachen, de wereld loopt vol egoistische klootzakken
Klopt, maar wat het onderwerp kanker betreft is er toch een vrij grote eensgezindheid. Ik ken weinig mensen die gaan roepen 'hé als die kankerpatiënt dat mag dan ik ook' sowieso ben je dan vrij zielig bezig en ga je op weinig steun mogen rekenen.

wie een hoofddoek ivm geloof niet verdragen kan is net zo goed een idioot imo.
Beetje inconsequent om het ene prima te vinden, zelfs aan te moedigen en het andere te verbannen.
Andere discussie. Er is een algemeen verbod op hoofddeksels, dus ook petjes. Als dit de sfeer helpt dan kan je daar weinig op tegen hebben. Maar als je nog niet verdraagzaam genoeg bent tegenover een patiënt die het zo al moeilijk genoeg heeft, wat voor een triest mens ben je dan.

Daar gaat het toch niet om... Het gaat erom dat ze moeilijk uitzonderingen kunnen maken omdat je dan 100moslima's hebt die ook allemaal in de hoofddoek willen trainen, en nog eens 50 jongeren met petjes.
Al op gereageerd. Volgens mij zal dat wel meevallen met dat protest, en anders gewoon negeren.

wat is het wezenlijke verschil tussen een brede bandana en een hoofddoekje ???
Uit punt van veiligheid niet veel lijkt me..

Een wereld van verschil tussen het tijdelijke karakter van het dragen van een hoofddeksel wegens ziekte t.o.v. het permanente karakter van het dragen van een hoofddeksel vanwege welke reden dan ook.

Een wereld van verschil tussen het tijdelijke karakter van het dragen van een hoofddeksel wegens ziekte t.o.v. het permanente karakter van het dragen van een hoofddeksel vanwege welke reden dan ook.

Juist!

Slotje, volgende onderwerp. :D

Mee eens.
Maar aan een tijdelijke hoofddoek ivm een ziekte kan iemand zich toch ook ergeren?
Maar ik denk net als T dat mensen zich niet zullen gaan ergeren als er iemand met een hoofddoek rondloopt vanwege haar ziekte. Denk dat de meesten wel over hun hart zullen strijken bij zoiets.

Maargoed f4f moet gewoon opdonderen met die pauperregels van ze.

Komt bij dat ze misschien door andere sportschool bezoekers gewezen gaat worden op het feit dat ze geen hoofddeksel mag dragen. Want die weten natuurlijk niet dat zij kaal is door de gevolgen van chemo. Moet er constant een begeleider bij zijn die uitleg waarom zij wel en andere niet? Of moet ze dan een bordje om haar nek dragen; 'Ik mag een hoofddoek dragen omdat ik kaal ben van de chemo'?

Met andere woorden, is de vernedering niet nét zo groot als zij als enige in de gehele sportschool wel een hoofddoek mag dragen? De blikken, de opmerkingen.. de aandacht, zowel negatief als positief? Daar wil je dan toch helemaal niet meer sporten?

Ik denk niet dat ze daar over nagedacht heeft.

tja, het is natuurlijk zwaar lullig dat ze die mevrouw weigeren, maar het heeft wel een keerzijde.
als je de regels instelt, moet je die ook voor iedereen laten gelden.
natuurlijk moeten er uitzonderingen gemaakt kunnen worden, maar wat zou je in dit geval krijgen?
mensen die jaloers worden dat zij wel iets op haar hoofd mag en de rest niet. zal dus continu aan die mevrouw of aan het sportcentrum gevraagd worden waarom zij het wel mag, en een ander niet. moet je dan elke keer weer vertellen dat die vrouw kanker heeft gehad? lijkt me ook niet prettig voor die vrouw en ze zal met scheve ogen aangekeken worden.

natuurlijk is haar situatie tijdelijk en vanuit geloofsovertuiging permanent, maar als je het ene wel toe gaat laten en het andere niet zal je vanuit de islamitische wereld waarschijnlijk weer een hoop gezeik op je hals halen en kan begrijpen dat je hier als sportschool geen zin in hebt.

ik kan me dus wel inleven in de beslissing van deze sportschool en ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben.

Terug
Naar boven