XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Mooi dat het zo goed gaat! Erg benieuwd wat je neer zal gaan zetten op t nk.

Goodmorning
1x5 20 kg
1x5 25 kg*
3x5 30 kg
Voelt een beetje kut op m'n rug. Voelde wel goede hamstring stretch en een fijne activatie in de onderrug (fijn is het nooit te noemen met andere oefeningen dus erg positief dit).
Weet niet wat een beetje normaal gewicht is maar vond dit al redelijk zwaar aanvoelen voor een acc oef.
Heb je een safety squat bar in je gym? Wel lekker om hem daarmee te doen.

Wanneer is nk?

Nice VPR.
Goodmornings hoeven niet altijd zwaar uitgevoerd te worden om zwaar aan te voelen.
Ik doe ze absoluut niet graag, maar als ik ze technisch goed uitvoer met wat minder gewicht heb ik de indruk dat ze beter werken.
Je kan ze ook met een SSB doen. Kan wat aangenamer zijn.

Gaat de goeie kant op!

Wat zijn de minpuntjes, als ik vragen mag? Pijntjes?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.811
Nice VPR.
Goodmornings hoeven niet altijd zwaar uitgevoerd te worden om zwaar aan te voelen.
Ik doe ze absoluut niet graag, maar als ik ze technisch goed uitvoer met wat minder gewicht heb ik de indruk dat ze beter werken.
Je kan ze ook met een SSB doen. Kan wat aangenamer zijn.

Zelfde verhaal met RDL/SLDL eigenlijk wat je zegt. Velen claimen daarbij dat het gewicht niet bijster hoog hoeft te zijn om alle spieren te laten doen wat ze moeten doen.
Volgende GM-sessie even aankijken wat dan goed voelt als gewicht. Gok zo rond de 40-45 kg.

Hebben denk ik geen ssb helaas...

Gaat de goeie kant op!

Wat zijn de minpuntjes, als ik vragen mag? Pijntjes?

Bedoel algemene dingen als weinig energie of een lift x die op dag y minder gecontroleerd verloopt. Zal je toch altijd wel eens hebben.

Goodmornings gewoon laag beginnen, ik ben met alleen de stang begonnen en heb toen ik de vorm door had langzaam er gewicht op gegooid. Hoger dan 5x5x70kg ben ik dan ook nog niet gegaan en heb toch het gevoel dat het veel carryover heeft naar de squat en dl.

• #2.813
Goodmornings gewoon laag beginnen, ik ben met alleen de stang begonnen en heb toen ik de vorm door had langzaam er gewicht op gegooid. Hoger dan 5x5x70kg ben ik dan ook nog niet gegaan en heb toch het gevoel dat het veel carryover heeft naar de squat en dl.

Had verwacht dat het veel op een RDL zou lijken qua gevoel maar bleek toch niet zo te zijn. Denk dat het voor mij met name voor deadlifts goed gaat werken om de rug goed recht te houden en voldoende ham-explosiviteit te creëren onderin.

• #2.814
11/4/2018 - week 1, dag 2 (prep cycle III)
BP paused

1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
1x1 60 kg
1x1 60 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
Singles gingen beter dan de 2-reppers. Lekker stabiel, symmetrisch en snel.

Deadlift from boxes
1x3 60 (extra)
1x3 85 kg
1x3 100 kg
1x3 115 kg
1x3 115 kg
1x2 120 kg (4s hold)
1x2 120 kg (4s hold)
1x2 122.5 kg (4s hold) (ipv 120) (VPR)*
Andere VPR is 2x2x120 + 2x1x125. De 120's vlogen omhoog dus laatste setje beetje verhoogd. Op film nog steeds erg hard die laatste set.

Tricep pushdown
5x6 18 kg

Seated row
1x6 45 kg
4x6 52 kg (VPR)
Iets langer gerust dan normaal.
Voor het eerst in tijdens dat ik pomp, of in ieder geval goede mmc, in m'n lats voelde. En bijna alleen in lats.

Wrist curls slow negatief
3x10 4 kg per kant

Ab rollouts (thuis)
4x8 bw

Trainingstijd: 90 min

Ben wel erg benieuwd of die harde deadlift from boxes voor mij persoonlijk gaan vertalen in een harde deadlift PR.

Die DLs leken wel heel erg makkelijk. Maar dat bedriegt soms wel redelijk bij zulke YT filmpjes.
Je rijgt de VPRs wel redelijk aan elkaar de laatste tijd, heb ik de indruk. :)

• #2.816
Die DLs leken wel heel erg makkelijk. Maar dat bedriegt soms wel redelijk bij zulke YT filmpjes.
Je rijgt de VPRs wel redelijk aan elkaar de laatste tijd, heb ik de indruk. :)

Als ze eenmaal 5 cm boven m'n knieën zijn knal ik het eruit. En dit waren relatief, voor zware deadlifts op 90-92.5%, erg harde reps. Zo voelde het ook.
Natuurlijk verbeterd m'n techniek ook met de tijd waardoor ze beter gaan.

En thanks! VPR's zijn natuurlijk wel afhankelijk van wat voorschreven wordt in de template. Daarbij moet je ze wel uitvoeren of course :p
Nu is dat bij Sheiko niet super moeilijk vind ik zelf, omdat de gewichten niet enorm hoog oplopen over het algemeen gezien.

Als ze eenmaal 5 cm boven m'n knieën zijn knal ik het eruit. En dit waren relatief, voor zware deadlifts op 90-92.5%, erg harde reps. Zo voelde het ook.
Natuurlijk verbeterd m'n techniek ook met de tijd waardoor ze beter gaan.

En thanks! VPR's zijn natuurlijk wel afhankelijk van wat voorschreven wordt in de template. Daarbij moet je ze wel uitvoeren of course :p
Nu is dat bij Sheiko niet super moeilijk vind ik zelf, omdat de gewichten niet enorm hoog oplopen over het algemeen gezien.
Je doet wel regelmatig enkele kilootjes bij wat voorgeschreven staat. Dus da's toch een goed teken.
En of het nu voorgeschreven staat of niet. Een VPR is iets dat je nog nooit gedaan hebt. Altijd cool.

• #2.818
Je doet wel regelmatig enkele kilootjes bij wat voorgeschreven staat. Dus da's toch een goed teken.
En of het nu voorgeschreven staat of niet. Een VPR is iets dat je nog nooit gedaan hebt. Altijd cool.

Dat eerste had ik nog niet aan gedacht, true that :grinny:
VPR's zijn inderdaad altijd leuk.

• #2.819
13/4/2018 - week 1, dag 3 (prep cycle III)
BP en CGBP omgeruild met squat omdat squatrek bezet was.

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg

GCBP
5x5 42.5 kg

Squat
1x5 60 kg
1x4 72.5 kg
1x3 85 kg
1x2 90 kg
1x2 90 kg
1x2 90 kg
1x2 90 kg
Lekker rap en goede techniek.

Tussendoor met gewichten wisselen voor iemand anders sterretjes en daarna even zwart voor m'n ogen...

Goodmorning
5x5 40 kg
Goed gewicht om voorlopig mee verder te gaan denk ik.

Cable fly
1x6 10.2 kg per kant
4x6 7.9 kg per kant

3x10 4 kg per kant

• #2.820
14/4/2018 - week 1, dag 4 (prep cycle III)
Door iemand wat stretches bij me laten doen voor lowerbody.
Hams waren helemaal los, hoever ook doorgedrukt werd. Kuiten, hip flexoren en nog iets voelde ik wel echt t*ring goed.

Incline BP

1x5 35 kg (extra)
5x3 45 kg
Ook maar -2.5 kg ivm dealoaden.

Deadlift paused 5-7 above knees
1x3 65 kg
1x3 80 kg
Alles per ongeluk conventional gedaan tot hier.
1x3 92.5 kg
1x2 100 kg (4s hold)
1x2 100 kg (4s hold)
1x2 100 kg (4s hold)
1x2 100 kg (4s hold)
Voelde als 90 kilo, lekkerrr

Lat pulldown
1x6 45 kg
1x6 52 kg
2x6 47.3 kg

Glute bridges
4x6 100 kg

Facepulls
3x8 32 kg

3x10 4 kg per kant
Vanaf aankomende week nog maar eens per week doen om de stretch op orde te houden.

---

Dinsdag, de dag voor m'n meet, ga ik een yogales met tennisballen doen voor bindweefselmassage.
Denk dat dit m'n lifts die dag erna erg ten goede kan gaan komen.

Gewicht gaat veel meer alle kanten op tov toen ik aan de pil zat.
Gisteren 71.0, vanochtend 70.2 bijvoorbeeld. Natuurlijk fluctueert het altijd wel, alleen nu nóg meer.

Denk ook dat m'n onderhoud wat hoger ligt door nieuwe baantje.
Taille bv -0.5 cm vanochtend (laatste keer 21/3 gemeten). Heb nu juist ook veel honger/trek.
Alleen maar mooi zou dat zijn want dat betekend dat ik minder laag in de cut hoef te gaan zitten.

Terug
Naar boven