Fitness Seller

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Succes met de voorbereiding.

• Topic Starter Topic Starter
Tof dat je je hebt ingeschreven voor de mockmeet! Ben een keer bij Fox geweest en vind het een erg toffe gym.
Ook een mooi doel om naartoe te werken, ben benieuwd hoe je het gaat vinden.

Heb je wat bulken betreft een harde grens voor jezelf, bijvoorbeeld een gewicht waar je je niet meer prettig bij voelt?

Ja ben benieuwd hoe het is om een keer bij een sportschool te trainen dat geen basic fit is, waarschijnlijk best fijn vanwege de geschikte en onbeperkte materialen. En vind het zeker een leuk doel!

Eigenlijk niet. Zelf ben ik altijd (ook buiten sport om) ingesteld op: ik zie wel hoe het gaat, aanpassen kan altijd onderweg. Zitten voor- en nadelen aan natuurlijk..
Vet is tot nu toe amper (zichtbaar) omhoog gegaan, zeker als ik het vocht meeneem.

Als ik het bekijk naar m'n doel voor de zomer denk ik dat er zo'n 5%-6% af moet voordat ik zichtbare abs zou hebben (lijkt me gewoon leuk voor een keer). Maar wil geen magere hein lijken met mooie obliques. Het totaal moet kloppen, dus bulk ik even door. 5%-6% moet in 6-7 weken te doen zijn dus denk dat ik daar eind mei of begin juni mee start. Onderhoud ben ik nu dus niet in geïnteresseerd, maar wil denk ik 2-3 weken m'n onderhoud opzoeken voor de cut. Dan zou ik dus halverwege mei kunnen stoppen ala ik dit aanhou.

Maar vooralsnog, kijk ik naar het verloop :)

Succes met de voorbereiding.

Dankjewel :)

Edit:
Wilde graag in de -63 klasse meedoen voor beginnerswedstijd PL in juni, maar dat zet ik vanwege bovenstaand verhaal van me af en ga dan gewoon voor de -72. Kacht ontwikkelen en massa in benen staan nu voorop.

Ja ben benieuwd hoe het is om een keer bij een sportschool te trainen dat geen basic fit is, waarschijnlijk best fijn vanwege de geschikte en onbeperkte materialen. En vind het zeker een leuk doel!
Je zou die 105%ers in de eerste week van 32 eventueel kunnen oefenen inc signalen bij een degelijke gym inc wedstrijdrack en mensen die wat wedstrijdervaring hebben om je voor te bereiden.

Je zou die 105%ers in de eerste week van 32 eventueel kunnen oefenen inc signalen bij een degelijke gym inc wedstrijdrack en mensen die wat wedstrijdervaring hebben om je voor te bereiden.

Goeie tip, ga ik doen! Binnekort even naar een geschikte sportschool kijken.

---

Niet 100% fit maar dat zat de training gelukkig niet in de weg vandaag.

13/1/2016 - week 1, dag 3 (#30)
Leg press

1x5 60 kg
1x6 70 kg
Wachten...

Squat
Eerste 2 setjes geskipt vanwege LP
1x4 55 kg
1x3 65 kg
1x3 65 kg
1x3 70 kg
1x3 70 kg
1x6 70 kg (ipv 2x3) (VPR)
1x3 70 kg

BP paused
1x5 27.5 kg
1x4 32.5 kg
1x3 37.5 kg
1x2 42.5 kg
1x2 42.5 kg
1x2 42.5 kg
1x2 42.5 kg
1x2 42.5 kg
Geen last van bicep :)

GCBP
5x6 32.5 kg

Squat
1x5 45 kg
1x5 55 kg
1x5 55 kg
1x4 65 kg
1x4 65 kg
1x4 65 kg
1x4 65 kg
Voelde zwaarder dan de 70's, maar ging goed.

Glute bridges
3x8 60 kg

Hyperextensions
1x6 bw +5 kg (PR)
3x6 bw +5 kg
Sodeju, onderrug helemaal strak en hams gaar.

Rolling tricep extension
3x10 6 kg per kant (ipv 5x10 want geen zin)

Trainingstijd: ?

Lekker hoor 2x squatten!

Zeker lekker!! En dat hebben m'n hamstrings wel geweten...

Bedacht me net tijdens een wandelingetje in dit gure weer dat m'n squat zoveel beter geworden is sinds Sheiko. Alles voelt ook totaal anders. Eerst was het zitten en opstaan. Nu meer met spanning omlaag & heupen driven, klap ook nooit meer in elkaar. Diepte is ook on point en merk dat ik daarmee ook smaller ben gaan squatten.

Bij hyperextensions voel ik hammies nóg beter wanneer ik met mijn tenen als het ware iets naar buiten wijs, en dan 'bovenin' even vasthouden.
Het proberen waard ;).

@lloydatoni en anderen. Heb een paar gyms opgezocht om daarbij dag 2 van week 1 van #32 te trainen. Liefst inderdaad iemand die signals kan geven en kan kijken of een lift oké is. Zitten er aanbevelingen tussen?

Iron House Utrecht
Crossfit Keistad Amersfoort
Raw Power Baarn

Zelf kan ik amper gyms en via Google kom ik vaak uit op particuliere sportschooltjes. Liefste in provincie Utrecht.

@lloydatoni en anderen. Heb een paar gyms opgezocht om daarbij dag 2 van week 1 van #32 te trainen. Liefst inderdaad iemand die signals kan geven en kan kijken of een lift oké is. Zitten er aanbevelingen tussen?

Iron House Utrecht
Crossfit Keistad Amersfoort
Raw Power Baarn

Zelf kan ik amper gyms en via Google kom ik vaak uit op particuliere sportschooltjes. Liefste in provincie Utrecht.
Niks mis met iron house hoor. Missen wel een wedstrijdrack maar altijd goed kunnen trainen daar.

Ironhouse is het meest gefocussed op powerlifting denk ik, maar ben er zelf nooit geweest.
RPB is sowieso ook heel vet, maar dan moet je Gijs (G-men) even contacten wanneer ze open zijn.
Andere nooit van gehoord.

Ironhouse is het meest gefocussed op powerlifting denk ik, maar ben er zelf nooit geweest.
RPB is sowieso ook heel vet, maar dan moet je Gijs (G-men) even contacten wanneer ze open zijn.
Andere nooit van gehoord.

Thanks voor het meedenken. Ga denk ik gewoon voor ironhouse omdat die me het meest toegankelijk lijkt (ben nogal van de makkelijk als het even kan) :)

Insinueer je nu dat je makkelijk bent :eyebrow: :eyebrow: :eyebrow:

17/1/2017 - week 2, dag 1 (#30)
Squat

1x5 45 kg
1x4 55 kg
1x4 55 kg
1x3 65 kg
1x3 65 kg
1x2 70 kg
1x2 70 kg
1x1 80 kg
1x1 80 kg
1x1 80 kg
Gingen smooth.

BP t&g (bw challange)
1x5 27.5 kg
1x3 32.5 kg
1x2 37.5 kg
1x25 32.5 kg
Holy moly... Triceps konden niks meer :o
1x2 42.5 kg
1x2 42.5 kg
Filmpje komt eraan! Had met mezelf afgesproken dat ik ging janken als ik niet minimaal 15reps haalde.

Dumbell fly
3x10 8 kg (ipv 5x10)

Pushups
3x10 bw
Triceps, en in mindere mate borst, he-le-maal op.

Squat
1x5 45 kg
1x4 55 kg
1x3 65 kg
1x3 65 kg
1x2 70 kg
1x2 70 kg
1x2 70 kg
1x2 70 kg
Squats gingen vandaag heerlijk, techniek mooi consequent!

RDL
1x8 50 kg (PR)
2x8 50 kg

Bench squeeze
3x15 sec

Trainingstijd: 120 min (incl kletsen)

---

Deze week di-do-za trainen.

Ga wat gripwerk erbij doen, met name gericht op deadlift gripkracht; 1xpw zo lang mogelijk deadhang (beginnen met 2 handen), 1xpw bench squeeze en laatste DL rep vd dag zo lang mogelijk bovenin vasthouden.
Volgens mij had @Starx6673 dit artikel gepost, daarin staan ook de bench squeezes uitgelegd. En ja, die voel je écht!

Da's een flinke repout :o.
In voor filmpje! :D

En interessant leesvoer, thanks ^^

Da's een flinke repout :o.
In voor filmpje! :D

En interessant leesvoer, thanks ^^

Nog bedankt! Filmpje staat inmiddels in de contest & het artikel is zeer kort en krachtig naar mijn idee :)

---

Heb sinds (ik gok) 3-4 weken last van spier trillingkjes. Heel snel en ongecontroleerd, alsof er lucht onder je huid snel kruipt en bubbeld. Kan op allerlei plekken; mid glutes, liezen, binnekant bovenarm, midden rug, boven rug zijn voorbeelden hiervan. Meestal heb ik het 's avonds.

Enig idee hoe dit komt? Op internet kom je de gekste dingen tegen maar ben benieuwd of iemand anno 2017 kan vertellen wat de oorzaak hiervan is. Vooral uit nieuwsgierigheid en misschien dat ik het dan kan verhelpen, want het is soms irritant.

Vocht is hetzelfde als daarvoor: minimaal 2.25L en bulk al een stuk langer dan die x aantal weken dat ik die trillingen heb.

Nog bedankt! Filmpje staat inmiddels in de contest & het artikel is zeer kort en krachtig naar mijn idee :)

---

Heb sinds (ik gok) 3-4 weken last van spier trillingkjes. Heel snel en ongecontroleerd, alsof er lucht onder je huid snel kruipt en bubbeld. Kan op allerlei plekken; mid glutes, liezen, binnekant bovenarm, midden rug, boven rug zijn voorbeelden hiervan. Meestal heb ik het 's avonds.

Enig idee hoe dit komt? Op internet kom je de gekste dingen tegen maar ben benieuwd of iemand anno 2017 kan vertellen wat de oorzaak hiervan is. Vooral uit nieuwsgierigheid en misschien dat ik het dan kan verhelpen, want het is soms irritant.

Vocht is hetzelfde als daarvoor: minimaal 2.25L en bulk al een stuk langer dan die x aantal weken dat ik die trillingen heb.

Ik heb echt geen idee. Nog nooit van gehoord. Het enige, wat enigszins in de buurt komt, wat ik soms heb is een trillend ooglid. Dat komt bij mij als ik vermoeid ben en/of stress heb.

Edit- Ik heb het filmpje gezien. Goed bezig!

Laatst bewerkt:
Ik heb echt geen idee. Nog nooit van gehoord. Het enige, wat enigszins in de buurt komt, wat ik soms heb is een trillend ooglid. Dat komt bij mij als ik vermoeid ben en/of stress heb.!
Moet ook gelijk aan zoiets denken, alsof er een spiertje/zenuw 'spastisch' aan het doen is.
Herken er zelf het 'borrelige' gevoel onder je huid, alsof er van binnen een zenuw of spiertje aan het trillen is.
Er zal vast een begrip voor zijn.. Maar vraag me niet welk :o.

Terug
Naar boven