MuscleMeat

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb echt geen idee. Nog nooit van gehoord. Het enige, wat enigszins in de buurt komt, wat ik soms heb is een trillend ooglid. Dat komt bij mij als ik vermoeid ben en/of stress heb.

Edit- Ik heb het filmpje gezien. Goed bezig!

Die oogtrillingen ken ik inderdaad ook. Daar lijkt het niet helemaal op, de enige overeenkomst is dat het trilt, het gevoel is anders :p

Dankjewel! Was behoorlijk uitputtend voor m'n triceps hehe

Moet ook gelijk aan zoiets denken, alsof er een spiertje/zenuw 'spastisch' aan het doen is.
Herken er zelf het 'borrelige' gevoel onder je huid, alsof er van binnen een zenuw of spiertje aan het trillen is.
Er zal vast een begrip voor zijn.. Maar vraag me niet welk :o.

Ja dat kan inderdaad, maar komt op zoveel plekken voor, dat ik me afvraag of het een spasme is of ergens door veroorzaakt wordt (denk het laatste).
Het borrelt/trilt ook een stuk sneller dan zo'n oogspasme. Ben benieuwd of iemand weet wat het kan zijn :)

Probeer eens magnesium citraat te supplementeren.

Voor deadlift gripkracht werkt elke werkset op het laatst 4s vasthouden (of minder als het niet lukt) erg goed.

Probeer eens magnesium citraat te supplementeren.

Voor deadlift gripkracht werkt elke werkset op het laatst 4s vasthouden (of minder als het niet lukt) erg goed.

Thanks! We hebben dit potje nog thuis staan dus ga die supplementeren. Zit 400mg magnesium in per capsule.
Zit ook tryptofaan bij, kan geen kwaad want al zolang als ik me kan herinneren is m'n slaap 3x niks; met name in slaap komen.

Dat is wel een goede aanpak denk ik, beter dan alleen de allerlaatste rep vasthouden. Vind dat gripkracht gewoon in orde moet zijn en blijven, heb er voorheen nooit echt naar om gekeken.

Is 5-HTP niet geschikter daarvoor dan tryptofaan?

Bij twijfel huisarts.

Anders, google eens op original cbd olie ;)

Is 5-HTP niet geschikter daarvoor dan tryptofaan?

Heb even moeten googlen want ben hier niet helemaal in thuis, maar denk daaruit te kunnen opmaken dat je gelijk hebt. Nu heb ik geen zin (en heb het geld er niet voor over) om voor elk apart dingetje supplementen aan te schaffen. Maar bovenstaand potje hadden we thuis dus die ik ga ik gebruiken voor de magnesium en dacht: die tryptofaan is in dat geval mooi meegenomen.

Overigens vind ik melatonine los gebruiken niks meer. 1 mg doet z'n werk niet, 3 mg soms niet en als het dat wel doet voel ik me helemaal wappie als ik in slaap ga vallen, ik schrik telkens wakker als ik bijna in slaap ben etc.

Bij twijfel huisarts.

Anders, google eens op original cbd olie ;)

Daar heb je gelijk in, eerst maar eens even die magnesium proberen!

Nu klinkt het alsof ik een hele pillenfabriek thuis heb, maar die cbd olie hebben we ook geloof ik :o

Heb je veel stress de laatste tijd?

Not that I'm aware of. Zijn tijdens geweest dat ik 3x meer stress had dan nu, dit niveau is zegmaar alledaagse stress; wat ga ik vanavond eten, ga ik de bus optijd halen, hoe moet ik aanstaand weekend nou daar én daar naartoe -achtige dingen.

Edit: vind dat overigens niet echte "stress", in de negatieve vorm, maar dat zijn simpele voorbeelden van dingen die me bezighouden.

Edit: zie zojuist dat magnesiumtekort kan optreden (uiteraard) onder topsporters & oa bij gebruik van laxeermiddelen; die gebruik ik dus dagelijks (20gram p/dag en 1x in de zoveel weken 100gram)... Zou dus heel goed kunnen dat hier de oorzaak ligt :)

Edit: zie zojuist dat magnesiumtekort kan optreden (uiteraard) onder topsporters & oa bij gebruik van laxeermiddelen; die gebruik ik dus dagelijks (20gram p/dag en 1x in de zoveel weken 100gram)... Zou dus heel goed kunnen dat hier de oorzaak ligt :)

Magnesium (citraat) is een must onder sporters, met of zonder laxeermiddel. Ik zou het voor het slapen innemen voor een betere nachtrust, iedereen die ik ken slaapt er heerlijk op.

Nog bedankt! Filmpje staat inmiddels in de contest & het artikel is zeer kort en krachtig naar mijn idee :)

---

Heb sinds (ik gok) 3-4 weken last van spier trillingkjes. Heel snel en ongecontroleerd, alsof er lucht onder je huid snel kruipt en bubbeld. Kan op allerlei plekken; mid glutes, liezen, binnekant bovenarm, midden rug, boven rug zijn voorbeelden hiervan. Meestal heb ik het 's avonds.

Enig idee hoe dit komt? Op internet kom je de gekste dingen tegen maar ben benieuwd of iemand anno 2017 kan vertellen wat de oorzaak hiervan is. Vooral uit nieuwsgierigheid en misschien dat ik het dan kan verhelpen, want het is soms irritant.

Vocht is hetzelfde als daarvoor: minimaal 2.25L en bulk al een stuk langer dan die x aantal weken dat ik die trillingen heb.
Wat neem je qua supplementen (check als je een multivit. slikt specifiek vitamine b6 en de dosering daarvan) en wat heb je veranderd in de afgelopen maand?

Laatst bewerkt:
Dat zou heel goed kunnen! Pas wel op met de suppletie van magnesium, want magnesiumoxide en sulfaat werken laxerend. Citraat volgens mij niet, maar dat zou ik even op moeten zoeken. Citraat is sowieso beter opneembaar.

Magnesium (citraat) is een must onder sporters, met of zonder laxeermiddel. Ik zou het voor het slapen innemen voor een betere nachtrust, iedereen die ik ken slaapt er heerlijk op.

Denk inderdaad dat het geen kwaad kan om het uberhaupt te nemen. Heb nooit stilgestaan bij supps/extra vitamines...
Zou lekker zijn als het slapen dan ook nog wat beter lukt!

Wat neem je qua supplementen (check als je een multivit. slikt specifiek vitamine b6 en de adh daarvan) en wat heb je veranderd in de afgelopen maand?

Ik neem momenteel niks qua supps, zoals ik hierboven typ, heb ik er nooit bij stilgestaan :o
Alleen vitamine d buiten de zomermaanden om.
Voeding qua producten is ook nagenoeg niet gewijzigd in de afgelopen maanden, alleen dat ik bulk sinds november, maar spiertrekkingen heb ik pas ~2/3/4 weken.

Dat zou heel goed kunnen! Pas wel op met de suppletie van magnesium, want magnesiumoxide en sulfaat werken laxerend. Citraat volgens mij niet, maar dat zou ik even op moeten zoeken. Citraat is sowieso beter opneembaar.

Laxerend is voor mij geen probleem... Oké flauw. Daar ga ik op letten, maar moet sowieso goedkomen als ik eenmaal daags 400mg neem. Ga niet over doseringen heen. Weet jij of [Link niet meer beschikbaar]citraat betreft of niet? Citraat is geloof ik wel beter opneembaar door je darmen.

2x2 druppels cbd original onder je tong per dag en moet je eens kijken wat er met je stress gebeurt :) (neem het nu al maanden, ben nog nooit zo rustig geweest in mijn hoofd).

Denk inderdaad dat het geen kwaad kan om het uberhaupt te nemen. Heb nooit stilgestaan bij supps/extra vitamines...
Zou lekker zijn als het slapen dan ook nog wat beter lukt!

Ik neem momenteel niks qua supps, zoals ik hierboven typ, heb ik er nooit bij stilgestaan :o
Alleen vitamine d buiten de zomermaanden om.
Voeding qua producten is ook nagenoeg niet gewijzigd in de afgelopen maanden, alleen dat ik bulk sinds november, maar spiertrekkingen heb ik pas ~2/3/4 weken.

Laxerend is voor mij geen probleem... Oké flauw. Daar ga ik op letten, maar moet sowieso goedkomen als ik eenmaal daags 400mg neem. Ga niet over doseringen heen. Weet jij of [Link niet meer beschikbaar]citraat betreft of niet? Citraat is geloof ik wel beter opneembaar door je darmen.
Ik heb bij een verstopping wel eens magnesiumoxide en een hoge dosis vit c geslikt. Werkt enorm goed haha. Maar goed, dat vult niet je tekort aan:p

Ik heb het even voor je opgezocht. Er zit oxide, chelaat en citraat aan.

Nu is het wel zo met magnesium dat dit in de juiste verhouding moet staan tov calcium, fosfor etc. Bij een tekort kun je wel tijdelijk hoger doseren. Het is beter (ook ivm de opname) om het uit voeding te halen. 1 favoriet is cacao:) Maar goed, dat is natuurlijk met alles zo. Ik slik wel extra vit c, multi, omega 3 en zo nu en dan een hoge dosis magnesium omdat ik niet alles uit mijn voeding kan halen.

2x2 druppels cbd original onder je tong per dag en moet je eens kijken wat er met je stress gebeurt :) (neem het nu al maanden, ben nog nooit zo rustig geweest in mijn hoofd).

Heb me een beetje ingelezen, want zo op het eerste oog is niet veel info over de (mogelijke) werking te vinden. Na het lezen vind ik het het proberen waard! Ga dat dan over een weekje nemen om te kijken of magnesium alleen al voldoende doet of juist allebei. I'll keep you updated :)

Ik heb bij een verstopping wel eens magnesiumoxide en een hoge dosis vit c geslikt. Werkt enorm goed haha. Maar goed, dat vult niet je tekort aan:p

Ik heb het even voor je opgezocht. Er zit oxide, chelaat en citraat aan.

Nu is het wel zo met magnesium dat dit in de juiste verhouding moet staan tov calcium, fosfor etc. Bij een tekort kun je wel tijdelijk hoger doseren. Het is beter (ook ivm de opname) om het uit voeding te halen. 1 favoriet is cacao:) Maar goed, dat is natuurlijk met alles zo. Ik slik wel extra vit c, multi, omega 3 en zo nu en dan een hoge dosis magnesium omdat ik niet alles uit mijn voeding kan halen.

Haha nee dat heeft een iets ander doel...

Thanks voor het opzoeken!

Ik weet natuurlijk niet -zeker- of ik een tekort heb, dus hou het even op safe met 400mg p/dag. Cacao is sowieso ook favo bij mij haha, neem wel regelmatig wat 72% pure chocola :) banaan ook zie ik, die neem ik vrijwel elke dag.

Als ik merk dat de magnesium (evt icm cbd olie) z'n werk doet ga ik even verder kijken of ik ergens anders nog aan kan vullren qua vitaminen.

Meting van vandaag (12/1 > 19/1)
Gewicht: 66.0 ? 66.3 (+0.3)
Taille: 67 > 66.25 (-0.75)
Heup: 85.5 > 86 (+0.5)
Kcals: 2500

Huidplooi %: 9.93 > 10.14 (+0.21)
Huidplooi mm: 21.85 > 22.40 (+0.55)

19/1/2017 - week 2, dag 2 (#30)
Deadlift up to knees

1x4 60 kg
1x4 70 kg
1x4 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg
Hier geen holds omdat ik dat niet zo rugvriendelijk vind.

BP paused
1x5 32.5 kg
1x4 37.5 kg
1x3 32.5 kg verkeerd gewicht
1x3 42.5 kg meteen erachteraan
1x4 42.5 kg (ipv 2x2)
1x1 47.5 kg
1x1 47.5 kg
1x3 42.5 kg
1x5 37.5 kg
1x7 32.5 kg

Deadlift
1x4 60 kg
1x4 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 90 kg - 4s hold
1x3 90 kg - 4s hold
1x3 90 kg - 4s hold
1x3 90 kg - 4s hold
1x3 90 kg - 4s hold
Laatste rep vd set dus vasthouden bovenin. Voelde alsof m'n oogballen uit m'n hoofd schoten :o

Dumbell fly
4x10 8 kg (ipv 5x10)

Walking lunges
5x5 10 kg per been

Ab rollouts (extra)
2x8
1x6

Trainingstijd: 140 min

Deads gingen lekker vandaag! Walking lunges en abs al even niet gedaan dus dat ga ik morgen denk ik wel voelen...

Denk dat ik door de magnesium wel lekker geslapen heb, heb voor het eerst in maanden zelfs een droom kunnen onthouden...

Denk alleen dat ik griep heb :(
Behoorlijk gezweet en koude rillingen. Nadeel is dat ik vandaag sowieso de deur uit moet, maar denk dat ik de eerste uren school skip en nog verder ga slapen.

Beterschap! Helaas vergeet ik mijn stoute dromen altijd :cool:

19/1/2017 - week 2, dag 2 (#30)

Deadlift
1x4 60 kg
1x4 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 90 kg - 4s hold
1x3 90 kg - 4s hold
1x3 90 kg - 4s hold
1x3 90 kg - 4s hold
1x3 90 kg - 4s hold
Laatste rep vd set dus vasthouden bovenin. Voelde alsof m'n oogballen uit m'n hoofd schoten :o

Als je gestrekt staat voorzichtig ademen kan geen kwaad ;)

Terug
Naar boven