XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

Uiteraard IN!

Ik denk persoonlijk dat het wat te vroeg is voor sheiko (ik zou persoonlijk eerder iets van texas method doen + assistance), maar als dit bevalt dan is dat ook prima!

Onzin imo, sheiko 3 day is qua instap niet heel hoog.
Bovendien is Sheiko imo de enige cookie cutter die doet wat hij moet doen, de rest is leuk als hype.
 
Onzin imo, sheiko 3 day is qua instap niet heel hoog.
Bovendien is Sheiko imo de enige cookie cutter die doet wat hij moet doen, de rest is leuk als hype.
Het gaat er toch niet om of de instap te hoog is? Ik heb even op mijn Sheiko spreadsheet gekeken en de percentages en progressie zijn voor een novice lifter gewoon te laag, je komt zelden of niet in de buurt van 90%. Op het level van de OP wordt ze al snel veel te sterk voor dit programma en staat ze setjes met 70% te draaien die inmiddels misschien nog maar 50% zijn. Sheiko is toch een intermediate/advanced routine? :dunno:

Je moet doen wat je leuk vind hoor, maar je stopt zo een heleboel werk in een routine met een veel lager rendement dan op een novice routine.
 
Je moet je max ook aanpassen als het te makkelijk wordt ;)
Zo snel naar 50% zou mooi zijn, dan werkt het goed..

Vraagje: heb je deze kennis gelezen of zelf ondervonden?
 
Je moet je max ook aanpassen als het te makkelijk wordt ;)
Zo snel naar 50% zou mooi zijn, dan werkt het goed..

Vraagje: heb je deze kennis gelezen of zelf ondervonden?
Je past je max toch pas na 4 weken aan? Voor iemand die in feite nog iedere training of iedere week gewicht erbij kan gooien lijkt me dat niet de meest ideale manier, dat ben je toch wel met me eens? Ik zeg niet dat Sheiko in dit geval niet werkt, maar het zal langzamer gaan dan nodig is. Tenzij je daar om een bepaalde reden bewust voor kiest, maar de reden van een schema gewoon leuk vinden lijkt me niet de beste.

En ja, ik heb inderdaad veel over de verschillende schema's gelezen en de % heb ik uit het schema. En nee, ik heb het schema niet gedaan, want ik beschouw mezelf nog niet als volledig intermediate: ik kan nog vrij gemakkelijk wekelijks progressie maken. En dat lukt best aardig nu met een heel simpel DUP schema.

Off topic: Ben trouwens lang niet in je log geweest! Ik kom weer eens kijken. :o
 
Onzin imo, sheiko 3 day is qua instap niet heel hoog.
Bovendien is Sheiko imo de enige cookie cutter die doet wat hij moet doen, de rest is leuk als hype.
Voor een advanced of laat-intermediate is het een prima programma ja;) Onzin dat sheiko de enige cookie cutter programma is die doet wat hij moet, er zijn nog tig andere cookie cutter programma's die meer geschikt zijn voor een dergelijk persoon. In het geval van tara 1 die gericht is op een beginner/intermediate.

En aan Tara, doen wat je leuk vind ik indd super belangrijk al denk ik wel dat het meer motiveerd als je meer progressie kan maken:) Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten, ik vind het iig tof dat zo'n jonge meid zich aan de ijzers waagt en gun je alle gainzzz!!
 
3 daagse best goed te doen. Kost alleen wat meer tijd voor de meeste lifters. Daarnaast zijn er ook gewoon beginnersschemas gemaakt door Sheiko die men ervoor kan doen voordat je de 3 daagse begin/ intermediate kan gaan doen.
Is ook nog verschil tussen de workload te bepalen binnen de intermediate schema's .
 
3 daagse best goed te doen. Kost alleen wat meer tijd voor de meeste lifters. Daarnaast zijn er ook gewoon beginnersschemas gemaakt door Sheiko die men ervoor kan doen voordat je de 3 daagse begin/ intermediate kan gaan doen.
Is ook nog verschil tussen de workload te bepalen binnen de intermediate schema's .
Dat is natuurlijk ook een optie voor Tara, maar ik raad nummers 29-32 wel af. Dit beslaat totaal bijna 4 maanden.
 
Het lukte mij niet meer om lineair en/of met regelmatig in de orde van dagen gewicht te verhogen op de compounds sinds een aantal maanden voor werksetjes. Dat zat er helaas niet meer in, voornamelijk bij OHP en bank niet.

http://www.powerliftingtowin.com/sheiko-novice-routine/
Iets als dit lijkt me bijvoorbeeld helemaal niks.

Ik doe trouwens 37 - 30 - 32, wat totaal 12 weken (3x4) beslaat. Daarbij is het volgens de sheets de bedoel om in week 12 nieuwe maxes te zetten. Als ik merk dat een 80%, zoals Starx6673 zegt, onderhand een easy 50-60% geworden is, kan ik hier wel op aanpassen tussendoor lijkt me. Zo suboptimaal lijkt me dit schema dan toch niet? En inderdaad, het trainen op deze manier lijkt me leuk en dat speelt voor mij toch wel een belangrijke rol in m'n overweging om iets wel of niet te doen.

Zie het ook niet als een discussie in de trant van "ikke heb gelijk", maar persoonlijk zie ik het als iets waar ik alleen maar van leren :)
 
Een beetje discussiëren over trainen is ook niets mis mee en de intenties van een ieder zijn goed. Bovendien zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Als je in staat bent om autoregulatie toe te passen in Sheiko dan kan je het al een stuk effectiever voor jezelf maken inderdaad.

Wat ik je sowieso aan kan raden is om ook even het E-book en de spreadsheet met het programma van Powerliftingtowin te downloaden. De spreadsheet bevat schema's die lopen van beginner tot advanced en het boek heeft veel nuttige info. Gratis en voor niks, dus altijd mooi.

Veel succes in ieder geval! Dat was er even bij ingeschoten. :p
 
Starx6673 dankjewel voor de tips, dat ga ik doen! En bedankt haha :D

9/11/2016- week 1, dag 2 (#37)
Loopband - 4 min (5.5 km/h, 5.5%)

Deadlift
1x5 55 kg
1x5 65 kg
1x5 65 kg
2x4 75 kg
1x3 85 kg
2x2 85 kg
Had 4x3 85 kg moeten zijn...

Incline BP
6x4 30 kg

CGBP
5x5 30 kg

Deadlift from boxes
1x5 55 kg
2x5 65 kg
Hierna even straps gepakt, had een dikkere stang dan normaal en had geen zin om door gripverlies niet door te kunnen gaan.
2x4 75 kg
3x3 90 kg
Setje minder. Onderrug trok bol en voelde niet verstandig om door te gaan. Benen moeten echt nog wennen merk ik...
Misschien kan ik later nog een filmpje posten, maar kan dat nu even niet doen.

Walking lunges
5x5 10 kg per been
Dit ging dan weer veel minder moeizaam dan normaal, had die ook in m'n vorige schema.

Ab rollouts
2x5
1x7

Trainingstijd: 110 min

Leuke training! Erg jammer van de deads, baalde wel dat kracht daarbij erg tegenviel. Maar mezelf kennende zit dat volgende week alweer goed.

Incline bp en cgbp na elkaar vond ik nice om te doen en voelde goed.
 

Dit was het tweede setje van de 3x3 90 kg deadlift from boxes. Onderrug vind ik teveel bollen en dat wil ik niet. Misschien is m'n setup niet juist? Misschien box wat lager zetten?

Heb hier namelijk vrijwel nooit meer last van tijdens conventional deadlifts, of ik moet een slechte dag hebben en slacken op m'n techniek.

Ik heb vrijwel geen last van lowerback, wat ik wel had verwacht, dus dat scheelt dan weer. Filmpje haal ik er vanavond vanaf :)
 
Hey Tara in kleur :p.
Ik zie wel dat het met je rug niet helemaal niet goed zit, maar ik kan je niet echt helpen haha. MIjn deadlift ben ik ook nog steeds mee aan het stoeien.

Ik zie wel al een flinke progressive qua armen zeg! Nice.
 
Heb je ook een belt? Helpt iig wel om je core te bracen en daarmee je ruggengraat te beschermen (kan natuurlijk ook prima zonder belt).

Waarom haal je het filmpje vanavond weer weg:)?
 
Wat een onzin dat Sheiko niet geschikt zou zijn op haar niveau. Zelden 90% liften is voor een beginner juist geen slecht idee, op die manier kun je een stuk makkelijker een correcte techniek aanleren, waar je veel meer aan hebt op de lange termijn dan telkens zoveel mogelijk kg erop gooien.
Als het programma echt absurd makkelijk wordt kun je de maxes uiteraard voorzichtig omhoog gooien.
Bovendien kun je met een beetje inlezen het een en ander aanpassen qua volume en assistance keuze mocht dat nodig zijn, maar het standaardprogramma lijkt me een goed begin.
 
Hey Tara in kleur :p.
Ik zie wel dat het met je rug niet helemaal niet goed zit, maar ik kan je niet echt helpen haha. MIjn deadlift ben ik ook nog steeds mee aan het stoeien.

Ik zie wel al een flinke progressive qua armen zeg! Nice.

Haha voor een keertje inderdaad! Bedankt voor het compliment :) Sinds die paar dagen bulk ziet alles er ook meteen voller uit merk ik, dat helpt er ook aan mee, en aderen komen (helaas...) ook sneller door tijdens trainen. Maar armen hebben zeker progressie gemaakt.

Ja het gaat gewoon niet helemaal lekker zoals je zegt. Conventioneel dan weer wel, behalve dat ik gewoon leeg was op een gegeven moment.

Heb je ook een belt? Helpt iig wel om je core te bracen en daarmee je ruggengraat te beschermen (kan natuurlijk ook prima zonder belt).

Waarom haal je het filmpje vanavond weer weg:)?

Heb zelf geen belt, maar wil er wel een aanschaffen. Heb voor m'n 110 DL deze geleend van iemand, die me goed beviel. Weet iemand eentje die ook met klittenband is maar wellicht iets goedkoper? No munnies...

Bracen tijdens conv lukte dan weer wel maar misschien was het ook een kwestie van vermoeid zijn. Denk dat in dit geval een belt sowieso al iets had geholpen dan.

Geen zin om weken op youtube te staan :P

Wat een onzin dat Sheiko niet geschikt zou zijn op haar niveau. Zelden 90% liften is voor een beginner juist geen slecht idee, op die manier kun je een stuk makkelijker een correcte techniek aanleren, waar je veel meer aan hebt op de lange termijn dan telkens zoveel mogelijk kg erop gooien.
Als het programma echt absurd makkelijk wordt kun je de maxes uiteraard voorzichtig omhoog gooien.
Bovendien kun je met een beetje inlezen het een en ander aanpassen qua volume en assistance keuze mocht dat nodig zijn, maar het standaardprogramma lijkt me een goed begin.

Thanks voor je mening! Kan me wel in de woorden van anderen verplaatsen dat dit misschien niet dé meest effectieve manier is om m'n lifts op te schroeven. Maar als het echt bij wijze van 5% minder optimaal is dan een ander schema, maakt me dat echt niks uit. Techniek verbeteren vind ik ook nog steeds net zo belangrijk en daar zit altijd ruimte voor verbetering in.

Assistance pas ik wel aan naar wat ik fijn vind, wel met overeenkomsten in main spiergroepen. Bijv:
Goodmorning > hyperextensions, misschien een keer RDL
French press > rolling triceps extension
Dips > GCBP (vind ik heel fijn)
Lunges > walking lunges

Het aanpassen van gewichten kan zoals je zegt ook altijd nog, mocht het echt razendsnel gaan ineens :)
 
Ik heb 1 met klittenband, maar dat is geen aanrader:p Hoeveel geld heb je er voor over? Miss is markplaats of ebay een idee.

En gelijk heb je, vaak de lift oefenen is iig een goed idee om de techniek te verbeteren en dat zit wel goed
 
Ik heb 1 met klittenband, maar dat is geen aanrader:p Hoeveel geld heb je er voor over? Miss is markplaats of ebay een idee.

En gelijk heb je, vaak de lift oefenen is iig een goed idee om de techniek te verbeteren en dat zit wel goed

Uberhaupt een met klittenband niet of die van jou? :D
Zat te denken aan €30. Marktplaats/Ebay is wel een goed idee inderdaad, ga daar eens even op kijken.
 
Moeilijk te zien op het filmpje, maar ik heb ook het idee dat vlak na de eerste pull je bovenrug moeite heeft om recht te blijven. Aan het begin zie je je lats aanspannen om daarna naar beneden getrokken te worden. En ik weet van mezelf dat als mijn bovenrug niet gaat dat mijn onderrug volgt.

Wat een onzin dat Sheiko niet geschikt zou zijn op haar niveau. Zelden 90% liften is voor een beginner juist geen slecht idee, op die manier kun je een stuk makkelijker een correcte techniek aanleren, waar je veel meer aan hebt op de lange termijn dan telkens zoveel mogelijk kg erop gooien.
Als het programma echt absurd makkelijk wordt kun je de maxes uiteraard voorzichtig omhoog gooien.
Bovendien kun je met een beetje inlezen het een en ander aanpassen qua volume en assistance keuze mocht dat nodig zijn, maar het standaardprogramma lijkt me een goed begin.

We hebben gezegd dat het niet de meest ideale optie was, dat is iets heel anders als niet geschikt.

Dus jij kunt je denk ik niet vinden in sommige punten van deze review? http://www.powerliftingtowin.com/sheiko/

Puur uit interesse, omdat jij in mijn ogen toch wel één van de powerlift experts bent hier.
 
Die review is verouderd aangezien Sheiko sindsdien zijn schema's geüpdated en aangepast heeft.
Thanks, Lloyd. Ook jouw visie stel ik zeker op prijs. Al zullen sommige kritiekpunten toch nog wel overeind blijven?
 
Back
Naar boven