Fitness Seller

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Thanks, Lloyd. Ook jouw visie stel ik zeker op prijs. Al zullen sommige kritiekpunten toch nog wel overeind blijven?
Die blijven zeker staan. Niet iedereen die het schema gedaan heeft is te spreken over de intensiteit of het hoge volume ervan. Dat is niet veranderd binnen het schema.

• Topic Starter Topic Starter
@Starx6673 thanks voor het bekijken. Voor mijn doen is dit voor m'n schouderbladen in orde. Ben bezig met elke dag thoracic bridges omdat ik gewoonweg veel last heb van hangende schouderbladen. Dus ik ben het aan het verbeteren, ook met zithouding, maar dit is wat er tot nu toe inzit.

Daarom snap ik niet dat het vanaf boxes zou uitpakt. Denk dat het bracen sowieso een dingetjes was, dus ga even opzoek naar een riem en blijf uiteraard abs trainen en erop door oefenen.

Edit: misschien heb je wel gelijk. En is de relatieve zwaarte van 90kg vanaf boxes een stuk meer is dan vanaf de grond. Ik ga het even aankijken in ieder geval :)

Ik heb best veel aan dit filmpje gehad, toch weer net wat andere cues dan in andere (bekendere) tutorials.

Snap alleen de klittenband riem nog niet zo goed

Had ook eens een riem met klittenband. Als je maar iets van ertegen bracede klapte ie al.open :p

Moeilijk te zien op het filmpje, maar ik heb ook het idee dat vlak na de eerste pull je bovenrug moeite heeft om recht te blijven. Aan het begin zie je je lats aanspannen om daarna naar beneden getrokken te worden. En ik weet van mezelf dat als mijn bovenrug niet gaat dat mijn onderrug volgt.

We hebben gezegd dat het niet de meest ideale optie was, dat is iets heel anders als niet geschikt.

Dus jij kunt je denk ik niet vinden in sommige punten van deze review? http://www.powerliftingtowin.com/sheiko/

Puur uit interesse, omdat jij in mijn ogen toch wel één van de powerlift experts bent hier.

Zal morgen even reageren als ik het uitgebreid gelezen heb, maar wat lloyd al zei klopt, plus dat je het niet als vaststaand iets moet opvatten, maar wat vrijer moet zijn in het volume dat je zelf nodig hebt en dergelijke.

Zal morgen even reageren als ik het uitgebreid gelezen heb, maar wat lloyd al zei klopt, plus dat je het niet als vaststaand iets moet opvatten, maar wat vrijer moet zijn in het volume dat je zelf nodig hebt en dergelijke.

We hebben gezegd dat het niet de meest ideale optie was, dat is iets heel anders als niet geschikt.

Dus jij kunt je denk ik niet vinden in sommige punten van deze review? http://www.powerliftingtowin.com/sheiko/

Puur uit interesse, omdat jij in mijn ogen toch wel één van de powerlift experts bent hier.

Voor mij is geschikt wat het meest ideaal is, anders neem ik er geen genoegen mee, vandaar de verwarring misschien :)

Wat betreft de review.

- volume zou te hoog zijn voor de general populatie:

Opzich zijn de oude routines vrij stevig, maar de meeste mensen die ik ze heb zien doen trokken het vrij aardig. Daarnaast zijn de routines die hij recentelijk geschreven heeft een stuk minder in volume. Sowieso kun je het volume prima zelf aanpassen mocht het te veel of te weinig zijn, extra sets toevoegen, weghalen etc. Overal zegt Sheiko zelf dat het programma niet vaststaat, maar dat je het aan de individuele wensen moet aanpassen.

- het volume zou te veel zijn voor nu, omdat je later dan meer volume nodig zou hebben

Het volume is fors, maar het is nog steeds 3 dagen per week maar. Bij Sheiko trainen advanced atleten trainen swoieso 4x per week minimaal, lichtere/gemiddeld zware atleten in meer vergevorderd stadium 5x per week,
sommige atleten met volumes waarbij dit 3x per week schema een grap is. (z'n fulltime atleten zonder baan trainden 8x per week, ma-wo-vr 2x per dag en di-za)

- te specifiek

Voor een beginner/gemiddelde vind ik dat zeker niet het geval. Meestal zijn ze nog niet efficiënt in de compeittielifts, en deze jezelf eigen maken zou de eerste prioriteit moeten zijn, daarna kun je wat meer variatie toevoegen.Dat gezegd hebbende, als techniek al redelik goed is kun je makkelijk een squatsessie vervangen door bijvoorbeeld squat versus chains (bij problemen bovenin) of paused squats. Je moet wel een beetje een idee hebben dan hoe je de intensiteit veranderd.

- intensiteit te laag

Naar mijn mening is dat geen probleem. Zeker een beginner/gemiddelde atleet zou niet per se veel op 90%+ intensiteit moeten trainen, omdat techniek meestal suboptimaal is en je dus verkeerde patronen aanleert.
Uit eigen ervaring heb ik geen problemen met dat ik zelden 90% doe op de competitielifts, de 'testdagen' zijn genoeg.
Sommige mensen vinden het fijn om zwaarder gewicht vast te hebben oid, daar valt wel iets op te verzinnen mbt overload variaties, eventueel walkouts (squat) en handouts (bench) met 100+% gewicht als je echt dat gevoel mist.

- geen autoregulatie

Als je het letterlijk volgt en je een kutdag/week hebt kan het een probleem zijn. Hij raad in dat geval aan 3-4% reductie in gewicht en volume constant houden. Zelfde geldt als alles super gaat, dat niemand je tegen houdt om 5-10 kg erbij te hangen.

Ik denk dat ik alle kritiekpunten wel langs gegaan ben nu, zo niet hoor ik het wel.

Overigens word ik zelf nu meer dan 2 jaar door Sheiko getraind en ben ik misschien niet 100% neutraal :)
Verder zie ik mezelf niet als powerlift expert, ik heb alleen zelf veel ervaring met Sheiko, ook met z'n 'standaard'schema's.

Als laatste wil ik nog eens benadrukken dat je voroal de programma's moet aanpassen qua volumes, en later qua variatie in de oefeningen, naar wat voor jou het beste werkt. En zodra je wat meer ervaren bent lekker 4x per week trainen :)

Dank je @Chreiz voor het nemen van de tijd om jouw visie op het programma en over het review te geven. Er zijn veel verschillende meningen en veel verschillende manieren als je zo rondkijkt. Er bestaat niet niet één perfecte manier of trainingswijze, maar er zijn meerdere wegen om je doelen te bereiken. Belangrijkste blijft volgens mij dat je het vooral leuk en uitdagend blijft vinden.

Thanks!

@Chreiz erg leuk om te lezen dat je bovenstaande punten langs bent gegaan. Wat voor mij de kern van het verhaal is en wat jij ook op het eind zegt: als je niet domweg alles doet zoals het genoteerd staat, valt er altijd wel een mouw aan te passen!

11/11/2016 - week 1, dag 3 (#37)
BP paused
1x7 25 kg
1x6 30 kg
1x5 30 kg
1x4 35 kg
2x3 35 kg
1x2 40 kg
1x8 40 kg t&g

Had hier zin in, denk al 2.5 maand geen t&g meer gedaan. Planning was 2x2 40 paused. Zat nog meer in, maar ik heb nog wat setjes tegoed smile.gif - 403029

2x3 35 kg
1x4 35 kg
1x6 30 kg vlogen omhoog
1x8 30 kg
1x10 25 kg

Dumbell fly
2x10 4 kg per kant
3x10 6 kg per kant

Met 4 kg voelde ik zoals maandag ook armen. En met 6 kg alleen borst, huh? En ja, dat voelde ik écht bij m'n borst... Moet er wel bijzeggen dat 6 een andere soort db is dan 4, maar toch, vaag. Maar weet ik dat ook weer.a

Squat
1x5 40 kg
2x4 50 kg
2x3 55 kg
1x3 60 kg belt vd gym gepakt
1x3 60 kg
1x3 60 kg
1x3 60 kg
1x3 60 kg
Ging lekker!

Rolling tricep extensions ss hyperextensions
5x10 6 kg per kant -- 5x5 bw
Triceps helemaal verrot.

Ab rollouts
2x5
Moest wachten op de bus dus dit extra gedaan.

Trainingstijd (excl rollouts): 90 min

---

Zal morgen update posten van de eerste week bulken. Heb vanochtend niet de mogelijkheid gehad om te meten en wegen.

4/11 > 12/11
Gewicht: 62.4 > 63.2kg
Taille: 62 > 63 cm
Heupen: 82.5 > 83.5 cm
Kcals: 2400

Volgens huidplooi (ookal vind ik dit minder van belang omdat het minder accuraat is):
Plooi (4-punts): +0.55mm
Fat weight: +0.17 kg
Lean weight: +0.73kg

---

@Starx6673 denk, nadat ik het bovenstaande filmpje gezien heb, dat ik moeite heb met lats goed onder controle houden bij deadlift from boxes. Alleen maar meer reden voor mij om dit extra te oefenen, juist omdat ik er moeite mee heb.

Ja, vandaar dat ik dat filmpje inderdaad poste. De man heeft trouwens een berg aan goede tips, ook voor benchen en squaten.

Volgens mij is het sowieso een beweging van je rom waar je doorgaans wat meer moeite hebt.

14/11/2016 - week 2, dag 1 (#37)
Squat

1x5 40 kg
2x4 50 kg
2x3 55 kg
1x2 65 kg
1x2 65 kg
1x2 65 kg
1x2 65 kg
1x5 65 kg (ipv 1x2)

BP paused
1x5 25 kg
1x4 30 kg
2x3 35 kg
1x2 40 kg
1x2 40 kg
1x2 40 kg
1x2 40 kg
1x2 40 kg
1x8 40 kg (VPR) :)
Had geen spotter, dus durfde niet verder, maar denk dat er nog een in zat. Desondanks erg blij! Is natuurlijk vpr voor paused.

Dumbell fly
5x10 6 kg per kant

Pushup
3x10 bw
Moesten volgens het schema 5 sets zijn, triceps begaven het en 50x opdrukken is misschien sowieso iets te gek voor mij.

Squat
1x3 45 kg
1x3 55 kg
1x3 60 kg
1x3 60 kg
1x3 60 kg
1x3 60 kg
Plek waar bb leunde begon ziek te jeuken na elk setje... Doorbloeding kwam op gang denk ik?

RDL
3x8 45 kg

Trainingstijd: 90 min

Op naar huis, honger!!

Terug
Naar boven