XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

Ik kan niet goed zien wat je precies bedoelt.
Ziet er imo prima uit. Misschien een gevoel? Of dat je het alleen ziet omdat je weet waar je op moet letten?

Dit is bij rep 1 en rep 5. Valt eigenlijk wel mee als ik het zo opmeet (bij beide screenshots dezelfde lijnen) :thinking:
Dacht dat het nog wel aardig aanwezig was (heb de laatste tijd dr op gelet).

upload_2019-3-13_20-29-53.png
 
Vind de reps behoorlijk instabiel en onwennig ogen.
Dan lijkt het me niet heel gek als je je arch niet kan vasthouden als je moeite lijkt te hebben met consistente reps maken? Of heb je zelf dat gevoel niet. Vorm technisch kan je weinig zeggen op basis van deze video's. Was een gemiste kans met zoveel powerlift talent aanwezig zaterdag om er niet naar te laten kijken overigens.
 
Vind de reps behoorlijk instabiel en onwennig ogen.
Dan lijkt het me niet heel gek als je je arch niet kan vasthouden als je moeite lijkt te hebben met consistente reps maken? Of heb je zelf dat gevoel niet. Vorm technisch kan je weinig zeggen op basis van deze video's. Was een gemiste kans met zoveel powerlift talent aanwezig zaterdag om er niet naar te laten kijken overigens.

Dat is inderdaad iets dat ik altijd zo heb gehad, die instabiliteit/onwennigheid, dus herken wat je zegt. Zelfs al bij lage gewichten.
De arch behouden gaat gevoelsmatig de laatste tijd beter, kan nog beter...

Ja daar dacht ik ook aan van het weekend :o
Kan altijd nog eens een afdaling maken naar Rotterdam (of ergens anders).
USC loopt m'n abbo niet meer en zal er te weinig van gebruik gaan maken op dit moment om dat af te sluiten, dus daar wacht ik even mee tot vd zomer ofzo.
 
Ook wel erg snelle reps. Misschien iets langzamer zakken? Kan helpen om spanning goed te houden.
 
Ook wel erg snelle reps. Misschien iets langzamer zakken? Kan helpen om spanning goed te houden.

Dat deed ik eerst inderdaad, wat langzamer. Hierbij was het probleem van instabiliteit vaak nog meer aanwezig. Het is pas sinds een paar maanden dat ik het sneller doe.
Misschien dat mijn negatieve beweging al niet lekker ging/gaat; als ik dat verbeter dat het icm een langzamere snelheid wél beter zou gaan.
 
Het zijn idd niet de meest ideale filmpjes.
Ik heb de indruk dat je je schouderbladen nog beter naar elkaar toe kan trekken.
 
Het zijn idd niet de meest ideale filmpjes.
Ik heb de indruk dat je je schouderbladen nog beter naar elkaar toe kan trekken.

Zal volgende keer even iemand vragen om te filmen :p
Dat zou inderdaad wel kunnen ja. Zal dat morgen eens proberen.
 
Zal volgende keer even iemand vragen om te filmen :p
Dat zou inderdaad wel kunnen ja. Zal dat morgen eens proberen.
Misschien eens enkele FCF filmpjes van Calgary Barbell bekijken? Die legt dit goed uit waar je op moet letten.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Niet echt ideaal om aan de hand van deze beelden je vorm te beoordelen. En volgens mij lig je ook op zo'n afschuwelijk bench toestel, of niet? Dat maakt een goede setup vaak al lastiger.

Om je arch beter vast te houden en alles tight te houden merk ik dat deze tip van Brad Arbic enorm helpt, ongeveer vanaf 5:18 ofzo:

 
Er worden bij Fox Gym elke zaterdag powerlifting clinics gegeven. Op zaterdag 6 en 13 april staat de bench centraal wellicht iets voor jou?
 
Misschien eens enkele FCF filmpjes van Calgary Barbell bekijken? Die legt dit goed uit waar je op moet letten.

Ben gisteravond tot en met aflevering 13 gekomen. Met name veel voor m'n DL geleerd :p Ga vandaag of morgen weer even verder kijken.
Nog niet een bench gezien die op die van mij lijkt. Wel de algemene bench video gekeken en daar haal ik wel uit dat m'n setup beter kan; met name upper back tightness (wordt al beter als ik m'n schouderbladen goed naar elkaar toe trek) en dat behouden en opvoeren.

Niet echt ideaal om aan de hand van deze beelden je vorm te beoordelen. En volgens mij lig je ook op zo'n afschuwelijk bench toestel, of niet? Dat maakt een goede setup vaak al lastiger.

Om je arch beter vast te houden en alles tight te houden merk ik dat deze tip van Brad Arbic enorm helpt, ongeveer vanaf 5:18 ofzo:


Ja deze bench is nogal naar... Moet het er maar mee doen :o
Zal dat ademen vanavond bij m'n spoto press al eens proberen toe te passen.

Er worden bij Fox Gym elke zaterdag powerlifting clinics gegeven. Op zaterdag 6 en 13 april staat de bench centraal wellicht iets voor jou?

Zag het inderdaad voorbij komen op instagram. Je krijgt dus wel individuele tips en begeleiding gedurende de sessies? Is misschien wel handig ja...
 
Ben gisteravond tot en met aflevering 13 gekomen. Met name veel voor m'n DL geleerd :p Ga vandaag of morgen weer even verder kijken.
Nog niet een bench gezien die op die van mij lijkt. Wel de algemene bench video gekeken en daar haal ik wel uit dat m'n setup beter kan; met name upper back tightness (wordt al beter als ik m'n schouderbladen goed naar elkaar toe trek) en dat behouden en opvoeren.
LOL, je bent wel erg gemotiveerd!! Gewoon vanaf aflevering 1 begonnen? Damn, girl, that's the spirit! :D
Sinds enkele maanden tekent hij ook mooi lijntjes over de video's om duidelijker aan te duiden wat hij net bedoelt. Dan ga je plots dingen zien die je eerst niet zouden opvallen. Echt zeer informatief.

Wat me ook in jouw filmpje opviel: De haken van die bench zitten precies wat hoog voor jou. Je moet je schouders wat lossen om te un-racken. Da's uiteraard wel jammer, want het is moeilijk om ze daarna weer in een ideale positie te krijgen.
 
Misschien eens enkele FCF filmpjes van Calgary Barbell bekijken
Vooral qua combinatie van goede editing skills en relevante informatie is dit kanaal lichtjaren vooruit op de rest.

Zag het inderdaad voorbij komen op instagram. Je krijgt dus wel individuele tips en begeleiding gedurende de sessies? Is misschien wel handig ja...
Werken met max 6 deelnemers en 2 coaches en bedoeling is inderdaad laagdrempelig individueel tips/begeleiding.
 
Hier op 8:22 kan je bij punt 6 en 7 zien dat alcohol bij vrouwen weinig invloed heeft op het herstel
Vooral het staan, laat slapen en de ontregelheid lijken me (in mijn geval) dan de grootste invloed te hebben

Denk dat ik dan ook zou neigen naar wat jij omschrijft



Zo nu en dan neem ik het allemaal even wat minder serieus :P

Jeff Nippard <3
 
LOL, je bent wel erg gemotiveerd!! Gewoon vanaf aflevering 1 begonnen? Damn, girl, that's the spirit! :D
Sinds enkele maanden tekent hij ook mooi lijntjes over de video's om duidelijker aan te duiden wat hij net bedoelt. Dan ga je plots dingen zien die je eerst niet zouden opvallen. Echt zeer informatief.

Wat me ook in jouw filmpje opviel: De haken van die bench zitten precies wat hoog voor jou. Je moet je schouders wat lossen om te un-racken. Da's uiteraard wel jammer, want het is moeilijk om ze daarna weer in een ideale positie te krijgen.

Natuurlijk ben ik gemotiveerd :D m'n bench moet eens even decent worden, dus ik maak dr werk van.
Ik ga ze gewoon allemaal doornemen. Skip wel als het over een squat gaat of iets met een probleem dat ik niet heb.

Ja echt 1 cm. Voorheen legde ik wel eens een yogamatje neer op de bench, dat was al voldoende. Maar dit leek me ook niet zo goed voor je spanning/stabiliteit...
De onderste haken kosten me veelste veel energie; om in die positie de bar naar voren te halen.

Werken met max 6 deelnemers en 2 coaches en bedoeling is inderdaad laagdrempelig individueel tips/begeleiding.

Dat klinkt goed! Moet ik je via instagram een berichtje sturen? Of via hier ook goed?
€65 in totaal voor beide momenten toch?

Jeff Nippard <3

Jaaaa :heart:
 
Nadeel van Jeff nippard is wel dat hij altijd praat alsof hij buiten adem is :p verder wel goede content
 
Nadeel van Jeff nippard is wel dat hij altijd praat alsof hij buiten adem is :p verder wel goede content

Lol, nooit opgevallen :roflol:

14/3/2019 - week 1, dag 3 (S1)
Squat

1x6 65 kg
1x6 80 kg
1x6 95 kg
1x5 105 (@7)* (ipv 1x6)
Belt drukte tegen m'n rib waardoor spanning lastig was. Komt van hogere beltpositie bij DL's dinsdag. Prima RPE met een repje minder.
Drop 8-12%
1x6 92.5 kg (@7)
1x6 92.5 kg (@6.5)
1x6 92.5 kg (@7)
1x6 92.5 kg (@7)
1x6 92.5 kg (@7.5ish)
Best vaak de neiging voorover te tuimelen (niet letterlijk natuurlijk). Weer wennen aan serieuze squatgewichten.

Voelde bij de laatste 2 of 3 sets bij het reracken m'n rechterkuit wat "ploppen" op de rand van m'n knee sleeve.
Toen ik na de squats m'n schoenen uit ging trekken, terwijl ik zat, schoot keihard de kramp erin. Alsof het steen was :janken: zweet liep over m'n voorhoofd en nek. Ging zowat door de grond...
Heb dit wel eens snachts gehad maar nog nooit in een training. M'n hele been voelt dan ook meteen zwaar voor 5 min.
Durfde geen LB-gevoelige oefeningen meer te doen. Zal kijken of ik morgen de spoto press, hip thrust en belt squat kan inpassen in de training (moet ook niet teveel worden dan).
Heb wel de UB-oefeningen van morgen vandaag gedaan.

Incline dumbell press (one side at a time)
(van morgen)
1x10 6 kg
3x10 10 kg
Goede core oefening.

Hammer grip pullup (van morgen)
3x4 BW + groene band
Lekker zeg. Denk dat ik hier snel bij kan opbouwen.

5 min kuit foamrollen

Trainingstijd: 90 min

Ben niet m'n magnesium vergeten in te nemen, dat weet ik zeker. Kalium en calcium zou ik net zo goednuit voeding moeten halen als altijd. Vocht krijg ik ook voldoende. Geen gekke beweging gemaakt in training.
Natrium is volgens MFP deze week gemiddeld 1800mg (tov in bulk 2800mg). Neem al wel een bouillon extra bij lunch op werk. Misschien wat meer zout gebruiken bij het koken voor de zekerheid.
Even in de gaten houden of dr niet nog gekke dingen gebeuren aankomende dagen want dit was echt naar :o
 
Back
Naar boven