AndroidHealthClinic

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gewoon zout omhoog gooien en consistent houden vanaf daar, zal al een hoop schelen. Ook je magnesium niet met je kwark/calcium houdende voeding innemen.

Ik ben/was echt een wandelende kramp. Sinds ik echt meer zout gebruikt is het gelukkig wat minder. Had geregeld m’n kuit, traps en hamstrings tot de tranen over m’n wangen liepen van de pijn.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Gewoon zout omhoog gooien en consistent houden vanaf daar, zal al een hoop schelen. Ook je magnesium niet met je kwark/calcium houdende voeding innemen.

Ik ben/was echt een wandelende kramp. Sinds ik echt meer zout gebruikt is het gelukkig wat minder. Had geregeld m’n kuit, traps en hamstrings tot de tranen over m’n wangen liepen van de pijn.

Ga ik dat zeker doen, thanks. Zal het dan niet exact kunnen trekken maar als ik altijd iets eroverheen gooi moet het wel goed zitten.
Magnesium neem ik altijd bij het tanden poetsen savonds in.
 
idd ff de kuiten goed opwarmen/strechen voor aanvang en in het algemeen
Kramp is echt een hel...en het gebeurt vaak onbelast :(
 
Vooral qua combinatie van goede editing skills en relevante informatie is dit kanaal lichtjaren vooruit op de rest.
Ja, die Dillon doet heel erg goed werk.
En Bryce is gewoon een sympathieke kerel. Hij legt het ook altijd op een constructieve manier uit.
Natuurlijk ben ik gemotiveerd :D m'n bench moet eens even decent worden, dus ik maak dr werk van.
Ik ga ze gewoon allemaal doornemen. Skip wel als het over een squat gaat of iets met een probleem dat ik niet heb.

Ja echt 1 cm. Voorheen legde ik wel eens een yogamatje neer op de bench, dat was al voldoende. Maar dit leek me ook niet zo goed voor je spanning/stabiliteit...
De onderste haken kosten me veelste veel energie; om in die positie de bar naar voren te halen.
Jammer van die bench. Je ziet het wel vaker dat de haken ofwel te hoog ofwel te laag zitten.
Ze zouden die mensen die die dingen ontwerpen zelf eens een paar maand moeten laten trainen op hun bench voordat ze die op de merkt brengen. Dat zou veel oplossen denk ik.
Het zijn soms kleine aanpassingen die een wereld van verschil maken.
 
Voelde bij de laatste 2 of 3 sets bij het reracken m'n rechterkuit wat "ploppen" op de rand van m'n knee sleeve.
Toen ik na de squats m'n schoenen uit ging trekken, terwijl ik zat, schoot keihard de kramp erin. Alsof het steen was :janken: zweet liep over m'n voorhoofd en nek. Ging zowat door de grond...
Heb dit wel eens snachts gehad maar nog nooit in een training. M'n hele been voelt dan ook meteen zwaar voor 5 min.
Durfde geen LB-gevoelige oefeningen meer te doen. Zal kijken of ik morgen de spoto press, hip thrust en belt squat kan inpassen in de training (moet ook niet teveel worden dan).
Heb wel de UB-oefeningen van morgen vandaag gedaan.
Volgens de docs @ BBM zijn krampen meestal niet het gevolg van een gebrek aan mineralen (omdat de meeste mensen helemaal geen gebrek aan mineralen hebben) maar een gevolg van vermoeidheid/stress.
Of je moet aan een stevige watercut bezig zijn zonder dat je 't zelf door hebt.:D
 
Dat moet je toch op je handen doen? :p

Hehe :P

Besteed je ook aandacht aan stretchen of foamrollen normaliter? In dit geval de kuiten?

idd ff de kuiten goed opwarmen/strechen voor aanvang en in het algemeen
Kramp is echt een hel...en het gebeurt vaak onbelast :(

Vroeger deed ik het foamrollen wel 2x per week ja, nu eigenlijk nooit meer.
Misschien dat maar weer even gaan implementeren voor aanvang van de training. En dan statisch stretchen na de training.

Het zijn soms kleine aanpassingen die een wereld van verschil maken.

Precies! Hoewel ik denk dat het bij m'n bench nog wel eens grote(re) aanpassingen zijn die nodig kunnen zijn...

Volgens de docs @ BBM zijn krampen meestal niet het gevolg van een gebrek aan mineralen (omdat de meeste mensen helemaal geen gebrek aan mineralen hebben) maar een gevolg van vermoeidheid/stress.
Of je moet aan een stevige watercut bezig zijn zonder dat je 't zelf door hebt.:D

Als ik een watercut doe gaat dr iets goed mis als ik kijk naar m'n gewichtsdaling :p
Zit natuurlijk wel in een cut, maar zoals ik omschrijf drink ik net zoveel om en nabij. En eet alleen vast voedsel.
 
Jeff Nippard heeft idd goede tips...zijn BP programma staat me ook wel aan
 
Cutupdate
Snelheid gaat precies goed zo. Ben ik erg blij mee!
Ben vandaag op dag 12 van 25.

Kleine meting:
3/3: taille 69, heup 88
15/3: taille 68, heup 86

TDEE:
upload_2019-3-15_11-0-49.png
 
Precies! Hoewel ik denk dat het bij m'n bench nog wel eens grote(re) aanpassingen zijn die nodig kunnen zijn...
Telkens 1 dingetje veranderen en volhouden tot het er goed ingebakken zit en dan het volgende aanpakken.
Voor dat je het weet heb je die hele bench-techniek geperfectioneerd. :)
 
15/3/2019 - week 1, dag 4 (S1)
Foamrollen, 10x calf jumps, 10x cat cow

Deadlift paused 5cm above floor
1x5 75 kg*
1x5 90 kg*
1x5 100 kg (@7 maar qua quads @8)*
1x5 100 kg (@7)*
1x5 100 kg (@8)*
Pauzeer iets netter en ben techniek aan het gerzien nav CB filmpjes. Gewichten naar beneden daarvoor.
Met name geprobeerd de schouders richting m'n billen te trekken (ipv met name retracted). Resulteerde in veel meer de stang tegen m'n benen zonder te hoeven "rowen". Daardoor kon ik (onbewust) meer quads gebruiken; ik voelde ze dan ook erg goed.
Laatste set de tenen klein beetje meer geëxoroteerd in de hoop dat m'n onderrug hierdoor wat rechter zou worden. Dat was nog te onwennig.

BP 3 sec paused
1x4 35 kg
1x4 40 kg
1x4 46 kg (@7)
1x4 46 kg (@7)*
Lang kletsen
1x4 46 kg (@6.5)
1x4 geskipt per ongeluk omdat ik wat opgeheud werd
Volgende keer even vragen of ook geteld kan worden want pauzes waren wat kort.
Eén verandering gepakt om op te concentreren;

Romanian deadlift
1x8 40 kg
1x8 65 kg (@6)
1x8 70 kg (@7ish)

Spoto press (van gisteren)
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg (ipv 1x5 per ongeluk)
1x5 50 kg (@7.5 ipv 7)
1x5 47.5 kg (@7)
1x5 47.5 kg (@7)
Sheiko, is that you?

Landmine belt squat (van gisteren)
3x12 15 kg aan schijven
Wow daar voel je je quads goed.

Hyperextension (ipv hip thrust) (van gisteren)
4x10 BW + 15 kg

Kuiten strekken 3x15 sec per kant

Trainingstijd: 135 min
 
Nice. Ik zie geen kramp meer :)
 
Lekkere trainingen weer. Wel kut van die kramp zeg. Voelt inderdaad verschrikkelijk . Gelukkig nooit met kt gehad maar wel met zwemmen. Verzuipt dan ook bijna:roflol:
Op je teen staan of je teen naar je toe trekken en dan vast houden of dit laten doen. Voelt gruwelijk maar helpt wel.

Hopenlijk heb je met wat aanpassingen minder last van kramp.
 
Pittige treen weer, meissie!:lifter:
Tof ook dat je altijd met je techniek bezig bent. :grinny:
 
Gaat lekker so far!
Je bent maar een paar kilo lichter dan ik :')
giphy.gif
 
Spoto press (van gisteren)
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg (ipv 1x5 per ongeluk)
1x5 50 kg (@7.5 ipv 7)
1x5 47.5 kg (@7)
1x5 47.5 kg (@7)
Sheiko, is that you?
Heb je nog geprobeerd de eerste paar reps op één ademteug te doen?
 
Oja, wellicht ook even kijken naar de vorm van magnesium die je suppleert. Oxide wordt zga niet opgenomen door het lichaam.
 
Allan Thrall had van de week ook een filmpje over stabiliteit in de bench arch ....
 
Nice. Ik zie geen kramp meer :)

Nog wel een beurs gevoel gehad gisteren. Na de training was dat gelukkig weg!

Lekkere trainingen weer. Wel kut van die kramp zeg. Voelt inderdaad verschrikkelijk . Gelukkig nooit met kt gehad maar wel met zwemmen. Verzuipt dan ook bijna:roflol:
Op je teen staan of je teen naar je toe trekken en dan vast houden of dit laten doen. Voelt gruwelijk maar helpt wel.

Hopenlijk heb je met wat aanpassingen minder last van kramp.

Je kan gelijk je hele onderstel niet meer gebruiken inderdaad, dus snap wel dat je dan zowat verzuipt :o
Ik probeer het altijd te masseren, maar moet echt oppassen dat het niet nog een tweede keer erin schiet.
Goeie tip voor als het nog eens voorkomt!
Pittige treen weer, meissie!:lifter:
Tof ook dat je altijd met je techniek bezig bent. :grinny:

:D dankjewel
Ja techniek blijft gewoon altijd belangrijk en ik heb een hoop te verbeteren.

Gaat lekker so far!
Je bent maar een paar kilo lichter dan ik :')
giphy.gif

Noem je mij nou dik? :fire:

Heb je nog geprobeerd de eerste paar reps op één ademteug te doen?

Van de lang gepauzeerde benches natuurlijk niet, en bij de spoto press was ik het vergeten :(
Heb het nu bij m'n notities voor volgende training gezet.

Die kramp in je kuiten tijdens de slaap, zooo dat heb ik ook heeeeel af en toe:o
Mfw+im+getting+leg+cramps_c5d17d_3920616.jpg

Ik wil echt mezelf uit het raam donderen op zo'n moment, damnnnn

Oja, wellicht ook even kijken naar de vorm van magnesium die je suppleert. Oxide wordt zga niet opgenomen door het lichaam.

Die fout heb ik in het begin gemaakt. Nu altijd citraat :)

Allan Thrall had van de week ook een filmpje over stabiliteit in de bench arch ....

Ah tof filmpje! Zaten een hoop goede tips bij voor m'n bench.

---

Hierbij nog een filmpje vanuit een wel duidelijke hoek:
Pauzes moeten inderdaad langer :p
Edit: ik tuck best wel veel...
 
Back
Naar boven