MuscleMeat

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.181
22/3/2019 - week 2, dag 3 (S1)
Squat

1x5 70 kg
1x5 90 kg
1x5 100 kg
1x5 115 kg (@9ish) (VPR)*
Drop 8-12%
1x5 105 kg (zware @7.5)
1x5 105 kg (@8)
Was nog aan het twijfelen om de laatste twee werksets gewoon @9 te pakken, maar wilde even conservatief doen.
Heerlijk zo'n dik PR, tijdens de minicut nog wel en met voldoende over in de tank :D

Spoto press
1x5 35 kg
1x5 42.5 kg
1x5 51 kg (@7) (PR)
1x5 51 kg (@7)
1x5 50 kg (@7)

Glute bridges (ipv hip thrust)
3x20 20 kg core bag

Landmine belt squat
Geskipt ivm tijd

Trainingstijd: ?

Met m'n zusje wezen trainen, morgen weer. Geef dr instructies, soort van PT, dus dat is leuk. En erg gezellig!

Lekkere squats weer, Pizza! Maandag en dinsdag train ik ook met mijn zus. Super leuk om te doen inderdaad. :)

Squat PR zag er nog best easy uit.

Als dat voor jou een 9/10 ben ik jaloers hoe weinig techniek breakdown je hebt.

Heeft je zusje het virus ook al te pakken of was het eenmalig?

• #4.185
Lekkere squats weer, Pizza! Maandag en dinsdag train ik ook met mijn zus. Super leuk om te doen inderdaad. :)

Danku :)
Ja erg leuk inderdaad! Ze begint net dus leuk om haar te kunnen helpen en met iemand te trainen die je echt goed kent.

Squat PR zag er nog best easy uit.

Als dat voor jou een 9/10 ben ik jaloers hoe weinig techniek breakdown je hebt.

Opzich best lastig in te schatten omdat ik nog nooit in m'n leven een >1 repper squat gefaald heb, voor zover ik me kan herinneren. Dus kan het alleen vergelijken met het gevoel van een 1RM en de bar speed.
In dit geval was het 9ish, dus een gore 7e rep had er misschien ingezeten naar mijn idee.

Techniek is ook waar ik veel aandacht aan besteed heb de laatste maanden met die paused hafway up squats, en ze helpen me enorm.
Ik moet dan, zeker bij zo'n zware set, mokershard aan de stang trekken om m'n ellebogen niet omhoog te laten flaren. En dat lukte bij deze set erg goed.

Heeft je zusje het virus ook al te pakken of was het eenmalig?

Ze is nu een paar maandjes 2x per week aan het trainen, dus het is aan het aanwakkeren :p

• Like
Waarderingen: Pren
  • #4.186
23/3/2019 - week 2, dag 4 (S1)
Deadlift paused 5cm above floor

1x5 75 kg
1x5 92.5 kg
1x5 100 kg (@7)*
1x5 100 kg (@7.5)
1x5 100 kg (@8)*
De tweede en derde werkset lukte het me echt om de bar te laten "zweven" door de slack eruit te trekken en spanning te zetten.
Merk wel dat nieuwe techniek vooral zwaar is voor de quads... Maar dat is juist goed, nav Calgary Barbell filmpjes.

BP 3 sec paused
1x4 35 kg
1x4 40 kg
1x4 47.5 kg (@7) (PR)
1x4 47.5 kg (@7)
1x4 45 kg (@7)
1x4 45 kg (@7)
Zusje laten tellen.

Banded hammer grip pullup
2x5 BW + groene band (VPR)
1x5 BW + groene band

Incline dumbell press (one arm at a time)
Geskipt, ivm tijd

Trainingstijd: 85 min

Edit: belt kon een gaatje strakker :) ook alleen een banaan preworkout op. En nieuwe low weigh-in van 70.6 kg vanmorgen.

---

Nu onderweg naar Maastricht en vanavond uit eten!

Laatst bewerkt:
  • #4.188
hoi bully :wave:
dat is mooi, want dan snap je 1 van de belangrijkste onderdelen van de setup van een deadlift

Bedoel je niet "buffy"? :P
Ja, heel erg blij met hoe het aanvoelt. En dat m'n houding behouden blijft. Hoop dat ik dit door kan zetten naar de hogere gewichten.

Bedoel je niet "buffy"? :P
Ja, heel erg blij met hoe het aanvoelt. En dat m'n houding behouden blijft. Hoop dat ik dit door kan zetten naar de hogere gewichten.
Op een bepaald moment zal de barbell toch zo zwaar worden dat je echt kracht moet zetten om 'm van de grond te krijgen. Maar dat het je nu lukt om 'm lekker te laten zweven door gewoon spanning te zetten is wel een heel goed teken. :)

• #4.190
Op een bepaald moment zal de barbell toch zo zwaar worden dat je echt kracht moet zetten om 'm van de grond te krijgen. Maar dat het je nu lukt om 'm lekker te laten zweven door gewoon spanning te zetten is wel een heel goed teken. :)

Uiteraard, die veronderstelling had ik ook :) houdt in ieder geval in dat de techniek lekker gaat op dit moment inderdaad!

• #4.191
26/3/2019 - week 3, dag 1 (S1)
Squat 2 sec paused halfway up

1x4 65 kg
1x4 80 kg
1x4 100 kg (@8) (PR)*
Drop 8-12%
1x4 90 kg (@7ish)
1x4 90 kg (@7ish)
1x4 90 kg (@7) (VPR)
Met erg keurige pauze zoals te zien was op film.
Squats voelde super solide aan :)

BP paused
1x6 35 kg
1x6 45 kg
1x6 52.5 kg (@7)
1x6 52.5 kg (@7.5)
1x6 52.5 kg (@7.5)
Moest eigenlijk setjes met 51 kg doen. Ivm de nieuwe benchgains was dit precies goed

Bulgarian split squat ss facepull
1x8 20 kg
1x8 37.5 kg -- 1x12 12.5 kg
-- 1x10 12.5 kg
Denk dat 40 kg vorige week wat te hoog gegrepen was, dit was precies goed.
Nu op een ander bankje gedaan aan 3x15 sec de enkels gestretched. Had vorige week namelijk ~5 dagen spierpijn bij (ik denk) m. tibialis anterior.
Echt een brok in m'n keel ijdens de split squats. Vorige week ook al. Snap nu waarom sommigen dit "om te kotsen" vinden. Was tevens enorm aan het zweten.

Egyptian lateral raise
2x10 3.4 kg
2x8 3.4 kg (ipv 2x10-12)
Meer zat dr niet in.

Dead hang
3x20 sec rechts - links - beide
1x15 sec beide op klimsteen

Ab rollouts (thuis)
Vergeten en cba om het alsnog te doen

Trainingstijd: 105 min

Laatst bewerkt:
Netjes die BP!
De rest ook natuurlijk :P

ik las niet goed en dacht dat je 100x4 gebenched had :roflol:

ik zat hier echt '' wat the f**k... ''

• #4.196

Netjes die BP!
De rest ook natuurlijk :P

Dank beiden :D

ik las niet goed en dacht dat je 100x4 gebenched had :roflol:

ik zat hier echt '' wat the f**k... ''

Je dacht "hopelijk" ook meteen dat ik aan de annies zat? Damn :roflol:
Lifetime goal is wel een 100 bench & 200 kg deadlift though

Maar met 52,5kg BP ben je alsnog lekker bezig, Pizzaatje. Hopelijk kom ik ooit op zulke gewichten terecht, maar voor nu lees ik ze met alle plezier in jouw logje. :D

Hehe thanks :D
Overloaden, techniek constant blijven verbeteren en vaak genoeg benchen; dan kom jij er ook!

• #4.198
nice bench:heart:

Terug
Naar boven