AndroidHealthClinic

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Je work capacity vergroten is om.ervoor te zorgen dat je meer reps kan met minder rust. Gaat je totaal niks brengen op je wedstrjjd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.442
Je wordt er stilaan beter in hoor. Je trainingen worden korter en je RPE stijgt minder snel bij korte pauzes.
Je herstelt ook snel tussen je beurten op een wedstrijd. ;)

Bij het lezen van deze post wilde ik exact gaan reageren wat @lloydatoni en @Beowulf al deden:

9 lifts in 2,5-3 uur tijd met min 15 -40 min tijd tussen elke lift. Met een beetje basis conditie is dit goed te doen voor iedereen. Welk profijt heb je ervan dan in je wedstrijd? Het probleem is imo eerder teveel rust hebt dan te weinig.

Bij mij op squat en DL zeker wel.

jij wilt zeggen dat je een setje RPE 9 kan doen, en dan misschien wel 10 setjes kan doe als je maar gewoon 5/6 min rust hebt?

Mijn ervaring is dat een nope.

Heb hetzelfde ja

jij wilt zeggen dat je een setje RPE 9 kan doen, en dan misschien wel 10 setjes kan doe als je maar gewoon 5/6 min rust hebt?

Nee, daar had ik duidelijker moeten zijn. Normaal werk dit wel tot een RPE8.
Bij setjes @9 lukt dit niet nee. Dat is ook mijn ervaring.
Maar ze was setjes @8 aan het doen dus ...

• #4.444
10/5/2019 - week 3, dag 3 (S2)
Squat

1x5 65 kg
1x4 80 kg
1x3 90 kg
1x2 105 kg
1x4 112.5 kg (@7 ipv 8)
1x4 112.5 kg (@7 ipv 8) (VPR?)
1x4 115 kg (@7.5 ipv 8)*
1x4 115 kg (@7.5 ipv 8) (VPR)
Niet de mooiste reps, voelde niet vervelend in ieder geval. Merk dat ik met pwo harder door kan, maar wel wat ongecontroleerder, bij de squats dan.
Had 112.5 volgens mij (in ieder geval 4x113.5) en 5x115 niet voor meerdere sets in één blok gesquat. Me happy :)
Iets lichtere RPE gepakt ivm vrouwenproblemen.

Dumbbell bench press
1x10 14 kg
1x8 18 kg
1x6 24 kg
1x6 24 kg
1x6 24 kg (VPR)
1x6 22 kg
Niet zulke harde lockouts als altijd gedaan met de ellebogen om wat meer spanning op borst te houden en ellebogen wat te ontzien. Voelde fijn.

Medium step up
1x12 16 kg (ipv 1x8-10 foutje) (PR)
2x8-10 16 kg geskipt
Toen dacht ik, ik ga de challenge doen...

Squat
3x80
18x90 (waarvan 15 reps voor de bonus?)*
Onderrug en kuiten liepen vol :emo: zit zeker nog meer in, als ik hem nog eens ga proberen.

Hip thrust (in leg extension)
Geskipt

Trainingstijd: 90 min
Preworkout: halve scoop 5150

Lef hoor, om de squat challenge nog even te doen na een squat VPR. Well done :thumb:

• #4.447
11/5/2019 - week 3, dag 4 (S2) @FoxGym
BP 3 sec paused

1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 53.5 kg (PR)
1x3 53.5 kg
1x3 53.5 kg
Easy.

Was wat vroeg dus was al met benches begonnen.
Vanaf hier de DL-clinic.

Deadlift
1x5 70 kg
1x4 90 kg
1x3 110 kg
1x1 122.5 kg
1x1 140 kg (@8)
Jemig, ik merk zoveel verschil in met op de campus trainen... Voelde echt lekker.
De 140 van twee weken terug was totaal niet te vergelijken met deze.

Deficit deadlift with 3 sec eccentric
4x5 70 kg
Om comfortabel te worden in je beginpositie.

Deadlift wide grip
3x6 70 kg
Om bovenrug in positie te houden en te versterken.

Deadlift from boxes
1x5 90 kg
1x3 115 kg (3s hold) double overhand
1x2 130 kg

Nog even afgemaakt met...

Seated dumbbell shoulder press
4x10 12 kg (ipv 14 kg)

Hip thrust
1x10 BW +groene band
1x10 BW +blauwe band

Trainingstijd: ?

Geen last van m'n benen gehad @basmca

Wat betreft de deadlifts was het al wat ik dacht; m'n beginpositie heeft veel aandacht nodig.
Om te beginnen meer met hoofd in lijn met de rug begonnen ipv hyperextended. Voelde goed. Dit hou ik gewoon aan vanaf nu al.
Ga mezelf aanleren om bovenin an wat lucht te pakken en dan snel onderin m'n setup te doen tbv betere brace. Hier begin ik pas aan na de meet van 18 mei. Moet dan vooral leren HG snel in te zetten.

Hele nuttige clinic gehad! En goed vertrouwen in de meet van volgende week.

Was leuk je weer even te zien gisteren :)

• #4.450
13/5/2019 - week 4, dag 1 (S2)
Squat

1x5 72.5 kg
1x4 87.5 kg
1x3 100 kg
1x1 112.5 kg (ipv 111)
1x1 123.5 kg (ipv 125) (@7.5 ipv 8)*
Had een tijd lopen kletsen dus wilde even iets lager pakken. Achteraf onnodig.
1x4 117.5 kg (@9) (VPR)*
Eerste rep 0 spanning en vaartvermindering, tweede ook een beetje. Is de onzekerheid.
1x4 115 kg (@8.5ish ipv 9)*
Meer zelfvertrouwen.

BP paused
1x5 40 kg
1x4 45 kg
1x3 52.5 kg
1x1 60 kg
1x1 67.5 kg (@8)*
Natuurlijk als een aardappel gefilmd. Mooi want dit is 2.5 van gym PR.
1x4 62.5 kg (@9) (VPR)
Drop 8-12%
1x4 57.5 kg (@7)
1x4 57.5 kg (@7)
Pauzes mochten overal iets langer.
Had een hele dikke barbell met één ring per kant, die ik bij nader inzien veelste breed vastpakte (behalve bij de laatste twee sets) door de verwarring.
Omwille van de tijd de laatste twee sets een ongeplande drop gedaan en weinig rust gepakt.

Seated hip abduction
2x20 59 kg

Bulgarian split squat, cable rear delt fly, ab rollouts, dead hang
Geskipt

Trainingstijd: 90 min

Weinig tijd om te trainen en ook nog wat gekletst dus, whoeps. Enorm blij met de singles.

Openers voor de mockmeet zullen worden:
Squat 125
Bench 65 of 67.5 (afhankelijk van hoe ik me die dag voel / opwarmen gaat)
Deadlift 140

Mooie openers hoor, gewichten waar ik alleen maar van kan dromen!!
Je gaat het vast super doen :cool:

PFff dat zijn hele mooie openers!

Met 10 tot 15 minuten pauze op een wedstrijd lijkt me dat geen prioriteit.

9 lifts in 2,5-3 uur tijd met min 15 -40 min tijd tussen elke lift. Met een beetje basis conditie is dit goed te doen voor iedereen. Welk profijt heb je ervan dan in je wedstrijd? Het probleem is imo eerder teveel rust hebt dan te weinig.
De resultaten van je wedstrijden zijn uiteindelijk een weerspiegeling van je trainingen. Er zijn vrij sterke argumenten om aan te nemen dat conditietraining een gunstig effect heeft op het liften. https://www.strongerbyscience.com/avoiding-cardio-could-be-holding-you-back/

Niemand doet 10 sets op RPE 9..... :p

De resultaten van je wedstrijden zijn uiteindelijk een weerspiegeling van je trainingen. Er zijn vrij sterke argumenten om aan te nemen dat conditietraining een gunstig effect heeft op het liften. https://www.strongerbyscience.com/avoiding-cardio-could-be-holding-you-back/
Interessant!
Je moet de bro's eens bezig zien een sommige commerciële gyms. :P

challenge.gif

Bench 65 of 67.5 (afhankelijk van hoe ik me die dag voel / opwarmen gaat

Is dit een stuk lager ingeschat dan de vorige paar keer op wedstrijden? Meen me te herinneren dat je of een te grote stap moest maken of dat 2.5 kg extra al snel te zwaar was %gewijs.

• #4.458
  • #4.459
Is dit een stuk lager ingeschat dan de vorige paar keer op wedstrijden? Meen me te herinneren dat je of een te grote stap moest maken of dat 2.5 kg extra al snel te zwaar was %gewijs.

Dat laatste inderdaad en in combinatie met slechte techniek(saanpassingen) vanuit mezelf :o
65 kg zou hetgeen zijn waar ik eerst ook mee opende inderdaad. Dus even aftasten naar wat op die dag goed te doen is.

Het is jammer dat je geen 1 kg verhogingen kan doen...

Terug
Naar boven