Fitness Seller

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.421
Ahh... we aim for perfection :)

Als je de realiteit maar voor ogen houdt :)

De kwalificatie eis is echt een flink stuk omhoog sinds mijn laatste wedstrijd. Mocht ook wel, het moet wel een uitdaging blijven:)

Sterke squats btw!!:)

En die gaat voor aankomend seizoen waarschijnlijk weer omhoog :P
Inderdaad, mag ook wel.

Thankyou!

Jouw squats zijn alsnog voorbeeldig hoor, ondanks het riemgeklooi. Gek hoe zo'n relatief kleine verandering een hele set kan veranderen hé.

Goed om te horen dat je je tentamen voor je gevoel okay hebt gemaakt :).

ben al jullie avonturen aan het bijlezen hehehe. Weer kind of aanwezig op DBB.

Dankjewel :) leuk dat je weer aan het meelezen bent! En op instagram kan je ook al een hele hoop volgen natuurlijk

Ja heel erg blij hiermee! Als ik deze gehaald heb was dit het laatste schriftelijke tentamen van dit collegejaar. Komt alleen nog een groepsproject en een presentatie voor beoordeling aankomend blok.

• #4.422
4/5/2019 - week 2, dag 4 (S2)
Deadlift up to knees + full*

1x3+2* 75 kg
1x3+2* 90 kg
1x2+1* 105 kg
Hier zat de rug al helemaal volgelopen (of wat het mag zijn)... Gisteren, zowel in rust als in training, overigens geen last van gehad.
Toen maar m'n laatste opwarmgewicht gekozen.
1x2+1* 105 kg (@heel laag ipv 8)
Toch maar laatste twee geskipt.
2x2+1* 105 kg (@8) geskipt

BP 3 sec paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 52.5 kg (@7.5 ipv 8) (PR)*
1x3 52.5 kg (@7.5 ipv 8)
1x3 52.5 kg (@7.5 ipv 8)
Volgende keer maar 53.5 proberen.

Romanian deadlift
1x8 52.5 kg
1x8 82.5 kg (VPR)
1x8 82.5 kg
1x8 82.5 kg
Dit ging dan weer wel.

Hammer grip pullup
1xBW vanuit dead hang + 2xBW vanuit geen dead hang
3x7 BW + groene band (VPR)
1x3.5 BW + blauwe band
Lukt me gewoon niet om vanuit een dead hang te starten, so weak. Dus ga nu met de blauwe band (dunste) opbouwen.
Even een tussenstapje tussen groen en BW dus.
5 sets ipv 3 ivm deadlifts.

Seated dumbbell shoulder press
2x10 14 kg
2x8 14 kg

Trainingstijd: 95 min

Had het idee dat die onderrug vanuit de bulgarian split squats kwam, misschien is het gewoon een combi van dingen.
Even aankijken of dit aankomende week zo blijft, als dat zo is ga ik even langs de fysio om te evalueren.

---

Ohja, ik heb een week vakantie van werk (dagen opgenomen) en studie
Vanavond lekker uit eten met de bf, morgen misschien festival, dinsdag sauna, woensdag carrièredag
:peachy:

Laatst bewerkt:
  • #4.423
6/5/2019 - week 3, dag 1 (S2)
Squat 2 sec paused halfway up

1x5 65 kg
1x4 80 kg
1x3 90 kg
1x3 100 kg (@7)*
1x3 100 kg (@7) (VPR)
Pauzes net iets te kort bij deze set.
1x3 100 kg (@7.5)
1x3 100 kg (@7)*
Links in de onderrug lichtelijk dat gevoel zoals van vorig week & voelde m'n quad linksbovenin alsof dr lichte spierpijn in zat. Dit was gelukkig alleen t/m de eerste werkset.

Cable rear delt fly
4x10 3.4 kg
Wachten op rek.

BP paused
1x5 35 kg
1x4 45 kg
1x3 52.5 kg
1x5 60 kg (@8)
1x5 58.5 kg (ipv 60) (@8)
1x5 58.5 kg (ipv 60) (@8)
Laatste twee reps scheve schouders.
1x5 57.5 kg (@8)
Wat langer gerust dan normaal.

Bulgarian split squat
1x8 20 kg
3x8 37.5 kg

Dead hang
2x20 sec rechts - links
1x10 scapular pullup
1x8 scapular pullup
1x15 sec klimsteen
Scapular pullups ten behoeve van de hammer grip pullups.
Linker scapula heb ik beduidend (nog steeds) minder controle over.

Seated hip abduction
Helemaal vergeten te doen, whoeps.

Ab rollouts (thuis)
Geskipt, had net een spier in m'n trap verrekt bij het aandoen van het licht onder m'n bureau...

Trainingstijd: 115 min

---

Gisteren flink veel alcohol naar binnen gewerkt :o
Verbaasde me dat LB zo lekker ging en het benchen een stuk minder; had het eerder andersom verwacht.

Echt meer dan netjes die paused squats!

• #4.427
Echt meer dan netjes die paused squats!

Dankjewel :D gingen ook echt lekker

7/5/2019 - week 3, dag 2 (S2)
Deadlift
1x5 85 kg
1x4 100 kg
1x3 115 kg
1x1 125 kg
1x1 135 kg (@7.5 ipv 8)*
1x3 125 kg (@8)
1x3 125 kg (@8)*
1x3 127.5 kg (@8.5ish) (VPR?)*
Besloten de primer lager te pakken dan de vorige keer (140 moeizaam). Deze ging gelukkig hard :)
Wilde opbouwen naar @9 voor de laatste set ipv alle sets @9. Had blijkbaar hoger in kunnen zetten.
Tijdens het opwarmen voelde ik m'n onderrug wat maar bij de singles was dit al weg. Bewust op de klok gekeken voor 5-6 min rust, omdat ik door de pwo eigenlijk zo door wilde gaan.

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x3 57.5 kg
1x3 57.5 kg
1x3 57.5 kg

Pendlay row ss seated hip abduction (van dag 1)
3x6 48.5 kg
2x6 48.5 kg -- 2x20 59 kg
Met straps voor betere mmc.
Nu met 10 kg als basis op een step, dat is de meest prettige houding.

Rolling tricep extension ss hyperextension
2x15 9 kg -- 2x20 BW
1x15 9 kg
1x12 9 kg

Trainingstijd: 120 min
Preworkout: halve scoop 5150

Lekkere training :D zometeen naar de sauna.

Edit: heb met het DL'en niet teveel gefocust op de nieuwe cues die ik de laatste tijd gebruikte. Voelde gelijk veel beter en minder geforceerd.
Ga overigens aankomende zaterdag DL clinic doen bij Foxgym dus zal vanuit daar wel tips krijgen.

Laatst bewerkt:
Met 5 a 6 minuten rust gaat je RPE normaal niet omhoog als je op hetzelfde gewicht blijft.
Als je maar 2 a 3 minuten neemt is het weer een ander verhaal.

• #4.429
Met 5 a 6 minuten rust gaat je RPE normaal niet omhoog als je op hetzelfde gewicht blijft.

In de praktijk werkt dat soms anders, bij mij in ieder geval. Normaal gesproken kijk ik ook niet op de klok...

In de praktijk werkt dat soms anders, bij mij in ieder geval. Normaal gesproken kijk ik ook niet op de klok...
Ik heb de timer op staan op mijn phone. :D
Momenteel staat die erg kort om de conditioning er in te houden. Valt soms wel tegen met hoe snel de RPE oploopt.

Je gaat heel anders trainen met een timer, voor mij werkt dat wel goed.

• #4.433
Je gaat heel anders trainen met een timer, voor mij werkt dat wel goed.

Ik zie mezelf dat niet snel doen omdat m'n focus daar totaal niet ligt en ik niet op wil hebben. Pauzeertijd pak ik net zo lang als nodig is. Gebruik het ook amper als middel voor overloaden.

Ik zie mezelf dat niet snel doen omdat m'n focus daar totaal niet ligt en ik niet op wil hebben. Pauzeertijd pak ik net zo lang als nodig is. Gebruik het ook amper als middel voor overloaden.
Je wordt er stilaan beter in hoor. Je trainingen worden korter en je RPE stijgt minder snel bij korte pauzes.
Je herstelt ook snel tussen je beurten op een wedstrijd. ;)

Geloof me, een betere werkcapaciteit geeft je uiteindelijk alleen maar voordelen op je trainingen en wedstrijden (en in bijna alle andere zaken in het leven). Er is wat adaptietijd in het begin, maar je went er snel aan.

Met 10 tot 15 minuten pauze op een wedstrijd lijkt me dat geen prioriteit.
Je zou er verteld van kunnen staan. ;)

Het helpt trouwens meer tijdens je development cyclus dan tijdens de peaking.
Maar alles wat je er nog van over houdt tijdens je peak heb je wel degelijk profijt van tijdens je wedstrijd.

Maar alles wat je er nog van over houdt tijdens je peak heb je wel degelijk profijt van tijdens je wedstrijd.

9 lifts in 2,5-3 uur tijd met min 15 -40 min tijd tussen elke lift. Met een beetje basis conditie is dit goed te doen voor iedereen. Welk profijt heb je ervan dan in je wedstrijd? Het probleem is imo eerder teveel rust hebt dan te weinig.

Bij mij op squat en DL zeker wel.

jij wilt zeggen dat je een setje RPE 9 kan doen, en dan misschien wel 10 setjes kan doe als je maar gewoon 5/6 min rust hebt?

Mijn ervaring is dat een nope.

Terug
Naar boven