MuscleMeat

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.401
Hoe komt het eigenlijk dat je gym-PR zoveel hoger staat dan je comp. PR? Gewoon een aardig verschil tussen het werkelijke gewicht van je gym plates en de gekalibreerde schijven tijdens een wedstrijd?
Met een 125kg @8 zou je op een wedstrijd toch mooi over je gym PR moeten kunnen gaan hoor. Dat ziet er dus alvast zeer veel belovend uit. :)

M'n laatste competitie was het NSK op 13-10-'18 waarop ik beurt twee 122.5 haalde en beurt drie 127.5 faalde. Heb sowieso het afgelopen jaar nooit een derde beurt squat gehaald als ik het me goed herinner.
Het NSK was m'n 100-105% testmoment van Sheiko, waarop ik (na een taper etc) 10-12-'18 zelf in de sportschool heb gemaxt omdat ik besloten had niet meer deel te nemen aan de DRC cup. Daar deed ik eerst 125 en toen m'n meest grindy lift met 130.

Ik weet zeker dat ik de 130 zal gaan passeren ja, kijk er al naar uit :D

Nice! Kwalificatie moet je toch ook nog binnen halen voor nk2020?
Moet zelf nog 7,5 kg bij tillen.

Klopt ja. 7.5 erbij in ruim een half jaar tussen jouw competities is zeker goed te doen, dus dat lukt je wel!
Obv van m'n competitietotaal heb ik nog 17.5 kg nodig. Obv sportschool totaal nog 7.5.

Ja, wel fijn hoor zo'n tijd er tussen hebben. 2 wedstrijden in een jaar vind ik wel voldoende. Heel misschien de meet in grunn weer meedoen mocht hij weer op de agenda staan voor 2020.

Haha gewaagd aan elkaar! leuk!

Ik moet gewoon eens fatsoenlijk gaan benchen, dan heb ik hem al in the pocket:roflol:

• #4.403
Ja, wel fijn hoor zo'n tijd er tussen hebben. 2 wedstrijden in een jaar vind ik wel voldoende. Heel misschien de meet in grunn weer meedoen mocht hij weer op de agenda staan voor 2020.

Haha gewaagd aan elkaar! leuk!

Ik moet gewoon eens fatsoenlijk gaan benchen, dan heb ik hem al in the pocket:roflol:

Ja super leuk :D Lachen dat je elkaar progressie dan zo gedetailleerd kan volgen hier op het forum

:emo: vertel mij wat over dat benchen

• #4.408
30/4/2019 - week 2, dag 2 (S2)
Deadlift from boxes

1x4 85 kg
1x4 100 kg
Stretches.
1x4 115 kg
1x4 130 kg (@8) (VPR)*
Foamrollen en kletsen.
1x4 130 kg* (@8.5)
1x4 120 kg (ipv 130) (@7)
1x4 120 kg (ipv 130) (@7)
Uur verder; klaar.
Onderrug, vanuit glutes, was echt aan het janken. Thight van de split squats van gisteren; die had ik al een aantal weken niet gedaan.

BP paused
1x5 40 kg
1x4 45 kg
1x3 52.5 kg
1x1 60 kg
1x1 66 kg (@7.5 ipv 8)*
Lol whut. Twijfelde nog om nog een hogere single te pakken. Heb dat niet gedaan maar de setjes vrij hoog gepakt.
1x3 63.5 kg (@9) (VPR)*
1x3 62.5 kg (@8.5 ipv 9 qua snelheid)*
1x3 62.5 kg (@9)*
Beetje last van m'n rechter elleboog. Goede reps gemaakt wel.

Pendlay row
1x6 50 kg
4x6 47.5 kg
Nu vanaf boxes met kleine 5 kg's. Dat ging veel beter.

Rolling tricep extension ss hyperextension
1x15 9 kg -- 1x20 BW
1x15 9 kg -- 1x20 BW
1x12 9 kg
1x12 9 kg

Trainingstijd: 140 min

Buiten de slechte start een hele goede training gehad! Met hopelijk nog meer benchgains in de toekomst :D

Laatst bewerkt:
Technisch zit dit er echt veel beter uit.:thumbup:
Wat is je wedstrijd PR op bench?

• #4.411
Technisch zit dit er echt veel beter uit.:thumbup:
Wat is je wedstrijd PR op bench?

Dank :D Het wisselen van bench en de bench clinic van @Beowulf hebben enorm geholpen!
Wedstrijd is 65 (meerde keren) en heb tweemaal 70 in training gedaan, waarvan de eerste keer al echt een tijd terug is.

• #4.413
Dus ook je bench PR gaat er aan, binnenkort. :)

Dat is zeker de bedoeling inderdaad :D
Denk dat het er wel in gaat zitten om over de 70 kg heen te gaan bij de FoxGym meet over 2,5 week.
Heb als m'n 100% namelijk gewoon 70 kg staan en voor een 105% zou ik op 73.5 kg uitkomen.

Bench in de sportschool wijkt dus wel lichtelijk af ivm hoger bankje en iets smaller tov competitiebench.
Denk dat het voordeel van de hoogte weer wordt opgeheven door de bankbreedte. Dus verwacht geen onrealistisch beeld te hebben op het moment.

• #4.414
Overigens de hele dag last gehad van de onderrug. Niet belemmerend in beweging, maar wel continu aanwezig.
Lijkt wel vanuit de SI-gewrichten te komen, daar in de buurt is het ook wat drukpijnlijk.
Ik hoop niet dat er iets heeft lopen sluieren wat nu aan het licht is gekomen nav de training van maandag...
Deadlifts voelen de laatste trainingen namelijk retezwaar en kan m'n positie erg slecht behouden. Terwijl het echt de goede kant op ging.

Laatst bewerkt:
  • #4.415
3/5/2019 - week 2, dag 3 (S2)
Squat

1x6 65 kg
1x5 77.5 kg
1x4 91 kg
1x3 105 kg
1x3 115 kg (@7)*
1x3 115 kg (@7)
1x2.5 113.5 kg (@10)
Whattefuck :o Deed m'n riem een gaatje strakker en zo strak had ik hem nog nooit gehad, maar dacht dat kan wel.
Ineens van rep 2 @6.5 naar 3 @10 door geen spanning ofzo. Dus heb de bar gedropt ivm uit de weg gaan van scheve rug krijgen.
1x3 ... kg (@7) geskipt
Klaar mee.

Dumbbell bench press
1x10 14 kg
1x8 18 kg
1x6 24 kg (PR)
1x6 24 kg
1x6 22 kg
1x6 22 kg

Medium step up
1x10 14 kg (PR?)
3x10 14 kg (ipv 3x10)
Setje extra ivm skip laatste squatset.
Makkelijke reps.

Hip thrust (in leg extension)
1x10 50 kg*
2x10 50 kg

Trainingstijd: 90 min
Preworkout: halve scoop 5150

Voor het eerst (op 1x huismerk shit na, wat niks deed) pwo genomen; halve scoop 5150.
Voelde elke keer alsof ik geen rust nodig had, maar wel gepakt hoor. Misschien alsnog wat vluchtig aan m'n squatsets begonnen?
Icm riempijn, eerste ervaring pwo en bijna de tijd vd maand was dit misschien gewoon een slechte dag.

Merkte dus vooral dat ik voor m'n gevoel zo door kon gaan, hogere hartslag en wel een beetje zenuwachtig gevoel. Verder geen extra pomp/vasculariteit, waarvan ik wel eens lees dat mensen dat hebben.

---

Vanmiddag tentamen gehad. Wist niet wat ik moest verwachten want had geen opgaven gehad gedurende het blok, alleen een groot groepsportfolio gemaakt.
Viel me alles mee en zal me dan ook verbazen als ik hem niet gehaald heb!

Laatst bewerkt:
Fijn van dat tentamen, en sterk gelift ook weer (al ben je niet tevreden over alles, maar wie is dat wel over zichzelf? :p )

• #4.417
Fijn van dat tentamen, en sterk gelift ook weer (al ben je niet tevreden over alles, maar wie is dat wel over zichzelf? :p )

Dankjewel :)
Ja dat gaat lastig inderdaad... Alhoewel, tevreden ben ik wel snel; vind dat een term die niet suggereert dat het perfect of uitermate goed is.

De kwalificatie eis is echt een flink stuk omhoog sinds mijn laatste wedstrijd. Mocht ook wel, het moet wel een uitdaging blijven:)

Sterke squats btw!!:)

Jouw squats zijn alsnog voorbeeldig hoor, ondanks het riemgeklooi. Gek hoe zo'n relatief kleine verandering een hele set kan veranderen hé.

Goed om te horen dat je je tentamen voor je gevoel okay hebt gemaakt :).

ben al jullie avonturen aan het bijlezen hehehe. Weer kind of aanwezig op DBB.

Terug
Naar boven