XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Thanks! Geen opmerkingen toevallig, aangezien je ze zelf kent en doet? :D
Vind hem eigenlijk echt kut, maar ik luister naar Sheiko. Kut omdat ik helemaal dood ga en veel rust nodig heb.

Gaat lekker. Ben veel minder gesloopt na afgelopen week dan ik vantevoren had verwacht. En vind het erg fijn om onderdeel te zijn van het behandelingproces van mensen die bovenop hun ziekte proberen te komen. Goed dus :)

Ben er zelf ook niet zo'n expert in en leer deze oefening op het moment dan ook :) Ik probeer goed naar voren te kijken en dat deed mijn rug minder bollen uiteindelijk. Ik ga ze de volgende keer ook eens proberen te filmen, voor mijzelf ook eens goed om te boel terug te zien voor deze oefening :D

Fijn dat de eerste week je zo goed bevallen is!:)

• Topic Starter Topic Starter
De belt 'spaart' je rug nu volgens mij. Beltless zou je er wel eens last van kunnen krijgen, want naar mijn idee bolt je onderrug te veel. Not sure th0 en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat @lloydatoni er van vindt!

Thanks voor je feedback!

Die rugbolling heb ik ook bij conventional en zelfs met licht gewicht. Als het inderdaad zo is dat m'n onderrug teveel bolt, moet ik denk ik eerder kijken naar mobilty work oid lijkt me dan? :o

Daarentegen heb ik dr nooit last van, als ik beltless met die form deadlift.

Ben er zelf ook niet zo'n expert in en leer deze oefening op het moment dan ook :) Ik probeer goed naar voren te kijken en dat deed mijn rug minder bollen uiteindelijk. Ik ga ze de volgende keer ook eens proberen te filmen, voor mijzelf ook eens goed om te boel terug te zien voor deze oefening :D

Fijn dat de eerste week je zo goed bevallen is!:)

Leuk dat je er pas net mee begint. Filmen kan zeker helpen. Heb daar zelf zoveel aan gehad en nog steeds eigenlijk :)

Zekers!

Lijkt alsof schouders voorbij de stang komen.
Is dat zo?

Hoezo te diep squatten?? Bestaat toch niet?? :D

@Basma riem voor maximale bracerino imo. Niet als ondersteuning zonder bracen :p

Heb hieronder nog 2 filmpjes van m'n DL from boxes. Als mensen tips en/of opmerkingen hebben hoor ik ze graag. Ik heb namelijk het idee dat het zo zwaar is vanwege niet optimale uitvoering. Kan me niet voorstellen dat ik relatief zo zwak ben in m'n rug oid.

Op het filmpje met 95kg verschoof de bar telkens wat waardoor ik m'n stance moest aanpassen, vanwege kletterende bumperplates, daarom de lange rek tussen reps. Bar donderde ook van de verhoging af :p

Je onderrug bolt wel erg. Speel het filmpje maar eens af en zet hem maar eens een paar keer op pauze als je de rep start. Nog meer je borst naar voren duwen en lats naar "achter". Of iets minder gewicht en vanaf daar weer opbouwen.

Lijkt alsof schouders voorbij de stang komen.
Is dat zo?

Hoezo te diep squatten?? Bestaat toch niet?? :D

Schouders komen inderdaad voorbij de stang :)

Nah imo gewoon onnodig. Straks blijf ik hangen qua gewicht als ik doorga met fsq's, terwijl dat niet nodig is.

Je onderrug bolt wel erg. Speel het filmpje maar eens af en zet hem maar eens een paar keer op pauze als je de rep start. Nog meer je borst naar voren duwen en lats naar "achter". Of iets minder gewicht en vanaf daar weer opbouwen.

Ook thansk voor je feedback! Bij het tweede filmpje zie ik het inderdaad wel als ik hem pauzeer.
Mijn conclusie van jullie reacties: rug moet rechter, incl borst meer vooruit.

Ga volgende x bij DL from boxes alle sets filmen en kijken of ik dan met nieuwe form tot werkgewicht kom. Anders gewicht wat terugbrengen.

Schouders mogen nooit voorbij bb komen. Staat doodstraf op
Tenminste zo is mij dat geleerd.
Zal ff wat dl mensen taggen, die hebben vast meer tips ;)

@Pleurklaat
@alexv
@tymboo
@broken bat

Huh schouderbladen moeten toch juist boven de bar hangen? Dat krijg je alleen als je schouders iets voor de bar komen :p
Of ik sla nu volledig de plank mis, ben benieuwd.

Ook thansk voor je feedback! Bij het tweede filmpje zie ik het inderdaad wel als ik hem pauzeer.
Mijn conclusie van jullie reacties: rug moet rechter, incl borst meer vooruit.

Ga volgende x bij DL from boxes alle sets filmen en kijken of ik dan met nieuwe form tot werkgewicht kom. Anders gewicht wat terugbrengen.

Huh schouderbladen moeten toch juist boven de bar hangen? Dat krijg je alleen als je schouders iets voor de bar komen :p
Of ik sla nu volledig de plank mis, ben benieuwd.

Voor iedereen zal het net iets anders zijn ivm bouw van je lichaam. Waar ik me altijd aan probeer te houden is dat ik start met de barbell over het midden van de voet en een rechtelijn omhoog probeer te houden.

Voor iedereen zal het net iets anders zijn ivm bouw van je lichaam. Waar ik me altijd aan probeer te houden is dat ik start met de barbell over het midden van de voet en een rechtelijn omhoog probeer te houden.

Dat is waar. Daar probeer ik me ook aan te houden. En dat ik niet al met m'n heupen omhoog kom terwijl de bar nog op de grond ligt, dan zou ik te laag begonnen zijn.

Kan je volgende keer vanuit meerdere hoeken filmen *schuin voor of voor*? Lijkt alsof je onvoldoende spanning hebt in je bovenrug waardoor je heupen eerst omhoog gaan en je uit positie raakt (miss ff youtuben op de cue "pull the slack out of the bar") Bar lijkt ook wat naar voren te zwaaien.

Heb echt heel snel gekeken hoor, ff mn eigen logje eerst weer updaten lol.

Kan je volgende keer vanuit meerdere hoeken filmen *schuin voor of voor*? Lijkt alsof je onvoldoende spanning hebt in je bovenrug waardoor je heupen eerst omhoog gaan en je uit positie raakt (miss ff youtuben op de cue "pull the slack out of the bar") Bar lijkt ook wat naar voren te zwaaien.

Heb echt heel snel gekeken hoor, ff mn eigen logje eerst weer updaten lol.

Dankje voor de tips! Heb dit filmpje gekeken en daar staan wel hele handige tips in. Met name het aanspannen van je lats op die manier en wat jij zij over het "pull the slack uit of the bar", dat deed ik helemaal niet...

Denk dat als ik die cues oefen dat ik al een veel betere rughouding heb. En vooralsnog desnoods gewicht wat lager als het moet.

Halter recht onder je schoudergewricht (glenohumerale gewicht) is de stabielste positie van t systeem met 0 potentiele energie die door de zwaartekracht omgezet kan worden in beweging.
Shoulder-anatomy.jpg - 88175
Bij sommige deadlifts lijkt het wel eens alsof de halter nog dichter bij het lichaam gehouden wordt tijdens een deadlift/schouders ietsje verder over de halter hangen. Het lijkt mij eigenlijk sterk dat dat zo zou zijn want dat zou vrij veel moeite en kracht kosten, maar dat weet ik eigenlijk niet 100% zeker. Maakt voor de praktijk verder ook niet veel uit.

Zolang je maar snapt dat deze positie van je schouders tov de halter de positie zal zijn waar je automatisch sterk naar zult neigen als je zware gewichten tilt. Waarschijnlijk is het dus verstandig om al meteen vanuit deze positie te trekken, maar er zijn zeker ook wel sterke deadlifters die met hun schouders verder naar achter beginnen en als het ware "naar voor kantelen" als ze beginnen met trekken. Dan start je de lift in zekere zin dynamisch waarbij de positie waarin je kracht begint te zetten sterk verschilt met de positie waarin je zit als de halter daadwerkelijk begint te bewegen. Of dit uberhaupt meerwaarde heeft durf ik niet te zeggen maar het is in ieder geval iets wat mensen doen en waar ze soms alsnog succesvol mee zijn dus t is niet per se een ramp. Ik zou t iig niet aanraden of bewust gaan proberen te doen.

Denk dat het "schouders voorbij, boven, achter de halter" gedoe vooral een beetje een verkeerd idee is van waar het glenohumerale gewricht daadwerkelijk zit als je een lift van de zijkant bekijkt (zeker bij wat gespierdere lifters lastiger te zien) of gewoon een miscommunicatie. Ik denk dat de meeste mensen wel snappen dat je de halter niet actief tegen de zwaartekracht in naar voor of naar achter moet proberen te bewegen bij een deadlift.

voorbeeldje van de 'dynamische' start die ik bedoel

@Pleurklaat dank voor je uitgebreide uitleg! Die dynamische start ziet er voor mij op het oog contraproductief uit. Maarja, ga dat toch niet proberen of het nou werkt of niet.

Denk dat ik goed zit met schouderplaatsing :)

@Pleurklaat dank voor je uitgebreide uitleg! Die dynamische start ziet er voor mij op het oog contraproductief uit. Maarja, ga dat toch niet proberen of het nou werkt of niet.

Denk dat ik goed zit met schouderplaatsing :)

Wat pleurklaat zegt idd over de schouder positie.

Het probleem met een dynamische start is dat veel mensen de bar naar voren drukken met hun schenen en als ze dan gaan pullen de bar tever van hun lichaan is onderin de pull

Wat pleurklaat zegt idd over de schouder positie.

Het probleem met een dynamische start is dat veel mensen de bar naar voren drukken met hun schenen en als ze dan gaan pullen de bar tever van hun lichaan is onderin de pull

Kan ik me wel zo voorstellen ja!

17/4/2017 - week 2, dag 1 (#30)
Squat

1x14 20 kg
1x8 30 kg
1x8 30 kg
1x6 35 kg
1x6 40 kg*
1x4 45 kg
1x4 45 kg
1x6 50 kg (ipv 3x2)
*vanaf hier +5kg op 50% gewicht.
Pijnvrij gesquat, lekker.

BP paused
1x5 30 kg
1x4 35 kg
1x3 40 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg

Dips
1x5
3x4
1x3
Steeds minder last van sleutelbeen. Zal vast oa met gewenning te maken hebben dan.

Squats
1x8 30 kg
1x8 35 kg
1x6 40 kg
1x6 40 kg
1x4 45 kg
1x4 45 kg
1x4 45 kg
1x4 45 kg
Hier ook +5kg op 50% voor alle sets. Pijnvrij.

Dumbell fly ss bench squeeze
5x10 8 kg -- 3x15 sec

RDL
3x8 57.5 kg

Trainingstijd: 100 min

Alleen nu na trainen voelde ik het plekje met door m'n knieën gaan, voor de rest geen echte last van. Hoop snel weer op te kunnen bouwen.

Terug
Naar boven