Fitness Seller

ICBkevin Candito Strength Program Log

Bezoekers in dit topic

Je beschrijft bijna exact de manier waarop ik zelf vaak last van mijn rug kreeg: een rug belastende activiteit, meestal zonder gevolgen, gevolgd door een, anders onschuldige, tweede activiteit.

Zelf draag ik altijd een riem bij het liften. De ene keer dat ik het niet deed, kreeg ik weer last van mijn rug (hernia klachten), merkte het pas de volgende dag. (Straps heb ik niet nodig, mijn gripkracht groeit mee met mijn lifts.)

In ieder geval beterschap.
Hmm dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten op mijn leeftijd (24). Misschien toch overwegen om een goede belt te kopen
 
Hmm dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten op mijn leeftijd (24). Misschien toch overwegen om een goede belt te kopen

Zelf was ik nog jonger dan jij toen ik er last van begon te krijgen, het zit bij mij ook in de familie (hernia's). Ruim 10 jaar geleden heb ik zelfs een paar maanden helemaal niet meer kunnen lopen. Nu ik echt een oud wrak ben, til ik toch bijna weer net zo zwaar als in mijn jeugd. Ik denk dat mijn powerlift riem hierbij helpt om mijn onderrug blessurevrij te houden..
 
Bowlen is kut.

Ook voor je rug.
 
Hernia's zijn voor een deel genetisch en zeker niet altijd te vermijden maar imo is het advies geven om altijd een riem te dragen ook onzin. Beter kan je eerst proberen je abs en obliques behoorlijk te trainen. Velen zullen je zeggen dat squats en deadlifts genoeg zijn maar hier ben ik het niet mee eens. Als dat niet werkt kan je nog altijd een belt dragen. Justmy2cents.
 
Hernia's zijn voor een deel genetisch en zeker niet altijd te vermijden maar imo is het advies geven om altijd een riem te dragen ook onzin. Beter kan je eerst proberen je abs en obliques behoorlijk te trainen. Velen zullen je zeggen dat squats en deadlifts genoeg zijn maar hier ben ik het niet mee eens. Als dat niet werkt kan je nog altijd een belt dragen. Justmy2cents.

Je kan beter 1 keer te vaak een riem dragen dan 1 keer te weinig (vergissen aan de veilige kant vs. vergissen aan de onveilige kant).
 
Je kan beter 1 keer te vaak een riem dragen dan 1 keer te weinig (vergissen aan de veilige kant vs. vergissen aan de onveilige kant).

Betere oplossing is werken aan je houding. Je weet waar een belt voor dient?
 
Je kan beter 1 keer te vaak een riem dragen dan 1 keer te weinig (vergissen aan de veilige kant vs. vergissen aan de onveilige kant).
Akkoord maar hernia's zijn ook leeftijdsgebonden, een hernia krijgen op 24 is onwaarschijnlijk. Rugpijn daarintegen is niet onwaarschijnlijk maar dit kan door zoveel factoren beïnvloedt worden: uitvoering van bepaalde oefening, postuur, aangeboren afwijking ( scoliose, lordose , lengteverschil benen ), slaappositie, ...
 
Akkoord maar hernia's zijn ook leeftijdsgebonden, een hernia krijgen op 24 is onwaarschijnlijk. Rugpijn daarintegen is niet onwaarschijnlijk maar dit kan door zoveel factoren beïnvloedt worden: uitvoering van bepaalde oefening, postuur, aangeboren afwijking ( scoliose, lordose , lengteverschil benen ), slaappositie, ...

Rugklachten, waaronder hernia's, komen wel degelijk veel voor bij jongere sporters. Schaatsers zijn een goed (of beter, slecht), voorbeeld: Sven Kramer heeft daar al een tijd last van en Iep, zijn vader, is er zelfs een paar keer aan gopereerd tijdens zijn sportcarriere.
 
Betere oplossing is werken aan je houding. Je weet waar een belt voor dient?

Begin jij ook al. Je wil er toch niet proefondervindelijk achter komen dat je toch beter een riem had gedragen. En hoe weet je in hemelsnaam of je houding goed is. Kleine fouten zie je niet makkelijk, maar kunnen grote consequenties hebben. Ik heb zelf aan powerlifting gedaan in wedstrijdverband en als je dan je top lift tilt is je houding bijna altijd slecht.
 
Rugklachten, waaronder hernia's, komen wel degelijk veel voor bij jongere sporters. Schaatsers zijn een goed (of beter, slecht), voorbeeld: Sven Kramer heeft daar al een tijd last van en Iep, zijn vader, is er zelfs een paar keer aan gopereerd tijdens zijn sportcarriere.
Ja 1 random voorbeeld gaat niet echt bijdragen aan de discussie. Er zijn za tmensen die jarenlang beltless trainen en nooit problemen krijgen. Een hernia geeft lang niet altijd pijn. Zijn zat mensen die rondlopen met bulging discs en herniated discs die geen last ondervinden. Altijd traine nmet een belt gaat je core op lange termijn verzwakken en ga je jezelf net meer openstellen voor blessures. Waarschijnlijk was zijn form op de rackpulls gewoon niet goed.
 
Ik bedoelde dat bijna alle wedstrijdschaatsers (=jonge mensen) rugklachten hebben, het was niet bedoeld als anecdotisch bewijs. En dat was een andere discussie.

Met zwaar tillen begeef je je in een gebied waar het menselijk lichaam niet voor "gemaakt" is.
 
Begin jij ook al. Je wil er toch niet proefondervindelijk achter komen dat je toch beter een riem had gedragen. En hoe weet je in hemelsnaam of je houding goed is. Kleine fouten zie je niet makkelijk, maar kunnen grote consequenties hebben. Ik heb zelf aan powerlifting gedaan in wedstrijdverband en als je dan je top lift tilt is je houding bijna altijd slecht.

Wat een raar argument. Een riem dragen omdat je anders misschien foutjes gaat maken.

Ik bedoelde dat bijna alle wedstrijdschaatsers (=jonge mensen) rugklachten hebben, het was niet bedoeld als anecdotisch bewijs. En dat was een andere discussie.

Met zwaar tillen begeef je je in een gebied waar het menselijk lichaam niet voor "gemaakt" is.

Met zware sets kan ik het zeker adviseren, maar over het algemeen heb je er meer profijt van om hem niet te dragen.
 
Wat een raar argument. Een riem dragen omdat je anders misschien foutjes gaat maken.

Ik denk dat je bij maximale lifts bijna altijd "fouten" maakt.

Met zware sets kan ik het zeker adviseren, maar over het algemeen heb je er meer profijt van om hem niet te dragen.

Daarover zijn we het dan eens, zelf draag ik altijd een riem omdat ik gewoon weet dat ik rugklachten heb ten gevolge van wervelslijtage.

Nu gaat het hier natuurlijk om ICBKevin zijn probleem. Die probeert voornamelijk zo sterk mogelijk te worden.
 
Rustig aan jongens geen ruzie maken :D:D

Vandaag toch wezen sporten, ik heb met slapen me onderrug wat ondersteunt met een soort deken eronder en had vanochtend een stuk minder last ervan al, vandaag stond er UB op het programma en probeerde zo min mogelijk me onderrug hiermee te belasten.

Week 3 - Day 4
Upperbody

INCLINE BENCHPRESS:
Barbell - 10x
60kg - 8x
70kg - 6x
80kg - 4x
90kg - 2x
95kg - 1x

100kg - 6,4,4x 4-6 Reps op de 100kg, eerste set 6 reps de 2e en 3e 4 reps, goed gehaald incline bench met 100kg op reps gaat de goede kant op! :flexbiceps:


SEATED CABLE ROWS:
45kg - 10x
52kg - 10x
66kg - 8x
75kg - 6x
82kg - 6x
89kg - 6x


INCLINE CHEST PRESS:
40kg - 10x
80kg - 6x
120kg - 6x
140kg - 6x


NEUTRAL GRIP LAT PULLDOWN:
45kg - 10x
52kg - 6x
59kg - 6x
66kg - 6x


REAR DELT DB FLYS:

6kg - 12,12,12x


Nog Tricep pushdowns en hammer curls gedaan en weer naar huis :D

Even een korte update betreft me situatie rond me onderrug, pijn is nagenoeg weggetrokken maar ik verkoop de huid nog niet voordat de beer geschoten is, kijken of ik morgenvroeg pijnvrij ben!
 
lekker die bench power! wat is je huidige gewicht?
 
lekker die bench power! wat is je huidige gewicht?
Thanks! Ja bizar wat ik in de afgelopen half jaar in progressie heb gemaakt op de incline, waar ik eerst 80 met moeite 3x deed doe ik er nu 100 6x. Huidige gewicht geen idee niet gewogen nog zal waarschijnlijk rond de 103 zijn.
 
De rugklachten zijn volledig over en dus was het tijd om weer te gaan rammen vandaag met de eerste lowerbody training van week 4:D:D

Week 4 - Day 1
Lowerbody

FRONT SQUAT:
Barbell - 10x
50kg - 8x
70kg - 5x
80kg - 3x
90kg - 2x
100kg - 1x

110kg - 3x
112,5kg - 3x
115kg - 3x PR REPS alles gehaald eigenlijk zonder moeite :o;)


STIFF LEGGED DEADLIFTS:
70kg - 10x
90kg - 8x
90kg - 8x
120kg - 6x


SEATED DB CALF RAISES:
52kg - 12,12,12x

LEG EXTENSIONS:
120kg - 12,12,12x


Wou eigenlijk nog Snatchen maar er was weinig ruimte voor ook o.a. door de groepslessen :no: Dus die schuif ik op naar morgen
 
Alweer een sterke training, je blijft maar gaan met de pr's!
Op naar de laatste 2 weken. Ik hoop toch wel dat ik incline 120+ krijg en DL ruim over de 200kg!
 
Back
Naar boven