MuscleMeat

I'm back

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Benen kunnen soms wel bijna 2 uur duren bij mij. Voor de rest is 1,5 toch een beetje de max en daarna is de drive en motivatie er toch wel een beetje van af. Het liefst houd ik alle trainingen rond de 1.15 uur

Was vergeten hoe RDL moet, geen zin in SLDL, dus gewone deadlifts gedaan. De laatste keer dat ik ze deed gebruikte ik de sumo stijl die toen (ruim 35 jaar geleden) erg in de mode was . Nu voeten iets smaller dan schouders en handen daarbuiten. Dacht RDL te doen, maar youtube leerde me dat dit 'regular deadlifts' waren, schijven tikten de grond aan. Goede pomp in mijn lats, had ik niet verwacht. Bij de front squats was het moeilijk het halter niet van mijn schouders te laten rollen, daarom maar setjes van 6 reps.
Goed bezig hoor. Plezier in het trainen is het voornaamste.
Mocht je nog tips over nagellakken willen dan hoor ik het wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • Like
Waarderingen: LM
-smal bankdrukken
12xlege stang
3x8x80kg inschattingsfout, door 50kg over te slaan voelde het eerste setje niet goed, slechte balans
-pec deck flys
-bankdrukken met wijde greep
8x80kg
2x10x70kg
-machine flys
-Scott halter curls
-db hammer curls
-machine triceps extensions (soort reverse Scott curls)
-db overhead triceps extensions
-seated calf raises

Laatst bewerkt:
Dacht weer veel last van mijn hart te hebben, maar het bleek mee te vallen. Het hartfilmpje bracht geen afwijkingen aan het licht (had 112 gebeld). Omdat mijn symptomen enigszins atypisch zijn en de pijn die ik voel erg lijkt op DOMS, weet ik nooit goed waar ik aan toe ben.

Zou het ook door de kou kunnen komen? En heb jij nu ook meer last van de gewrichten.

Goed lateraal gedacht, maar nee en nee (denk ik). Voel jij gewrichtspijn nu wel erger?

Het zit me niet mee, maar andere kwalen zoals COPD en hernia klachten zijn minder geworden de laatste tijd. Ik train voor het eerst sinds jaren beltless, kreeg tot voor kort al lage rugpijn van licht dumbbellwerk als ik geen riem droeg.

Denk dat de stent in mijn hart en de hartspierschade die ik heb opgelopen door 18 uur met het infarct rond te lopen, irritatie opleveren bij het opvoeren van de gewichtstraining en de cardio.

Ik twijfel of het door de kou komt, of door vorige week te hard te trainen door het uitgerust zijn van de rustweek daarvoor.
Met fietsen kan ik ook niet tegen kou op de spieren, loop ik vast als bij een hongerklop.

Ik twijfel of het door de kou komt, of door vorige week te hard te trainen door het uitgerust zijn van de rustweek daarvoor.
Met fietsen kan ik ook niet tegen kou op de spieren, loop ik vast als bij een hongerklop.
Alleen de hongerklop ken ik zelf, als ik langer dan 2 uur fiets, of een half uur hard, kak ik ook in zonder carbs. Omdat Metoprolol mijn hartslag laag houdt (krijg maar een klein beetje want ik had al vrij extreme bradycardie) heb ik het tegenwoordig wel erg koud op de fiets terwijl dat voorheen anders was.

Beetje rustig aan gedaan, setjes van 8-10 reps.

-rack pulls, pin op derde gaatje, vanaf knieën
70, 100, 130, 150, 170 (met straps), 150kg kan veel meer maar doe het (nog) niet
-pulldowns naar nek
-cable rows
-db lateral raises
-front squats, techniek wordt beter, 80kg ging deze keer wel
-leg extensions
-leg curls

Back van een FB training

-incline db press
8X10, 20, 30, 36kg
8,8,6x40kg
12,10x36kg
-machine chest dips
-pulldowns naar borst, narrow grip
-T-bar rows
-bb curls op Scott bankje ss pushdowns

Tim gespot bij zijn topset met zijn belachelijk zware half reps op de bank.

-db hammer curls

Toen bleek ik ook nog 2 benen te hebben.

-leg extensions ss leg curls (Nog nix met al die tips voor de medialis gedaan, zit in de pipeline.)
-seated calf raises

Teruggefietst.

je begint aardig zwaar te trainen, rustig aan....!

Heeft iemand advies?

Mijn nieuwe weekprogramma was

dag 1 borst en armen (vind ik erg fijn om te doen)

dag 2 rug, schouders (ook wel leuk) en benen (minder); rack pulls is hierbij een volledig nieuwe basisoefening voor me en bevalt erg goed

dag 3 full body

Krijg de indruk dat dit programma toch te zwaar is. Ik ben nu nog erg moe na de full body training van gisteren en dat is niet de eerste keer. Het waren ongeveer 45 setjes en ik was ook bijna 2 uur bezig. Terwijl ik gewend was aan hoogstens 25 setjes in 1,5 uur, maar de intensiteit ligt nu wel weer veel lager.

Aan de positieve kant vind ik het trainen, vooral op deze manier, weer leuk. Hoef van mezelf veel minder te presteren en ben daardoor ook socialer in de gym. En er groeit wel wat, maar dat laatste is natuurlijk niet zo moeilijk na een grote achteruitgang.

Meer dan 3 keer per week krachttraining gaat me qua herstel ook niet lukken, dus ik overweeg

- full body opsplitsen in dag 1 en 2 en dan elke spiergroep 3x per 2 weken i.p.v. 4x per 2 weken, of

- dag 3, full body, beperken tot minder oefeningen. Alleen basisoefeningen zoals front squat/leg press, kuiten, bankdrukvariant, row, misschien nog een superset armen?

p.s. ik realiseer me dat de split een beetje onorthodox is, maar zo heb en hou ik het meeste motivatie.

Met jouw gezondheid in acht te nemen, zou ik voor de laatste optie gaan: minder volume op de full body dag.

Je kunt je oude schema gewoon aanhouden, alleen dan extra rustdag her en der, leeftijds adequat, zeg maar.
Ook in combinatie, met hoe je slaapt, veel of weinig stress, etc.

Je kunt je oude schema gewoon aanhouden, alleen dan extra rustdag her en der, leeftijds adequat, zeg maar.
Ook in combinatie, met hoe je slaapt, veel of weinig stress, etc.
Maar ik train slechts 3 dagen in de week, wel elke spiergroep 2x/week nu. De afgelopen 5 jaar trainde ik elke spiergroep 1,5x/week. Kreeg daarbij meer kracht- dan spiertoename. Of bedoel je een extra rustdag en het schema daarmee 1 dag opschuiven?

Slecht en veel.

Ik train ook 3x in de week, en dat gaat goed. Tip hobby hé
Kort en zwaar en goed. Als nodig een dagje rust, als kan iets extra's.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven