XXL Nutrition

I'm back

Bezoekers in dit topic

Eergisteren bij het MTBen was ik moe en duizelig. Ik liet twee andere fietsers een gedeelte van de route zien dat ze nog niet kenden. Toen ik omkeek na een technisch klimmetje, om te kijken of ze het haalden, viel ik zomaar om. Daarna nog een paar wankele momenten gekend, en achteraf erg lang moe. Er is tijdens de koude periode iets gebeurd, maar de cardioloog heeft niet met spoed gebeld om de uitslag van het hartfilmpje te bespreken.

Weer een poging:

-bankdrukken
10x20kg (breed)
10x50kg
10x70kg
10x80kg
10x80kg
10x80kg
10x80kg
10x70kg (smal)
10x70kg
10x70kg

Zo lijkt het nog wat. Nog steeds zwaarder dan het gros in de sportschool doet.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met koude periode?
 
Wat bedoel je met koude periode?
Toen iedereen door het ijs zakte en ik door een sneeuwstorm mijn 2de vaccinatie ging halen op de motor. Op mijn werk hoor ik dat sommige andere mensen met hartklachten ook verslechtering merkten (door de vaccinatie). Maar het rommelde al bij mij, ik werd door een forensisch arts van de politie ingeënt en die vond het geen strak plan dat ik met de motor was gekomen.
 
Eergisteren bij het MTBen was ik moe en duizelig. Ik liet twee andere fietsers een gedeelte van de route zien dat ze nog niet kenden. Toen ik omkeek na een technisch klimmetje, om te kijken of ze het haalden, viel ik zomaar om. Daarna nog een paar wankele momenten gekend, en achteraf erg lang moe. Er is tijdens de koude periode iets gebeurd, maar de cardioloog heeft niet met spoed gebeld om de uitslag van het hartfilmpje te bespreken.

Weer een poging:

-bankdrukken
10x20kg (breed)
10x50kg
10x70kg
10x80kg
10x80kg
10x80kg
10x80kg
10x70kg (smal)
10x70kg
10x70kg

Zo lijkt het nog wat.
Ik veronderstel dat jij dan een hartmonitor hebt.
Als zoiets zich voordoet dien je je normaal de dag erna aan te melden in het ziekenhuis.
Bekijken ze het per direct.
heb je zo geen meldingsknop?
 
Ik veronderstel dat jij dan een hartmonitor hebt.
Als zoiets zich voordoet dien je je normaal de dag erna aan te melden in het ziekenhuis.
Bekijken ze het per direct.
heb je zo geen meldingsknop?
Nee, dat heb ik allemaal niet. Ook geen hartslagmeter. Toen ik het niet meer vertrouwde heb ik spoedeisende hulp bij hartproblemen gebeld. Die vonden het niet acuut, doorverwezen naar de behandelende cardioloog die later een hartfilmpje heeft laten maken en me een inspanningstest heeft laten doen. Hoor de uitslag pas volgende week.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat heb ik allemaal niet. Ook geen hartslagmeter. Toen ik het niet meer vertrouwde heb ik spoedeisende hulp bij hartproblemen gebeld. Die vonden het niet acuut, doorverwezen naar de behandelende cardioloog die later een hartfilmpje heeft laten maken en me een inspanningstest heeft laten doen. Hoor de uitslag pas volgende week.
Ahzo, veel succes alvast met de uitkomst ervan.
 
Weer een uur of 2 gemountainbiked, het gaat weer opvallen dat het parcours Hoofddorp erg saai is. Hoewel er 2 extreem steile afdalingen met complicaties inzitten die ik nog even oversla. Ik fiets als een oude man met een hartkwaal. Toch gaat af en toe even aanzetten wel weer goed, als ik dat maar niet probeer door te trekken. Moeheid lijkt weer wat minder. Wat de afgelopen tijd, toen het zo koud was erg slecht ging is wandelen, wellicht ben ik daar gewoon te zwaar voor. Het viel me vroeger al op dat mensen die ik niet direct in de categorie sportief zou plaatsen, bij lange bergwandelingen minder moeite hadden dan ik.

Morgen curlen.
 
Eergisteren telefonisch consult gehad van de cardioloog. Het hartfilmpje van de fietstest en de andere bevindingen gaven een gunstig beeld. Maar deze man kan zich absoluut niet in mijn situatie verplaatsen en heeft geen enkel antwoord op mijn vragen:

-toen mijn hartklachten recent weer veel erger werden, of dat aan de 2 vaccinaties kan hebben gelegen; en/of aan de kou, zoals de forensische arts suggereerde die me injecteerde;
-daarna heb ik wel 10 keer achter elkaar Nitroglycerine gebruikt terwijl 2x het max is, de overdosis hielp trouwens wel, maar of mijn grote duizeligheid (nieuw) vooral direct na inname van middelen tegen hoge bloeddruk de volgende ochtend daar mee te maken heeft en/of met de vaccinaties; ik had 's ochtend s ook geen gevoel meer in mijn lichaam, voelde knijpen niet; idem wat betreft mijn eveneens nieuwe grote vermoeidheid en sterk verslechterde conditie? Gewoon wandelen gaat haast niet en is veel slechter dan de week na mijn infarct, toen ik al 5km in de duinen liep.

Daar wilde hij allemaal niet op ingaan, gaf aan het niet te weten en verwees me naar de huisarts hiervoor. En hij raadde me aan niet meer met gewichten te trainen, terwijl dat nb direct na het infarct onderdeel van de therapie is. Het goede nieuws was dat ook lange fietstochten moesten kunnen op matige intensitieit. En natuurlijk het normale beeld van de hartfunctie.

Vanmiddag een uurtje gemountainbiked. Mijn kracht wordt hierbij toch groter maar was wel erg moe. Morgen of in het weekeind een gewichtentraining, ga dan nog lichter om spikes van hoge bloeddruk te vermijden.
 
Laatst bewerkt:
Voorzichtig een PUSH gedaan:

-bankdrukken
15x20kg
15x50kg
3x15x70kg
2x15x70kg (smalle greep)

-military press
3x15x45kg.
 
Afgelopen dagen beetje gemountainbiked tussen de buien door. Leuk nieuw paadje langs de N206 tussen Vogelenzang en De Zilk voor het eerst gereden.

-EZ curls
opwarmen
3x8x40kg

-db concentration curls, Frank Zane style
3x8x15kg

Zaneke?
 
Het goede gevoel op de racefiets was weer back, daarnet 2 uur in de duinen gefietst. Nog wel een klein beetje lam en moe. Kracht was wel weer goed, kon af en toe een flinke ram geven tegen een heuvel op. Die paar weken dat ik voor de sportschoolsluiting front squats e.d. heb gedaan heeft ook wat extra spiermassa opgeleverd. Een broek maat 38 die ik vorig jaar had gekocht en te ruim zat, zit nu strak. Mijn reeds strakke 3XL fietsbroek erg strak. Alleen heb ik weer wat meer ruimte in de mouwen van mijn fietswinterjack. Heb weer een beetje goede moed.
 
Laatst bewerkt:
niet mauwe, gewoon drukken :p
Bij de laatste set had ik ook nog een paar reps gekund, ga alleen niet meer forceren de eerste tijd. Was je zelf weer aan het squatten?
 
Ruim 3 uur gemountainbiked, paar gedeeltes onverhard submaximaal gedaan, ging erg goed. Kleding was goed gekozen, toen het tegen 17:00 koud werd met wind tegen had ik nog een windjack in mijn Camelback.
 
Back
Naar boven