AndroidHealthClinic

I'm back

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.103
Morgen een push.

En rug dan ?

• #1.110
Hoe was de training met Robinson en wanneer was dat?

Robbie Robinson?

• #1.115
Hoe was de training met Robinson en wanneer was dat?

Robbie Robinson?
Inderdaad Robby (Robin). Hij was door toedoen van Joe Weider geband uit de IFBB (double lifetme) en had zijn toevlucht tot de WABBA/NABBA genomen, de concurrerende organisatie van Serge Nubret waar meer donkere bodybuilders zich beter thuisvoelden. Serge heb ik trouwens ook ontmoet. Was in de beginjaren 1980, Robby had van de toenmalige voorzitter van de NBBF een baantje gekregen als barman/conciërge in zijn sportschool aan de haven van Scheveningen waar ik ook trainde. Soort Golds Gym situatie, Robby achter de bar ipv Ken Waller. Beesten als Alwin Djaoen en Bob Esprit zag je daar regelmatig, maar soms ook internationale kampioenen als Tom Platz, Tony Pearson en Roy Callendar.

Ik trainde toen zo zwaar mogelijk, geïnspireerd door de artikelen van Mike Mentzer in the Muscle van Joe. Mike bleek een goede vriend van Robby te zijn en deelde in toenemende mate diens afkeer van de praktijken van Joe en Ben Weider. Oorspronkelijk trainde ik volgens de 1975 splits van Arnold, maar dat was niet vol te houden door het waanzinnige volume. Daarna paste ik het schema van Mike aan met wat meer sets en geen negatieve reps en andere ingewikkelde toestanden.

Robby zag mij een keer poseren in de kleedkamer en gaf me toen aanwijzingen, ongelofelijk vriendelijke kerel. Hij keurde mijn manier van trainen ook goed, terwijl ik van anderen vaak kritiek kreeg. In die tijd was ik nogal verlegen, maar toen durfde ik het aan om Robinson te vragen om met hem mee te trainen. We waren toen ongeveer even zwaar hoewel ik een kop groter ben, en namen dezelfde gewichten.

Laatst bewerkt:
Zo dat zijn gave verhalen zeg !

Kun je wat meer vertellen over de exacte training en de oefeningen die je deed?
m.a.w. een uitgebreider verslag

• #1.117
Zo dat zijn gave verhalen zeg !

Kun je wat meer vertellen over de exacte training en de oefeningen die je deed?
m.a.w. een uitgebreider verslag
Zal er een boek over schrijven: "The black prince and me".

In principe wat Robinson op youtube laat zien, alleen veel zwaarder. Nadruk op basisoefeningen ("laying a foundation") en daarbij zeer strikt uitgevoerd isolatiewerk ("sculpting"). Nu hij zo oud is geworden is hij wat zweverig en excentriek; als jongere man was hij juist heel recht-toe-recht-aan. Hij was eigenlijk de eerste die 3D spieren had en wist allerlei trucjes die Arnold graag kopieerde. De eerste bodybuilder met opvallende hamstrings.

Als je het serieus meent stuur ik wel een PM.

Laatst bewerkt:
Ja ik meen het stuur maar een PM.

Ik heb atijd bij Giuseppe Deiana getraind ook een bodybuilder uit de golden era.
Heeft jouw Nickname in 65 nog verslagen op de Europees kampioenschappen.

• #1.119
Ja ik meen het stuur maar een PM.

Ik heb atijd bij Giuseppe Deiana getraind ook een bodybuilder uit de golden era.
Heeft jouw Nickname in 65 nog verslagen op de Europees kampioenschappen.
Ja, het verhaal van Giuseppe las ik een tijdje geleden. Dacht dat je een grapje maakte, wil het trainingsschema van Robinson hier binnenkort wel vermelden, het was niet heel spectaculair.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven