AndroidHealthClinic

I'm back

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.181
Crazy DOMS in mijn pecs. Gisteravond op mijn werk flexte ik ze en kreeg kramp, nog nooit gehad daar. Denk dat ik doorga met zware flys.

Laatst bewerkt:
Bankdrukken werd in de jaren 1970 en '80 vaak erg slordig uitgevoerd door bodybuilders, om zoveel mogelijk gewicht te kunnen verplaatsen. Vreemd genoeg waren er niet zoveel blessures. Toen ik een tijdje in een powerlift gym trainde (van Wout van der Toorn) is mij dat weer afgeleerd (door de strenge referee himself).

In die tijd, rond 1980, begonnen de top bodybuilders weer lichter en sneller te trainen. Op de pumping iron filmpjes zie je Arnold dan ook vaak vrij licht trainen, hoewel dat ook te maken had met zijn late voorbereiding voor de mr O. Ze waren wel allemaal sterk en konden reps met meer dan 160kg, maar nadat Arnold de trend zette van volumetraining en de afgetrainde look van Frank Zane Olympia winnend werd, gingen zelfs beesten als Mike Mentzer, Boyer Coe en ook Robby lichter trainen. Ik sluit niet uit dat dat allemaal weer een psychologisch spelletje van Arnold en Joe Weider was. Robby was echt beter dan Frank Zane in 1977, maar in 1978 ging hij ook voor de dunne look en verloor toen bijna terecht. De massieve Mike Mentzer was daardoor in 1979 (tegen Zane) en 1980 (tegen Schwarzenegger) ook veel te dun. Robby deed niet meer mee in 1980. Gelukkig telde Robby toen nog niet hardop mee.

In Scheveningen deden we setjes met 125kg (olympische stang met stoppers + 4 bumperplates van 25kg) of iets meer, strikte uitvoering .
Wat bedoel je specifiek met slordig? Ik weet dat de bodybuilders destijds ook meededen aan powerlift wedstrijden.

• #1.189
Wat bedoel je specifiek met slordig? Ik weet dat de bodybuilders destijds ook meededen aan powerlift wedstrijden.
Enorme bruggen, hoewel dat ook mag met powerliften en wat we "een bonkje" noemden, hard op je borstkas laten komen en de veerkracht daarvan gebruiken.

• #1.192
Dacht dat ik vannacht weer last van mijn hart had, maar het waren die duivelse DOMs in mijn pecs; het is hetzelfde gevoel...

alternate db curls
3x8x25kg

db concentration curls
2x8x25kg

Dacht dat ik vannacht weer last van mijn hart had, maar het waren die duivelse DOMs in mijn pecs; het is hetzelfde gevoel...

alternate db curls
3x8x25kg

db concentration curls
2x8x25kg
overleg met xxl, misschien dat snelle aminozuren na/tijdens de training uitkomst bieden
dat scheelt aanzienlijk in de spierpijn..

• #1.195
  • #1.198
Over back gesproken, door mijn rug gegaan op mijn werk. Wervel nummer zoveel

Deze maand trainen bij Basic Fit, ga toch maar oefeningen met tractie voor mijn rug doen, pull downs zijn ook nog eens mijn favoriete beweging.

Wat was je aan het doen dat je erdoor ging?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven