AndroidHealthClinic

I'm back

Bezoekers in dit topic

Ik hou mijn schouders ook laag, maar kreeg in het verleden toch af en toe veel pijn in mijn schouders. Kon er haast niet meer van slapen. Maar rotator cuff exorotaties met schijfjes van 1,25 of 2,5kg verhielp dat probleem elke keer in een paar dagen.
Ik ben die rotator cuffs de laatste tijd toch ook maar wat liefdevolle aandacht aan het geven :p
 
Ik ben die rotator cuffs de laatste tijd toch ook maar wat liefdevolle aandacht aan het geven :p
Ik heb daar eigenlijk geen geduld voor en facepulls (waar ik ook nauwelijks geduld voor heb) helpen niet bij mij en boden ook geen preventie.
 
je ziet het (begrijpelijk!) niet als een bijdrage in je krachttraining, maar tis gewoon onderhoudend, rehab :)
net zoals strechen haha
 
hoe lang voor ik deze kracht heb?
 
biceps curls
8x20, 30, 40, 50, 60, 65kg
10x55kg
12x50kg
 
Eergisteren 2 1/2 uur op de racefiets weggeweest, kreeg nog ruzie met een (andere) oude gek die op een opgevoerde elektrische fiets zat.

Vandaag weer met gewichten getraind:

Db press
8x20, 30, 40, 50, 55kg
6x57,5kg
10x55kg

Db flys
20x20kg
15x20kg
 
die man is fake, geen sporter dus niet waard om ruzie te maken :D
Toch wel, toen ik hem wilde inhalen ging hij steeds harder en klapten we op een onoverzichtelijke smalle weg (langs de Gein) bijna op een tegemoetkomende auto. Moest ff een sprintje trekken, waardoor ik weer last kreeg van mijn longen. Daarna probeerde hij in mijn slipstream te gaan zitten. Daar kreeg ik een woedeaanval van, heb hem verteld dat hij ook op een trapfiets moet als hij kapsones wil hebben. Zie dat best vaak, iemand op een opgevoerde E-bike die een ander op een racefiets probeert te verslaan.
 
Toch wel, toen ik hem wilde inhalen ging hij steeds harder en klapten we op een onoverzichtelijke smalle weg (langs de Gein) bijna op een tegemoetkomende auto. Moest ff een sprintje trekken, waardoor ik weer last kreeg van mijn longen. Daarna probeerde hij in mijn slipstream te gaan zitten. Daar kreeg ik een woedeaanval van, heb hem verteld dat hij ook op een trapfiets moet als hij kapsones wil hebben. Zie dat best vaak, iemand op een opgevoerde E-bike die een ander op een racefiets probeert te verslaan.
haha what a story Shwartz, :D denk je wel eerst aan je eigen veiligheid please, mbt die woedeaanval :(
 
Meteen een plan om morgen armen te trainen, dan is de kans groter dat ik het ook ga doen:

halter curls SS lying extensions (lekker liegen over het gewicht); superstrikte uitvoering
db concentration curls ss overhead extensions; losse uitvoering

Nu al zin.
 
Het is er natuurlijk niet van gekomen, omdat ik morgen of overmorgen (daar gaan we weer) pecs ga doen: geen triceps...

halter curls
8x20, 30, 40kg
12x50kg
13x45kg
15x40kg

db concentration curls
10x20kg
8x20kg

helemaal strikt uitgevoerd
 
Rondje Naardermeer op de racefiets gedaan. De derailleur was krom (zelf gedaan toen ik dacht dat hij scheef stond, maar de versleten ketting bleek toen de boosdoener van het slechte schakelen), schakelen ging niet echt goed. Daardoor maar met een flink verzet blijven rijden, wat redelijk lukte. Het lang in de diep gebogen houding zitten op de racefiets is ook trainbaar merk ik. De ultrakorte voorbouw van 4,5cm is vervangen door eentje van 10cm, is toch comfortabeler.
 
bankdrukken

8x50, 70, 90kg

12x95kg
9x95kg
10x90kg
 
Skull crushers SS concentration curls, 8-10reps
20/10kg
40/15kg
60/20kg
70/20kg
80/17,5kg
80/17,5kg
70/15kg

Die skullcrushers houden het midden tussen een press en een extension.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen ook weer wat afgevallen, gisteren precies 100kg toen ik uit bed kwam.
 
Toch wel, toen ik hem wilde inhalen ging hij steeds harder en klapten we op een onoverzichtelijke smalle weg (langs de Gein) bijna op een tegemoetkomende auto. Moest ff een sprintje trekken, waardoor ik weer last kreeg van mijn longen. Daarna probeerde hij in mijn slipstream te gaan zitten. Daar kreeg ik een woedeaanval van, heb hem verteld dat hij ook op een trapfiets moet als hij kapsones wil hebben. Zie dat best vaak, iemand op een opgevoerde E-bike die een ander op een racefiets probeert te verslaan.
Je fietst voor jezelf, niet om iemand te verslaan. Lekker laten gaan. Af en toe een goede snotpegel uitblazen kan ook nog helpen :roflol:
 
Rondje Diemen-Weesp-Muiden-Diemen gefietst, langs de Vecht en het Markermeer. Harde wind, maar dan is 100+kg weer handig op zo'n racefiets.
 
Back
Naar boven