- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
waarom zeer wijd?
Om de buitenste biceps kop gericht aan te spreken. Vroeger had ik een `torentje`.
Moet je dan niet voor een smalle greep kiezen?Om de buitenste biceps kop gericht aan te spreken. Vroeger had ik een `torentje`.
Het is net andersom dan de meesten denken...
Zoals bijna iedereen dacht ook ik met de hand naar mediaal de buitenste kop, en met de hand naar lateraal de binnenste kop te trainen.
De voorrek schijnt bepalend te zijn. Hierdoor leg je ook met zittend curlen op een schuine bank de focus op de buitenste kop.Maar bij een bredere greep heb je toch een grotere supinatie?
en naar buiten draaien helpt ook wel wat extra vindt ik.De voorrek schijnt bepalend te zijn. Hierdoor leg je ook met zittend curlen op een schuine bank de focus op de buitenste kop.
daarvan voel ik nog het meest dat je een deel van de biceps pakt die je met pullups bv niet/minder gebruikt. en helemaal als je de dumbbells asymmetrisch vasthoudt dan overdrijf je dat naar buiten draaien nog. Echt lekkeren naar buiten draaien helpt ook wel wat extra vindt ik.

En goed aanspannendaarvan voel ik nog het meest dat je een deel van de biceps pakt die je met pullups bv niet/minder gebruikt. en helemaal als je de dumbbells asymmetrisch vasthoudt dan overdrijf je dat naar buiten draaien nog. Echt lekker![]()
Daar is wel een reden voor.
Overweeg om te stoppen en een beetje te gaan boksen, maar die sportscholen zitten wel een eind weg.
Nog een keertje getraind daarnet:
Db chest press
8x20, 30, 40, 45, 50, 50, 50kg
Bb curls
8x30, 40, 45, 45, 45kg

Heb zelf in mijn 20's, na mijn bodybuilding tijd, een tijdje aan boksen gedaan. Maar had daar met een erg autoritaire sportschoolhouder/hoofdtrainer te maken (John Kristalijn), die zijn ouderwetse boksstijl aan mij probeerde op te dringen. Dat negatieve gevoel weerhoudt me ook nog een beetje.Heb ook heel lang zitten dubben om iets anders te doen. Maar wat?![]()