AndroidHealthClinic

iwj gaat eindelijk goed beginnen

• Topic Starter Topic Starter
--

Laatst bewerkt:
Ziet er al goed uit! Hoeveel weeg je daar?

Foto van front? makkelijk % te schatten dan

ok morgen-maandag-dinsdag 3 trainingen achter elkaar, volgende week een iets ander voedingsschema(rijst en eieren erbij) en wat meer sups (hard, creatine, bcaa's en whey)
ook denk ik dat ik mijn trainingsschema voor bepaalde weken wat anders ga doen. daarmee bedoel ik eventueel een dag extra voor achterlopende spiergroepen (momenteel tricep en schouders)
want school voor mij is op dit moment echt 10 weken niks doen-2 weken druk

ok vandaag pull gedaan, ging lekker alleen mijn grip failt de laatste tijd echt naarmate de training vordert, iemand tips?

zondag 27-11-11

rug

deadlift
20x30 (warm up)
10x50
8x60
8x70
6x82
5x95 (gaat lekker die deadlift, ik wil alleen niet elke week maxen)

bent over row
(extreem falende grip)
10x30
10x35
8x40

dumbbell row
12x12
10x13,5
8x15
6x16,5

traps

barbell shrugs
12x30
10x40
8x45
9x45

biceps

barbell curl
12x20
10x23,5
10x23,5
8x24

(ipv ez-bar straight bar gepakt, voelt toch wat anders)

dumbbell curl
10x11
8x12
8x12

hammer curl
6x11
5x12

rug ziet er eigelijk nog wel vol uit, had ik niet verwacht honestly!

Je grip is lastig, heb ik ook last mee gehad in het begin, maar dat heeft eigelijk zichzelf opgelost, ik zou vooral uitkijken dat je DEADSTOP deadlift, goed hard knijpen in de bar (white knuckling) en mss bij de laatste set nog even vasthouden.

Maar de beste raad die ik imo kan geven:

Koop Fat gripz, gebruik ze bij je pullups, static holds/hangs, curls (vooral voor curls!), presses, rowing etc. het zal echt PIJN doen in het begin maar daarna zul je nooit meer last hebben van je grip en das gewoon de waarheid.

Met fat gripz maak je van je zwakte een sterkte! (damn ik klink wel een adverteerder)

rug ziet er eigelijk nog wel vol uit, had ik niet verwacht honestly!

Je grip is lastig, heb ik ook last mee gehad in het begin, maar dat heeft eigelijk zichzelf opgelost, ik zou vooral uitkijken dat je DEADSTOP deadlift, goed hard knijpen in de bar (white knuckling) en mss bij de laatste set nog even vasthouden.

Maar de beste raad die ik imo kan geven:

Koop Fat gripz, gebruik ze bij je pullups, static holds/hangs, curls (vooral voor curls!), presses, rowing etc. het zal echt PIJN doen in het begin maar daarna zul je nooit meer last hebben van je grip en das gewoon de waarheid.

Met fat gripz maak je van je zwakte een sterkte! (damn ik klink wel een adverteerder)

ja die 75 kg zitten wel ergens hé ;), ik denk dat mijn rug iets genetisch is ofso, ik vind het namelijk best knap dat ik na een ruim maandje al 100 deadlift.

ik zal ook eens kijken naar die fat gripz, ik zat eigenlijk ook al te denken aan straps, is dat niet wat handiger?

Die deadlift gaat goed inderdaad.
Straps zijn het tegenovergestelde van fat gripz, als je nu al straps gaat gebruiken verwaarloos je je grip enorm. Geloof ik...

Die deadlift gaat goed inderdaad.
Straps zijn het tegenovergestelde van fat gripz, als je nu al straps gaat gebruiken verwaarloos je je grip enorm. Geloof ik...

ik verwaarloos liever mijn grip dan mijn training, maar als dit echt zo is dan zijn die gripz toch wel een beter optie imo

^idd wat pasta saus zegt, Straps gaat je grip zwak blijven, het enige waarvoor ik straps zou aanraden zijn slechte of te gladde gripoppervlaktes en bij zware shrugs of rack pulls, waarbij je grip hoogstwaarschijnlijk eerder uitgeeft dan je traps.

---------- Post toegevoegd Sun 27 Nov 2011 om 22:44 ----------

besides: heavy grip werk = beestige voorarmen!!

^idd wat pasta saus zegt, Straps gaat je grip zwak blijven, het enige waarvoor ik straps zou aanraden zijn slechte of te gladde gripoppervlaktes en bij zware shrugs of rack pulls, waarbij je grip hoogstwaarschijnlijk eerder uitgeeft dan je traps.

---------- Post toegevoegd Sun 27 Nov 2011 om 22:44 ----------

besides: heavy grip werk = beestige voorarmen!!

ok dan ga ik gewoon flink in die stang knijpen tot mijn onderarmen eraf vallen, mocht dat niet werken dan over de gripz

geloof me, mijn grip failde echt ****ing snel op pullups en DL, nu deadlift ik 5x140 (ook niet erg impressionant ma soit), maar wel double overhand grip en kheb nog geen enkele keer straps moeten gebruiken :)

ok vandaag push getraind, ipv thuis een keer @the gym.

maandag 28-11-11

chest

bench press
15x30
12x40
8x45
8x45
6x47,5

dumbbell press
12x12
10x14
8x16
7x16 (fail)

incline dumbbell press
10x12
10x12
8x14
8x14

shoulders

dumbbell press
12x6
10x8
8x10
7x10 (fail)

barbell press (rack was echt de hele tijd bezet dus maar gewoon seated barbell press gedaan)
10x22,5
8x25
8x25

triceps

dips
4xbw
6xbw
5xbw
7xbw (ik kan nog niet echt volledig goed dippen, ik ga ook gewoon elke keer tot failure)

rope pushdown
15x10
12x15
10x20
10x20

Jij kan nooit volle ROM dips doen? Mijn pushdown is beter en ik kan net 1 goede dip, tot hoe ver ga jij?

Jij kan nooit volle ROM dips doen? Mijn pushdown is beter en ik kan net 1 goede dip, tot hoe ver ga jij?

ik ga best diep, ik kan niet echt aangeven hoe diep maar gewoon totdat er nog flink wat spanning opstaat, (wel flink wat dieper dan parralel)

ik denk dat het een combinatie is van triceps/borst-core-lichaamsgewicht, ik weeg een stuk minder dan jij dus ik dip ook eigenlijk minder.

weet je, ik heb vandaag ook gedipped, en khad mijzelf voor de lol gefilmd bij één van de sets en tot mijn verbazing ging ik maar een stukje onder parallell!! En ik maar denken dat ik echt facking diep ging :P maar ja niet iedereen kan even diep met dips, zolang je parallell hit zit je goed.

Mss moet je jezelf ook eens (laten) filmen, zo kom je vaak het één en het ander te weten over je form :)

@ Demian: maar 1 dip? daar moet je iets aan doen e makker!! :)

netjes hoor kerel :)

Imo, je bent een bodybuilder. Je moet je deadlifts niet verwaarlozen doordat je grip failt. Pak dan leiver straps, en train onderarmen/grip apart.

Terug
Naar boven