XXL Nutrition

Jack 3d getting fat and tanned

Ik dacht dat die behandelaar van je niet kon prikken (niet de opleiding gehad). In elk geval bij mijn vrouw kon ze niet prikken.

• Topic Starter Topic Starter
Ok dan snap ik er niks meer van. Dacht dat je bij profundum bleef of ga je weer bij twee fysio's tegelijk lopen?
En maar 3 naalden? Was je wel bij Arnold?

Ok dan snap ik er niks meer van. Dacht dat je bij profundum bleef of ga je weer bij twee fysio's tegelijk lopen?
En maar 3 naalden? Was je wel bij Arnold?

Twee fysio's ja.

Aangezien profundum geen ingreep oid kan doen, ben ik ook niet van plan om daar heel lang te blijven.

En Arnold heeft met drukpunten gewerkt; het krachtverschil was aanzienlijk groot. Volgens hem moeten mijn problemen vanzelf verdwijnen als mijn lichaam weer traint zoals het zou moeten, dus ik mag gewoon door trainen.

In ieder geval al drie dagen achter elkaar getraind (88 reps squats) en nergens last van. Morgen is mijn eerste training dat ik werk met drukpunten. Weet jij toevallig of de krachttoename ook in kilo's is of dat het lichaam alleen stabieler wordt?

Laatst bewerkt:
Die drukpunten werken echt goed. Heb er 10 die ik moet doorlopen voor ik aan mijn training begin. Arnold geeft altijd aan dat je moet blijven trainen alleen hebben niet alle fysio's goed door wat wij met trainen bedoelen (progressief trainen). Dat moet je hem dan nog maar eens vragen.

Arnold gaf aan dat je die drukpunten nooit moet misbruiken. Dus wanneer je merkt dat je met die drukpunten een flink stuk sterker wordt moet je niet je spieren maximaal gaan belasten. Het lost je problemen niet op en als je je klachten verder negeert kunnen ze alleen maar erger worden ook met die drukpunten.

Laatst bewerkt:
Squat
20x5
70x5
90x8x5

Vandaag mijn drukpunten betast @basmca. Squatten voelde best off en ik kreeg er knie-aids van, momenteel al geen last meer hiervan. Morgen goed strekken. Conditie was voor de verandering geen probleem.

Bench paused
20x10
70x3
80x4x6

easy

Beetje lats

weinig slaap

Bench T&G
20x10
60x5
72,5x8x5

super easy, overal lege bar voels

OHP

beetje core en facepoels

Squats
20x10
60x4
80x2
105x5x5

beetje core

god***domme wat voelt squatten kut sinds ik met drukpunten werk
de beweging zelf is stabieler maar het lijkt net of ik enorm veel kracht verlies
@mc. chick ?

Hmmm eentje voor de x-files. Stabieler maar krachtverlies, kan dat niet verklaren. Misschien eens aan je coach vragen.
Maar ik kan niet over krachtverlies spreken daar ik nu nog rustig met 40kg squat. :D

CGBP
72,5x6x5

Pendlay roeien

tries and bies

beetje core

Squatten een dag verschuiven i.v.m. knie. Hoop eigenlijk dat het een nieuwe triggerpoint is in de bilspier waardoor ik spontaan knie aids krijg.

volgens mij deed jij het beter

wacht wat

Hmmm eentje voor de x-files. Stabieler maar krachtverlies, kan dat niet verklaren. Misschien eens aan je coach vragen.
Maar ik kan niet over krachtverlies spreken daar ik nu nog rustig met 40kg squat. :D

Fysio bedoel je? 118 kg zonder drukpunten gingen beter dan 90 kg met drukpunten.

Eerst moest ik me concentreren om vanuit beide benen te drukken, anders deed mijn linkere (slappere) been meer werk. Nu (post drukpunten era) heb ik hier geen last van. Het squatten voelt gewoon off, leg drive lijkt verdwenen te zijn . Beter kan ik het eigenlijk niet beschrijven. Hoop eigenlijk dat het een puntje gewenning is.

Met 40 kg heb je daar geen last van idd:P

Met coach bedoel ik je powerlift coach.

Wat ik eventueel eraan kan verklaren is dat je zwakke zijde nu meer werk moet leveren en dat kost meer moeite. Maar sowieso verstandig om omlaag te gaan met gewichten om de zwakke zijde de kans te geven kracht op te bouwen. Anders faalt die zijde en komen de triggerpoints keer op keer terug.

Ik heb vernomen dat jij vanavond flink onder handen genomen gaat worden. :devil:

Squat paused
20x10
60x3
80x3
90x1
105x8x3

Met een hockeybal onder mijn scheenbeen gerold. Het zat daar ook al helemaal vast. Gelukkig geen last meer van mijn knie. Squatten voelde weer beter aan, moest deze dag helaas wel uitstellen en nu moet ik drie dagen achter elkaar trainen.

Ik heb vernomen dat jij vanavond flink onder handen genomen gaat worden. :devil:

Beenspieren en spieren die daarmee 'verbonden' zijn, zijn losgemaakt. Zes naalden in de buurt van mijn L4, net als vorige week. Viel wel mee eigenlijk.
Gewichten zijn overigens geen probleem, mits ik maar geen form breakdown heb.

Squatten zonder legdrive, giechel

dat stond er niet

Heeft hij ze daarna ook weer netjes vastgemaakt? Loopt zo lastig namelijk.

Squats
122,5x4x6

Bench paused
87,5x8x2

Terug
Naar boven