MuscleMeat

Jeppe's Q&A Topic

• Topic Starter Topic Starter
XXL heeft net omega 3 caps binnen die goed zijn van prijs ;)

Ik zou voor 4 tot 6 per dag gaan...gewoon verspreiden door de dag met een maaltijd innemen.

'Gebruiksaanwijzing: Neem 2 capsules 1 tot 2 maal daags bij een maaltijd.' ;)

in verband met de kosten hou ik het dan maar bij 2 capsules per dag 1 maal daags, kan altijd nog verhogen na de vakantie als ik weer wat meer geld heb! bedankt voor alle hulp!

Wat vind je van dit schema?

Maandag:
Benen: Squat, good morning, leg extension, calf raises in leg press aparaat
Schouders: Military press, laterall dumbbell raises, upright row

Rug: Deadlift, Bent over row, Lat pull down
Biceps: Barbell curl, curls (10-2 iedere keer tot failure serie), reverse chip ups

Borst: bench press en pectoral fly
Triceps: parallel bar Dips, Rope push down
Buikspieren: Weighed crunches, sit ups with torso rotation, leg raises

Wat vind je van dit schema?

Maandag:
Benen: Squat, good morning, leg extension, calf raises in leg press aparaat
Schouders: Military press, laterall dumbbell raises, upright row

Rug: Deadlift, Bent over row, Lat pull down
Biceps: Barbell curl, curls (10-2 iedere keer tot failure serie), reverse chip ups

Borst: bench press en pectoral fly
Triceps: parallel bar Dips, Rope push down
Buikspieren: Weighed crunches, sit ups with torso rotation, leg raises

Dat allemaal op maandag? ;)

Zou borst en rug omwisselen, zo zit er meer tijd tussen je squat en deadlift.

Jeppe, geloof jij in cardio tijdens de bulk om je vetpercentage niet te laten stijgen of minder snel te laten stijgen?

Moet wel kunnen ja, al heb ik het zelf nog nooit gedaan. Wat ik wel al gedaan heb ik rond onderhoud eten of een klein beetje erboven en daar cardio bij, ging wel goed!

Als ik echt bulk doe ik het dus nooit. Als je al cardio doet in je bulk...wat ga je can doen in je cut? :p enkel je eten aanpassen? Ik hou liever 2 kaarten voor mij die ik kan openspelen ;)

Iedereeen vraagt hier of zijn trainingsschema oké is, maar ik ben wel eens benieuwd naar jouw schema jeppe.

En dan vooral naar hoeveel oefeningen/reps/sets per spiergroep.

Wat is voor jou een goed ontbijt in de cut? Ik ben van plan om al m'n zuivel te schrappen, dus een Brinta-shake kan het niet worden. Ik dacht aan eieren met nog iets van carbs. Wat adviseer jij?

Iedereeen vraagt hier of zijn trainingsschema oké is, maar ik ben wel eens benieuwd naar jouw schema jeppe.

En dan vooral naar hoeveel oefeningen/reps/sets per spiergroep.

staat al ergens in deze thread acht ik, maargoed :

Reps is altijd op gevoel, ik streef tussen de 6-10..soms pers ik er 15-20 uit, verhoog ik m'n gewicht gewoon. Ikt el niet, ik ga door tot ik niet meer kan.

maandag : borst 3-4 oefeningen, elk 3-4 werksets + triceps 3 oefeningen 3-4 werksets
dinsdag : rug 4 oefeningen 4 sets + hamstrings 2-3 oef 3 sets
donderdag : quads 4 oefeningen 4 sets + kuiten 2 oef
vrijdag : schouders 4 oefeningen 3-4 sets + biceps 3 oefeningen 3 sets

Wat is voor jou een goed ontbijt in de cut? Ik ben van plan om al m'n zuivel te schrappen, dus een Brinta-shake kan het niet worden. Ik dacht aan eieren met nog iets van carbs. Wat adviseer jij?

Er zijn zoveel goede ontbijten...
als eiwitbron is het meestal : whey isolaat of eieren
kh bron : havermout of nutrix

plain and simple :D

Gewoon droge havermout dan?

met water ja indien isolaat, indien eieren roer ik ze samen in een kommetje en gooi het zo in de pan...pannekoek jammie :D

Hier op DBB bestaat een soort chocomel "hype" (mischien werken hier mensen voor de firma chocomel ) .
Vervang jij liever een maaltijd door chocomel te drinken, of blijf je bij het "oude vertrouwde" kip/steak met rijst en soort gelijke maaltijden?, ik ben benieuwd, ik ken in iedergeval tot nu toe nog geen serieuze wedstrijdbodybuilder die met chocomel dieeten :)
bedankt alvast voor je antwoord.

Na mijn wedstrijd heb ik 1 glas chocomelk gedronken omdat ik er zin in had...daarvoor had ik het zeker 4 jaar niet gedronken, en de komende maanden zit dat er ook niet in :p

met water ja indien isolaat, indien eieren roer ik ze samen in een kommetje en gooi het zo in de pan...pannekoek jammie :D

Dat is wel een goed plan om dat samen in een kommetje te doen en dan in de pan! Zou dat ook met Brinta gaan, denk je?

Hier op DBB bestaat een soort chocomel "hype" (mischien werken hier mensen voor de firma chocomel ) .
Vervang jij liever een maaltijd door chocomel te drinken, of blijf je bij het "oude vertrouwde" kip/steak met rijst en soort gelijke maaltijden?, ik ben benieuwd, ik ken in iedergeval tot nu toe nog geen serieuze wedstrijdbodybuilder die met chocomel dieeten :)
bedankt alvast voor je antwoord.

Haha, nu ga je wel heel kort door de bocht. Sommige mensen zeggen gewoon dat chocomelk easy kCals zijn. Als je 5000 kCals op een dag nodig hebt begrijp ik heel goed dat het niet evident is om aan die kCals te geraken enkel door rijst en kip. Of als je het heel druk hebt met werken en je hebt geen tijd om een maaltijd te maken. Dan kan chocomelk een gemakkelijke vervanger zijn.

moet lukken met brinta ja.

Haha, nu ga je wel heel kort door de bocht. Sommige mensen zeggen gewoon dat chocomelk easy kCals zijn. Als je 5000 kCals op een dag nodig hebt begrijp ik heel goed dat het niet evident is om aan die kCals te geraken enkel door rijst en kip. Of als je het heel druk hebt met werken en je hebt geen tijd om een maaltijd te maken. Dan kan chocomelk een gemakkelijke vervanger zijn.

willem, Ik ga hier niet verder op in, dit is niet ons thema.

Hierdoor wel meteen weer een vraag aan Jeppe :

Als jij "geen tijd" hebt om je maaltijden voortebereiden (tenminste als dat wel eens voorgekomen is), wat neem jij dan als "gemakkelijke vervanger ?

En hoe vaak maak jij uitzonderingen tijdens je 14 weekse voorbereiding (dieet) voor een wedstrijd ?
Bijvoorbeeld als iemand jarig is, een groot stuk taart eten ?
Of met kerstmis een vette gans naar binnen werken ? Reep chocolade eten enzovoorts

Jeppe,

Aangezien je erg droog stond/staat, hoe zorgde je ervoor dat je niet zo moe werd van de weinige kh?

willem, Ik ga hier niet verder op in, dit is niet ons thema.

Hierdoor wel meteen weer een vraag aan Jeppe :

Als jij "geen tijd" hebt om je maaltijden voortebereiden (tenminste als dat wel eens voorgekomen is), wat neem jij dan als "gemakkelijke vervanger ?

En hoe vaak maak jij uitzonderingen tijdens je 14 weekse voorbereiding (dieet) voor een wedstrijd ?
Bijvoorbeeld als iemand jarig is, een groot stuk taart eten ?
Of met kerstmis een vette gans naar binnen werken ? Reep chocolade eten enzovoorts

tijd moet je maken ;) normaal komt dit dus niet voor. Anders neem ik een shake met havermout in en wat noten. Of in de bulk de complex carb gainer.

uitzonderingen op 16 weken dieet : geen 1.

Jeppe,

Aangezien je erg droog stond/staat, hoe zorgde je ervoor dat je niet zo moe werd van de weinige kh?

Cafffeïne en voor de rest tanden bijten en doel voor ogen houden.

Terug
Naar boven