XXL Nutrition

Jeppe's Q&A Topic

Thnx voor de snelle antwoorden!

Wanneer je alleen de beschikking hebt over goede voeding + de supplementen whey en bcaa.. is dan de inname die ik noemde voldoende tegen spierafbraak? of raadt je het dan toch aan anders te doen? (mede omdat ik glutamine zonde van mijn geld vind omdat ik niet extreem hard cut zodat ik wel nog voldoende rood vlees/kip binnenkrijg)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben sinds m'n wedstrijd wel voorstander geworden van glutamine, daarvoor zag ik er ook niet zo het nut van in. Als je voeding en supps inorde zijn kan je enkel nog genoeg rusten om je spierafbraak te minimaliseren ;)

Vanwaar de (plotselinge?) interesse in glutamine sinds je wedstrijd als ik vragen mag? Zelf kan ik niet zeggen dat ik genoeg van glutamine afweet om de werking precies te weten.. maar de stukken die ik erover gelezen heb geven aan dat wanneer je 'extreem' cut, glutamine belangrijk kan zijn omdat je op dat moment niet genoeg (uit bijvoorbeeld rood vlees en kip) binnenkrijgt.. wat is de toegevoegde waarde van een glutamine supplement wanneer je genoeg binnen krijgt via vlees? (ook dat is natuurlijk maar een 'schatting'.. 'genoeg')

Heel simpel eigenlijk, ik heb het nooit in voldoende mate gebruikt en nu wel. 3*10 gram per dag voor en na training en voor slapengaan. Voelde mij gewoon algemeen beter en merkte toch een iets beter herstel. Ook ben ik niet ziek geweest gedurende die stresserende periode, wie weet heeft glutamine daar wel iets mee te maken..;)

Jeppe is het goed dat ik eens men voedingsschema drop en je eventueel eens opmerkingen kan geven?

ja doe maar of pm even

Training is altijd 4* per week in split. Altijd zo zwaar mogelijk en toch vrij hoog in volume, meestal zitten Aron en ik daar toch anderhalf uur en soms nog iets langer. Bijna allemaal basic oefeningen, geen fancy stuff. Herhalingen tellen doe ik ook niet echt ik ga voor minimaal 6-8 en als ik er 12 maak verzwaar ik gewoon. Niet teveel nadenken gewoon knallen :D

ma : borst en triceps
di : rug en hams
do : quads en kuiten
vr: schouders en biceps

Jeppe, hoeveel rust neem je typisch tussen 2 sets en ga je in elke set tot failure?

Minimaal 6-8 reps, bedoel je daarmee dat je meestal niet boven de 8 komt of dat je meestal wel boven de 8 reps zit?

Hoe ziet je eerste voedselinname na je training er typisch uit?

Bedank voor het antwoorden en nog veel succes.

Jeppe, hoeveel rust neem je typisch tussen 2 sets en ga je in elke set tot failure?

Minimaal 6-8 reps, bedoel je daarmee dat je meestal niet boven de 8 komt of dat je meestal wel boven de 8 reps zit?

Hoe ziet je eerste voedselinname na je training er typisch uit?

Bedank voor het antwoorden en nog veel succes.

rust varieert een beetje, toch een 2 tal minuten, bij deadfliten of squatten langer. Ik moet zeggen dat ik wel veel tot failure ga ja, zo goed als elke set infeite.

meestal rond de 8 reps :p laat ons zeggen maar erboven dan eronder.

voedselinname na training :
- direct erna vitargo + EAS en recovery stack + creatine + glutamine
- 15 minuten later dikke whey isolaat shake
- 60 minuten later kip + rijst

Jeppe, hoeveel gr koolhydraten per kg lichaamsgewicht raad je aan tijdens de bulk?

Varieert nogal qua lichaamsbouw en metabolisme. Bij mensen die vrij wenig vet aanzetten zou ik tot 5-6 gram per kg lichaamsgewicht gaan. Bij mensen die makkelijk vet aanzetten zo'n 3.5 gram.

Ikzelf zit eerder aan een 3-4 gram, terwijl m'n trainingsmaat een stuk hoger zit/kan.

rust varieert een beetje, toch een 2 tal minuten, bij deadfliten of squatten langer. Ik moet zeggen dat ik wel veel tot failure ga ja, zo goed als elke set infeite.

meestal rond de 8 reps :p laat ons zeggen maar erboven dan eronder.

Ga je voor een maximale pomp?

Indien ja, denk je niet een nog zwaardere pomp te kunnen halen als je je reps rond de 10 houdt en je rust tussen sets onder de 1 minuut houdt?

2 minuten is relatief lang. Mag ik daar uit afleiden dat je zwaar tillen belangrijker vind dan een optimale pomp?

Heb je vaak felle spierpijn de dagen na je training?

Varieert nogal qua lichaamsbouw en metabolisme. Bij mensen die vrij wenig vet aanzetten zou ik tot 5-6 gram per kg lichaamsgewicht gaan. Bij mensen die makkelijk vet aanzetten zo'n 3.5 gram.

Ikzelf zit eerder aan een 3-4 gram, terwijl m'n trainingsmaat een stuk hoger zit/kan.

tja die word droger op 5000 kcal ook zeker? (was toch aronw? :))

Nog 1 vraagje:

Enige verklaring waarom je quads zo opvallend goed zijn?
Puur genetisch of heeft het met training te maken? Leg eens uit.

Ga je voor een maximale pomp?

Indien ja, denk je niet een nog zwaardere pomp te kunnen halen als je je reps rond de 10 houdt en je rust tussen sets onder de 1 minuut houdt?

2 minuten is relatief lang. Mag ik daar uit afleiden dat je zwaar tillen belangrijker vind dan een optimale pomp?

Heb je vaak felle spierpijn de dagen na je training?

Pomp zegt me niets, ik heb al een MEGA pomp na 1 setje bankdrukken met 8 reps dus doe er geen extra moeite voor :D Mijn motto is big weights = big muscle :)

Spierpijn is zowiezo altijd aanwezig, borst en benen is meestal hinderlijk zo hard...bv deze week na benen een tijdje niet te trainen ( pre contest ) is het gewoon niet menselijk, ik kon na de training niet meer op men benen steunen, en ben dus op handen en voeten de trap moeten op en afgaan.
Enige spiergroep die nooit pijn doet is schouders om 1 of andere reden...
Geen spierpijn ( in de rest van spiergroepen dan ) is voor mij teken dat ik niet alles geven heb :p want als ik écht heavy ga heb ik altijd spierpijn.

tja die word droger op 5000 kcal ook zeker? (was toch aronw? :))

Jah idd :p

Quads denk ik eerder genetisch. Al moet ik zeggen dat de benentraining altijd wel voluit is en heavy vergeleken met wat de meeste mensen voor benen doen. Volgens mij dus toch een combi van de 2

- squat 4 werksets
- leg press 4 werksets
- hack squat 3-4 werksets
- lunges 3 werksets

Das de basis meestal en af en toe is front squats of dergelijke om af te wisselen.
Benentraining is meestal 2 uur hard afzien en echt tot het uiterste..

- squat 4 werksets
- leg press 4 werksets
- hack squat 3-4 werksets
- lunges 3 werksets

Das de basis meestal en af en toe is front squats of dergelijke om af te wisselen.
Benentraining is meestal 2 uur hard afzien en echt tot het uiterste..

Das idd een serieus pakketje voor de quads.
Maar met 2 uur neem je dan toch wel goed de tijd om het af te werken.
Ik neem aan dat je tss 2 setjes squats dan zelfs wel wat meer dan 2 minuten rust neemt?

Ja idd tis wel van te moeten, als we echt heavy gaan ben je wel een tijdje buiten adem of zelfs een tijdje mottig.. :)

Supertopic Jeppe, erg leerzaam.

Over de beste manier van kuiten trainen bestaat veel discussie.
Hoe pak jij je kuiten aan? Geloof jij eerder in groot volume (high reps, drop sets, gaint sets, noem maar op) of blijf je laag in reps en gooi je er insane weights op? En hoeveel keer per week?

Dat ik het begot niet weet! Mijn kuiten lijken nergens op te reageren...ik sta dus open voor suggesties :D

Terug
Naar boven