MuscleMeat

Jochem's log naar status: Beastmode

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ben benieuwd hoe je recomp gaat, ga het zelf ook doen vanaf maandag. Ga zelf gewoon op onderhoud zitten overigens, zelfde resultaat.

Niet op rustdagen onder onderhoud?

Ik heb ze zojuist in elkaar geflanst, hoor graag jullie reacties.
Zet wel ffies macro's neer hier.

Onderhoud is 2805.

Trainingsdagen:
kCal3173 Kh431 V52 E233
40% van kcal na training, laag op vetten om vetopslag te hinderen.
Hier misschien iets te hoog in eiwit? Kan het verlagen naar 200, en dan kh verhogen?

Rustdagen:
kCal2604 Kh260 V77 E202
Hoog in vetten.

Niet op rustdagen onder onderhoud?

Ik heb ze zojuist in elkaar geflanst, hoor graag jullie reacties.
Zet wel ffies macro's neer hier.

Onderhoud is 2805.

Trainingsdagen:
kCal3173 Kh431 V52 E233
40% van kcal na training, laag op vetten om vetopslag te hinderen.
Hier misschien iets te hoog in eiwit? Kan het verlagen naar 200, en dan kh verhogen?

Rustdagen:
kCal2604 Kh260 V77 E202
Hoog in vetten.
Train 5 dagen per week, zaterdag nogal is zuipen, dan zou ik aardig laag in kcal moeten gaan op zondag :D brb niks eten. Dus gewoon lekker onderhoud, of je nou 1 dag boven onderhoud en 1 dag eronder zit, of op onderhoud, resultaat is hetzelfde

Maar kcal overschot is overschot he, maakt niet uit waar dat vandaan komt. Zou niet zo laag gaan in vetten, gewoon elke dag minstens 75g. Zou persoonlijk gewoon je koolhydraatinname verminderen op rustdagen.

Ziet er goed uit man, persoonlijk zou ik op rustdagen iets hoger in vetten zitten en lager in carbs :thumbs:

Edit: michieln was me voor :o

Train 5 dagen per week, zaterdag nogal is zuipen, dan zou ik aardig laag in kcal moeten gaan op zondag :D brb niks eten. Dus gewoon lekker onderhoud, of je nou 1 dag boven onderhoud en 1 dag eronder zit, of op onderhoud, resultaat is hetzelfde

Maar kcal overschot is overschot he, maakt niet uit waar dat vandaan komt. Zou niet zo laag gaan in vetten, gewoon elke dag minstens 75g. Zou persoonlijk gewoon je koolhydraatinname verminderen op rustdagen.
Tsja, ik drink al niet dus dat scheelt:o. Ligt er nog wel aan hoe groot je surplus en deficit is.

Ziet er goed uit man, persoonlijk zou ik op rustdagen iets hoger in vetten zitten en lager in carbs :thumbs:

Edit: michieln was me voor :o

Victor Mooren raadde het juist aan om op trainingsdagen (soort refeeddagen eigenlijk) laag in vetten te zitten (~50gr).
Er zijn genoeg vetten voor de vetoplosbare vitaminen en ik vang het redelijk op op rustdagen door daar hoger te gaan. Overgrote deel van de koolhydraten gaan richting lever en vullen spierglycogeen aan, dus carbs zal ik wel nodig hebben. Opzich op rustdagen kan ik lager gaan, maar dan moet ik even uitvogelen hoe ik dat ga opvangen (meer vetten bv).

Je moet met gigantisch veel volume trainen om 430g kh te rechtvaardigen hoor wat betreft het aanvullen van je glycogeenvoorraden :p Dat zijn bijna marathon hoeveelheden.

Je wilt echt niet langdurig laag in vetten zitten, 1g/kg is toch echt wel 't minimum. Behalve dat je vet voor allerlei dingen nodig hebt naast hormoonproductie, gaan lagere test waardes je ook tegenhouden natuurlijk.

Pak lekker minstens 1g/kg, voornamelijk uit volle melk, eieren, roomboter, kokosolie, vlees en olijfolie. Kun je de rest van je kcal aanvullen zoals je wilt (mix van alles, of alles met koolhydraten, eigen voorkeur).

Je moet met gigantisch veel volume trainen om 430g kh te rechtvaardigen hoor wat betreft het aanvullen van je glycogeenvoorraden :p Dat zijn bijna marathon hoeveelheden.

Je wilt echt niet langdurig laag in vetten zitten, 1g/kg is toch echt wel 't minimum. Behalve dat je vet voor allerlei dingen nodig hebt naast hormoonproductie, gaan lagere test waardes je ook tegenhouden natuurlijk.

Pak lekker minstens 1g/kg, voornamelijk uit volle melk, eieren, roomboter, kokosolie, vlees en olijfolie. Kun je de rest van je kcal aanvullen zoals je wilt (mix van alles, of alles met koolhydraten, eigen voorkeur).

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/how-to-recomp-303862/

Train maar 4 dagen in de week he ;).

Net zoals mijn refeed bestaat dat ook uit lowfat en highcarb

Staan allerlei bullshit/verkeerde aannames in dat artikel lol

Ik vond Victor wel aardig betrouwbaar! Hij heeft mooie resultaten geboekt (is natuurlijk geen garantie). Het is dat zn site nu platligt, anders had ik je daar eventjes heen gestuurd om te kijken wat je daarvan vindt.

victormooren.com

Hij zei ook dat je niet bang hoeft te wezen voor testdaling?

Ik had al wat meer gelezen, maar dit is het enige wat nog op dbb staat overgenomen denk ik

Had iemand nog wat gestuurd:
Victor, momenteel ben ik bezig met de recomp bulk. Op trainingsdagen eet ik 3500 kcal en zit ik op ongeveer 80-90 gram vet. Scheelt het veel qua vet gains als ik dit minder naar 50-60 gram vet?

Antwoord:
Ja, de meeste vetten in het overschot zullen worden opgeslagen als lichaamsvet. Om vetgains te minimaliseren zou ik rond de +-50g zitten. Dat heeft voor de rest ook geen negatieve invloed op je hormoonhuishouding. Daarnaast krijg je alsnog genoeg vetoplosbare vitamines binnen.

Laatst bewerkt:
Ik vond Victor wel aardig betrouwbaar! Hij heeft mooie resultaten geboekt (is natuurlijk geen garantie). Het is dat zn site nu platligt, anders had ik je daar eventjes heen gestuurd om te kijken wat je daarvan vindt.

victormooren.com

Hij zei ook dat je niet bang hoeft te wezen voor testdaling?

Ik had al wat meer gelezen, maar dit is het enige wat nog op dbb staat overgenomen denk ik

Had iemand nog wat gestuurd:
Victor, momenteel ben ik bezig met de recomp bulk. Op trainingsdagen eet ik 3500 kcal en zit ik op ongeveer 80-90 gram vet. Scheelt het veel qua vet gains als ik dit minder naar 50-60 gram vet?

Antwoord:
Ja, de meeste vetten in het overschot zullen worden opgeslagen als lichaamsvet. Om vetgains te minimaliseren zou ik rond de +-50g zitten. Dat heeft voor de rest ook geen negatieve invloed op je hormoonhuishouding. Daarnaast krijg je alsnog genoeg vetoplosbare vitamines binnen.

Moet je wel bang voor zijn op een langer termijn, tenzij je natuurlijk als een fag of konijn eet, dan zullen je waardes niet nog verder kunnen dalen natuurlijk

aankomen komt door te veel kcal, macro verdeling boeit niet. ''De meeste vetten in het overschot zullen worden opgeslagen als lichaamsvet'', b*ch pls. Gaan we ook geen koolhydraten meer eten omdat insuline --> vetgains?

En hoeveelheid vet die je eet zegt niets over voldoende inname van vit. ADEK

En dat is dus oa waarom ik zijn site troep vind. Met alle respect.

Moet je wel bang voor zijn op een langer termijn,

aankomen komt door te veel kcal, macro verdeling boeit niet. ''De meeste vetten in het overschot zullen worden opgeslagen als lichaamsvet'', b*ch pls. Gaan we ook geen koolhydraten meer eten omdat insuline --> vetgains?

En hoeveelheid vet die je eet zegt niets over voldoende inname van vit. ADEK

fuaark wtf moet ik nou opvolgen :roflol:

fuaark wtf moet ik nou opvolgen :roflol:

Het idee van recompen is dat je vetgewicht vervangt door spiergewicht, dus op gewicht blijven, terwijl je vp% langzaam zakt en dus je vvm langzaam stijgt. Moet je natuurlijk wel een bepaalde hoeveelheid lichaamsvet hebben (ergens tussen de 8 en 15%). Je kunt bv recompen van 15% naar 10% (terwijl je op het zelfde gewicht blijft), en daarna weer clean bulken naar 15%, en weer recompen naar 10%.
Lijkt mentaal langzamer te gaan omdat je minder snel resultaat ziet, maar op lange termijn maakt het niet echt uit, cutten-bulken-cutten kost ook veel tijd uiteindelijk

Maar gelden geen andere regels voor, gewoon aan je minima voldoen.

Of je nou op onderhoud eet, of op trainingsdagen erboven en op rustdagen eronder, of je nou alles aanvult met koolhydraten of lager gaat in koolhydraten op rustdagen, allemaal eigen voorkeur.

Maar regels kwa macro/micro minima veranderen natuurlijk niet

Als je niet op gewicht blijft moet je je kcal inname aanpassen

Denk niet dat het kleine verschil in vetten veel zal uitmaken tbh.
Zelf schat ik mijn vetten een beetje in waardoor er zomaar een verschil van 10-20gr in kan zitten, maar maak genoeg gains :P

Zit wel aardig hoog in eiwitten op trainingsdagen, die zou je idd kunnen verlagen naar 200, maar ook daar zou ik niet teveel over mierennken :thumbs:

Het idee van recompen is dat je vetgewicht vervangt door spiergewicht, dus op gewicht blijven, terwijl je vp% langzaam zakt en dus je vvm langzaam stijgt. Moet je natuurlijk wel een bepaalde hoeveelheid lichaamsvet hebben (ergens tussen de 8 en 15%). Je kunt bv recompen van 15% naar 10% (terwijl je op het zelfde gewicht blijft), en daarna weer clean bulken naar 15%, en weer recompen naar 10%.
Lijkt mentaal langzamer te gaan omdat je minder snel resultaat ziet, maar op lange termijn maakt het niet echt uit, cutten-bulken-cutten kost ook veel tijd uiteindelijk

Maar gelden geen andere regels voor, gewoon aan je minima voldoen.

Of je nou op onderhoud eet, of op trainingsdagen erboven en op rustdagen eronder, of je nou alles aanvult met koolhydraten of lager gaat in koolhydraten op rustdagen, allemaal eigen voorkeur.

Maar regels kwa macro/micro minima veranderen natuurlijk niet

Als je niet op gewicht blijft moet je je kcal inname aanpassen

Het enige verschil is dat ik recomp bulk hè, ik wil massa pakken maar met wat minder vetgains. Vorige keer toch teveel vet gegained.

Denk niet dat het kleine verschil in vetten veel zal uitmaken tbh.
Zelf schat ik mijn vetten een beetje in waardoor er zomaar een verschil van 10-20gr in kan zitten, maar maak genoeg gains :P

Zit wel aardig hoog in eiwitten op trainingsdagen, die zou je idd kunnen verlagen naar 200, maar ook daar zou ik niet teveel over mierennken :thumbs:

het is alleen dat 60gr whey 4xpweek en 3xpweek 50gr wel aantikt :p

Recomp bulk? Bestaat dat?

Ofwel je komt gewicht aan, als je vet gains wil beperken moet je gewoon met een klein overschot werken (0,1-0,2 kg per week aankomen).

Ofwel je blijft op gewicht en je doet dus aan een recomp zoals ik beschrijf. Dit is gewoon een bulk en cut tegelijkertijd, immers vervang je langzaam vetgewicht met spiergewicht.

Als je je vetten op trainingsdagen zo laag houd, zou ik op rustdagen de vetten nog iets omhoog gooien. 100 g ofzo.

Recomp bulk? Bestaat dat?

Ofwel je komt gewicht aan, als je vet gains wil beperken moet je gewoon met een klein overschot werken (0,1-0,2 kg per week aankomen).

Ofwel je blijft op gewicht en je doet dus aan een recomp zoals ik beschrijf. Dit is gewoon een bulk en cut tegelijkertijd, immers vervang je langzaam vetgewicht met spiergewicht.

Recomp bulk idd, je komt minder aan p/week. Ik denk ook iets van 0,2gr per week. In verhouding echter meer spiermassa dan vet ;)

Als je je vetten op trainingsdagen zo laag houd, zou ik op rustdagen de vetten nog iets omhoog gooien. 100 g ofzo.

Oké thanks, ga ik even kijken hoe dat uitpakt!

Getraind vandaag.

Bench:
12xopdrukken
8x40
8x60
6x70
5x65 hier zat schouder niet lekker
8x60

Incline bench:
8x40
2x8x50
8x40

Lat pulldown:
8x41
2x8x63,5
8x59

Cable rows:
8x41
2x8x59
8x54,5

DBSP:
8x10
3x8x20

Facepulls:
8x15
3x10x36

CGBP:
8x20
8x40
2x8x55
8x50

Hammer curls:
3x8x14

Opmerkingen:
Prima training, overal strikte uitvoering en ik had een heerlijk pomp dus prima:)

Lekker getraint!

Hoe beviel het om minder voor armen te doen?

Gaat toch goed? De echte krachtgains komen wel als je kcal omhoog gaan.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven