MuscleMeat

Jochem's log naar status: Beastmode

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Omdat ik veel meer progressie kan maken als ik zo lineair door blijf gaan ipv wendler na iedere 4 weken 2,5kg winst. Ik pak nu nog 5kg op squat en deadlift per week. Dit houd ik gewoon zo totdat het niet meer lukt, dan ga ik wendler doen

+1

Wendler is beter voor wanneer je problemen krijgt met het verhogen van je max. Momenteel zit er bij jou op zowel de deadlift maar vooral de squat nog enorm veel rek, dus inderdaad nog even blijven door knallen op deze manier. Van zodra je problemen krijgt met je 5'jes, kan je gaan beginnen denken aan Wendler.

• Topic Starter Topic Starter
+1

Wendler is beter voor wanneer je problemen krijgt met het verhogen van je max. Momenteel zit er bij jou op zowel de deadlift maar vooral de squat nog enorm veel rek, dus inderdaad nog even blijven door knallen op deze manier. Van zodra je problemen krijgt met je 5'jes, kan je gaan beginnen denken aan Wendler.

Precies ;)

Vrijdag moet ik 110 trekken aan dl dus als dat goed gaat ga ik met 2,5 verhogen ipv 5 denk ik. 5kg is best een groot verschil.

squat kan sowieso nog wel een tijdje vooruit ;)

Geen idee, maar ik merkte dat 2,5kg per week wel voldoende was als je eenmaal boven de 100kg zit ;)
Zou betekenen 130kg per jaar, lijkt me voldoende :P
Ben zelf ook van mening dat je spieren meer prikkels krijgen als je rustig opbouwt, zonder dat je te snel vast komt te zitten. bijvoorbeeld +20kg in 2,5kg = 8 stappen/prikkels, terwijl +20kg in 5kg = 4 stappen/prikkels.
Misschien broscience maar ik vind er wel iets logisch inzitten :o

Geen idee, maar ik merkte dat 2,5kg per week wel voldoende was als je eenmaal boven de 100kg zit ;)
Zou betekenen 130kg per jaar, lijkt me voldoende :P
Ben zelf ook van mening dat je spieren meer prikkels krijgen als je rustig opbouwt, zonder dat je te snel vast komt te zitten. bijvoorbeeld +20kg in 2,5kg = 8 stappen/prikkels, terwijl +20kg in 5kg = 4 stappen/prikkels.
Misschien broscience maar ik vind er wel iets logisch inzitten :o

Idd, 100kg is toch wel een soort mijlpaal dat het wat zwaarder wordt. Ik zal eens even kijken wat de bedoeling is

Omdat ik veel meer progressie kan maken als ik zo lineair door blijf gaan ipv wendler na iedere 4 weken 2,5kg winst. Ik pak nu nog 5kg op squat en deadlift per week. Dit houd ik gewoon zo totdat het niet meer lukt, dan ga ik wendler doen

lb 5 kg per maand

Duidelijke uitleg en keuze! :thumbs:

wat boeit het wat rippetoe vind, gewoon lekker verhogen totdat je het niet meer red. Daarna deloadje en klein stapje terug om vervolgens weer over je oude record heen te knallen.

houden we dat aan

nu hopen dat het zo door blijft gaan :o

wat boeit het wat rippetoe vind, gewoon lekker verhogen totdat je het niet meer red. Daarna deloadje en klein stapje terug om vervolgens weer over je oude record heen te knallen.

Zeg ik red 110 nog wel 5x deadstop
maar die week erna 115 niet, wat doe ik die week erna? 10% eraf en dan weer 5kg bouwen?
dus dan terug naar 103,5 = 105 en dan week daarna 110 weer doen?

Zeg ik red 110 nog wel 5x deadstop
maar die week erna 115 niet, wat doe ik die week erna? 10% eraf en dan weer 5kg bouwen?
dus dan terug naar 103,5 = 105 en dan week daarna 110 weer doen?

Als je voelt dat die 110 gaat maar dat 115 te veel is, verhoog dan idd met 2,5.
Op het moment dat je nu vastloopt ga je gewoon 1rm bepalen en lekker wendler doen.
Als je met wendler begint doe je automatisch een stap terug, je bepaalt je trainingsgewichten namelijk op 90% van je 1rm

Op het moment dat je nu vastloopt ga je gewoon 1rm bepalen en lekker wendler doen.
Als je met wendler begint doe je automatisch een stap terug, je bepaalt je trainingsgewichten namelijk op 90% van je 1rm

Dit, of je doet wat Rippetoe zegt als je voor een eerste keer failt op je 5'je. Dat kan je zelf kiezen, afhankelijk van je eigen voorkeuren.

Dit, of je doet wat Rippetoe zegt als je voor een eerste keer failt op je 5'je. Dat kan je zelf kiezen, afhankelijk van je eigen voorkeuren.

Oké, naja ik wacht wel even af hoe die 110 aanvoelt en dan doe ik daar wat mee

---------- Toegevoegd om 22:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:24 ----------

Wendler week 1 cycle 1: Bench 5/3/1 = 85kg 1RM -> 76,5kg TM

Bench:
8x20
5x50 -> 65%
5x57,5 -> 75%
11x65 [Repout: minimaal 5] -> 85%

DBSP:
8x10
3x10x20

Hammergrip pullups:
3x10xbw

BOR:
8x40
3x10x60

Tricep extensions:
3x10x45,5
was wat pompen

eind.
Prima eerste workout van wendler. 11 reps gepakt op de bench dus dat is voorspoedig.
Volgende keer wat meer volume pakken

Prima eerste workout inderdaad! Mooie repout!:thumbs:

PAMPAMPAM WENDLER LEKKAH
Hee hooms jij hebt iPhone toch? Moet je eff de app 'big lifts 2' downloaden;)

Brah, wat doe je met 65, 75 en 85%?

Doe eens normaal en pak eens 75-80-85 / 80 - 85 - 90 / 85 - 90 - 95 zoals normale mensen (ik dus) :D

Nu heb je amper 1 goede werkset; 50 en 57,5kg waren toch de moeite niet?

Brah, wat doe je met 65, 75 en 85%?

Doe eens normaal en pak eens 75-80-85 / 80 - 85 - 90 / 85 - 90 - 95 zoals normale mensen (ik dus) :D

Nu heb je amper 1 goede werkset; 50 en 57,5kg waren toch de moeite niet?

true maar dat was programma 1 :roflol:

las in zn programma dat hij altijd template 1 deed dus ik dacht nou okeuh:o

true maar dat was programma 1 :roflol:

las in zn programma dat hij altijd template 1 deed dus ik dacht nou okeuh:o

Vergeet dat programma 1 maar, gewoon de %-en nemen die ik (Diaephi heeft die aan mij aangeraden) daarnet zei. 5x75% en 5x80% zijn nog altijd redelijk easy, maar zijn al wel 'trainingen' en maken je klaar om echt te knallen op de 85%. Desnoods doe je nog maar wat extra opwarming met de 65% ofzo :)

Gewoon zo doorgaan zodat je na twee, drie cycles niet al stalt in gewicht;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven