AndroidHealthClinic

Johan's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.141
Net, week 1, dag 2,

Deadlift
1x5x100
2x5x115
2x4x130
3x4x140

Incline bench press
6x4x80

Dips
5x10xbw

Blockpulls
1x5x100
2x5x115
2x4x130
4x3x150 (belt)

Lunges
3x10x40

Curls
3x15x20

- Good. Loop weer is met een zure onderrug maar deads gingen op zich prima, blockpulls lijken beter te gaan en ik kon een belt lenen wat denk ik wel hielp. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen op de inclines en de dips enzo. Inclines maar wat gedaan en dips doe ik gewoon wat meer reps omdat anders mijn sleutelbeen ontploft maar kan me voorstellen dat je ze eigenlijk weighted moet doen.

Welke spiergroepen "behandelde" je daar mee dan? Er werd onderarmen genoemd, maar dat lijkt me niet juist aangezien je beide grepen moet vasthouden?

Ergens gelezen dat je het beste een uur of 3 voor je training moet foamrollen, kan helaas niet meer vinden waar ik dat had gelezen.

Heb zelf trouwens deze: http://www.fysiosupplies.nl/oefenmateriaal/foamrollers/foam-roller-the-grid
Wel een aanrader, al zou ik de 1m versie nemen mocht ik het opnieuw bestellen (mits je de ruimte hebt).

Deze hebben ze btw waar ik train. Niks op aan te merken, de vorige was veel te zacht. Deze is iets harder maar kan me voorstellen dat de hardcore roller nog wat harder zou willen.

Laatst bewerkt:
  • #2.142
Net, #37, week 1, dag 3,

Bench, paused
1x7x60
1x6x65
1x5x70
1x4x80
2x3x85
2x2x90
2x3x85
1x4x80
1x6x70
1x8x65
1x10x60

Dumbbell flies
3x10x16

Squat
1x5x70
2x4x80
2x3x95
5x3x105

Lying tricep extension
5x10x30

Curls
5x10x30

Seated GM
4x5x40

- Good, licht dagje qua %. Seated GM's zijn vaag.

Ahh, pyramides.

• #2.145
seated zijn zeker vaag, begrijp het ook niet helemaal. Misschien wat je eerder al zei dat het meer als een 'stretch' is bedoeld. http://www.allthingsgym.com/seated-good-morning-stretch/

Wow, ziet er niet echt back approved uit. Niet voor de glazen mannen der ijzertrainings iig.

Was niet slecht, besloten om vanaf de topset alles in een keer door te pompen. Bodybuilding tot de max.

• #2.147
Net, week 2, dag 1,

Squat
1x5x70
2x4x80
2x3x96
5x2x110

Bench, paused
1x5x60
1x4x70
2x3x85
6x2x96

Flys
4x10x14

Dips
4x10xbw
20xbw

Squat
1x3x75
1x3x90
4x3x103

GM's
paar sets

Curls
3x20x20

- Met ballistic Seamen gepompt. Ging goed, redelijk easy alles, beetje spanning op pees achteraf, no worries denk ik.

Verder gaat het schema redelijk goed, techniek wordt beter en beter. Merk dat ik vooral meer trek krijg in carbs rondom/na training. Nog steeds moeite met eten bijhouden. Zit rond de 3000/3500 kcal zitten met 180/200 eiwit en redelijk clean (eieren, kip/tartaar/zalm, brinta, pasta, volkoren tarwemeel, whey, melk, bacon (baconpannekoeken, hmmmm). Maar helemaal met Sheiko merk ik dat ik meer nodig heb. Ben praktisch "zomerproof" nu en dat is leuk maar als het eigenlijk niet de bedoeling is doe je toch wat fout.

Kom ook tot de conclusie dat FB goed voor me werkt en westside verkeerd heb aangepakt. Te weinig volume >80-100% en teveel oefeningen met beperkte ROM of te weinig gewoon regular squat/bench/dead hoewel ik me wel uitermate vermaakt heb met WSB. Heb echt veel volume nodig op de main lifts om de techniek juist te krijgen en wellicht een niet-gay totaal te halen. Blijf Sheiko nog zeker lang doen als alles gewoon goed gaat en ik het volume trek/heel blijf etc.

Hehe, ik eet dan ook geen pakken stroopwafels voor het trainen:D

• #2.148
Net, Week 2, dag 2

Halting deads
1x4x95
2x4x115
4x4x133

Bench, paused
1x5x60
2x5x70
5x4x80 (moest 85 zijn)

Dumbbell fly
4x10

Deadlift
1x4x95
1x4x115
2x3x133
5x3x142

Lunges
4x10

- Prima. Vrij snel tot laatste sets deadlift. Lekker lopen lullen. Als ik wil kan ik dit soort trainingen erg snel doorpompen. Zonder een blockpull variant er in is deadlift dag eigenlijk te licht denk ik ook.

• #2.149
Net, Week 2, dag 3

Squat
1x4x70
1x4x80
2x3x95
6x3x105

Bench, paused
1x6x60
1x5x70
2x4x85
2x3x95 (ging fout hier ergens, moest 90 zijn)
1x4x90
1x5x85
1x6x70
1x7x60

Flys
4x8x14

Dips
10xbw
10xbw+chain (wat een kloteherrie)
10xbw+10 pr
10xbw+10
10xbw

Squat
1x3x75
1x3x90
5x2x105

GM's
4x6x60

Edit: curls - 5x15x20

planks & side bends

- Lekker. Dips kon ik nooit doen ivm sleutelbeen wat zeurt maar het lijkt alsof de stretch van die flys dat heeft opgelost, vandaar de "pr's".

Laatst bewerkt:
dis right here is epic.

mooi van de misload, ****ing hell, ik check het ook vijf keer, op de stang en in het schema of het wel klopt.

• #2.152

Jij bent epic. Welke cycles hadden jij en Chris ook alweer gedaan en in welke volgorde? 29 en 32 hoorde ik iig van Chris met wat leuke verhalen over 32.

mooi van de misload, ****ing hell, ik check het ook vijf keer, op de stang en in het schema of het wel klopt.

Ja en volgens mij heb ik zelfs 2 sets met 2.5 kg meer aan de ene kant gedrukt.. Ik raak soms zo in de war als ik geen papiertje bij me heb en van mn phone moet checken:roflol: herp derp. Maar met dit soort dagen maakt het niet zo heel veel uit lijkt me, topset moest 2x2x96 zijn oid. Welke cycles ga jij na je 29 doen eigenlijk? Zoals ik las in het log van Det Azathoth dat hij terugrekent van een meet en zo zijn cycles indeelt. Maar kan je dan bijvoorbeeld 37 drie keer achter elkaar doen als dat goed beviel (en dan wel tussen elke cycle shit lifts verhogen)?

---------- Post toegevoegd 26 April 2013 om 23:39 ----------

Heeft natuurlijk ook te maken met block periodisatie (goeie links staan in zijn log) en in welke stage je dan bezig bent maar ik vraag me dus af hoe je dat zou moeten indelen etc.

Ja en volgens mij heb ik zelfs 2 sets met meer aan de ene kant gedrukt.. Ik raak soms zo in de war als ik geen papiertje bij me heb en van mn phone moet checken:roflol: herp derp. Maar met dit soort dagen maakt het niet zo heel veel uit lijkt me, topset moest 2x2x96 zijn oid. Welke cycles ga jij na je 29 doen eigenlijk? Zoals ik las in het log van Det Azathoth dat hij terugrekent van een meet en zo zijn cycles indeelt. Maar kan je dan bijvoorbeeld 37 drie keer achter elkaar doen als dat goed beviel (en dan wel tussen elke cycle shit lifts verhogen)?

Idd, het gangbare is vaak 29-37-32, maar als je meet vier weken later is kan je dan 29-37-37-32 doen. Maar iig tussen de 'cycles' de maxen verhogen. Ik zal nog even wat onderzoeken, maar ik begrijp er uit dat 32 echt probeert je klaar te maken voor de meet, dus dat het niet nodig is om het te doen als je dat dus niet van plan bent. Maar wat ik zei ik kom er later nog wel even op terug.

---------- Post toegevoegd 26 April 2013 om 23:45 ----------

---------- Post toegevoegd 26 April 2013 om 23:39 ----------

Heeft natuurlijk ook te maken met block periodisatie (goeie links staan in zijn log) en in welke stage je dan bezig bent maar ik vraag me dus af hoe je dat zou moeten indelen etc.

Ja ik geloof dat hij op een gegeven moment iets van een meer dan een half jaar had terug gerekend maar ik geloof dat hij toen al bezig was met block, ik zal het nog eens bekijken of hij in die tussen tijd nog een soort van 'piek' momenten heeft gehad. Omdat sheiko ongeveer block is kunnen we wel wat herleiden mbt. de strategie.

Laatst bewerkt:
  • #2.154
Ja ik las in een artikel dat er ook een "max" aantal weken staan voor de verschillende fases (accumulation, transmutation en realization. Block 29 zou een accumulation block zijn etc.). Als het even kan ga ik dit nog een tijdje doen.

Je kan natuurlijk ook gewoon elke keer 29, 37, 32, maxen, repeat. En dan beetje switchen en kijken wat je het best bevalt lijkt me..

Jij bent epic. Welke cycles hadden jij en Chris ook alweer gedaan en in welke volgorde? 29 en 32 hoorde ik iig van Chris met wat leuke verhalen over 32.

ik weet het niet meer man, sheiko was voor mij niet zo'n succes. ik trok het niet qua herstel.

29 - 31 - 32

31 is de zware cycle.

Gains op alles daarmee.

2e keer Dave Bates cycle (soort van 29-37-32)

Die was vrij easy. Goed gegained op bench en deadlift hiermee

• #2.157
Net, week 3, dag 1,

Squat
1x5x70
2x4x80
2x3x96
5x3x110

Bench, paused
1x5x60
1x4x70
2x3x85
5x3x96

Flys
4x8x14

Pushups
10xbw
10xbw+15
10xbw+20
10xbw+25
10xbw+30

Squat
1x5x70
1x5x80
5x5x100 (moest 95 zijn..)

Abs
3x10

Curls
4x15x15

- Goed, squats gaan erg goed. Verder beetje last van ellebogen door squat/bench denk ik. Bench voelde wat minder daardoor vandaag.

Morgenavond weekje naar Turkije en bijna mn adidasjes in gepakt om daar door te sheiko'en maar ik train toch nooit chill in een andere gym en weet niet eens of ze een squatrek oid hebben. Verder zal ik dan vast wel een blessure oplopen met mijn geluk dus ga gewoon smerig pompen en tannen daar.

ik weet het niet meer man, sheiko was voor mij niet zo'n succes. ik trok het niet qua herstel.

Oke oke, meer herstellen man.

29 - 31 - 32

31 is de zware cycle.

Gains op alles daarmee.

2e keer Dave Bates cycle (soort van 29-37-32)

Die was vrij easy. Goed gegained op bench en deadlift hiermee

Thanks.

Hoe the hell weet je welke Sheiko cycle(s) je moet nemen, ik heb het vroeger ook al eens gedaan maar had er geen idee van dat er zoveel keuzes waren

Ga je in Turkije ook jagen ? :D

• #2.159
Terug uit Turkije, goed gezopen, goed gegeten, slecht geslapen. Goede vakantie dus. Wel wat gepompt uiteraard.

Net dag drie van week 3 van #37. Had barstende koppijn tijdens banken en vervolgens ook bij squats. Toen kwam er een gast achter me staan en die stonk zo ongekend hard dat ik er misselijk van werd. Koppijn en misselijk, training gestaakt. Ga ook gelijk beginnen met een nieuwe cycle (nog een keer #37). Merkte dat 10 dagen niet bankdrukken de setjes bijna makkelijker gingen en bedacht later ook dat dat accumulatieve aspect van Sheiko niet echt meer van toepassing is na 10 dagen gin tonics en volleyballen. Mij werd geadviseerd een nieuwe cycle te doen en dat leek me ook logisch. Volgende week maandag week 1, dag 1 van #37 dus.

Hoe the hell weet je welke Sheiko cycle(s) je moet nemen, ik heb het vroeger ook al eens gedaan maar had er geen idee van dat er zoveel keuzes waren

Ga je in Turkije ook jagen ? :D

Hehe, jagen lijkt me niet zon succes daar. Wat betreft die cycles, je kan ze geloof ik indelen in verschillende types binnen het periodisatie principe (correct me if..). Accumulation, transmutation en realization. #29 en #37 zijn dan volgens mij accumulation blokken (relatief hoog volume, wat lager in %) en 31 zou ik dan onder transmutation gooien en 32 onder realization.

Ik heb een log op T-nation van een dude gevolgd (heb ik hier eerder genoemd, van Kain gekregen), en daar staan handige links in. Die gast raadde ook aan om terug te rekenen van een meet. Dus als je bijvoorbeeld over 3 maanden een meet hebt, de maand er voor een realization block (32), de maand daarvoor een transmutation block (31) en daarvoor een accumulation block (#37 of #29). Zo kom je dus uit op bijvoorbeeld #37, #31 en dan #32.

Moet hier wel bij zeggen dat ik nog niet zeker weet hoe en wat mbt de blokken en het doel ervan, ik heb dan ook nog niet alle cycles bekeken. Ik zit op het moment nog met mijn knie en ik wil gewoon volume maken dus ik doe #29, #37 en nu dus nog een keer #37 om dan naar een fictieve meet toe te werken oid met #31 en dan #32, zoiets.

k*t, je had met week 2 moeten beginnen :D

Terug
Naar boven