XXL Nutrition

Johan's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.221
Net, week 4, dag 1,

Squat
1x5x75
1x4x90
2x3x105
2x2x120
2x1x132
1x2x142 legit pr sinds 2009 ofzo. Yeah. Buddy.

Bench
1x5x60
1x4x75
2x3x85
2x3x100
4x2x105

Fly - 3x8x12
Dips - 4x12xbw
Lunge - 5x5x40
Back extension - 4x10xbw+10
Facepulls - 4x12x21
Curls/Calves

- Moest eigenlijk 3x1x90%/132 doen. Onderweg naar de gym besloten er een 10tje bij te gooien en werd gelijk kkzenuwachtig haha. Stelt voor velen uiteraard niks voor maar het is toch best een overwinning na 4 jaar gekloot. En toen ik die single zo easy haalde moest ik voor een tweede gaan. Niet verder gegaan verder. Ik heb gelezen dat wanneer "de atleet" hoger wilt gaan in percentage, het mag mits je uiteraard niet faalt. Dit is Boris approved dus.

http://www.youtube.com/watch?v=nXYePKjiGBQ&feature=youtu.be

Netjes, maar volgens mij mag je nog een klein beetje dieper, nee?

:banana: You did it!

Hate is the new love!
Maar zou je dat zelf niet zeggen als je enkel dat filmpje ziet? Ik zeg niet dat je sky high Squat natuurlijk. Denk gewoon dat het nog een klein beetje dieper moet voor vb. een IPF wedstrijd.

Hmm moet zeggen dat ze op het filmpje wat hoger lijken, maar IRL heb ik Johan nog nooit op een ondiepe squat kunnen betrappen.

Netjes Johan, Boris approves.

• #2.227
Hate is the new love!
Maar zou je dat zelf niet zeggen als je enkel dat filmpje ziet? Ik zeg niet dat je sky high Squat natuurlijk. Denk gewoon dat het nog een klein beetje dieper moet voor vb. een IPF wedstrijd.

Ja het filmpje is van een ongelukkige hoek idd, ziet er relatief hoog uit. Maar gelukkig lift ik niet in wedstrijden.

Hmm moet zeggen dat ze op het filmpje wat hoger lijken, maar IRL heb ik Johan nog nooit op een ondiepe squat kunnen betrappen.

Netjes Johan, Boris approves.

Thanks man, ik ben ook blij met Boris zijn approval.

Edit: Hahah 16 views en iemand disliked mn shit. Willem, jij staat hoog op mijn lijstje!

Laatst bewerkt:
:roflol: Ik ben het niet geweest. Kan jij niet checken welke user dat gedaan heeft?

Die eerste squat is zeker goed qua diepte . Tweede is net par denk ik .

• #2.230
Net, week 4, dag 2,

Bench, paused
1x5x60
1x4x75
2x3x85
2x2x100
3x1x111
2x2x100

Deadlift
1x3x100
1x3x120
2x3x140
2x2x160 (belt om)
2x1x180

Fly - 4x8x12
Leg press - 4x8x140
Ab rollout - 3x8
Toe presses - 4xrepout
Curls - 3x15

- Ging zeerrr goed allemaal. Benches vlogen en deads gingen ook goed. Was beide 90% op topset btw. Zal zo filmpjes uploaden als Matthijs op zijn telefoon gaat kijken.

Edit: Haha, volgens mijn log heb vlak voor Sheiko ik nooit meer dan 110 paused gebenched (niet verder terug gegaan). Epic verhoudingen T&G en paused zeg. Daar gaan we wat aan doen.

:roflol: Ik ben het niet geweest. Kan jij niet checken welke user dat gedaan heeft?

Ik zal is ff checken:roflol:

Die eerste squat is zeker goed qua diepte . Tweede is net par denk ik .

Ja zoiets zal het wel zijn ja, thanks.

Laatst bewerkt:
Zeerrrrr nette training man. Zowel de benches als de pulls waren erg hard. Borisboner achieved.

Merk je eigenlijk ook goede massa gains van al dat volume?

• #2.233
Zeerrrrr nette training man. Zowel de benches als de pulls waren erg hard. Borisboner achieved.

Thanks man. Goed dat je er bij was.

Merk je eigenlijk ook goede massa gains van al dat volume?

Ehm ik ben vooral droger geworden. Waist is dunner, ass, legs en chest zijn gegroeid. Kont en benen hadden dan ook weinig. Probeer wel mijn armen te pompen want door het droger worden, werden die ook kleiner. Ik eet ook maar net boven onderhoud denk ik. Is moeilijk om het bij te houden soms, onderhoud is wel wat omhoog gegaan met dit gok ik. Moet wel zeggen dat ik sterker en leaner dan ooit ben.

Ben ook niet superstrict in mijn eten wat betreft kcal tellen. Kan wel zeggen dat ik om en nabij de 3000/3500 kcal zit waarvan ongeveer 200 gr brotein en weinig troep. Goeie carbs, goeie vetten, fruit/groenten etc.

Bench film ik normaal niet maar wilde het toch wel eens zien en de 111 ging best hard voor een 90%:

http://www.youtube.com/watch?v=Wp2pGYWHS9I&feature=youtu.be

Deadlift, op de achtergrond is nog een juweeltje van een faal te bewonderen:

http://www.youtube.com/watch?v=stVQ7JYELhg&feature=youtu.be

Tips/opmerkingen altijd welkom.

Mooie pet man. Wat is je lichaamsgewicht nu dan?

ZzoDF8c.gif

Bench ziet er goed uit man. Met deadlift trek je wel erg krom, maar dat wist je waarschijnlijk al. Aantal suggesties; nek neutraal houden met je spine, spanning zetten op je lats (door zeg maar de tegenovergestelde beweging van een shrug te doen) en niet door je schouderbladen naar elkaar trekken, kan niet echt zien of je dat doet. En spanning op de stang zetten met je bovenlichaam voordat je begint te liften.
Snap trouwens ook niet waarom je zo overextend in plaats van gewoon te locken.

• #2.237
Bench ziet er goed uit man. Met deadlift trek je wel erg krom, maar dat wist je waarschijnlijk al. Aantal suggesties; nek neutraal houden met je spine, spanning zetten op je lats (door zeg maar de tegenovergestelde beweging van een shrug te doen) en niet door je schouderbladen naar elkaar trekken, kan niet echt zien of je dat doet. En spanning op de stang zetten met je bovenlichaam voordat je begint te liften.
Snap trouwens ook niet waarom je zo overextend in plaats van gewoon te locken.

Thanks voor je feedback man. Nek viel mij ook al op, ga te snel omhoog kijken. Lats ipv schouderbladen probeer ik wel, de bar bij me houden blijft een opgave wel. Ook door het kromtrekken. Slack eruit te trekken probeer ik wel sinds kort, meer opspannen nog?

Ik weet ook niet waarom ik nu ineens zo overextend, is iets van de laatste tijd. Probeer actief mn glutes er in te zetten en dan raak ik te enthousiast ofzo.

Dit is overigens de 2e set

http://www.youtube.com/watch?v=6bNJo9V1Oqo&feature=youtu.be

Laatst bewerkt:
Thanks voor je feedback man. Nek viel mij ook al op, ga te snel omhoog kijken. Lats ipv schouderbladen probeer ik wel, de bar bij me houden blijft een opgave wel. Ook door het kromtrekken. Slack eruit te trekken probeer ik wel sinds kort, meer opspannen nog?

Ok dan. Probeer je hier in ieder geval wat meer op te focussen dan, aangezien het er toch niet op lijkt dat boris je gewichten laat pullen waarbij je je verstand op 0 moet zetten en je agressie op 100. Nek is in de beginhouding al wat overextended trouwens.

Ik weet ook niet waarom ik nu ineens zo overextend, is iets van de laatste tijd. Probeer actief mn glutes er in te zetten en dan raak ik te enthousiast ofzo.

Glutes eerder/meteen inzetten als je dat nog niet doet. Als je je romp stijf houd (met rug recht) is de enige manier om deze naar achter te bewegen door je glutes (en hamstrings) aan te spannen. Dit gebruik ik tegenwoordig ook als mentale cue en dat lijkt te werken.

Misschien is het ook beter om bij je setup niet met een kromme rug de stang vast te pakken maar dat ook al met een rechte rug te doen just in case (volgens mij heeft Kelly Starrett het hier ook nog over in z'n boek bij het stuk over deadlift). Altijd en overal gebruik maken van de 'hip hinge'.

De 2e set ziet er beter uit.

Wat een superrelaxte gym ook man.

Ziet er goed uit, im in

Terug
Naar boven