MuscleMeat

Johan's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.201
Doe je geen ondersteunende knieoefeningetjes meer ?

Nee man. Wel erg uitgebreide warmup voor squats anders voelt het niet lekker. Dynamische stretches (ook een zooitje van Kelly Starret), foam rolls, box jumps, glute activatie shit met bands. Terwijl ik bijvoorbeeld voor benches alleen wat dislocates doe.

• #2.202
Gijsmeet, intens goeie dag gehad. Squats en benches ingeruild voor UB galore. Hopen dat Boris me vergeeft.

-Rope climb battle
Stuk of 7/8 keer op en neer. Geen gegadigden over. King of the rope.

-Swiss bar bench battle
5jes tot 103
108x6 pr gestopt erna

-Hooggooi battle
Vorig jaar met de 20 kg kettlebel net over mijn hoofd gekomen. Dit jaar op 3 meter ongeveer, gedeelde eerste plek, ging er goed.

-Logbattle
Trapsgewijs naar 10 reps oid gewerkt met 50 kg log, strict uiteraard. Niet koning van de log.

BBQ

-Edit: Muscle upx1 pr, haha, nooit gelukt. Eigenlijk schaamteloos gezien mijn bw en chins.

-Dipbattle
Triples met 5 kg increments. Dit ga ik voor het ego toch even onder elkaar zetten.
3xbw+10
3xbw+15
3xbw+20 pr
3xbw+25 pr
3xbw+30 pr
3xbw+35 pr
3xbw+40 pr
3xbw+45 pr
3xbw+50 pr
3xbw+55 pr
3xbw+60 pr
1xbw+70 pr

haha, nooit echt dips gedaan ivm sleutelbeen. Dbbell flys van Sheiko heeft dat gefixt ofzo, harde shit. 2e geworden samen de Sjaak. Jesaja was king of the dips.

BBQ

-Chin battle
Trapsgewijs naar een rep of 12. We begonnen met 8 man geloof ik. King of the chinbar. Geëindigd met 16 reps voor zhe pumps.

-Closegripbench
Tot een comfortable 5x110 wat een pr zou zijn

-SSB pinned goodmornings
tot 2 of 3x6 met 103 oid. ****ing goeie bar, echt nice voor dit soort shit.

-Roman chair squat
2 repouts, heel vet ding, had van pas kunnen komen bij het recoveren van peeskanker. Wil er eigenlijk ook zo een.

Chin repout
22/23 oid. pr denk ik.

- ****ing mooie dag weer gehad. Expres weinig LB gedaan. Had nog wel wat met stones willen kloten eigenlijk. Ben nog steeds rustig aan het opbouwen met squats etc en heb van voorgaande jaren geleerd dat ik beter niet te rare shit doe met mn knie doe op deze dag. Alleen niet de traditionele max deadlift gedaan dit jaar en nu ik op de bank zit vind ik dat helemaal niet erg. Even kijken wat het UB zegt maandag. Heb expres niet naar een single gewerkt op de benches hoewel ik me erg krachtig voelde. Niet te gek doen want Boris komt me halen dacht ik. Ik denk maandag rustig aan op de benches en gewoon mijn squats gaan doen etc.

Laatst bewerkt:
-Chin battle
Trapsgewijs naar een rep of 12. We begonnen met 8 man geloof ik. King of the chinbar.

Chin repout
22/23 oid. pr denk ik.
En dan ook die 16 reps om je pyramide te eindigen. Aap.

Goede dag vandaag. Benieuwd of Boris je hiervoor in je klote gaat trappen.

• #2.204
En dan ook die 16 reps om je pyramide te eindigen. Aap.

Goede dag vandaag. Benieuwd of Boris je hiervoor in je klote gaat trappen.

Huehue, dat was ik vergeten. Gigantische volume aan chins iig.

Ik denk/hoop dat het meevalt man. Moet maandag Bench/squat/bench doen waarvan de eerste benchsessie als werkset 3x1x90% is (is 111 en aangezien ik vandaag met 108 en 110 6 en 5je heb gemaakt kan ik die wel doorstrepen). Die sla ik gewoon over en dan doe ik mijn squats, wat lichte benches en de rest. En woensdag weer een insane bench piramide zie ik, haha.

epic battle op de dips was dat. Mooi om jullie weer te zien.

haha, wat een mooie battle clubje waren jullie.

Soo, die battles lijken me supercool om te doen!

Haha wat een battles. Mooi lijstje man

gvd, die chin battle heb ik dus moeten missen. ****ing bazen dips waren het man. mad props als metallica.

• #2.210
epic battle op de dips was dat. Mooi om jullie weer te zien.

Het was weer een waar genoegen Gijs. Ik zeg het elk jaar maar ik moet vaker langskomen dan 1 keer per jaar, haha.

haha, wat een mooie battle clubje waren jullie.

Haha, battle was wel het sleutelwoord dit jaar inderdaad.

Soo, die battles lijken me supercool om te doen!

Willem, jij bent bij uitstek geschikt voor dit soort praktijken. Volgende keer gewoon naar Baarn reizen.

Haha wat een battles. Mooi lijstje man

Thanks Big Mike, leuk je weer is te spreken.

gvd, die chin battle heb ik dus moeten missen. ****ing bazen dips waren het man. mad props als metallica.

Dat was inderdaad jammer E. Jouw dips waren dan ook een inspiratie, schouders op de polsen en paused als 1 uur op het schoolplein.

• #2.212
Net,

Squat
1x5x75
1x4x90
2x3x100
5x2x120

Bench
1x5x70
1x5x80
3x10x60

Dumbbell fly - 4x10
Leg press - 5x8x160
GM's - 4x10x50
Curls

- Eerste benchsessie overgeslagen ivm zaterdag, UB is nog steeds vernietigd + ik had al wat aardige nummers gehit die dag. Moest uiteindelijk 3x1x111 doen. 2e benchsessie hoorde ik een alarmbel rinkelen in de rechterachterkant van de schouder, waarschijnlijk van het hooggooien ofzo. Niet te erg maar besloot het af te maken met 60 kg ipv 5x4x90. Woensdag weer back to schedule.

Wat ik al zei, ik mis jouwe een beetje man, probeer die leegte een beetje te vullen.

• #2.213
Zo. De Sheiko flu gekregen. Wellicht wraak van ome Boris voor zaterdag. Woensdag en donderdag knockout, vandaag alleen keelpijn en geen koorts meer. Lekker deze hele week verdoet. Vraag me af wat handig is, hele cycle overnieuw omdat ik toch pas in week 2 zit, deze week overnieuw doen of gewoon lekker doorgaan. Ik neig naar het laatste.

Squat, paused
1x5x75
1x4x90
2x3x100
2x2x120
4x2x125

Inline bench
2x6x80
2x6x70

Squat
1x6x75
1x6x90
4x6x95

Tricep ext.
5x10x30

GM's
4x8x60

Curls

-Ging prima, squats voelen nog steeds erg licht. Ben ze daarom ook paused gaan doen en het voelt alsof ik er meer controle over heb. 125 is theoretisch 85%. Inclines zijn k*t. Filmpje van squats:

http://www.youtube.com/watch?v=npyjXtuHiIM&feature=youtu.be

Op de achtergrond van dit pareltje zie je the Law en Gerdie de nieuwe Lady Gaga moves doorspreken.

Laatst bewerkt:
  • #2.214
Net, week 3, dag 1,

Bench, paused
1x5x60
1x4x75
2x3x85
5x3x100

Squat
1x5x75
1x5x90
5,8,6,5,7,4x103 met 1,1,1,2,2 min rust

Bench, paused
1x5x70
1x5x80
5x5x85

Dumbbell fly - 3x8
Lunge - 5x5x60
GM - 4x8x60
Curls

- Per ongeluk die monsterset nog k*tter voor mezelf gemaakt door een set van 2 over te slaan en die 2 reps dan maar bij de volgende set op te tellen. Benches gingen in het begin wat stroef, triceps waren roestig van de tricep extensions van vrijdag. Nooooit spierpijn in de triceps van niks maar een paar setjes lying extensions sloopt ze volledig. Later weer gesmeerd gelukkig.

Laatst bewerkt:
Blijf het nette trainingen vinden. Ben benieuwd wat voor totaal je straks kunt neerzetten, al een bepaald getal in gedachte?

• #2.216
Blijf het nette trainingen vinden. Ben benieuwd wat voor totaal je straks kunt neerzetten, al een bepaald getal in gedachte?

Thanks man. Laatst nog over nagedacht en durfde bijna niet hardop aan squat pr's te denken haha. Ik hoop/denk aan 160/130/210. Dat is 20 kg op mn squat (oud pr van 4 jaar terug bij Gijs), 15 op mn paused bench en 10 op mn deadlift. Dit is ook heeeeel toevallig 500 totaal, haha. Dit wil ik overigens niet per sé na 32 halen. Ben dan ook van plan nog even door te gaan met Sheiko.

Squat gaat gewoon erg lekker nu en bidden dat mijn knie netjes zijn werk blijft doen. Ik heb nog heel wat in te halen daar en 160 zou in mijn geval een begin van decent zijn. Deadlift kan ik moeilijk peilen en gok ik gewoon 10 kilo er op want slapper worden is geen optie. Bench gaat erg lekker qua kracht en techniek, ben nog niet klaar voor 130 maar komt wel. Dat een beetje. En 45 cm armen natuurlijk, spreekt voor zich.

• #2.217
Net, week 3, dag 2,

Halting deads
1x4x100
1x4x120
2x3x140
4x2x160 (belt)

Bench, (boven 80 paused, rest T&G)
1x8x60
1x7x67,5
1x6x75
1x5x80
1x4x85
2x3x92,5
2x2x97,5
2x1x105
2x2x97,5
1x3x90
1x4x85
1x6x80
1x8x75
1x10x65
1x12x60

Block pulls
1x4x120
1x4x140
2x3x160 (belt)
3x2x180 (belt)

Leg press
10x120
10x130
10x140
10x150

Abs - ab rollouts en leg raises x3
Curls - 4 sets
Facepulls - 4 sets

-Kapotttttt! Halting deads relatief hoog percentage (80%), benches waren vermoeiend en block pulls zoals altijd erg heavy voor mij en hoog in percentage (90%). Gelukkig een belt kunnen hosselen, ging oke not great. Ook weer gefilmd, upload ik vanavond.

19 sets bench haha

• #2.219

Haha, ja achterlijk. Vind deze piramides ook wel k*t hoor. De sets vlak na je "werkset" die alsnog best zwaar zijn en het op- en afladen.

Hier is de tweede set blockpulls. Ik begin met een neutralere rug en volgens mij is mijn beginpositie best oke. Je ziet dat bij het opspannen mijn rug recht is maar als ik daadwerkelijk wil gaan trekken, trek ik eerst een klein beetje bol en vervolgens trek ik hem vrij snel door. Is dit een techniek ding of gewoon een slappe zak ding? Commentaar wordt zeer gewaardeerd.

http://www.youtube.com/watch?v=aP1ySE7D5-c&feature=youtu.be

• #2.220
Net, week 3, dag 3,

Bench, paused
1x5x60
1x4x75
2x3x85
6x3x100

Squat
1x5x75
1x4x85
2x3x105
2x3x120
3x2x125
3x3x120

Bench, paused
1x5x60
1x5x75
5x5x85

Dumbbell fly - 3x8x12
GM - 4x8x50
Chins - 3x10xbw
Toe pressorz - 4x10
Curls - 4 sets

- De combinatie van een gesloopte onderrug van woensdag, iets meer volume en lichtelijk omhoog afgeronde nummers op de squat zorgde er voor dat het voor eerst pittig werd. By no means echt moeilijk maar pittig zoals Sheiko het bedoelt denk ik. Benches gingen hard. Goede sessie.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven