MuscleMeat

Johan's Log

het duurt wel lang voor je gaat liften man... ik zat al een halve minuut naar je te staren voor er iets gebeurde.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.242
Ok dan. Probeer je hier in ieder geval wat meer op te focussen dan, aangezien het er toch niet op lijkt dat boris je gewichten laat pullen waarbij je je verstand op 0 moet zetten en je agressie op 100. Nek is in de beginhouding al wat overextended trouwens.

Glutes eerder/meteen inzetten als je dat nog niet doet. Als je je romp stijf houd (met rug recht) is de enige manier om deze naar achter te bewegen door je glutes (en hamstrings) aan te spannen. Dit gebruik ik tegenwoordig ook als mentale cue en dat lijkt te werken.

Misschien is het ook beter om bij je setup niet met een kromme rug de stang vast te pakken maar dat ook al met een rechte rug te doen just in case (volgens mij heeft Kelly Starrett het hier ook nog over in z'n boek bij het stuk over deadlift). Altijd en overal gebruik maken van de 'hip hinge'.

De 2e set ziet er beter uit.

Bedankt jonge. kan hier zeker wat mee. Ik ga dat hoofdstuk nog even doorlezen ja.

En wat Sheiko betreft is dat voor mij een van de grootste voordelen, je kan je techniek er verschrikkelijk goed mee opkrikken. Deadlift duurt alleen wat langer dan de rest. En vandaag was het ook wel wat heavier dan normaal.

Wat een superrelaxte gym ook man.

Ja het materiaal is insane. Heb mn master al verlengd naar volgend jaar zodat ik met korting door kan trainen (semi-srs).

Welkom nipplebrem.

het duurt wel lang voor je gaat liften man... ik zat al een halve minuut naar je te staren voor er iets gebeurde.

Hehe, wat ik al zei, klopt en mijn welgemeende excuses. Ik heb inmiddels met de meeste lifts wel een standaard patroon in mijn hoofd zoals bijv. met bench, verstand op 0 en mijn lichaam weet wat het moet doen. Deadlifts is mijn techniek gewoon niet er in geslepen en kunnen ze variëren van week tot week. Gaat van alles door mn hoofd vlak voor een lift.

Goede trainingen, PR's gaan lekker.

• #2.244
Net, week 4, dag 3,

Squat
1x5x75
1x4x90
2x3x105
5x3x120

Bench, paused
1x5x70
1x5x80
5x4x92

Fly - 3x8x12
Dips - 4x10xbw
Chins - 4x8xbw

Squat
1x5x75
1x5x90
4x5x105

GM - 3x8x60
Curls - 3x20x20

- Vermoeiender dan het leek. Klaar met #31 nu, was een beste opgave nu en dan. Als ik 32 bekijk is die easier maar dat moet ook wel anders herstel je niet voor de meet die aan het eind gehouden zou moeten worden. Weet niet zeker of het slim was om #31 voor #32 te doen ipv bijvoorbeeld een #29 of #37 maar we zullen zien. Volgende week #32 gelijk een soort evaluatie dag op woensdag.

Goede trainingen, PR's gaan lekker.

Thanks man, hoop volgende week wat pr's te zetten. Deze week alleen gesnuffeld aan de gewichten;)

• #2.245
Net, #32, week 1, dag 1,

Squat
1x3x75
1x3x90
2x3x105
3x2x110

Bench, paused
1x3x60
1x3x75
2x3x85
3x2x92

Abs
3x10xlegraises

Lichte curls, hyper ext, nog meer rolls en stretches

- Stilte voor de storm.

• #2.246
Net, week 1, dag 2,

Squat
1x3x75
2x3x90
2x2x105
1x2x120
1x1x130
1x140
1x150 pr
1x155 pr

Bench, paused
1x3x60
1x3x75
2x2x85
1x2x100
1x1x111
1x120 pr
Fx125

Deadlift
1x3x100
1x2x120
2x2x140
1x1x160
1x1x180
1x1x190

- Niet helemaal tevreden vandaag. Squats gingen erg goed, 155 was nog best snel. Express wat overgelaten. Bench was teleurstellend, had graag 125 relatief easy willen doen en het daarbij laten. Easy zou niet gelukt zijn maar dit was zonde. Moet zeggen dat de stappen best groot waren vergeleken met de normale sets. Vanaf 100 voelde het al wel zwaar. Baal er vooral van dat er een fail tussen zit, dat zal vast niet de bedoeling zijn van vandaag. Deads hadden geen prioriteit. Ik wist dat ik daar geen harde pr's op zou gaan zetten en gezien er nog best aan mn form gewerkt kan worden en ik vandaag geen belt had ben ik op safe gegaan en niet verder dan 190 gegaan. Al met al prima, toch 2 pr's maar gezien de vooruitgang op de bench laatste tijd had ik daar wat meer van verwacht. Neem het mee voor volgende keer wat betreft de opwarming.

3 pr's maar niet tevreden.. :P

Boris approves

• #2.250

Hehe tja, squat was wel te verwachten als de knie heel zou blijven en de bench ging gewoon verschrikkelijk goed, dan spookt de 130 al door het hoofd voor over een cycle ofzo en als je dan nu de 125 mist.. Paused bench was ook net als squat vrij laag ingestoken. Ik denk dat ik hem volgende keer sowieso pak. Al met al mag ik best tevreden zijn en ben ik dat ook wel hoor:D

Bedankt Boris!

---------- Post toegevoegd 10 July 2013 om 23:00 ----------

Squat, net aan op hoogte (see what I did there), beter aan werken.

http://www.youtube.com/watch?v=JYdxZVfVM8U&feature=youtu.be

Je weet dat je het gemaakt hebt als De Legende je spotter is.

Niets om ontevreden over te zijn

• #2.255
Eeuwig zonde was dat inderdaad. Jij blijft ook elke keer dat je het filmpje kijkt hopen dat hij er opeens toch nog op staat.

• #2.257
Net, week 1, dag 3,

Squat
1x3x75
2x3x90
2x3x105
4x2x110

Bench, paused
1x3x70
2x3x80
3x3x90 (moest 6x3 zijn)

Fly - 3x8x12
GM - 5x5x60/70
Abs - rollouts, leg raises en planks

Low row - 4x10
Pulldowns
Facepulls SS dumbbell cleans - 3 smerige sets
"leo" dumbbell curls - 3x10x12

- Voelde woensdag nog wel maar niet zo erg. Enige was dat bij het benchen mijn rechterachterkant van mijn schouder moeilijk ging doen en voor bij het naar beneden gaan had ik moeite om de bar te stabiliseren. Faalde woensdag ook door mijn rechterschouder die er mee stopte. Lang geleden last van precies dit ding en nu weet ik het. Achterkant schouders toch te weinig gepompt denk ik. Al dat benchen zonder wat rugwerk.

Dus, flink lopen pompen op de rug na de gewone sets. Verder is het voornemen veelll abwerk te gaan doen komende drie weken. Moet zeggen dat ik het smerige pompen wel mis. Wellicht na mijn vakantie na #32 even iets anders als ik nog geen zin heb in #29.

Eeuwig zonde was dat inderdaad. Jij blijft ook elke keer dat je het filmpje kijkt hopen dat hij er opeens toch nog op staat.

Hahah, wel herkenbaar. Heb ik vaak met gefilmde fails. Hopen dat hij na 10x keer kijken toch omhoog gaat.

• #2.258
Gister, week 2, dag 1,

Squat
1x3x75
2x3x90
2x3x105
4x2x120

Bench, paused
1x3x60
1x3x75
2x3x85
4x3x100

Fly
3x8x14

Squat
1x3x80
2x3x95
4x3x110

Hanging leg raises

- Rechter achterkant schouder goed opgewarmd en werkte. Merk wel wat krachtverlies atm. Gister alleen ongelukje gehad op mn brommer, linker enkel blauw, hopen dat het wegtrekt.

• #2.259
Net, laatste dag Sheiko,

Halting deads
3x100
2x2x120
2x2x130
3x1x140

Bench, paused
tot 2x3x85, gekapt
3x12x60

Machine low row - 4x10
Lat pulldown - 4x10
Facepulls - 4x10
MP - 4x10
Curls en extensions - 3x15/3x15
Side planks, planks en hyper extensions

- Goed, rechter achterkant schouder voelt erg vervelend boven de 80 bench, vooral paused. Kan er doorheen liften maar het moet dan erg langzaam en het voelt wat onstabiel onderin. Verder ben ik op een rare manier met mijn voet in een trambaan gekomen tijdens het brommerrijden en is mijn hele hiel blauw. Squats zitten er even niet in. Aanstaande vrijdag tot zondag ben ik op familie weekend en kan ik wss wel pompen maar natuurlijk heeft dat hotel geen squatrek/bench oid. Door deze combinatie van factoren heb ik besloten de laatste 2 weken niet af te maken en niet nog een keer te maxen. Op de bench ga ik geen potten meer breken, deadlift zit er denk ik wel een klein pr in maar dat geloof ik zo ook wel zonder twee weken in puin te liggen, haha. Squat zat er nog een boel meer in maar met deze enkel kan ik squatten wel even laten voor wat het is denk ik. Heb niet meer het idee ergens naar toe te werken nu en dat werkt redelijk demotiverend.

Vandaag alles gedaan wat Sheiko verboden heeft (vooral rug en achterkant schouders). En dan vanaf volgende week een plan maken voor komende drie/vier weken voordat ik op vakantie ga. Al met al erg tevreden met Sheiko, gains van mijn leven, leuke routine. Ga ik zekerrr weer doen. Wellicht ga ik het deadlift principe toepassen op de komende tijd maar nu is tijd om de schouder te laten herstellen, pompen, werken aan onderrug/abs.

Respect.

Ik mis je nu al. Sheiko zonder jou is als dippen. Lastig.

Terug
Naar boven