Ik zat al een tijdje te denken over een nog een Sheiko of wat anders en omdat ik eerder al een cycle of 8 Wendler heb gedaan met prima resultaten (kon toen alleen niet squatten ivm pees al) en het feit dat ik zelf redelijk wat in te brengen heb qua assistence, heb ik besloten dit in ieder geval tot het einde van het jaar aan te houden. Het verschilt qua opzet niet eens zo gek veel met wat ik nu doe. 3/4 dagen, split, main movements zijn squat/bench/deadlift/MP/powerclean, assistence voor LB en UB zijn relatief hetzelfde (dips, chins, dumbbell rows, curls, extensions voor UB en leg press, front squat, snatch grip deads, GHR, lunges en abs voor LB).
Ben beide boeken weer even aan het doorbladeren en ga de originele 5/3/1 doen maar wel cycles van 6 weken en zal waarschijnlijk wel de "joker sets" en/of de "first set last" tot bepaalde hoogte gebruiken. Ga verder geen BBB doen want dat vond ik vreselijk. Gewoon de assistence die hierboven genoemd wordt en sets van 4 met reps tussen de 6 en 15 afhankelijk welke oefening. Maxes zal ik niet echt conservatief invullen aangezien ik relatief beter ben met 70/90% dan de (al dan niet theoretische) 100% en je werkgewicht 90% is. Toen ik 2 jaar geleden ofzo met Wendler begon, begon ik niet gewoon licht, maar veelte licht (repouts met 20+ reps bijvoorbeeld). Ingevulde maxes gaan zijn 155/120/200/80. Bench wel conservatief want die heb ik toch wel behoorlijk verwaarloosd laatste tijd.
Zit nog wat te dubben of ik (serieus) powercleans ga doen voor de deadlifts. Als ik 4 dagen kan trainen is het wel te doen denk ik. Zodra ik op een zaterdag een keer niet kan en ik moet de deadlifts en MP samen doen wordt het een probleem denk ik.
Net, dag 1, week 1, squat (5jes week)
5x55
5x70
3x85
5x90
5x105
10x118 pr
10x90 (soort van first set last)
Leg press
10x120
10x130
10x140
GHR
10xbw
10xbw+5
10xbw+5
8xbw
Seated calf raises
15x60
15x90
15x90
15x90
Toe raises in leg press
2xamrapx120
Side bends
4x15x20
Deel van Limber 11 gedaan van DeFranco, doe vooraf en achteraf een aantal uit dat rijtje en meestal ook wat boxjumps vooraf.
- Prima, had er eigenlijk 1 in de tank moeten laten en dat nu niet gedaan. Form werd ook al minder merkte ik, dat zal mijn grootste vijand worden, zorgen dat de boel netjes blijft. Kan qua squat veel volume pr's zetten omdat ik nooit echt reps heb gemaakt boven de 110 ofzo. Qua assistence scheelt het vrijwel niks met wat ik eerst deed. Leg press voelde niet zo chill, even kijken of ik die er in houd.
Ome Boris rejecten om te gaan pompen, het resultaat.
En de complimenten over de guns 1 reactie erboven worden natuurlijk niet meegerekend in deze evaluatie Chris! Is minstens even belangrijk als je eenmaal ervoor gekozen hebt om te pompen. Zoiets komt dan natuurlijk neer op een squat pr voor de gemiddelde PL'er.