AndroidHealthClinic

Johan's Log

Nice man 110, goede progressie.

• Topic Starter Topic Starter
goeie pr man! zeker na 2 fails :D

maar met de boelelaan bedoel ik het USC eigenlijk he. train je daar dus? is dat gewichthefhok er nog?

Thanks, ja die eerste was een semi fail, niemand zal het weten;)

En ja het USC is verhuist naar Sciencepark. Er is ook een nieuw gewichthok, meer ruimte, meer licht en meer roeiers. Ene kant wel leuk alleen de anaboliteit van het oude hok haalt het nog niet.

Nice man 110, goede progressie.

Thanks Ed, ben er erg blij mee.

Overigens al de hele dag last van mn linkerpec. Bij de close grips deed hij wat raar.

En ja het USC is verhuist naar Sciencepark. Er is ook een nieuw gewichthok, meer ruimte, meer licht en meer roeiers. Ene kant wel leuk alleen de anaboliteit van het oude hok haalt het nog niet.

Het faal verhaal van het hok gaat nog verder. Woensdag kwam er een mannetje die de airco ging controleren. Waar het op neer komt is dat ze beknibbeld hebben op de installatie en het dus gewoon k*t is. Het blaast alleen lucht en doet dus verder niets. Dus als het warm is, blijft het warm en zal het nooit kouder worden. Net als op een warme dag wanneer een ventilator alleen maar warme lucht verplaatst.

Het advies wat hij zou geven was: de installatie van de andere ruimtes door trekken. of zonwering, maar daar verhelpt je het probleem niet blijft het nog steeds warm/heet maar was wel goedkoper.

Zal ik een prognose maken over de keuze die het USC zal gaan maken? Ik weet bijna wel zeker dat ze de goede beslissing zullen maken. ???

Tja, dan staat er voor duizenden euro's aan nieuwe zooi en dan moet je je zelf koud blazen in dat hok. In de andere ruimte is de airco wel in orde geloof ik.

Vandaag laatste tentamen gehad dus er is weer even rust in de tent. Zou vandaag voor singles gaan op de sumo maar omdat ik die vorige week heb overgeslagen ivm school heb zou dit de eerste keer worden. However ga ik vandaag ergens anders trainen dus het zal er iets anders uit gaan zien.

Net,

Training in een andere gym. Had vorige week een ME LB training overgeslagen dus moest wel wat spanning op de sateprikkers zetten. Maar gewoon wat gedaan:

Squat
3x60
3x80
3x100
10x110 vpr
5x120 evenaring pr
12x80

RDL
12x100
12x100
12x100

Lat pulldown
3x10x65

Nog wat gerommeld.

Ik wou toch al een tijdje kijken waar ik zat met squat, was ook niet all out. Ik train hier nooit lekker. Vorige keer deed ik met moeite 5 singles met 120 in deze gym op de squat en een week later in de vertrouwde omgeving 5x120.

Prima vooruitgang. Blijf wel last houden van de aanhechting onder mijn knie. Iemand daar had er naar gekeken en het ziet er naar uit dat ik gewoon 1 a 2 maanden rustig aan moet doen met squat deadlift anders kan er botvorming ontstaan:mad:

aanhechting onder knie, kan ook door veel push press komen he?

verder lekker aan het pompen nog man

Thanks Sjans. Was idd lekker bezig.

aanhechting onder knie, kan ook door veel push press komen he?

verder lekker aan het pompen nog man

Die doe ik dus helemaal niet.. Wou ik mee beginnen in mn nieuwe schema:o Maar even uitstellen dus. Bovendien krijg je met push presses (als je dan knie problemen krijgt) meestal last van de bovenste aanhechtingen dacht ik een keer gelezen te hebben. (Of de zogenaamde "jumpers knee"). Maar thanks iig Mikert.

Gewoon kalm aan doen met squats e.d.
Deadlifts kun je volgens mij wel gewoon blijven doen.

Sterke training trouwens!

Gewoon kalm aan doen met squats e.d.
Deadlifts kun je volgens mij wel gewoon blijven doen.

Sterke training trouwens!

Dat is dus ook wel raar.. Ik loop hier eigenlijk al een half jaar mee te kloten en altijd een dag na het deadliften voelde ik het irriteren.. Squat was in principe geen probleem. Nu voel ik het ook bij squat en ziet het er gewoon rood en geïrriteerd uit én, belangrijker, ik begin er nu ook echt last van te krijgen. Moet gewoon even luisteren naar mijn lichaam. Ik moet eigenlijk een keer langs de fysio maar ik denk dat ik sowieso een maand of 3 weken helemaal geen squats of deadlifts ga doen. Wel Romanian deadlifts en goodmornings missschien aangezien de hoek van de knie dan gelijk blijft en de spanning minimaal is.

Ik wou Wendler 5/3/1 gaan doen maar ik denk dat totdat ik weer op ga bouwen met squat en deadlift ik een verkapte variant van de anabolic routine ga doen die ik eerder in dit log deed. Lekker focussen op presses, rug hamstrings en calves:o Daarna weer een maand opbouwen en dan hopelijk smerige gore squat en deadlift pr's zetten met Wendler.

Als iemand ervaring heeft met geïrriteerde pezen bij knie of pezen in general, ik kan alle tips gebruiken die het proces herstellen. Heb al gezien dat koelen evt kan helpen bij zoiets..

Morgen weer training. Zou normaal DE LB zijn. Even kijken of goodmornings er in zitten voor me.

Net,

Goodmornings (voor het eerst eigenlijk)
8x40
8x60
3x8x80

Pullthroughs
3x20x38 pr

Facepulls
3x12x31

Korte training, knie is oke, wou nog calves doen maar moest weg

Rust houden, dat is het enige wat daadwerkelijk helpt. Ik heb het niet gedaan en loop al een kleine 3 jaar met dezelfde klachten. In het dagelijks leven heb ik er gelukkig geen last van. Verder blijft het bij een beperkt volume op mijn LB dagen, leg extensions en leg pressen kan ik helaas niet meer. Squatten weinig last, maar niet te frequent. Het enige supplement dat nog enigzins wat bijdraagt is oesteobolin-C. ****ed up blessure, doe rustig aan.

Rust houden, dat is het enige wat daadwerkelijk helpt. Ik heb het niet gedaan en loop al een kleine 3 jaar met dezelfde klachten. In het dagelijks leven heb ik er gelukkig geen last van. Verder blijft het bij een beperkt volume op mijn LB dagen, leg extensions en leg pressen kan ik helaas niet meer. Squatten weinig last, maar niet te frequent. Het enige supplement dat nog enigzins wat bijdraagt is oesteobolin-C. ****ed up blessure, doe rustig aan.

Thanks voor je advies man. Ik ga nu ook absolute rust houden. Ik gok een maandje.. Ik heb gister nog wat goodmornings en pullthroughs gedaan maar ik ik kreeg wel wat last na die pullthroughs. Voel het ook als ik moet opstaan uit een stoel oid. Wat zegt jou gevoel over bijvoorbeeld Romanian deadlifts of goodmornings?

Ik ga die oesteobolin-C ook halen btw.

Ik ben nu aan het nadenken over wat ik de komende maand ga doen, grofweg gaat het er zo uitzien denk ik:

Dag# borst/tricep
-Bench
-CGBP
-French press oid
-Chest press/flies
-Calves

Dag# Rug/bicep
-Romanians (onder voorbehoud)
-BOR
-Lat pulldown
-Machine row
-Back extension (geen pullthroughs gezien ik daar toch lichte irritatie voel)
-Curls

Dag# Schouders
-MP
-Bench light
-Dumbbell shoulderpress
-Side raises
-Abs
-Calves

Hier zat ik aan te denken. Gewoon doen tot die aanhechtingen weer tot rust zijn gekomen en dan langzaam opbouwen. G.woon pompen dus.

Alleen nog even kijken hoe de reps en set-indelingen ga doen. Bijv. 5x5 of 8x3 of zoals in WSB de ene week 3 á 4 triples en de andere week 5 singles..

Als iemand een suggestie of opmerking heeft hoor ik het graag.

Ik weet niet hoe ernstig je blessure is, gewoon de oefeningen die pijn doen uit je schema halen. Hier kom je achter door ze uit te voeren, gewoon proberen dus.

ik zou je squats er wel in laten, probeer ze rustig op te bouwen. kijk je hebt wel sterke spieren nodig voor sterke joints. probeer ook kritisch te zijn op hoe je ze uitvoert. zijn je knieën goed naar buiten, geen forward knee movement, below parallel, dit zijn allemaal puntjes die irritatie kunnen veroorzaken als je ze niet goed uitvoert.

Bij (low bar) squats is het vaak als je last hebt van je knieën, doe je teveel met je knieën en te weinig met je kont. Eerst knieën naar voren (van het slot en naar buiten) en op die plek houden.

Knee sleeves zijn ook geen slecht idee, als je er al een lange tijd last van hebt kan het voor extra warmte zorgen. a warm ligament is a happy ligament. maar het is niet een oplossing voor iets wat in techniek kan liggen.

Kortom: ik zeg niet dat je je squats niet goed uitvoert, ik heb ze niet gezien, maar wees kritisch het probleem kan daar in liggen.

ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe ernstig je blessure is, gewoon de oefeningen die pijn doen uit je schema halen. Hier kom je achter door ze uit te voeren, gewoon proberen dus.

Ga ik doen, thanks. Hoe is dat bij jou ontstaan dan? En je hebt gewoon doorgetraind dus?

ik zou je squats er wel in laten, probeer ze rustig op te bouwen. kijk je hebt wel sterke spieren nodig voor sterke joints. probeer ook kritisch te zijn op hoe je ze uitvoert. zijn je knieën goed naar buiten, geen forward knee movement, below parallel, dit zijn allemaal puntjes die irritatie kunnen veroorzaken als je ze niet goed uitvoert.

Bij (low bar) squats is het vaak als je last hebt van je knieën, doe je teveel met je knieën en te weinig met je kont. Eerst knieën naar voren en op die plek houden.

Knee sleeves zijn ook geen slecht idee, als je er al een lange tijd last van hebt kan het voor extra warmte zorgen. a warm ligament is a happy ligament. maar het is niet een oplossing voor iets wat in techniek kan liggen.

Kortom: ik zeg niet dat je je squats niet goed uitvoert, ik heb ze niet gezien, maar wees kritisch het probleem kan daar in liggen.

ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Je hebt wel een punt.. Het zou wel logisch zijn om bijvoorbeeld light squats te doen (ook voor het herstel dus) maar dat botst wel met het andere principe (wat ItaStallion hierboven ook zegt), "stoppen als het pijn doet". Als ik dan last heb na het squatten betekent dat dus eigenlijk dat ik te ver ben gegaan. Ik denk wel dat ik even echt moet kappen met de squat, al is het voor een week of wat. Misschien leg extensions zonder gewicht om toch de boel te activeren ofzo?

Ik ga ook zeker knee sleeves halen. Even kijken waar en hoe duur die meuk is. Thanks Kingcain het beest.

ja, dat is een beetje lastig om via het internet te beoordelen. Maar niets doen lost het probleem niet op, kijk forceren is niet de bedoeling. maar probeer te kijken waar het door komt in plaats van niets doen, wat het probleem niet op lost. jumper knee, of patellar tendinitis komt eigenlijk vanuit technisch aspect in de squat die niet goed is.

Maar leg extensions is echt uit den boze, hoewel veel fysio's zouden adviseren. Het probleem is dat je eigenlijk er om heen aan het trainen bent zonder er dan actief iets aan doen. machines, bepalen voor jou de beweging en reduceren de beweging enorm waardoor je het juist meer gaat irriteren.

Mijn advies zou zijn, schroef het gewicht naar beneden (naar echt licht) en duw goed je knieën naar buiten, laat ze op geen enkel moment naar binnen vallen, zorg daarbij dus dat je niet te nauw staat. In het 1/3 deel van je squat, je knieën naar voren en buiten zetten en dan breek je vanuit je heupen en zorg je dat je knieën blijven staan waar je hebt gezet. Dit kan je ook oefenen door een blok hout voor je knieën te zetten en deze niet om te laten vallen.

Toen ik quad tendinitis had, heeft een aanpassing/verbetering van mijn techniek enorm geholpen en het was binnen een week weg. en dit had vooral te maken dat mijn knieën dus te veel bewogen in de squat.

Laatst bewerkt:
Hmm.. Dan ga ik dat zeker doen met die box. Keertje afspreken, kan je ook ff kijken.

Ben vanaf donderdag strontverkouden, misselijk etc geweest. Woensdag kon ik niet trainen en vanaf donderdag was het snot met paracetamol supersetten.

Morgen vrij en ik heb belachelijk veel zin om te pompen. Dan maandag weer met loden Leo trainen. Morgen chest triceps.

Terug
Naar boven