MuscleMeat

Johan's Log

Ja bij super de boer hadden ze ook niks meer!! Wat een schrale boel

hahaha onze cuttende sjaak heeft het ingeslagen denk ik! :)

goeie mp en bank. op welke hoogte doe je die pin goodmorning? en leg je m dan elke keer stil in het powerrack?

• Topic Starter Topic Starter
Ja bij super de boer hadden ze ook niks meer!! Wat een schrale boel

Echt belachelijk, alsof de grootste doelgroepen, bodybuilders en 50 jarig oude mannen behoefte hebben aan een nieuwe verpakking. Zo krijgen ze de jeugd wel aan de brinta!

hahaha onze cuttende sjaak heeft het ingeslagen denk ik! :)

Nou, die heeft met 1 pak genoeg voor een maand:D

Goede shit. Kijk die killers op de achtergrond gluren.

Thanks, haha ja ik zag het al, die ene wou het erg graag zien idd. Die met de medium grip voelde sneller btw, dit was wide.

goeie mp en bank. op welke hoogte doe je die pin goodmorning? en leg je m dan elke keer stil in het powerrack?

Thanks man, ik hoop dat je dat over een half jaar kan zeggen over mijn squat en deadlift;)

Ik doe die pins redelijk laag, cm of 10 onder de navel en elke keer stil leggen idd met elke rep de heupen even ontspannen. Goeie rugpomp heb ik iig.

Ik heb er een paar puistjes bijgekregen door die meuk vrees ik:o Ik er redelijk gevoelig voor maar kan ook zijn omdat ik wat slechter geslapen heb de laatste tijd. Dat gecombineerd met vandaag wordt een ramp denk ik.

Food
-250 gr shoarma, 2 maaltijdpita's
-100 gr brinta, 0,6 liter melk
-250 gr shoarma, 2 maaltijdpita's
-1 liter melk
-500 gr kwark
-250 ml slagroom

Morgen Rug/biceps, ga ook weer light squatten met aangepaste techniek..

Puistjes krijgen door vet eten is een mythe, maar dat weet je waarschijnlijk al.

Puistjes krijgen door vet eten is een mythe, maar dat weet je waarschijnlijk al.

Ja, heb je gelijk in. Ik geloof wel dat "rommel" eten (dwz simpele carbs in combinatie met veel vetten) geen positief effect heeft. Verder zoals ik al zei heeft slaap er wss mee te maken maar dat is eerder ervaring uit mijn rijke puistgeschiedenis.

Net,

Bench (double board, was van een soort zacht materiaal dus niet helemaal te vergelijken met de vorige single boards)
2x3x45
2x3x60
2x3x80
2x90
1x100
3x105
3x110 "pr"
3x110
3x110

CGBP
8x85 pr
7x85
6x85

Dumbbell bench press
17x28 pr
14x28
11x28

Tricep pushdown
3x12x18

Hammer curls
8x20 pr
7x20
7x20

Food
-100 gr ranzige surrogaatbrinta, 700 ml melk
-2 havermout pannenkoeken
training
-liter chocomel
-1 havermout pannekoek
-200 gr garnalen, 100 gr pasta
-500 gr kwark
-250 ml slagroom

Laatst bewerkt:
woehoe slagroom! woehoe bench press! woehoe dunne sjaak! woehoe spongebob leo! woehoe pruttelkoning johan! :hedbang:

Verder is er een ware brintaschaarste op handen. Bij de appie niks, bij de dirk niks. Iets met een nieuwe verpakking:mad: Gelukkig heb ik nog wat havermout staan, dan maar een verbrande aars.

woehoe slagroom! woehoe bench press! woehoe dunne sjaak! woehoe spongebob leo! woehoe pruttelkoning johan! :hedbang:

:roflol: Ja ik had nog een algemene waarschuwing gegeven.

Zie btw ook dat de CGBP een pr was:)

woehoe closegripbenchpress!

woehoe dun!

Gister

MP
1x65
1x65
1x65
1x65
1x65
3x5x55

Speed bench
3x8x60

..Geen tijd meer. MP ging erg langzaam. Had ook lichtelijk last van mijn linkerschouder, misschien liggen de bench/tricep dag en de schouderdag te dicht bij elkaar.

Food gister
-100 gr havermout, 5 eieren, 500 ml melk, theelepel kaneel, stroop
-100 gr pasta, 150 gr gehakt, saus en spinazie
training
-liter chocomel
-150 gr kaas, 0,5 liter sinaasappelsap
-2.5 liter palm en brandbier
-KFC Zinger menu + stuk kip

Vandaag:
-80 gr nepbrinta, 0,5 liter melk
-pannenkoek bacon en stroop
-bord bami met kip, garnalen en taugé
-broodje gezond alles erop en eraan
-Totaal een liter aan chocomel en melk
-100 gr brinta (de enige echte, spaar nu alle brintakommen), 0,7 liter melk
-500 gr kwark, 100 gr cashew

Ik zie het alweer, ik ben ff weg en meteen wordt de slagroom weer geskipt. Focus johan, focus!!

Heb je inmiddels alweer brinta anders kan ik wel een pak opsturen?

Net,

Benchpress medium grip
5x90
5x90
5x90
-Goeie snelheid, elke week 2.5 erop, kijken waar het schip strand.

CGBP
6x90 pr
6x90
5x90 vpr

Dumbbell press
17x30 pr
14x30
12x30

Tricep rope pushdown
12x18
12x18
12x18

Toen nog wachten op Mr Kingcain om te leren powercleanen maar het was een noshow!1!!

Morgen naar de fysio en een plan de campagne maken. Ik ga door met de Anabolic routine en heel voorzichtig squat en dead weer opbouwen en heb nog de tip gehad om veel te koelen.

Food
-100 gr brinta, 600 ml melk
-100 gr brinta, 600 ml melk
training
-liter chocomel
-Chili concarne met 175 gr rundergehakt, 100 gr rijst, boel saus en groentes
-100 gr kaas, 400 ml melk
-500 gr kwark, 200 ml slagroom

Ik zie het alweer, ik ben ff weg en meteen wordt de slagroom weer geskipt. Focus johan, focus!!

Zat laatst zo vol van die meuk, had net kwark op en moest eigenlijk gelijk slapen. Toen maar snel die 250 ml naar binnen geslurpt en dat heb ik geweten:o Ik doe het af en toe als de omstandigheden het toelaten en ik op die dag niet al te veel vet naar binnen heb gewerkt omdat ik anders 80% vet binnenkrijg.

Hoorde dat je het lekker naar je zin had daar? Een "all you can eat" bandje van de plaatselijke snackbar?

Heb je inmiddels alweer brinta anders kan ik wel een pak opsturen?

Haha thanks man maar de sweet 'ol brinta is weer terug bij mij in de dirk, ik ben nu hard aan het sparen voor alle ongetwijfeld veel te kleine kommen:)

Net naar de fysio geweest. Hij was bang dat er evt kraakbeen los zou zitten maar nadat hij me een aantal single legged squats en wat lunges had laten doen zonder enige last en hier en daar wat aan mn knie had gezeten dacht hij dat ik gewoon weer rustig kon beginnen.

Hij adviseerde eerst drie weken (3x per week) legg press, veel herhalingen, weinig gewicht, tot 90 graden. En leg extension relatief licht met 2 benen omhoog brengen en met mijn rechterbeen weer langzaam te laten zakken om de trekkracht van de pees te trainen.

Ben zelf min of meer sceptisch tegenover het advies aangezien hij mij ook adviseerde om geen fullsquats te doen (in het algemeen) ivm een grotere druk op de pees/knie en voor het functionele je eigenlijk beter quartersquats kan doen. Maar, ondanks een aantal opvattingen die ik niet deel heeft hij er absoluut meer kennis van en deze aanpak klinkt logisch en ga ik dus ook volgen.

Na +- drie weken (waarin ik ook lichte squats mag doen) zei hij mits ik geen pijn meer heb te kunnen beginnen met squats en deadlifts vanaf 50% en elke week 10% er bovenop. Heb ook speciale sporttape over mijn knie wat er voor moet zorgen dat mijn knie wat "geholpen" wordt met stabiliseren en het zogenaamde "sporen".

Terugkijkend is het denk ik toch het grote volume van WSB geweest en dat ik daarvoor al een lichte irritatie in mijn pees had zitten. Moet gewoon leren dat mijn knieën een zwakker punt zijn en het volume beperkt houden.

Morgen weer pompen en dus lekker legpressen etc. Ik kan niet wachten tot ik weer een beetje bezig kan.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je mijn mening wel weet ten opzichte van squats. Als je squats verkeerd doet dan zal er altijd druk zijn op pezen en knieën. Dan zou ik ook een advies geven om het niet te doen of met heel weinig gewicht.

Om een quote te geven van een bekende texaan

The full squat is the preferred lower body exercise for safety as well as athletic strength. The squat, when performed correctly, is not only the safest leg exercise for the knees, it produces a more stable knee than any other leg exercise. The important part of the last statement is the "when performed correctly" qualifier. Correctly is deep, with hips dropping below level with the top of the patella. Correctly is full range of motion. Any squat that is not deep is a partial squat, and partial squats stress the knee and the quadriceps without stressing the glutes, the adductors, and the hamstrings. The hamstrings, groin muscles, and glutes perform their function in the squat when the hips are stretched to the point of full flexion, where they get tight — the deep squat position.
[...]
In a partial squat, which fails to provide a full stretch for the hamstrings, most of the force against the tibia is upward and forward, from the quadriceps and their attachment to the front of the tibia below the knee. This produces an anterior shear, a forward-directed sliding force, on the knee, with the tibia being pulled forward from the patellar tendon and without a balancing pull from the opposing hamstrings. This shearing force — and the resulting unbalanced strain on the prepatellar area — may be the biggest problem with partial squats. Many spectacular doses of tendinitis have been produced this way, with "squats" getting the blame.

Ik denk dat de irritatie vooral gekomen is omdat je je knie niet over je tenen staan. En niet zo zeer door volume van WSB en de oorzaak eigenlijk technisch is ipv programmatisch. Maar goed, dit is mijn mening en ik heb er niet voor gestudeerd, dus zie dit vooral wat mijn mening en ik zeg dus niet dat je zijn advies niet moet opvolgen. Wat mij verder interesseert is wat heeft hij precies gezegd over de conditie die je hebt. Is het een jumpers knee, een quadricep tendinitis of sjaak z'n katabole dieet?

Laatst bewerkt:
Oh maar ik ga zeker die nieuwe techniek aanhouden Mr. Cain. Ik ben overtuigd van het nut ervan (alleen is het geciteerde stuk redelijk vaag over knieën wel of niet over de tenen). Bovendien vond ik het lekkerder squatten en kon ik makkelijker diep komen. Ik vind het overigens wel een grijs gebied aangezien de meeste literatuur over full/partial squats gaat en dat de knie over je tenen mág komen aangezien veel mensen daar (logisch) moeite mee hadden. Eventuele problemen door je knie achter je tenen te houden worden niet vaak besproken (wat ik gelezen heb).

Verder denk ik wel dat het volume ook heeft bijgedragen maar dat is een oorzaak/gevolg discussie. Het was idd de combinatie techniek, volume en de al geïrriteerde pees.

Verder heeft hij het geen naam gegeven, ik ga volgende week weer dus zal ik het hem even vragen.

klopt, had het desbetreffende citaat ook gekozen voor het argument tegen partial squats mede omdat de gradatie waarin de knie over de teen heen gaat afhankelijk is van de lengte van de femur. kort is minder over de teen, lang is meer over de teen. En low bar minder ver over de teen en high bar meer over de teen. Maar ik denk dat het belangrijkste is dat je je knieën in het 1/3 deel van je squat naar voren en buiten zet, zodat je niet squat vanuit je knieën maar je heupen/kont. Maar goed ik ga klinken als een 'broken record', we hebben het er nog wel over.

Terug
Naar boven