Stuiterbal75
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 377
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 28%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

85% 1x moet echt easy gaan kerel
Wel nette traintijd man.
Ga je na je deload aan een nieuw schema beginnen?

Mooi bezig, mooi hoor die vliegjes met 85%
Ben ik weer met mijn vraag. wat is beter of handiger, de lying of de Seated db frenchpress
Ik doe de lying, maar ik heb het gevoel dat de seating een diepere effect uit de oef kan halen![]()

Kan alleen maar liggend. Waarschijnlijk doe je een andere oefening die tegenwoordig ook FP wordt genoemd maar dat is niet de originele FP. Geeft verder niet maar hier wat uitleg over de FP zoals die eigenlijk is: French Press.wat is beter of handiger, de lying of de Seated db frenchpress![]()
Kan alleen maar liggend. Waarschijnlijk doe je een andere oefening die tegenwoordig ook FP wordt genoemd maar dat is niet de originele FP. Geeft verder niet maar hier wat uitleg over de FP zoals die eigenlijk is: French Press.
Deze oefening is ooit bedacht als variant op de close grip bench press met als doel de borst- en schouderspieren zoveel mogelijk uit te schakelen. Door de barbell naar de keel ipv de borst te brengen (en de ellebogen grofweg boven de borst te houden) komt de nadruk immers veel meer op de triceps te liggen.
Later is daar de JM press uit 'voortgekomen'. Meneer J.M. Blakely deed de french press met een verkorte ROM, omdat door de lower end van een press-beweging weg te laten de triceps nog meer geisoleerd wordt. JM Press.
French press is dus niet hetzelfde als een skull crusher of andere triceps extension. Welke (close grip / JM / french) beter is is niet makkelijk te zeggen. Het verschil zit eigenlijk puur in de verhouding gewicht-isolatie. Met de gewone close grip bench press kan je het zwaarste gaan, de french press isoleert de triceps het meeste (op echte 100% extensieoefeningen na). JM press zit daar iets tussenin.
Kan alleen maar liggend. Waarschijnlijk doe je een andere oefening die tegenwoordig ook FP wordt genoemd maar dat is niet de originele FP. Geeft verder niet maar hier wat uitleg over de FP zoals die eigenlijk is: French Press.
Deze oefening is ooit bedacht als variant op de close grip bench press met als doel de borst- en schouderspieren zoveel mogelijk uit te schakelen. Door de barbell naar de keel ipv de borst te brengen (en de ellebogen grofweg boven de borst te houden) komt de nadruk immers veel meer op de triceps te liggen.
Later is daar de JM press uit 'voortgekomen'. Meneer J.M. Blakely deed de french press met een verkorte ROM, omdat door de lower end van een press-beweging weg te laten de triceps nog meer geisoleerd wordt. JM Press.
French press is dus niet hetzelfde als een skull crusher of andere triceps extension. Welke (close grip / JM / french) beter is is niet makkelijk te zeggen. Het verschil zit eigenlijk puur in de verhouding gewicht-isolatie. Met de gewone close grip bench press kan je het zwaarste gaan, de french press isoleert de triceps het meeste (op echte 100% extensieoefeningen na). JM press zit daar iets tussenin.

Thanx voor de uitleg, je pm is niet aanwezig, dus even via deze manier.
Klopt ik doe de verbastering van de FP. Ik zal de orginele volgende keer eens uitproberen
P.S. UUhhm, DL in de smith, ikke denk ik niet weten wie je bent
---------- Post added ma 13 jun 2011 at 20:32 ----------
Sorry John dat ik even je log vervuil![]()