XXL Nutrition

John Ove's log Between Heavy And Light Iron Weights

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ik kan helaas niks anders van maken Wwe - jammer genoeg - volgende gaan we echt weer voor de hele

Zeker doen Ove. Je moet er gewoon geen gewoonte van gaan maken om bepaalde dieptes en bepaalde roms niet te maken. Probleem dat je dan misschien gaat krijgen is dat de rom steeds kleiner word zonder dat je het zelf door hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Dat hou ik we'll in de gaten , maar soms moet je ook het gewicht eens voelen

Dat ben ik dan ook wel met je eens

mooi , kijk als een bepaald gewicht goed gaat maar het volgende gewicht heb je bijv nog nooit gedrukt of gelift dan weet je niet hoe dat gaat aanvoelen - ik heb nu kennis gemaakt met deze gewichten - het is nu een kwestie van time dat het beter kan gaan :)

W6/D3

Powercleans

5x40
5x50
3x60
3x70

Deadlifts + db side bends a 24 kg

2x100=50% + 10/10
2x120 + 10/10
2x140 + 10/10
2x160 mg + 10/10
2x180 ng + 10/10 + belt
2x200 - dat is toch lekker + 10/10
fail x 220 + 10/10

Squats vanuit staande positie zakken tot zittend op een bankje en weer omhoog ( naam ? )

5x60
5x80
3x100
3x110
3x120 - poeh

Crossfitt the bear

Powercleans/frontsquats/pushjerks/squats/neckpress

5/5/5/5/5 x 40
5/5/5/5/5 x 40
5/5/5/5/5 x 40

Legextenions

10x60
10x60
10x60

cardio hiit 20 min interval 2 min cooling downs

ps als iemand die naam van de squat weet hoor ik het graag

Laatst bewerkt:
sow wat een deadlift kerel:)

Lekkere deadlift John.
Bedoel je misschien de box squat?

thx bart - was wel effe lekker

Lekkere deadlift John. thx mike
Bedoel je misschien de box squat?

Klopt - ik heb de boxsquat effe opgezocht en dat is het zoals hieronder doe ik hem ook alleen ik sta wel minder wijd

ik kreeg wel een tip vandaag van een oud powerlifter om de bankjes lichtjes aan te tikken ipv er echt op te gaan zitten puur vanwege belasting onderrug

http://www.youtube.com/watch?v=QugVk20OdKY&feature=related

Die tip klinkt heel logisch, en zo leren we weer wat:)

Die crossfit oefeningen lijken me heeeel heftig; moet er niet aan denken.

Ergens heeft hij wel een punt. Als je gaat zitten en je laat de spanning los maakt je onderrug flexie (word bol) onder belasting en hang je als het waren in je ligamenten. Not the best way to go.

Desalniettemin vind ik ook dat je moet gaan zitten maar er echt voor moet zorgen dat je spanning op je rug houdt!

Die tip klinkt heel logisch, en zo leren we weer wat:)

Die crossfit oefeningen lijken me heeeel heftig; moet er niet aan denken.

Dan kan je je afvragen welk effect er van over blijft aangezien je geen stop maakt. Welk doel doe je box? Ik vraag me tevens af of dat 'lichtjes tikken' niet juist belastender is voor je spine dan er met controle op zitten met dusdanige spanning dat als bankje weggetrokken zou worden je door spanning blijft 'zitten' in plaats van op de grond vallen.

Ergens heeft hij wel een punt. Als je gaat zitten en je laat de spanning los maakt je onderrug flexie (word bol) onder belasting en hang je als het waren in je ligamenten. Not the best way to go.

Desalniettemin vind ik ook dat je moet gaan zitten maar er echt voor moet zorgen dat je spanning op je rug houdt!

ik zie op deze dag deze vorm van squats gewoon als assoef - een beetje pittig squatten met een behoorlijk gewicht - de deadlift is en blijft hoofddoel
dus wat jij zegt Jezza dat zou kunnen maar dat weet ik dus niet - de volgende keer dan ga ik de beidde vormen eens proberen -
ik weet ook niet of onze fysio daar een antwoord op heeft - ik denk wel op het moment dat jij het bankje lichtjes aantikt dat je dan wel gelijkt naar boven gaat en wat gebeurt er dus als jij dezelfde beweging maakt maar dan alleen 2 sec later na het zitten - interessant

Dan haal je de elastische energie uit de spier. Om je spieren zit bindweefel die op rek komt in de eccentrische fase. dit bindweefsel wil zsm terug naar zijn ruststand en levert dus bij aan de kracht in de concetrische fase. Als je gaat zitten haal je dit component eruit en verlies je de hulp van het elastisch component wat de lift zwaarder maakt. Idem met paused BP!

Dan haal je de elastische energie uit de spier. Om je spieren zit bindweefel die op rek komt in de eccentrische fase. dit bindweefsel wil zsm terug naar zijn ruststand en levert dus bij aan de kracht in de concetrische fase. Als je gaat zitten haal je dit component eruit en verlies je de hulp van het elastisch component wat de lift zwaarder maakt. Idem met paused BP!

m.a.w - dit heb je dus niet bij lichtjes aantikken + na de zitpostie gaat je onderrug meewerken om het gewicht omhoog te brengen , wat na lichtjes aantikken veel minimaler is

Dit heb je idd niet als je de bank lichtjes aantikt. Je onderrug helpt niet mee in de lift bij zowel het licht aantikken als gewoon gaan zitten. Je onderrug stabiliseerd alleen! Enige belangrijke is je rug recht te houden als je gaat zitten.

Dit heb je idd niet als je de bank lichtjes aantikt. Je onderrug helpt niet mee in de lift bij zowel het licht aantikken als gewoon gaan zitten. Je onderrug stabiliseerd alleen! Enige belangrijke is je rug recht te houden als je gaat zitten.

thx philo voor de duidelijke uitleg :)

W6/D4
bijz - nachtdienst

w-up
mill press 2x8x30 + pull ups ass 2x8

Mill press + wide gripp pull ups x bw

2 x 40 = 50% + 4xbw
2 x 50 + 4xbw
2 x 60 + 4xbw
2 x 70 + 4xbw
2 x 80 + 4xbw vpr
0 x 90 + 3xbw
5sets/10reps + 23xbw
ps weinig beweging nog in de 90

Pin presses

5x50
5x70
5x90
3x100
3x100 heavy shit

wide gripp pull downs

12x80
10x80

Superset

db side raises + db powershrugs

8 x 10 + 5 x 32
8 x 11 + 5 x 32
8 x 12 + 5 x 32
8 x 13 + 5 x 32

Barbel curls

10x20
10x30
10x35
2x40
2x45
2x50

Twee oefeningen die gewoon door lopen zonder rust

push extenions + db hammer curls

10x50 + 5/5x20
10x45 + 5/5x20
10x40 + 5/5x20
10x35 + 5/5x20
10x30 + 5/5x20

Rope push extenions

10x25
10x25
10x25

Core 3 oefeningen waaronder planken

Cardio hiit 20 min interval + 3 min cooling down

za/zo rust

Laatst bewerkt:
slapen:)

Stevige superset :thumbs:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven