AndroidHealthClinic

John Ove's log Between Heavy And Light Iron Weights

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
ik zit al een tijdje te denken om ma/wo/vrij te gaan trainen - ik heb nu de knoop maar eens doorgehakt om dat te gaan doen - ergens in de week plak ik er wel een cardio-dag tussen
dit heeft consequenties voor de ub/lb vorm - het word dus zoiets van 2xub en 1lb of vice versa - per dag kijk ik het even aan - schema word gewoon aangehouden

volgende week begin ik wel op di vanwege werk in week 2 - dit hou ik zowie zo tot week 4 aan , daarna duik ik mijn schema uit vanwege vakantieplannen - het kan zijn dan we dan binnen een week weg gaan maar het kan ook nog drie weken duren - dus dan train ik iets minder schema-gericht

ma squat
wo benchpress
vrij deadlift
ma mill press

En waar gaat je vakantie naartoe, ik hoop buiten Nederland?

Waarom naar drie keer in de week??? is het te druk met je dagelijkse schema.

En waar gaat je vakantie naartoe, ik hoop buiten Nederland?

het word zeker weer amerika - bestemming twijfelen we nog over

Waarom naar drie keer in de week??? is het te druk met je dagelijkse schema.

ik ga de belangrijkste main lifts zoals squats/deadlifts/presses/ pull ups/rows
1x zwaar en 1x licht aanpakken binnen 9 dagen - dus meer herstel/rust voor het cns - ik plak ergens wel een cardio tussen , maar de kt word voortaan gedaan op ma/wo/vrij

alleen morgen kan ik niet dus ik begin deze week op di/do/za

di gaat er zo uitzien

hippowersnatches en/of crossfit balance snatch
squats + abrollers
rackpulls tussen de 50 en 80 % - 4 sets a 5 reps
crossfit the bear
glute ham raises
cardio

do zoiets

benchpress + rows
pull ups + mill press tussen de 50 en 80 %
dips/pinpresses/floorpresses/3/4 presses - naar keuze
side raises
triceps/biceps
cardio

za - deadliftdag en dan ma mill press dag and on and on

vandaag armen + cardio

superset

incline lying bb extenions + seated bb curls

15x25 + 15x25
15x30 + 15x30
15x30 + 15x30

close gripp benchpress + db hammer curls

15x50 + 10/10x14
15x60 + 10/10x14
12x70 + 10/10x14

Barbell holds

5 sets a 100 kg a 40 sec - flink knijpen

wrist curls

2 sets a 50 kg

cardio 30 min running - was nice :D

Heb je al een beetje beestige onderarmen door al die wrist curls John..?

Pull ups/LPD met een touwtje. ;)

Ziet er goed uit. Hoe kan jij jezelf inhouden om niet volle kracht te trainen?

Stevige trainingen: voor onderarm routines denk ik dat je het beste bij Lee Priest kunt kijken. Dat zijn pas sloophamers;).

Ziet er goed uit. Hoe kan jij jezelf inhouden om niet volle kracht te trainen?

op de 2e oef ga ik idd niet voluit , maar goed tussen de 50 en 80 % kan je nog aanzienlijk gewicht gaan pakken - bij mij is dat morgen de rackpull - voel ik me goed dan eindig op 190 - dat is toch wel redelijk ;) pak ik 1xlb dan was ik gaan deadliften maar alles heeft te maken met de rust/herstel cns

thx power

Stevige trainingen: voor onderarm routines denk ik dat je het beste bij Lee Priest kunt kijken. Dat zijn pas sloophamers;).

lee is een echte bodybuildert - ikke nie ;)

morgen dus

powercleans/squats+ab rollers/ rackpulls+side bends/crossfitt the bear/legextenions/cardio

Ik snap je uitleg wel, maar heb jij niet de drang om dan toch een zwaarder gewicht te pakken en dan naar bijn 90% te gaan.
Ik heb altijd dat ik zo zwaar mogelijk wil:o

Ik snap je uitleg wel, maar heb jij niet de drang om dan toch een zwaarder gewicht te pakken en dan naar bijn 90% te gaan.
Ik heb altijd dat ik zo zwaar mogelijk wil:o

dat is het mooie van dit systeem - door de volumefase waar je idd niet tegen je limit aan het trainen heb je wel het idee dat je dit doet vanwege de intensiviteit
+ als ik constant op dat niveau train is dat gewoon naturel niet vol te houden
en ik hou er erg van om heel te blijven ;)

Vandaag squat-sessie
W2/d1-10.00 uur
bijzonderheid- ik voelde me niet helemaal tof -slecht geslapen en zo

Burgerner warming-up

Hip powersnatches

5x30
5x30
5x35
3x35 - techniek niet helemaal goed meer
Com - bij de 30kg's zaten een aantal mooie reps - bij de 35Kg een aantal lelijke reps - voornamelijk met de armen te maken

Squats + abroller crunches a 25kg

5x60
5x90=50% + 8x
5x100 + 8x
5x110 + 8x
5x120 + 8x
5x130 + 8x
5x140=78% + 8x
6sets/30reps + 48 reps
Com niet voor de 150 gegaan

Rackpulls tussen de 50 a 80 %

5x120
5x140
5x160
5x170

Powershrugs

8x100
8x100
8x100
8x100

Legextenions

10x60
10x60
10x60

Glute ham raises

5x
5x
5x

Com pogingen daartoe

cardio 20 min running + 2,5 min cooling down

Com ging niet zo soepeltjes , moest hard werken , ik kwam er gewoon niet lekker in , ab rollers voelde ook zwaar ( normaliter rol ik hier goed doorheen )
de Bear daarom maar niet gedaan - lopen daarentegen ging weer wel ???

morgen cardio-dag

Thanx weer voor de info, moet ik toch ook wat mee gaan doen, ik heb het gevoel dat ik achter de feiten aanloop:o misschien in de 15 reppers een stuk minder gewicht en deloaden met die hap:)

Heb jij ook zo'n hekel aan die legextenion, ooh hij kan zo verzuren bij mij:):)
Heel sterk:D

MOergen is er weer een nieuwe dag:D nieuwe ronde, nieuwe kansen:D

Squats met ab rollers a good partnership. Keep it up!:)

Het lijkt me toch wel zwaar om buik tussendoor je squats te doen zeg..(lijkt me ook eigenlijk niet fijn).

Thanx weer voor de info, moet ik toch ook wat mee gaan doen, ik heb het gevoel dat ik achter de feiten aanloop:o misschien in de 15 reppers een stuk minder gewicht en deloaden met die hap:)

Heb jij ook zo'n hekel aan die legextenion, ooh hij kan zo verzuren bij mij:):)
Heel sterk:D

nee niet echt een hekel , ach effe snel drie setjes - ik hier zo mee klaar :p

MOergen is er weer een nieuwe dag:D nieuwe ronde, nieuwe kansen:D

Squats met ab rollers a good partnership. Keep it up!:)

thx mate

Het lijkt me toch wel zwaar om buik tussendoor je squats te doen zeg..(lijkt me ook eigenlijk niet fijn).

kwestie van gewenning - in het begin stond ik hier ook sceptisch tegenover , maar ondertussen ben ik erachter gekomen dat het niks uitmaakt qua lifts - ik ga hierdoor niet minder pakken -

harpep omschrijft het als volgt - door de sterke afwisseling tussen agonist en antagonist is er een grote continuiteit van actie binnen je trainingen, zonder dat je daarbij te snel uitgeput raakt bij een bepaalde lift.

Het is in het begin wel even wennen, maar als je werkcapaciteit/conditie is toegenomen, dan doe je uiteindelijk veel meer sets in minder tijd, zonder dat je je tussendoor zit te 'vervelen'.
Naast Volume en Intensiteit, heet dit densiteit, de trainingsdichtheid per tijdseenheid. Hoe hoger deze is, hoe hoger ook het rendement van de sessie.

http://www.youtube.com/watch?v=3xxTRBY75KQ

topserie

Laatst bewerkt:
Wat ik doe met de LPD's tussen de (bench) press sets.
Werkt echt lekker.
Deadlifts en hanging leg raises zijn ook een mooie combi lijkt me.

Vraag mezelf af of dat wel zo is. Neemt het rendement wel toe als je een grotere densiteit heb? Kan me voorstellen dat je door bijv vermoeidheid minder gewicht kunt pakken wat weer gevolgen zou kunnen hebben voor je overload. As we all know is overload de belangrijkste pijler in het trainen.

Maar goed dat kan ik neit hard maken gewoon een hersenspinsel.

Kan me voorstellen dat je door bijv vermoeidheid minder gewicht kunt pakken - klopt en dat is dus wat ik gechecked heb omdat ik dit dus ook dacht : ik pakte bijv met bankdrukken niet meer als ik het bijv het combineerde met rows , en zo heb ik alles wel zo'n beetje uitgeprobeerd

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven