AndroidHealthClinic

John Ove's log Between Heavy And Light Iron Weights

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Die powersnatches en cleans zijn anders ook al een aanslag op je lichaam lijkt me.
Dus als je fris aan je fronts zou beginnen ... der zou nog wel wat meer in zitten denk ik :)

Mooi man, die frontsquat, zou je backsquat toch ook wat verder omhoog moeten kunnen boosten denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.303
Die powersnatches en cleans zijn anders ook al een aanslag op je lichaam lijkt me.
Dus als je fris aan je fronts zou beginnen ... der zou nog wel wat meer in zitten denk ik :)

dit blijven lastige technische oefeningen die ik qua gewicht net zwaar kan pakken - ik kan dan gelijk eigenlijk beginnen met de frontsquats zonder een w-up
dit doe ik ook zo met powercleans en deadlifts - ik heb het wel een zonder deze oefeningen geprobeerd - maakte niet zo heel veel verschil

Mooi man, die frontsquat, zou je backsquat toch ook wat verder omhoog moeten kunnen boosten denk ik.

Thx tymbo
vind ik ook - maar ik vind dat mijn deads eerder nog omhoog moeten - daarom koos ik voor de frontsquat deze keer

Zou jij je meer toeleggen op het trainen van kracht dan ga je grote sprongen maken.

• #1.305
Zou jij je meer toeleggen op het trainen van kracht dan ga je grote sprongen maken.

dat zou goed kunnen mc - maar het trainen op deze manier bevalt me zo erg goed - ik kan mij in dit schema helemaal vinden - + ik leer veel uit de pl-sectie waar soms oefeningen weer anders benaderd worden - al met al ben ik erg tevreden + niet geheel onbelangrijk - ik blijf ook heel bij deze benadering

Vandaag opnieuw een topdag met een belangrijke pr

W8/D2 - benchpress

w-up benchen + rows

benchpress + bb row

1x60 + 1x80
1x70 + 1x80
1x80 + 1x80
1x90 + 1x80
1x100 + 1x80
1x110 + 1x80
1x120 + 1x80
1x125 + 1x80
1x132.5 + 1x80 :wl:
Com waar ik vorige week nog faalde op de 135 maar er toch geen verkeerd gevoel aan over overhield zat ik nu gelijk goed - ik lag goed op de bank - geen
kramp waar ik vorige week wel last van had - zakken ging gestaag en uitdrukken ging langzaam - goeie beurt - vond mijn spotter ook

Mill press

1x60
1x60
1x70
1x70
1x60
1x60

Com geen optrekken omdat ik gemerkt dat na mijn lb-dag ik soms wat last had van mijn traps , waarschijnlijk door een combi van snatches/cleans - dus doe ik deze op vrij

small cable rows

6x70
4x80
2x90
2x90
6x70

one arm cable rows

6/6x30
4/4x35
2/2x40
2/2x40
6/6x30

Cable side raises

6/6x6.25
4/4x7.5
2/2x10.0
2/2x12.5
6/6x6.25

Close gripp benchpress

6x70
4x80
2x90
1x100
6x70
Com - volgende keer toch eens aan 105/110 gaan denken

rope push downs

6x40
4x45
2x50
2x50
6x40

Barbell curls

6x30
4x40
2x50
1x52.5
1x55 - niet echt belangrijk maar wel leuk om eens te doen :D

cardio 20 min hardlopen

morgen lekker rust -

Hoe dan ook je blijft pr's zetten op de belangrijke oefeningen en dat met jou bw bij 1m90.
Dan moet je zeker iets goed doen. :D

• #1.307
Die rows zijn heel sterk :D:D

Raak jij nooit uitgeput of vermoeid? Je trainingen zijn altijd mega:D

Ik ben weer door mijn eerste dip heen:D:D

• #1.309
Hoe dan ook je blijft pr's zetten op de belangrijke oefeningen en dat met jou bw bij 1m90.

Die rows zijn heel sterk :D:D

Raak jij nooit uitgeput of vermoeid? Je trainingen zijn altijd mega:D

Ik ben weer door mijn eerste dip heen:D:D

http://www.sportfood.nl/raw-iron-hulk-force-pre-en-postworkout-mix/

thx de rows waren op 70 % denk ik zo - waren eigenlijk licht :o

dit is wat ik voor en na de training gebruik - en moe ik ben ook na mijn trainingen hoor - maar ik hou wel van lekker intensief doortrainen - daarna is het relaxen

tja ik heb eigenlijk nooit last van herfts/winter dipjes - ik hoor wel dat licht therapie kan helpen -

Congratzzz met je PR op de bench.:)

respect 70%. wwhhoaoatt

Ik denk ook dat ik daar last van heb, maar ik weet het niet zeker. Maar ik zal balen als ik 300 Euro voor zo'n lichttherapie heb uitgegeven en het werkt niet:( en elk jaar dek ik moet ik eens doen:(

ik heb zo'n wekker van philips. Dat is al een aanrader:D

back on track:D

• #1.312
Congratzzz met je PR op de bench.:)

thx marco

respect 70%. wwhhoaoatt :eek:

Ik denk ook dat ik daar last van heb, maar ik weet het niet zeker. Maar ik zal balen als ik 300 Euro voor zo'n lichttherapie heb uitgegeven en het werkt niet:( en elk jaar dek ik moet ik eens doen:(

ik heb zo'n wekker van philips. Dat is al een aanrader:D

back on track:D

ik heb ook geen idee of dit werkt - je hoort er wisselende verhalen - ik weet van 1 collega dat hij er baat bij heeft - maar om nou een paar uur met je gezicht voor zo'n lamp te zitten . dat lijkt me ook niks

dat zou goed kunnen mc - maar het trainen op deze manier bevalt me zo erg goed - ik kan mij in dit schema helemaal vinden - + ik leer veel uit de pl-sectie waar soms oefeningen weer anders benaderd worden - al met al ben ik erg tevreden + niet geheel onbelangrijk - ik blijf ook heel bij deze benadering

Je ziet hier een mooi voorbeeld van resultaat, door consistent en (geleidelijk) progressief trainen.
Juist het uit de buurt blijven van expliciet krachtgericht bezig zijn creëert momentum, waardoor continuiteit in progressie aanwezig blijft.

Het begrijpen van het verschil tussen het trainen en testen van kracht is hierbij van groot belang!
Bijvoorbeeld Wendler's 5-3-1 laat dit heel mooi zien in de praktijk.
Wat Ove hier doet, krijgt inmiddels ook een soort voorbeeldfunctie.... ;)

---------- Post toegevoegd Wed 23 Nov 2011 om 11:47 ----------

Ik denk ook dat ik daar last van heb, maar ik weet het niet zeker. Maar ik zal balen als ik 300 Euro voor zo'n lichttherapie heb uitgegeven en het werkt niet

ik heb ook geen idee of dit werkt - je hoort er wisselende verhalen - ik weet van 1 collega dat hij er baat bij heeft - maar om nou een paar uur met je gezicht voor zo'n lamp te zitten . dat lijkt me ook niks

Ik heb zelf zo'n speciale lamp in mijn krachthonk staan.
Niet dat ik nou met m'n neus er bovenop zit, maar ik sta er wel lange tijd (ca. 2 uur) vlakbij tijdens het trainen.
Misschien het placebo-effect, maar voor mij werkt het positief. Ik leef er in ieder geval van op icm. met de training, iets wat ik minder heb als ik alleen de gewone verlichting aan heb staan.

• #1.314
Ha die Harpep - leuk dat je effe kwam kijken man

vandaag deadlifts

ik doe het je zo 1, 2, 3 niet na :D

• #1.316

maar via wendler 5/3/1 toch wel :D

W8/D3- deadlifts

w-up

Powercleans

2x40
2x50
1x70
1x80 nice

Deadlift - mixed gripp

1x60
1x80
1x00
1x120
1x140
1x160
1x180 - zover raw
1x195 - sumo
1x205 - sumo
Com meer zat er niet vandaag - toch niet onaardig

full squats met reserve bands

1x60
1x100
1x120
1x130
fail x 140 :( - ik had gelukkig de safetybars op een hoogte gezet dat ik er altijd onderuit kon komen - dit was zo'n moment - zakken ging goed , alleen ik kwam nooit meer omhoog - shit happens
1x120
1x130

Squat cleans

http://www.youtube.com/watch?v=G7b8X2IsU3Q

ik was al een tijdje op zoek naar een bepaalde eindoef waar het gewicht iets minder belangrijk zijn maar waar vooral de de aantal bewegingen in elkaar overlopen

Squatcleans

1x40
1x40
1x40
1x40
1x40
1x40
1x50 gewoon een vette pr

Com waar ik van de week er nog niet goed onderkwam zat de oef naar een paar keer droogoefenen met de bb er gelijk goed in - ik kwam er goed onder - kon goed diep zakken - voelde gelijk mijn hams goed

cardio 22.5 min

Com morgen mill press

Nette gewichten getrokken John! Ziet er heftig uit die squat cleans, blessure gevoelig lijkt me...

• #1.318

Nette gewichten getrokken John! Ziet er heftig uit die squat cleans, blessure gevoelig lijkt me...

ik ben nu wel gewend aan de gripps/bewegingen dus dat valt goed mee - ik doe hem niet zwaar alleen door goed diep te zakken belast ik de hamstring weer goed
bijv een goodmorning is weer niet voor mij weggelegd - dus doe ik die ook niet meer :)

Ik zie je de laatste tijd veel singles of in elk geval erg laag volume pakken bij de deadlift. Wanneer je deze omhoog wil halen zou ik iets meer volume pakken bij de semi zware gewichten en minder maxen.

Ziet er knap uit en 205kg sumo DL is echt goed.:)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven