AndroidHealthClinic

John- The road to....500!!

• Topic Starter Topic Starter
Wennen aan die shit. Maar je bedoelt waarschijnlijk waarom knee wraps bij 5 reps?

Ik zou nu gewoon zwaar gaan met knee wraps, voor wat near RM's gaan, de wedstrijd is immers al over minder dan 2 weken

True! Maar heb vorige week nog zwaar gesquat. Wilde deze week en volgende week wat rustiger aan doen.

Woensdag 29-11-2006

Squat (Light)
15x stang
8x60
3x100
3x3x120
Benchpress (Heavy) *
15x stang
8x50
5x70
3x1x85
2x1x87,5
Deadlift (Medium)
8x60
5x100
5x3x140
Side raise
3x8x11
3-boardpress
2x3x90
5x90
Chinnen
3x8xBW

Comment:
* Alle benches waren met stop.
- Bench met stop is nog steeds zwaar.

Vrijdag 1-12-2006

Squat (Medium)
15x stang
3x8x70
2x3x110
2x2x130 (belt)
1x150 (belt + knee wraps)
2x1x160 (belt + knee wraps)
Benchpress (Light) *
15x stang
8x60
5x5x70
Deadlift (Heavy)
8x60
5x100
2x140
3x2x160
Hamer curl
2x8x22

Comment:
* Bench weer met stop

Deadlift is wel nice.. waarom doe je hem niet wat eerder in de training als je hem zwaar doet?

Medium squats? Wat verwacht je wel niet op je heavy day???
Verder zijn die deadlifts niet zwaar in mijn ogen, voor jou dan..

Doe ze nu in wedstrijdvolgorde. Idd waren die laatste twee squats heavy, maar is maar laag volume. Alles daarvoor was medium.

Deadlift is in vergelijking met m'n 1rm misschien wat laag, maar hield rekening met dat ik deze week twee keer eerder deadlift had gedaan, m'n hand nog steeds niet voldoende hersteld is en we een gladdere baar hebben dan die waarschijnlijk op de wedstrijd aanwezig is.

Maandag 4-12-2006

Vandaag de laatste training tot na de meet (a.s. zaterdag). Het was een lichte recovery training, dus let niet op de oefeningen. De gewichten vermeld ik er verder niet eens bij. Bij alles 1 á 2 setjes licht opwarmen.

Leg press
2x12hh
Flat DB press
2x12hh
Seated row
2x12hh
Military press
2x12hh
Lat pull down
2x12hh
Triceps extension
1x12hh
DB curl
1x12hh

Comment:
- Lekker weekend gehad, weinig slaap, dus nu even goed uitrusten/herstellen voor zaterdag.

En op welke gewichten hoop je zaterdag?

Op hoge gewichten ;)

Zat te denken aan het volgende:
Squat: 160/170/175...als die 170 niet lukt/afgekeurd wordt misschien nogmaals proberen, hangt af van de snelheid en waarom die afgekeurd zou worden.
Bench: 87,5/90/92,5...heel misschien 95, maar dit is nog erg twijfelachtig. Bench met stop vind ik nog steeds vrij lastig.
Deadlift: 190/210/??...3e beurt hangt af van hoe die 210 ging, en of die überhaubt lukt. Moet wel lukken, want is zonder belt ook wel eens gelukt. De baar zal waarschijnlijk ook wel stuk beter zijn als in onze gym. Hoop net zo als die in jouw (Calibre_) gym. Damn, die was nice!

Heb trouwens van het weekend m'n spullen binnen gekregen. Dit bestond uit; een singlet, knee wraps en een belt.

Deze knee wraps zijn echter een stuk 'stugger' dan die waarmee ik geoefend heb. Heb geen tijd meer om er nog mee te gaan trainen. Gelukkig met m'n vriendin -die zaterdag ook mee gaat- geoefend op het omdoen, zodat dat mij niet teveel energie gaat kosten.

NK van de WPF-bond

Squat
160...goed
170...failed, zakte te snel
170...goed
Bench
75...easy
85...easy
92,5...failed, easy omhoog, maar waar m'n triceps het over moesten nemen zat het er niet meer in. Wordt dus focussen op de triceps
Deadlift
192,5...goed. Als ik deze lifte zou ik van de C-klasse naar de B-klasse gaan en dat is dus gelukt
202,5...goed
210...goed

Totaal: 465

Comment:
Beetje jammer van de bench. Squat ook niet geheel tevreden over. Werd ook iets anders ingewrapt dan ik gewend ben en moet ook nog veel gaan werken aan m'n techniek, maar dat komt goed. Bench helaas de 92,5 gemist. Had het idee dat ik hem zou halen, want ging snel van de borst vandaan, maar waar de triceps het over moesten nemen was het helaas op. Deadlift ging goed, techniek daarop was ook oke.

Al met al leuke wedstrijd. Gepromoveerd naar de B-klasse, dus nu op naar de A :)

Ik vind het een beetje spijtig dat je niet meer risico genomen hebt op deadlift? 210 trok je op training zonder riem? Dan veronderstel ik dat je met riem toch wat zwaarder kan?

Voor benchen wat floorpresses, lockouts en als je kan board presses erin gooien ;)

Squat is wel nice

Ik vind het een beetje spijtig dat je niet meer risico genomen hebt op deadlift? 210 trok je op training zonder riem? Dan veronderstel ik dat je met riem toch wat zwaarder kan?

True! Had opzich ook wel meer gewild en waarschijnlijk ook nog wel iets kunnen verhogen, maar heb ingewogen op 80.1, de laatste paar dagen toch wat minder gegeten enz, dus zorg volgende keer ook dat ik ruim van te voren rond de 80kg zit, zodat ik niet meer hoef te 'cutten'.

Bedankt verder en ik ga me zeker focussen op zulk soort lifts, want het kan toch niet zijn dat jij -als weightlifter- meer bencht dan ik hé :P ;)

En ik ga aan het werk om meer te cleanen dan jij :D

Je deadlift was echt netjes veel succes met het trainen voor de volgende wedstrijd :D

Toch netjes John, ondanks je bench..
Gelukkig weet je zelf waar je prioriteiten liggen nu, dus dat moet goedkomen!

Edit: Dat ik dit nog kon optypen, ik was aardig onder invloed :D

Laatst bewerkt:
goed gedaan john, vooral de squat en deadlift

Netjes John, had misschien wel meer ingezeten. Volgende x beter ;)

Bedankt allemaal!

Bench is idd jammer. Deadlift had meer ingezeten, maar de coach vond het beter om het nu even zo te houden en om te leren een solide wedstrijd te draaien.

Volgende keer is 10 maart en dan verwacht ik idd wel een wat hoger totaal.

Nu op weg naar de A-klasse :)

Terug
Naar boven