Kort verslag van de kwalificatie wedstrijd van gisteren.
Truckpull,
Volgens mij 3e of 4e tijd.Volgens mij 29 sec nog wat. Was trouwens alleen de trekker die we trokken. De pull was best easy voor mijn gevoel. Verder niet veel over te melden. Wat vaker dit oefenen zou goed zijn als ik er beter op wil worden.
Deadlift, 270 op herhalingen normaal halter. Riem en straps (voor mij)
270x10. Gedeeld 2e hierop. Voelde vrij licht in de eerste reps. Redelijk tevreden had 10 herhalingen in mijn hoofd als minima en 12 als goed. Voor mijn gevoel had ik er 11 maar de laatste was niet geheel uitgestrekt wat goed zou kunnen was er niet helemaal meer bij. Al met al ook ok dit. Deadlift is niet mijn favoriet de laatste tijd en dan is dit eigenlijk een goed resultaat. Niels deed er 11 met over volgens mij. Top natuurlijk.
Boom 110 op herh.
Hier 11 herhalingen. Ook hier gedeeld 2e op. Ook hier voelde de eerste reps weer vrij licht. Had er 12 willen doen denk ik achteraf. Dat had er 1 meer geweest dan vorig jaar. Dit was ook wel ok. Niels en Dennis deden er 12. Sterk natuurlijk. Hadden wel een fluit signaal boven en beneden dit maakt het wel lastiger.
Band, 380kg , 8 flips.
34 sec volgens mij en 5e of 6e plek hierop. Eerste twee flips erg voorzichtig met vorig jaar onbewust nog in mijn achterhoofd. Redelijk tevreden maar hier kan ik nog een hoop oppakken door er harder in te gaan vanaf het begin.
Stenen op hoogte tot en met 160kg,
40 sec nog wat volgens mij en alles erop. In dit veld gewoon te langzaam natuurlijk maar voor mijn gevoel ging het wel ok. Denk dat ik dit toch gewoon nog meer moet oefenen. Denk ook ongeveer 5e of 6e hierop.
Verloor hier een hoop punten (net als op band) en ging van de 3e plek bij aanvang van dit onderdeel naar 5e plek overal aan het einde van de wedstrijd. Heb een beetje gemengde gevoelens aan de wedstrijd overgehouden. Weet wat moet verbeteren (vooral stenen en band) en dan kan ik nog redelijk meekomen voor de plaatsen 2 en 3 in een wedstrijd als deze dan. Moet wel zeggen dat ik binnen de kaders die ik voor mezelf gesteld heb redelijk hard heb getrained de laatste periode en nog maar is hard moet nadenken over hoe nu verder.