AndroidHealthClinic

KapiteinKoolvis: -83kg Raw powerlifting

Week 1, dag 3

Rug voelt nog steeds niet helemaal goed aan, deadlift ging dus niet zo zwaar als ik wilde.

Deadlift
3x115
3x140
2x160
1x180 ik wilde 3x3 maar durfde niet meer dan 1 rep te maken. Kan best dat het gewoon tussen mijn oren zat maar de liftoffs gingen erg langzaam vandaag terwijl dat altijd mijn sterkste punt is op de DL
Had toen besloten om op 140 te beginnen en dan kijken hoeveel reps ik er mee kon doen. Setup iets veranderd en de stang naar me toe gerold en dat scheelde erg veel, ging erg lekker daarna en nergens last van. Hopelijk snel terug naar 3x210 en hoger want dat tilde ik een half jaar terug.
5x140
5x150
5x160
3x170

Incline bankdrukken
3x67,5
3x80
3x95
3x95
3x95
3x95

Lying leg curl
3x8x40kg

Deadlift is sinds een maandje dus een beetje 'eng'. Heb niet echt pijn maar ik ben bang om geblesseerd te raken. De gefaalde 230 van laatst voelde ook al niet erg fijn aan dus het is even tijd voor een reset en weer lichter beginnen. Die 3-5 reppers boven 200 komen wel weer terug
Merk dat het wel een heel mentaal dingetje is om jezelf er toe in staat te krijgen om je lifts soms te maken. Is er niemand om je in je oren te schreeuwen in de gym dat je het makkelijk kan allemaal?

Hiermee haal je de lifts wel!

• Topic Starter Topic Starter
Merk dat het wel een heel mentaal dingetje is om jezelf er toe in staat te krijgen om je lifts soms te maken. Is er niemand om je in je oren te schreeuwen in de gym dat je het makkelijk kan allemaal?

Jawel en heb ook wel goede muziek maar aan de snelheid van de rep merkte ik gewoon dat er niet meer in zat dus het was niet echt een mentaal iets. Net iets andere setup daarna heeft me wel goed gedaan dus heb nu wel zin om volgende week weer te deadliften. Ik ga gewoon met 170 beginnen en dan iedere week weer 2,5 of 5kg er bij gooien als het allemaal prima voelt.

Jawel en heb ook wel goede muziek maar aan de snelheid van de rep merkte ik gewoon dat er niet meer in zat dus het was niet echt een mentaal iets. Net iets andere setup daarna heeft me wel goed gedaan dus heb nu wel zin om volgende week weer te deadliften. Ik ga gewoon met 170 beginnen en dan iedere week weer 2,5 of 5kg er bij gooien als het allemaal prima voelt.

Gewoon een vast deadlift set-up routine aanhouden, ook bij je warm-ups.

Gewoon een vast deadlift set-up routine aanhouden, ook bij je warm-ups.

Doe ik ook meestal. Soms rol ik de stang naar me toe, vandaag ook gedaan bij de laatste sets en dat gaat altijd eigenlijk wel prima. Heb het idee dat de liftoff op die manier soepeler gaat. Op bodynet kreeg ik altijd te horen dat ik de stang niet naar me toe moet rollen. Wat vind jij hier van?

Ik tag ook even pro deadlifter @Bosshogg

Doe ik ook meestal. Soms rol ik de stang naar me toe, vandaag ook gedaan bij de laatste sets en dat gaat altijd eigenlijk wel prima. Heb het idee dat de liftoff op die manier soepeler gaat. Op bodynet kreeg ik altijd te horen dat ik de stang niet naar me toe moet rollen. Wat vind jij hier van?

Je hebt meer aan bosh dan aan mij denk ik :o

Al lijkt het me handig om een vast patroon te hebben in je DL set-up, af en toe iets aanpassen in je set-up (rollen bv.) lijkt me niet zo efficiënt

Dan moet je wel elke keer hetzelfde rollen en zorgen dat je armen gestrekt zijn wanneer je de halter los trekt. De arm waarbij je hand onder zit wilt nog wel eens gebogen blijven als je de halter naar je toe rolt.

Sommige vinden dat je meer spanning op je lats kan zetten door het rollen. Ik zou zelf deadlifts met en zonder rollen oefenen. Vooral als je zwaarder gaat merk je wel wat je vanzelf gaat doen. Wanneer je voor een max deadlift gaat wil je echt niet meer denken of je nou moet rollen of niet.

Dan moet je wel elke keer hetzelfde rollen en zorgen dat je armen gestrekt zijn wanneer je de halter los trekt. De arm waarbij je hand onder zit wilt nog wel eens gebogen blijven als je de halter naar je toe rolt.

Sommige vinden dat je meer spanning op je lats kan zetten door het rollen. Ik zou zelf deadlifts met en zonder rollen oefenen. Vooral als je zwaarder gaat merk je wel wat je vanzelf gaat doen. Wanneer je voor een max deadlift gaat wil je echt niet meer denken of je nou moet rollen of niet.

Thx. Met 1 reppers rol ik eigenlijk nooit. Doe het vaak tegen het einde van een zware set als ik bijvoorbeeld 3-5 reps wil doen. Dan gaan de eerste 2-3 reps zonder te rollen maar de laatste reps rol ik naar me toe om beter in de startpositie te komen.
Ik zal de komende tijd er goed op gaan letten dat ik dan wel met rechte armen rol

Voor de meeste mensen zou ik persoonlijk dat rollen altijd afraden omdat het gewoon vrijwel onmogelijk is om zo elke keer in exact dezelfde start positie te komen en de mate van flexie/extensie in de rug ook elke keer anders zal zijn. Je moet wel verdomd goed zijn in timen om m bij elke rep van precies dezelfde plek af en dus in exact gelijke startpositie met de ruggegraat altijd in dezelfde hoek tov de heup los te krijgen. Want dat is toch wat je wilt: elke rep hetzelfde als de voorgaande, set up hetzelfde, startpositie hetzelfde, bewegingspatroon hetzelfde. Alle variabelen eruit halen zodat je nooit op techniek faalt. Dat in combinatie met het rollen van de halter is maar voor weinigen weggelegd.

Heb hier een filmpje van afgelopen zomer waarin ik 4x200 deed waarvan de laatste 2 met rollen was

Week 1, dag 3

Squat
5x120
3x140
1x160
wilde hier 3x180 maar ik unrackte niet goed en het voelde te zwaar, stang dus gelijk op de leggers gelegd
3x160
3x160
3x170 3rm pr
3x170
3x172,5 mn 10 minuten oude pr alweer verbroken :o

Bankdrukken
7x67,5
6x75
5x80
4x87,5
3x95
3x95
2x100
2x100
3x95
3x95
4x87,5
6x80
8x75
10x67,5

Wilde nog overhead presses doen maar had geen tijd meer, schouders waren ook redelijk gaar van de squats en bench dus misschien kwam dat niet verkeerd uit

Week 1, dag 7

Deadlift from boxes
3x115
3x140
3x160
3x185
3x185
3x185

https://www.instagram.com/p/BApVqHDlN-J/?taken-by=guusderickx

Alles sumo gedaan omdat dat beter aanvoelt voor de rug. Ging wel traag. Laatste 2 reps conventional gedaan omdat ik een scheet moest laten en die er met sumo zeker uit was gekomen. Ging qua rug ook wel goed

Chin Ups
5x5xbw+10kg

Laatst bewerkt:
Week 2, dag 1

Squat
5x100
5x120
3x140
5x162,5 5rm pr :o
4x160
4x160

Bankdrukken paused
5x67,5
4x80
3x95
2x107,5
2x107,5
2x107,5
2x107,5
2x107,5

Front squat
5x80
3x100
3x122,5 3rm pr
3x125 opnieuw 3rm pr:o
1x120 geen kracht meer over helaas

Dips
4x6xbw+20kg

Hyperextensions
3x10xbw+32kg

Skwats gaan wel lekker de laatste tijd. Heb bij deze oefening totaal geen last van mn onderrug zoals ik dat met dl wel een beetje heb.

Week 2, Dag 3

Deadlift
5x140
3x160
3x160
5x140

Bankdrukken
5x75
4x87,5
3x100
3x100
3x100
3x100

Lying Leg Curl
10x45
10x45
10x45

Abs

Deadlift ging slecht. Het voelt gewoon niet helemaal goed in mn onderrug waardoor ik niet zwaar kan tillen. Ik ga een tijdje niet meer deadliften, wellicht alleen boxpulls doen. Ik doe dan extra hamstring en rugoefeningen zodat de spieren sterk blijven.
Met squat heb ik er gelukkig totaal geen last van

Is het een optie om DL komende tijd op 50% te doen met focus op techniek?

Of is er echt iets goed mis met je rug? sowieso naar fysio gaan.

Is het een optie om DL komende tijd op 50% te doen met focus op techniek?

Of is er echt iets goed mis met je rug? sowieso naar fysio gaan.

Ik heb het aan het einde van sheiko gekregen toen ik weer wat zwaarder mocht liften. Vóór sheiko zat ik veel zwaarder tegen mn max aan iedere week en met sheiko zat ik dus veel lichter te tillen waardoor ik zwaardere gewichten niet meer gewend was qua techniek waardoor ik nu onderrugpijn heb. Dat is althans mn theorie.
Deadlifts op 50% is ook wel een goede optie

Ik kijk het nog even aan en ga dan naar de fysio. Heb niet echt veel pijn gelukkig

Ik heb het aan het einde van sheiko gekregen toen ik weer wat zwaarder mocht liften. Vóór sheiko zat ik veel zwaarder tegen mn max aan iedere week en met sheiko zat ik dus veel lichter te tillen waardoor ik zwaardere gewichten niet meer gewend was qua techniek waardoor ik nu onderrugpijn heb. Dat is althans mn theorie.
Deadlifts op 50% is ook wel een goede optie

Ik kijk het nog even aan en ga dan naar de fysio. Heb niet echt veel pijn gelukkig
Misschien hetzelfde probleem als @basmca

Week 2, dag 5

Uit voorzorg niet te zwaar gesquat
5x100
3x120
3x140
3x140
3x140
12x100
15x100

Bankdrukken paused
6x67,5
5x80
4x95
3x100
2x110
2x110
1x115
1x115
3x100
5x87,5
6x75

Overhead Press
5x5x55

Abs

Bankdrukken gaat erg goed. De reps gaan vrij snel en ik kan ze zonder veel rust tussendoor doen.

Terug
Naar boven