MuscleMeat

Kuiten moeten gvd groeien!

Gys04

Cool Novice
Waardering
12
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
13%
Ik ben nu al een tijd bezig met mn kuiten maar ze willen gewoon niet echt groeien..

train ze nu 1 a 2 x per week op dat liggende leg extension aparaat. (sportschool op school heeft geen speciaal kuiten machien,
op mijn sportschool thuis hebben ze die variant dat je staat maar daar krijg ik echt te veel last van mn nek en rug van..)

Doe meestal 5 sets 15 reps, met 220 kilo zoiets..:rolleyes:

ik weet dat kuiten door de meeste genegeerd worden en tis niet de meest imposante spier. maar het ziet er echt niet uit als je breed bent van boven en je schriele kuitjes hebt..

Tips graag! :cool:

Op een bankje gaan zitten en de stang met gewichten op je knieeen leggen en daarna met je hakken omhoog en omlaag. Werkt meestal aardig goed. Je kunt ook nog een balkje onder je tenen neerleggen.

Probeer het anders op de leg press machine. Op het eindpunt 10 seconden ofzo still houden en dan langzaam weer zakken. Reps van ong 15 tot 20 maken.

En alle beetjes helpen... ook incline lopen op de loopband ga je voelen aan je kuiten. Ze zullen er niet gigantisch van gaan groeien, maar incline loopband + toepress op leggpress werkte goed bij mij.

Ik voel je pijn :( Ik pak ze 2x per week gruwelijk hard aan maar ze blijven iel. Vanaf de voorkant lijkt het nu redelijk, maar vanaf de zijkant is het niks.

• Topic Starter Topic Starter
Ik las dat Arnold Zwartnekker Himself kuiten zowiezo al de meest moeilijk ontwikkelbaare spier vond..
dus ik denk dat ik gewoon ff door moet bijten :rolleyes:

Maar is het nou verstandig om veel reps te doen of weinig..

er is maar 1 oplossing mannen

8.jpg

synthol

veel reps

wtf heeft die knakker daar een aambei aan zn kuiten groeien ?

synthol

:p

hoe doe je je reps?
heel snel?

uhmm naah niet heeel snel maar ook niet heel langzaam.. beetje tussen in.. met zoveel mogelijk gewicht

ik doe standing calf raises met 1 been tegelijk, 10 reps ongeveer.Ze groeien best aardig :)

ik doe standing calf raises met 1 been tegelijk, 10 reps ongeveer.Ze groeien best aardig :)
Killer oefening. Je gebruikt opzich niet heel veel gewicht omdat je een dumbbell in je hand houdt aan de kant van je werkende been. (je staat trouwens op een verhoging/dikke halterschijf. met je andere hand kan je jezelf eventueel in evenwicht houden).

ZOu idd voor deze oefening gaan en goed aanspannen.

Verder zou je eens kunnen gaan sprinten /of touwtje springen. Wil ook nog wel eens goed helpen.

hard rennen. ik deed altijd eerst op de loopband 17 km/uur.

Nu doe ik niks voor kuiten maar ze lopen niet achter ofzo. 40 cm

3 keer pw afbeulen.

Ik train ze nooit of zelden maar ze groeien al als ik sta te pissen en op m'n tenen ga staan. Al meten ze slechts 43cm..

uhmm naah niet heeel snel maar ook niet heel langzaam.. beetje tussen in.. met zoveel mogelijk gewicht

Vooral onderin en bovenin even vasthouden. De achillespees is veel te goed in het opslaan van energie en het is de bedoeling dat je op spierkracht de volgende rep maakt en niet op veerkracht.

A straight legged calf raise (leg press calf raise works well): warmups and then 5 sets of 5 with a 2-3' rest between sets. Each rep should be done from a 2-4 second stop, take 2 seconds to raise the weight, hold for 2 seconds, 2 or more second eccentric. Go heavy on this, when you can get all 5 sets of 5 with the same weight, raise the weight at the next workout.

A bent-legged calf raise: 2-3 sets of 12-15 with a 1.5' rest. Again, start each rep from a 2 second dead stop. Go 2 seconds up, 1 second pause at the top, 2 seconds down. When you get all 3 sets of 15, raise the weight.

Do this workout twice per week or every 5 days (at least) while eating to gain weight and see what happens
Challenge the Expert - Challenge the Expert - Ask Lyle McDonald

aaah oke, dat ga ik eens proberen :)

Terug
Naar boven