AndroidHealthClinic

Kuiten moeten gvd groeien!

ik train al een kleine 4 weekjes op de manier dat wazzup hierboven heeft gepost.
En ik doe 5 setten seated en 5 staand. Resultaat 1.5cm erbij :D

anyway ik neem aan dat ze in je gym wel die seated machine hebben. Anders mogen ze dat echt gaan aanschaffen hoor, kom op zeg. Als ze die staande niet hebben of als je hem niet fijn vindt. Dan weet ik wel wat voor je. Bij ons hebben ze die staande machine dus niet. Wat ik doe is een paar plankjes neerdumpen onder de smith en daar op ga ik me uitleven. Inmiddels heeft de helft van de gym mijn mooie idee gejat, zonder eens mij te komen bedanken of te complimenteren ofzo he :mad: Maar ja hehe :o

je kan hem ook gewoon in de squat rek doen maar das niet zo fijn.
veel succes :thumb:

Je kan ook zittend met een barbell op je knieën calve raises doen. Voel ik ze altijd goed branden. Beter pak je ook een handdoek en wikkel je die om de barbell anders gaat je huid naar de t*ring.

Je kan ook zittend met een barbell op je knieën calve raises doen. Voel ik ze altijd goed branden. Beter pak je ook een handdoek en wikkel je die om de barbell anders gaat je huid naar de t*ring.

Doe ze liever in de smith. En niet alleen een handdoekje, maar ook een kleine schijf op mijn knieen om de druk te verdelen.... 150+ kilo krijg ik echt niet met een barbell gedeadlift en dan op mijn knieen gelegd. (nou dat deadliften gaat nog wel, maar verder)

Door je zo op te vreten stijgen je cortisol levels waardoor je straks al je gains kwijt bent :D

Ik doe helemaal nix aan mijn kuiten... echt nooit en toch heb ik 2 dikke schijven daar zitten, wil je niet weten!

iemand ruilen voor een goed stel armen??

haha zo heeft iedereen wel een spiergroep die heel snel en heel langzaam groeit denk ik...

Hou er wel rekening mee dat je kuiten 2 spieren hebben: De soleus en de gastrocnemius. Die laatste (dat is zeg maar de 'bal') gebruik je practisch NIET wanneer je been 90 graden gebogen is :)

ik voel de kuiten trouwens ook erg goed na 20 minuten flink incline wandelen

Ik pak de kuiten al ruim een jaar mee (1 x in de week), en heb toch al aardig wat resultaat geboekt. Voor mij werkt het om door te gaan tot het punt dat je het gevoel heb kramp te krijgen in je kuiten. Ik pak meestal setjes van: 4 x 15 en begin bij 100 kilo (afhankelijk of ik staan of zittend doe) De kuit is volgens mij een spier waarbij je echt moet doorgaan tot je niet meer kunt en dus absoluut niet sparen. Zelf nu heb ik nog elke week 2 á 3 dagen spierpijn in de kuit.

Incline wandelen is inderdaad een hele goede oefening (met zware rugzak nog beter). Ik heb de indruk dat zelfs als je je kuiten lang en veel belast, ze nog zullen groeien of beter.

Telkens ik een paar dagen of een week alpinisme (dagelijks tochten van 8 - 12 uu)achter de rug heb, heb ik net 2 bakstenen in de kuiten, spijtig genoeg ook altijd 1 - 3 kilo spiermassa verloren op andere plaatsen.
Voor mij persoonlijk; veel en zwaar belasten.

Calf raises kun je ook met je tenen op een balkje en een zware halter in de hand, eventueel een deursT, muur gebruiken om je evenwicht te houden

Oja nog even iets: als ik bij staande calf raises mijn knieen ongeveer 10 graden gebogen houd voelt dit véél beter aan dan wanneer ik ze op slot zet.

prioriteiten aan kuiten geven wil ook nog wel eens helpen. dus op "benen dag" niet beginnen met quads zoals altijd, maar meteen met je kuiten beginnen.

• Topic Starter Topic Starter
ik lees veel bruikbare tips!
Gistere kuiten getraint
5 sets van 220 kilo, Niet sparen .. ^^
En moet zegge dat ik dr vandaag niet zo soepel bij loop

Hoop voor de zomer 2007 een beetje fatsoenlijke kuiten te hebben

Incline wandelen is inderdaad een hele goede oefening (met zware rugzak nog beter). Ik heb de indruk dat zelfs als je je kuiten lang en veel belast, ze nog zullen groeien of beter.

Telkens ik een paar dagen of een week alpinisme (dagelijks tochten van 8 - 12 uu)achter de rug heb, heb ik net 2 bakstenen in de kuiten, spijtig genoeg ook altijd 1 - 3 kilo spiermassa verloren op andere plaatsen.
Voor mij persoonlijk; veel en zwaar belasten.

Kijk maar eens naar de kuiten van dikke mensen ... altijd massieve blokken kuit (alleen wat veel vet eromheen), maar reken maar dat kuiten groot worden als je zwaar overgewicht hebt :)

Bij mij thuis doe ik kuiten gewoon BW en dan 2x 50 reps ofsow voel je ook:) in de gym gewoon calf raises... mn broertje van 14 traint ze nooit en hij heft dikkere kuiten als ik de eikel... hij krijgt zn broeken die op maat zijn niet eens van onder omhoog:eek: sommige mensen zijn zooooo irritant..

Heb jij ook van geripte calves gekregen van dat droogtrainen?

ik lees veel bruikbare tips!
Gistere kuiten getraint
5 sets van 220 kilo, Niet sparen .. ^^
En moet zegge dat ik dr vandaag niet zo soepel bij loop

Hoop voor de zomer 2007 een beetje fatsoenlijke kuiten te hebben

zomer 2007 gaat niet meer lukken vriend :D

Terug
Naar boven