- Waardering
- 8
Al eerder door mij gepost:
Momenteel doe ik weer calf raise machine 2x bw
Belangrijkste: niet veren, maar bijvoorbeeld bovenaan 2 seconden aanknijpen en onderaan 2 seconden wachten.
Ik ben in een jaar tijd van 33 cm kippekuitjes naar 40 cm gegaan op de volgende manier.
(Uiteraard is ieder lichaam anders dus ik weet niet of het bij jou werkt)
Total Calf Destruction
Zittend in de leg press machine:
Uitgangspositie: voetplaat volledig uitdrukken dus gestrekte benen
Gewicht: ruim 4x bodyweight (ik doe nu 350 kg volgens het apparaat)
Uitvoering: tenen zoveel mogelijk strekken (dus voetplaat wegduwen), even squeezen en weer zover mogelijk terug laten komen tot kuiten volledig gestrekt zijn en even 2 secondes wachten zodat je niet op je archillespees veert.
Reps/sets:
zoveel als ik maar kan, 15 sec rust
zoveel als ik maar kan 15 s rust etc.
tot ik totaal 75 reps heb gedaan. (de eerste keren dat je dit doet kun je niet meer normaal lopen )
Dit ziet er bv zo uit: 25, 21, 18, 11 reps.
Direct gevolgd door:
Smith machine:
Uitgangspositie: Zittend op een bankje, barbell op de knien, blokjes of schijven onder de tenen.
Gewicht: 1,5 bodyweight (bij mij ca 120 kg)
Uitvoering: hielen zo vermogelijk laten zakken. langzaam hielen omhoog door tenen te strekken en op het hoogste punt extra aanknijpen, langzaam zakken even wachten (tegen het veren).
Dit doe ik meestal 2x per week soms 3x en bij mij werkt het (wat niet wil zeggen dat het bij jou werkt). Het is momenteel mijn snelst groeiende spiergroep ! (en dat bij een lengte van 1,89 m)
De eerste weken was niet leuk, maar ook dit went...
Momenteel doe ik weer calf raise machine 2x bw
Belangrijkste: niet veren, maar bijvoorbeeld bovenaan 2 seconden aanknijpen en onderaan 2 seconden wachten.