XXL Nutrition

Kuiten moeten gvd groeien!

Al eerder door mij gepost:

Ik ben in een jaar tijd van 33 cm kippekuitjes naar 40 cm gegaan op de volgende manier.
(Uiteraard is ieder lichaam anders dus ik weet niet of het bij jou werkt)

Total Calf Destruction

Zittend in de leg press machine:
Uitgangspositie: voetplaat volledig uitdrukken dus gestrekte benen
Gewicht: ruim 4x bodyweight (ik doe nu 350 kg volgens het apparaat)
Uitvoering: tenen zoveel mogelijk strekken (dus voetplaat wegduwen), even squeezen en weer zover mogelijk terug laten komen tot kuiten volledig gestrekt zijn en even 2 secondes wachten zodat je niet op je archillespees veert.
Reps/sets:
zoveel als ik maar kan, 15 sec rust
zoveel als ik maar kan 15 s rust etc.
tot ik totaal 75 reps heb gedaan. (de eerste keren dat je dit doet kun je niet meer normaal lopen )
Dit ziet er bv zo uit: 25, 21, 18, 11 reps.

Direct gevolgd door:

Smith machine:
Uitgangspositie: Zittend op een bankje, barbell op de knien, blokjes of schijven onder de tenen.
Gewicht: 1,5 bodyweight (bij mij ca 120 kg)
Uitvoering: hielen zo vermogelijk laten zakken. langzaam hielen omhoog door tenen te strekken en op het hoogste punt extra aanknijpen, langzaam zakken even wachten (tegen het veren).

Dit doe ik meestal 2x per week soms 3x en bij mij werkt het (wat niet wil zeggen dat het bij jou werkt). Het is momenteel mijn snelst groeiende spiergroep ! (en dat bij een lengte van 1,89 m)

De eerste weken was niet leuk, maar ook dit went...

Momenteel doe ik weer calf raise machine 2x bw
Belangrijkste: niet veren, maar bijvoorbeeld bovenaan 2 seconden aanknijpen en onderaan 2 seconden wachten.

• Topic Starter Topic Starter
ik snap hem niet.. :dunno:

afwisseling! 15-50reprange; stand van de voet afwisselen; oefeningen afwisselen; staan/zitten. 3 a 4 x per week 3a4 sets niet meer niet minder. 1x zwaar pakken in de week werkt meestal niet voor kuiten tenzij je kuitgenen hep. Iig niet gaan veren zoals al aangegeven werd..

ik weet niet of het een goede tip is maar ik ben nu al zoon maandje bezig met touwtjespringen en ik kreeg ook spierpijn na dik 20 minuten springen en me ma zegt dat het ook goed is voor je kuiten
dus..

probeer die manier die DC aanraad is...

ik zou die van bas doen
gegarandeert snel resultaat

zeg ik eindelijk iets goeds:)

Spierpijn zegt op zich niets over groei.

Hogere reps zal voornaamlijk de soleus belasten.

er is maar 1 oplossing mannen

8.jpg

synthol

wist niet dat rodge synthol spoot :D

is dat niet duidelijk dan ? :rolleyes:

gewoon 8 jaar ijshockey spelen , dan ben je zoals mij en heb je de kuiten :rolleyes:

al moet ik zeggen dat die van mij ook niet overdreven zijn hoor, gewoon in proportie met men lichaam en ik train ze niet

gewoon 8 jaar ijshockey spelen , dan ben je zoals mij en heb je de kuiten :rolleyes:

al moet ik zeggen dat die van mij ook niet overdreven zijn hoor, gewoon in proportie met men lichaam en ik train ze niet

heb dat zelf ook, van cardio groeien ze al. maar voor de meeste mensen werkt dat helaas niet zo goed.

Wel eens gedacht aan negatief trainen van je kuiten?

Ga op een calf raise machine staan en zet kracht met beiden kuiten, houd de spanning er op en laat het gewicht nu met 1 been zakken. Dan vervolgens je andere been er weer bij en herhaal de cyclus. Wissel dan om van kuit per set.

Wel eens gedacht aan negatief trainen van je kuiten?

Ga op een calf raise machine staan en zet kracht met beiden kuiten, houd de spanning er op en laat het gewicht nu met 1 been zakken. Dan vervolgens je andere been er weer bij en herhaal de cyclus. Wissel dan om van kuit per set.

leuk idee! ga ik s proberen.

Terug
Naar boven