AndroidHealthClinic

Kuiten moeten gvd groeien!

Ìdd, de pré stretch eruit halen is een must imo!
Oftewel boven en onderaan even vasthouden zodat je de opgeslagen energie laat ontsnappen en je niet gaat ''veren''

Persoonlijk ben ik nog maar net begonnen met kuiten trainen, then again they would grow from walking up the stairs..
Ik wou dat andere lichaamsdelen zo gemakkelijk gingen!

Waarom zou je geen gebruik maken van de pre-strech?
Myotatic reflex betekend dat je meer spiervezels aanspreekt, dus meer groei.

maar k zou het je tog ook aanraden om te gaan touwtjespringen bouw je ook gelijk conditie op enz. srry jongens ik heb volgens mij iets met touwtjespringen:bow2::sukkeltje::dunno:

touwtje springen voor grote kuiten is gewoon niet de oplossing er is een man die dat bij ons doet..en die doet ook de meeste oefeningen uit de mens health waar officieel bij hoort te staan 'doe deze niet'

Laatst bewerkt door een moderator:
hoezo zeggen ze dan dat je er grote kuiten van krijgt?????

• Topic Starter Topic Starter
ja lijkt me ook dat je van touwtje springen niet echt goeie kuiten krijgt..

Die van mij zouden er wel van groeien denk ik

:p???nou snap k het helemaal niet meer de 1 zegt van wel de ander niet maar het lijkt mij togwel logisch dat touwtjespringen werkt omdat best wel veel mensen het zeggen en rocky het ook doet

:p???nou snap k het helemaal niet meer de 1 zegt van wel de ander niet maar het lijkt mij togwel logisch dat touwtjespringen werkt omdat best wel veel mensen het zeggen en rocky het ook doet

monster logica.

lekker boeiend ook om hier een discussie over te houden, probeer het zelf en kijk of je kuiten ervan groeien.

Ik denk dat waneer iemand overwegend slowtwich vezels heeft hij met touwje springen wel wat resultaat zal boek. iemand die overwegend fasttwich vezels heeft zal veel te snel verzuren.

Jammer alleen dat slowtwich vezels niet echt veel groeipotentie hebben.

Als je dus maximale ontwikkelling zoekt dan geld voor de meesten onder ons:

- Gastrocnemius => zwaar/ lage reps
- Soleus => lichter/ hogere reps
- TIBIALIS TRAINEN ! ! ! !

* 2 x per week 2 x 5 sets a 2 x 6 sets. (2 a 4 oefeningen op weekbasis)
* Een marge van 3 tot 12 reps.
* over het algemeen wat zware lage reprange, maar toch in een redelijk snel tempo.

* Probeer ook eens een 45 graden lagpress en een 90 graden legpress. Ook uni-latraal op dit soort machines, werkt ook redelijk vaak.

Veel ''klooien'' met redelijk lage repranges.

wat ik ook een erg lekker principe vind aanvoelen/werken (maar goed dat zegt niet altijd iets natuurlijk) is het volgende:

2 x week bijv;

Ma * 45 graden legpress-unilateraal/bi-lateraal : 3-5-6-8-10-(12)-15
VR * smitrack calf raises: unilateraal/bi-lateraal: 15-(12)-10-8-6-5-3

Discussies over films in de desbetreffende sectie graag.

Terug
Naar boven