XXL Nutrition

Kuurlog: Mijn Eerste Classic Physique Wedstrijd!

• Topic Starter Topic Starter
Interessant vraagstuk waar ik laatst over nadacht, ben wel benieuwd wat jullie vinden: in een cut, zouden jullie prioriteit leggen op behoud van reps, of behoud van gewicht?

Dus stel ik heb voor een oefening een rep range van 8-10 reps, en ik doe 100 kg voor 10 strikte reps als startpunt. Naarmate m’n cut vordert worden uiteindelijk zelfs 8 strikte reps halen steeds moeilijker. Zouden jullie dan eerder minder reps doen met hetzelfde gewicht, of het gewicht verlagen om toch die rep range van 8-10 te behalen?

Ik denk niet dat dat veel uitmaakt zolang je maar in hypertrofie rep ranges blijft werken. Als 10 reps opeens 3 worden zou ik gewicht verlagen, maar zolang je in 6-12 ofzo blijft denk ik dat allemaal niet zo belangrijk is.

Je moet je ook niet blindstaren op het behoud van kracht en reps tijdens een cut. Tuurlijk is het belangrijk, maar het is ook maar logisch dat je met een hoger bodyfat percentage, tot de top gevulde glycogeenvoorraden, een well rested CNS etc etc in een bulk sterker gaat zijn dan in een deficit. Ik zou me meer focussen op hoe je eruit ziet, of je enigszins vol en rond blijft, hoe je je voelt in de gym etc etc.

Zo veel mogelijk proberen te houden van je huidige gewichten en reps maar als de reps heel laag zakken zou ik ook eerder m’n gewichten verlagen. Verder wat spambod zegt.

Makes sense wat jullie zeggen. Ik verwacht ook niet dat m'n kracht enorm zal zakken, maar was nieuwsgierig. Dit zal m'n tweede cut ooit worden (terwijl ik al 15 jaar train, forever bulking :o), en de eerste keer waarbij ik echt alles log dus ik ben benieuwd. Intensiteit blijft in ieder geval hoog :wl:

• Like
Waarderingen: 6am
Heb nu sinds woensdag last van m'n rechter schouder, dacht dat het gewoon PIP was. Nu donderdag merk ik een soort knobbel tussen m'n schouder en buitenkant tricep (horseshoe), die pijnlijk voelt en was ook rood uitgeslagen. Nu vandaag merk ik ineens dat m'n rechter bicep fucking dik is, lijkt bijna alsof ik synthol heb gezet. Ook helemaal rood uitgeslagen.

Iemand hier ervaring mee, ik dacht eerst misschien een kneuzing ofzo, maar kan me niet herinneren wanneer dat gebeurt zou moeten zijn.. Of m'n inject is fokt op gegaan.. maar had zaterdag geprikt en pas vanaf woensdag dus dit probleem ???

Heb ik ook inmiddels al een paar keer gehad. Waarschijnlijk gewoon de muscle tissue geïrriteerd geraakt door de gear

Heb ik ook inmiddels al een paar keer gehad. Waarschijnlijk gewoon de muscle tissue geïrriteerd geraakt door de gear

aah oke, hopen dat dat het is en het snel weg trekt. Ook esthetisch niet chill, wordt ik eindelijk leaner heb ik nog steeds een dikke arm :o

Ja lol, ik had het een paar weken geleden ook weer.

Ene arm was veiny en gewoon lean, capped delt en shit. Andere arm was een paar dagen alsof ik 25% bodyfat was.

Bij mij kwam het puur door de gear. Regelmatig lumps, pijn, zwelling. Nu gebruik ik een andere ester van hetzelfde merk en iets lagere concentratie (test cyp 250 ipv test e 300) en helemaal nergens meer last van. Weet niet eens meer waar ik geïnjecteerd heb.

Geen zin om alles terug te lezsen maar zit je nog bij Kay? Hij zelf lijkt opzich prima, maar dat groepje eromheen (miro, of nu grow coacning dan) is een groepje waar ik echt van walg, al die gare mindset posts. :emo:

Ik zou intensiteit altijd blijven verhogen en volume terug schalen. Destijds bij Bell coaching begon ik bijvoorbeeld op 5x5. Naar mate ik dieper in de cut kwam 4x5 -> 3x5 en eindigde zselfs op 3x3. Elke sessie wel gewicht/intensiteit kunnen verhogen maar ingeleverd op volume dus. En ben vrij zeker dat ik geen massa kwijt geraakt ben toen. Als je echt strict al je sessies qua gewichten logt zou je IMO tot vrij diep in je prep voortang moeten kunnen boeken, al helemaal i.c.m een blast. Presses ga je misschien als eerste wat op inleveren, maar sommige pulls kan je allicht zelfs progressie blijven maken als je het slim aanpakt.

Primo en mast hebben allebei hun plek, maar het blijven compleet verschillende stoffen. Primo geeft een mooiere look, dat staat als een paal boven water.
Dat wordt gezegd ja, maar ik zou wel eens een concreet voorbeeld hier van willen zien tbh. Ik betwijfel of je aan iemand kan zien of diegene primo of mast draait op hetzelfde vetpercentage. Uberhaupt look geheel subjectief en genetisch.

Zou niet weten waarom je 200mg mast en primo tegelijk zou willen draaien, betwijfel of er sprake is van synergie. Klinkt eerder onnodig complex. 400mg van de een gaat einde van de streep niet veel verschil opleveren denk ik (behalve in je portomonee, PIP, en mililiters). Maar who knows. Heb het idee dat sinds een jaartje ofzo iedere coach maar een beetje aan het papegaaien is. Ineens is low dose test + primo de koning want.... eeuh ja anderen doen het ook.

Holy f**k bro, bijna een jaar on en nog nooit bloedwaardes gechecked? En nu een prep in met tren erbij?

Ik dacht juist dat de filosofie van low dose test + primo was dat je aan de hand van elke x aantal weken bloedwaardes checken de kuur zo lang mogelijk kon rekken.

Verder wel een mooi startpunt voor je kuur, gewicht zegt niks bro, er zijn genoeg classic pro's die nog niet eens aan hun weighcap zitten. Benieuwd naar je progress fotos!
Mja bodybuilders gon bodybuild. Tijdens een blast is je bloedwaardes sowieso fucked, acht weken in je cruise zal het wel redelijk normaal zijn wat velen zien als groen licht, om vervolgens et weer een gehele blast in het rood te laten staan. Denk niet dat velen middenin hun prep op tig androgenen hun bloed checken, en als ze dan al het resultaat zien betwijfel ik of ze er wat mee doen. Stoppen met blasten gebeurt toch niet.

Heb het idee dat sinds een jaartje ofzo iedere coach maar een beetje aan het papegaaien is. Ineens is low dose test + primo de koning want.... eeuh ja anderen doen het ook.
Er leeft nu het idee dat elke compound op dezelfde dosering en tijdsbestek even veel massa bouwt. Gezien primo vrij weinig sides heeft wordt er daar voor gekozen. Het idee komt van die Victor Black.

Ben het er niet mee eens. Het ligt in ieder geval niet in lijn met m’n eigen ervaringen.

Tijdens een blast is je bloedwaardes sowieso fucked, acht weken in je cruise zal het wel redelijk normaal zijn wat velen zien als groen licht, om vervolgens et weer een gehele blast in het rood te laten staan.
Dit is wel een interessante, dacht er laatst ook aan. Hoe denk jij @wovano hierover? Weet jij hoe schadelijk het is, zelfs al sta je einde cruise “in het groen”? Zie jou als een van de “gezondere” maar toch serieuze sporters/gebruikers hier.

Er leeft nu het idee dat elke compound op dezelfde dosering en tijdsbestek even veel massa bouwt. Gezien primo vrij weinig sides heeft wordt er daar voor gekozen. Het idee komt van die Victor Black.

Ben het er niet mee eens. Het ligt in ieder geval niet in lijn met m’n eigen ervaringen.
Geen ervaring mee, maar het ziet er op papier gewoon niet uit als een middel wat ik voor dat geld zou inzetten. Al helemaal als je de HAARLEM-studie resultaten er bij pakt en ziet hoe verschrikkelijk slecht het gesteld is met UG's qua dosering (of het middel). Er wordt altijd gezegd dat echte primo minimaal 70 euro per vial is (lijkt mij onzin praat, want raws zijn vast niet factor drie duurder dan anderer raws), en dat je alleen voor bepaalde UG's moet gaan. Ik heb ook wel bias richting bepaalde labs, maar een ug lab heeft maar een doel; geld verdienen. Al heb je nog een ug lab wat gerund wordt door een toffe dude, haalt hij zijn raws nog steeds uit china waar ze hun moeder nog verkopen voor twee dollar. En niemand laat de kwaliteit van zijn raws testen, al die Janoshik testresultaten zien er aardig sketchy uit. Mactropin verkoopt bijvoorbeeld "sleep aid" wat hun eigen UG tabletten zijn met tien of twintig mg Temazepam. Ik geloof er geen f**k van dat dat product daadwerkelijk Temazepam bevat, maar gewoon een ander slaapmiddel aangezien farmaceutische benzodiazpine raws echt niet voor het oprapen liggen. Zal vast niet het enige midel zijn waarmee gesjoemeld wordt. https://forum.bodybuilding.nl/attachments/labtest-anabolic-steroids-wfsr-2021-pdf.662619/

Bijlagen

Weer een update, heb sinds afgelopen vrijdag weer carbs verlaagd met 50g wat me op een totaal brengt van:

425g carbs

De rest blijft hetzelfde;

265g protein
60g fats

+- 3425 kcal

Woog vanochtend 104,6, en val gemiddeld sinds de prep is begonnen een kilo per week af. Was begin van de week wel koortsig, fucking kut. Zwak, moe, spierpijn, koude rillingen en uiteraard geen eetlust maar gelukkig wel al m’n meals binnen gekregen door m’n macros om te toveren naar shakes. Vanaf woensdag was ik weer oke om te trainen en vanaf donderdag helemaal weer de oude.

Begin al duidelijk verschil te zien in mijn fysiek. Met hoodie ben ik wel wat kleiner, maar shirtless zie ik er beter uit als voorheen. Ook zie ik ineens weer aders doorschemeren op allerlei plekken. Dat gaat bruut worden als ik nog een paar procenten zak + de tren erin gaat :cool:.
Nog geen cravings, nog geen extreme honger dat ik de seconden af tel naar de volgende maaltijd. Maar het is natuurlijk nog vrij vroeg in prep. Nog genoeg tijd om te sufferen. :loopband:

Update foto legs van vorige week zaterdag

20220228_105628.jpg

Update, sinds afgelopen vrijdag carbs verlaagd met 25g en vetten verlaagd met 15g wat me op een totaal brengt van:

400g carbs
45g fats

De rest blijft hetzelfde;

265g protein

+- 3200 kcal

Daarnaast is de Clenbuterol verhoogd van 40mcg naar 80mcg. En vanaf vandaag zal Trenbolone Enanthaat toegevoegd worden aan de stack, met 100mg per week verdeeld over twee keer.

Woog vanochtend 103,8 kg, maar zie echt duidelijk verschil in mijn fysiek. Taille dunner, buik platter, en steeds meer definitie. Zie steeds vaker aders opduiken op m’n benen, armen en buik. Stiekem droom ik alweer van het gainen (bigorexia he), maar probeer mezelf dan op scherp te zetten; nu eerst shredded as f**k worden, zoveel mogelijk spiermassa behouden. Er is nog genoeg tijd om een massa monster te worden, alles op z’n tijd.

Verder nog geen cravings, af en toe beetje honger, maar het voelt nog niet echt als sufferen. Nog 8 weken te gaan! :wl:

nog 9 weken man :P en flink aan de clen al zo vroeg, maar dat zei ik vorige keer al :P

nog 9 weken man :P en flink aan de clen al zo vroeg, maar dat zei ik vorige keer al :P

Oohja kut :o coach heeft op het schema de laatste week als 0 weeks out ipv 1 week out, dus vandaag is 8 weeks out.. beetje verwarrend...

Ja eat clen and tren hard zeggen ze he :rolleyes: vind de clen tot nu toe wel chill, lijk meer energie te hebben, en nog niet super veel last van sides als trillen of hoge hartslag.

Op je laatste foto (van eind februari weliswaar) heb je nog echt een hoop vet te verliezen… in 8 weken tijd gaat het denk ik echt wel moeilijk worden om fucking shredded te worden. Tren en clen gaan natuurlijk wel helpen, maar het zijn ook geen wondermiddelen natuurlijk.

Op je laatste foto (van eind februari weliswaar) heb je nog echt een hoop vet te verliezen… in 8 weken tijd gaat het denk ik echt wel moeilijk worden om fucking shredded te worden. Tren en clen gaan natuurlijk wel helpen, maar het zijn ook geen wondermiddelen natuurlijk.

Er is zeker nog veel werk aan de winkel, maar ik volg het plan. Als ik de veranderingen per week bekijk + het feit dat ik nog niet eens suffer en geen cardio doe, heb ik vertrouwen erin dat we op schema liggen. Time will tell ;)

Terug
Naar boven