AndroidHealthClinic

Kuurlog: Mijn Eerste Classic Physique Wedstrijd!

Bezoekers in dit topic

Ja klopt, maar gewichts toenama moet kracht toename zijn. Als je toen je 5kg lichter was toz van nu en je bench squat deadlift is niet gestegen dan bouw je geen spiermassa
Fuck heb al 1.5 jaar geen SBD gedaan, kut heb gewoon 0 spiermassa in 1.5 jaar erbij:(
 
True, ik denk dat het teleurstellend voelt omdat het niet zo snel gaat zoals het ging op de deca :p moet nu echt tot het gaatje gaan elke workout om te plussen. Maar als ik kijk naar m'n logboek gaat alles zeker wel vooruit, zowel reps als workload
Toch prima? Ik snap dat het natuurlijk wat kut is om aas te nemen en dan niet als een raket te gaan maar aan de andere kant is een prep misschien een beter moment om wat gas te geven? Zeker wanneer je van plan bent om dit lang te doen. Nu voelt het wss aan alsof je niets/nauwelijks iets neemt maar dat toont zich vast ook in je gezondheidsmarkers.
 
In de bulk is het idee toch dat je spier massa aanmaakt door een calorie overschot te eten. Als je bench bijv 10x100kg blijft met een gewichts toename van 5kg dan zou ik me zorgen maken, want verwacht van die 5kg bw gains dat daar wel wat spiermassa van is waardoor je wellicht 12x100kg kan drukken of 10x 105kg etc etc
 
In de bulk is het idee toch dat je spier massa aanmaakt door een calorie overschot te eten. Als je bench bijv 10x100kg blijft met een gewichts toename van 5kg dan zou ik me zorgen maken, want verwacht van die 5kg bw gains dat daar wel wat spiermassa van is waardoor je wellicht 12x100kg kan drukken of 10x 105kg etc etc
Als ik 5kg spier aankom dan interesseert het me geen ene reet of m'n bench hetzelfde is gebleven ja of nee.
 
Toen ik nog naturel was heb ik ooit eens 150 bench press gehaald en pas geleden was mijn 1rm nog 140. Zou dus toen meer gains hebben gehad?
Jij vergelijkt appels met peren. Naturel of enhanced, zit wel wat verschil tussen en toen je 1rm 150kg naturel was of nu je in een prep zit met een calorie tekort zit scheelt ook wel aanzienlijk.

Of terwijl jij zegt dat als je in een bulk bijv. Van 90kg naar 100kg lichaamsgewicht stijgt je niet zo druk moet maken als je compound lifts hetzelfde blijven en niet mee stijgen. Nou ik zou mezelf dan wel afvragen wat die 10kg is die ik aangekomen ben 💁‍♂️
 
Jij vergelijkt appels met peren. Naturel of enhanced, zit wel wat verschil tussen en toen je 1rm 150kg naturel was of nu je in een prep zit met een calorie tekort zit scheelt ook wel aanzienlijk.

Of terwijl jij zegt dat als je in een bulk bijv. Van 90kg naar 100kg lichaamsgewicht stijgt je niet zo druk moet maken als je compound lifts hetzelfde blijven en niet mee stijgen. Nou ik zou mezelf dan wel afvragen wat die 10kg is die ik aangekomen ben 💁‍♂️

No offence, maar je praat poep hier. Tussen kracht en size is in bodybuilding geen evenredig verband. Je zou zelfs kunnen stellen dat er überhaupt geen verband is als je kijkt naar hoe groot/klein sommigen zijn en hoeveel ze liften.
 
No offence, maar je praat poep hier. Tussen kracht en size is in bodybuilding geen evenredig verband. Je zou zelfs kunnen stellen dat er überhaupt geen verband is als je kijkt naar hoe groot/klein sommigen zijn en hoeveel ze liften.
Dus als ik elke dag maar 1 rep meer doe met een 10kg dumbell haal ik toch progressive overload en word ik groot en sterk 😀

Wellicht icm met 1000mg test pw……
 
Dus als ik elke dag maar 1 rep meer doe met een 10kg dumbell haal ik toch progressive overload en word ik groot en sterk 😀

Wellicht icm met 1000mg test pw……

Als jij maar 8 reps kunt met die 10kg klopt je beredenering aardig, hoe erg je hem ook uit zijn verband hebt getrokken ;)
 
  • Like
Waarderingen: ak
Jij vergelijkt appels met peren. Naturel of enhanced, zit wel wat verschil tussen en toen je 1rm 150kg naturel was of nu je in een prep zit met een calorie tekort zit scheelt ook wel aanzienlijk.

Of terwijl jij zegt dat als je in een bulk bijv. Van 90kg naar 100kg lichaamsgewicht stijgt je niet zo druk moet maken als je compound lifts hetzelfde blijven en niet mee stijgen. Nou ik zou mezelf dan wel afvragen wat die 10kg is die ik aangekomen ben 💁‍♂️
Jij vergelijkt spiermassa met spierkracht dus ik weet niet waarom je hem aanspreekt op appels met peren vergelijken. Zolang jij dat niet compleet lostrekt van elkaar snap je er geen fucking hol van.
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Jij vergelijkt spiermassa met spierkracht dus ik weet niet waarom je hem aanspreekt op appels met peren vergelijken. Zolang jij dat niet compleet lostrekt van elkaar snap je er geen fucking hol van.
Meer spiermassa is potentieel meer spierkracht lijkt me. Gezien de omstandigheden idem dito zijn (kuur/voeding/tijdstip workout etc) en ik na 1 jaar net zoveel druk toz van vorig jaar met 10kg minder lichaamsgewicht heb ik toch het idee dat er iets mis is gegaan.
 
Meer spiermassa is potentieel meer spierkracht lijkt me. Gezien de omstandigheden idem dito zijn (kuur/voeding/tijdstip workout etc) en ik na 1 jaar net zoveel druk toz van vorig jaar met 10kg minder lichaamsgewicht heb ik toch het idee dat er iets mis is gegaan.
Potentieel. Mits je op echt kracht traint misschien. Jij legt het uit alsof spiermassa en spierkracht onafscheidelijk zijn en daar ga je behoorlijk de mist in.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Toch prima? Ik snap dat het natuurlijk wat kut is om aas te nemen en dan niet als een raket te gaan maar aan de andere kant is een prep misschien een beter moment om wat gas te geven? Zeker wanneer je van plan bent om dit lang te doen. Nu voelt het wss aan alsof je niets/nauwelijks iets neemt maar dat toont zich vast ook in je gezondheidsmarkers.

Klopt, bloedruk is prima en heb nauwelijks sides, op wat meer zweten in de gym na.

Potentieel. Mits je op echt kracht traint misschien. Jij legt het uit alsof spiermassa en spierkracht onafscheidelijk zijn en daar ga je behoorlijk de mist in.
Als ik mijn kracht bij dumbbell press van de afgelopen jaren bekijk zit er niet erg veel vooruitgang in. Sterker nog, 2 jaar geleden was ik op mijn sterkst. Mijn borst is echter enorm hard vooruit gegaan maar mijn kracht gelijk gebleven of zelfs iets minder. Jouw bewering gaat dus totaal niet op.

Wat ak denk ik bedoelt is dat je de totale workload omhoog wilt zien gaan. Dit hoeft inderdaad niet alleen met gewicht, kan ook met reps/sets of zelfs uitvoering (vorm, time under tension, pause reps).

Simpel voorbeeld, als je alleen bench zou doen om je borstspier te laten groeien, en je doet 1 set. Je startgewicht is 100 kg en je haalt 10 reps. Als je na een half jaar nog steeds 100kg 10 reps haalt met precies dezelfde vorm, zou je kunnen stellen dat je weinig tot geen spiermassa hebt gewonnen. Als je lichaamsgewicht omhoog is gegaan, dan zal dit niet je borstspier zijn.

Echter als je dezelfde 100kg nu 20 reps doet met langere tut, dan zou je met datzelfde gewicht nog steeds een grote borstkast hebben kunnen kweken. Dus gewicht zegt inderdaad niks maar workload moet wel omhoog voor progressie.
 
als ik na 10kg gewichtstoename niet sterker ben geworden op de bankdruk terwijl ik die elke week doe in een rep range tussen de 6-10
dan zou ik mij heel erg zorgen gaan maken.
Want? Een bodybuilding jury oordeelt op hoe hoog iemand z’n bench press is?
 
als ik na 10kg gewichtstoename niet sterker ben geworden op de bankdruk terwijl ik die elke week doe in een rep range tussen de 6-10
dan zou ik mij heel erg zorgen gaan maken.
Massa = spier
Kracht = efficiëntie van de spier
 
Want? Een bodybuilding jury oordeelt op hoe hoog iemand z’n bench press is?
deze reactie begrijp ik niet,
als je 10 kg aankomt ga je instant meer bankdrukken, ik heb het niet over bodybuilding.
Er zijn genoeg mensen die voor massa trainen en die geen bodybuilder zijn.
 
Whew, wat een heerlijke Leg day.

Ik heb sinds vorige week besloten de Bulgarian split squats eruit te gooien en in plaats van Dumbbell walking lunges te doen. Beste keuze, ik voel lunges gewoon veel beter, veel betere pomp, en lekker trillende beentjes achteraf, en hartslag uiteraard ook goed omhoog. Met BSS voel ik voornamelijk mijn hartslag omhoog gaan, maar m'n mind muscle connection is veel minder met deze oefening. Ik houd deze aanpassing dus aan voorlopig. Vandaag:

Standing Dumbbell Calf Raises 30kg per arm 3xfailure
Seated Calf Raises (met 40 kg dumbbells op been) 3xfailure
Hack Squat 135 kg 2x12
Leg Curl Machine 91kg 3x10
Dumbbell Walking Lunges 22 kg per arm 3x 12 stappen per been
Lying Leg Curls 36 kg 2x10
Leg Extensions 114 kg 2x15

Nu lekker uitrusten tot maandag en dan weer knallen. Heb nu alweer zin :hedbang:
 
Heeft je gym geen standing calf raise machine of een leg press waar je toe presses op kunt doen? Standing db calf raises met een 30kg db in je hand klinkt een beetje als een oefening die ze in Afrika zouden doen bij gebrek aan equipment
 
Heeft je gym geen standing calf raise machine of een leg press waar je toe presses op kunt doen? Standing db calf raises met een 30kg db in je hand klinkt een beetje als een oefening die ze in Afrika zouden doen bij gebrek aan equipment

Ik vind de oefening best lekker met DB's. Op m'n andere leg day doe ik wel een variatie op de leg press.
 
Back
Naar boven