MuscleMeat

Kuurlog: Mijn Eerste Classic Physique Wedstrijd!

Ik zou de main focus op je benen leggen. Nette fysiek wel.

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel sets doe je voor andere spieren zoals chest of back?

16 voor chest en rug
18 schouders (6 press bewegingen, 6 lateral, 6 rear delts)
24 voor legs (9 press, 11 hamstrings iso, 4 quads iso)

Ik weet al wat je gaat zeggen :p

Ik zou de main focus op je benen leggen. Nette fysiek wel.

Thanks! Ja benen moeten dikker ben ik het 100% mee eens. Benen en rug win je shows mee

16 voor chest en rug
18 schouders (6 press bewegingen, 6 lateral, 6 rear delts)
24 voor legs (9 press, 11 hamstrings iso, 4 quads iso)

Ik weet al wat je gaat zeggen :p

Thanks! Ja benen moeten dikker ben ik het 100% mee eens. Benen en rug win je shows mee
Zijn echt weinig sets, ik zou dan echt niet groeien. Onder 20 sets zie ik niet veel gebeuren

Zijn echt weinig sets, ik zou dan echt niet groeien. Onder 20 sets zie ik niet veel gebeuren

Ja dit is ook low volume, maar daar groei ik persoonlijk goed op. En ik hou alles bij, dus zorg voor optimale progressive overload + strikte vorm, geen ego lifting. Kuiten mag het volume misschien wel iets omhoog maar om eerlijk te zijn zie ik ze (in verhouding) niet veel groter worden. Is gewoon genetics, kijk naar Iain Vailliere, work ethic als geen ander maar zijn kuiten doen ook niks. Gelukkig win of verlies je om je kuiten geen shows.

Ik train ze sinds kort wel aan het begin van mijn training, moet zeggen dat dat de intensiteit wel iets heeft verhoogd, ook meer spierpijn in de kuitjes de volgende dag. Hopelijk dat dit wat vooruitgang gaat brengen :p

Ja dit is ook low volume, maar daar groei ik persoonlijk goed op. En ik hou alles bij, dus zorg voor optimale progressive overload + strikte vorm, geen ego lifting. Kuiten mag het volume misschien wel iets omhoog maar om eerlijk te zijn zie ik ze (in verhouding) niet veel groter worden. Is gewoon genetics, kijk naar Iain Vailliere, work ethic als geen ander maar zijn kuiten doen ook niks. Gelukkig win of verlies je om je kuiten geen shows.

Ik train ze sinds kort wel aan het begin van mijn training, moet zeggen dat dat de intensiteit wel iets heeft verhoogd, ook meer spierpijn in de kuitjes de volgende dag. Hopelijk dat dit wat vooruitgang gaat brengen :p
Ja als jij er op groeit is het prima, ik persoonlijk zou het niet kunnen. Om nu al over genetics te praten is een beetje vroeg, ian is een top pro dus als iets dan niet groeit heb je misschien voor die spier kut genen. Maar om op ons niveau al te zeggen mn kuit genen zijn slecht..denk dat als je ze met een hoger volume traint en anders dat ze dan wel gewoon groeien. Mijn kuiten zijn ook echt hard verbeterd sinds ik ze gewoon serieus train, doe nu 28 setjes voor kuiten en ze gaan best hard

Weer een aanpassing van de coach. Gewicht bleef een beetje hangen tussen de 99 en 100 kg, met een paar uitschieters boven de 100. Maar we willen gewoon steady boven die 100 uitsteken dus er worden 50g carbs toegevoegd, wat me nu op een totaal brengt van;

625g Carbs
210g Protein
70g Fats

+- 4185 kcals

AAS stack blijft nog voorlopig hetzelfde. Less is more en ik ga in principe nog goed.

Is het trouwens nodig om injectie spot te wisselen.? Ik merk laatste tijd dat ik vaak een zenuw twitch krijg als ik de naald in m’n glute prik (gepaard met een beetje beurze pijn). Op zich is het nog wel te doen maar vroeg me af of het wel oke is om zo’n lange tijd in dezelfde spots te injecteren. Ik wissel de 2 shots per week wel af met m’m rechter en linker glute uiteraard, maar dat is nog steeds een injectie per glute per week, en ben nu natuurlijk al een tijdje bezig nu

Eet je dit dagelijks, ongeacht rust-of trainingsdag?

Ik heb een rustdag op zondag waar ik volgens het plan iets lager zit namelijk

200 protein
475 carbs
90 fats

maar momenteel is deze dag ook m’n cheat meal day, ik vervang dan één maaltijd met een cheat. Ik hou niet bij hoeveel kcals er in de cheat meal zitten, maar gok wel iets meer dan m’n kip met rijst maaltijd :o. Dus denk dat ik gemiddeld gewoon uitkom op dezelfde kcals als m’n trainingsdagen… dit doe ik uiteraard alleen in deze gain fase nu alles lekker gaat, omdat ik voel dat ik het met mijn metabolisme het kan hebben.

Je hebt in je glute zelf natuurlijk ook wel meer dan 1 cm² om in te prikken dus als je daarin al zou afwisselen zou dat al schelen denk ik.
Het beste kan je constant roteren zodat er minder kans is op ontwikkeling van littekenweefsel, een zo klein mogelijke naald gebruiken helpt ook.

Klopt, maar hou niet altijd bij waar ik nou precies de laatste keer had gezet. Doe het een beetje op gevoel. Kan proberen er iets meer op te letten misschien gaat dat beter. M'n coach raadt aan gewoon elke dag met een kleine slin pin te zetten. Ik zeg eerlijk daar heb ik echt geen zin in, maar als het echt niet meer lukt in de glutes zal ik dat gaan proberen.

Ik heb een rustdag op zondag waar ik volgens het plan iets lager zit namelijk

200 protein
475 carbs
90 fats

maar momenteel is deze dag ook m’n cheat meal day, ik vervang dan één maaltijd met een cheat. Ik hou niet bij hoeveel kcals er in de cheat meal zitten, maar gok wel iets meer dan m’n kip met rijst maaltijd :o. Dus denk dat ik gemiddeld gewoon uitkom op dezelfde kcals als m’n trainingsdagen… dit doe ik uiteraard alleen in deze gain fase nu alles lekker gaat, omdat ik voel dat ik het met mijn metabolisme het kan hebben.

Klopt, maar hou niet altijd bij waar ik nou precies de laatste keer had gezet. Doe het een beetje op gevoel. Kan proberen er iets meer op te letten misschien gaat dat beter. M'n coach raadt aan gewoon elke dag met een kleine slin pin te zetten. Ik zeg eerlijk daar heb ik echt geen zin in, maar als het echt niet meer lukt in de glutes zal ik dat gaan proberen.
Met slinpin is enorm fijn, voel je bijna niets van.

Ook nog maar een trainingsupdate, had een heerlijke workout. Gister tijdens pull day deed ik mijn Bent Over Rows iets te veel in Ronnie Coleman stijl waardoor ik beetje door m’n rug ging :o. Ik baalde want vandaag doe ik Squats, en de afgelopen 2 weken ging dat al niet zo super kwa progressie. Gelukkig voelde m’n rug vandaag redelijk goed aan, dus toch besloten te pushen, risico maar heeft goed uitgepakt;

Barbell Squat 130kg 2x7 (met 1 a 2 reps in de tank, maar vanwege de onderrug ingehouden)
Lying Leg Curls 32kg 3x15
Smith Machine Squats (naar achter leunend, hack squat stijl) 110kg 2x10
Dumbbell Romanian Deadlifts 36kg 3x12
Leg Extensions 114kg 2xfailure

Aan het begin twee kuit oefeningen gedaan, Unilateral Dumbbell calf raises en Calf Raises op de Leg Press, 3 sets each.

Doel deze gain fase is stiekem wel 150kg squat 2 sets van 8-10. Denk als de calorieën, bodyweight en gear straks nog meer omhoog gaan dat dit er zeker wel in zit.

Ook nog maar een trainingsupdate, had een heerlijke workout. Gister tijdens pull day deed ik mijn Bent Over Rows iets te veel in Ronnie Coleman stijl waardoor ik beetje door m’n rug ging :o. Ik baalde want vandaag doe ik Squats, en de afgelopen 2 weken ging dat al niet zo super kwa progressie. Gelukkig voelde m’n rug vandaag redelijk goed aan, dus toch besloten te pushen, risico maar heeft goed uitgepakt;

Barbell Squat 130kg 2x7 (met 1 a 2 reps in de tank, maar vanwege de onderrug ingehouden)
Lying Leg Curls 32kg 3x15
Smith Machine Squats (naar achter leunend, hack squat stijl) 110kg 2x10
Dumbbell Romanian Deadlifts 36kg 3x12
Leg Extensions 114kg 2xfailure

Aan het begin twee kuit oefeningen gedaan, Unilateral Dumbbell calf raises en Calf Raises op de Leg Press, 3 sets each.

Doel deze gain fase is stiekem wel 150kg squat 2 sets van 8-10. Denk als de calorieën, bodyweight en gear straks nog meer omhoog gaan dat dit er zeker wel in zit.
Goeie workout, leg extensions 114kg is wel sick mennn

Goeie workout, leg extensions 114kg is wel sick mennn

Thanks, het is wel een Precor apparaat tho :p is volgens mij best afhankelijk van het merk/type hoe zwaar het gewicht daadwerkelijk aanvoelt. Maarja failure is failure

• Like
Waarderingen: AK
Het is wel duidelijk dat je goede genetics hebt. Smalle waist, goeie lats, volle armen… Chest is ook niet slecht.

Maar je moet inderdaad meer aandacht besteden aan je lower body. Als ze nu al in bulk shape “zwak” zijn, blijft er dalijk al helemaal niks meer van over wanneer je shredded bent. Dan zie je er on stage, met jouw upper body, toch erg gemankeerd uit. Misschien moet je je trainingsopzet veranderen. Iets wat werkt voor je biceps of chest werkt niet per definitie voor je benen of kuiten… Ik zou een beetje gaan experimenteren met rep ranges, volume, oefeningen en frequentie. Als je deze disproportie verder uit de hand laat lopen, ben je dalijk flink fucked. En wat die duitser @Simsalabimmusclesforsewin ook terecht aangeeft, na slechts enkele jaren trainen en een paar kuurtjes is het ook een beetje te voorbarig om een lacking bodypart gelijk te wijten aan kutgenetics, terwijl je zelf je calf training ff snel met een paar setjes afraffelt aan het einde van je training wanneer je er al geen zin meer in hebt. Daar doe je uiteindelijk jezelf ook een beetje te kort mee.

Het is wel duidelijk dat je goede genetics hebt. Smalle waist, goeie lats, volle armen… Chest is ook niet slecht.

Maar je moet inderdaad meer aandacht besteden aan je lower body. Als ze nu al in bulk shape “zwak” zijn, blijft er dalijk al helemaal niks meer van over wanneer je shredded bent. Dan zie je er on stage, met jouw upper body, toch erg gemankeerd uit. Misschien moet je je trainingsopzet veranderen. Iets wat werkt voor je biceps of chest werkt niet per definitie voor je benen of kuiten… Ik zou een beetje gaan experimenteren met rep ranges, volume, oefeningen en frequentie. Als je deze disproportie verder uit de hand laat lopen, ben je dalijk flink fucked. En wat die duitser @Simsalabimmusclesforsewin ook terecht aangeeft, na slechts enkele jaren trainen en een paar kuurtjes is het ook een beetje te voorbarig om een lacking bodypart gelijk te wijten aan kutgenetics, terwijl je zelf je calf training ff snel met een paar setjes afraffelt aan het einde van je training wanneer je er al geen zin meer in hebt. Daar doe je uiteindelijk jezelf ook een beetje te kort mee.

Thanks voor het compliment ten eerste! Maar idd, benen hebben meer focus en aandacht nodig, daar ben ik me bewust van. Gister had ik een insane goeie leg workout, maar dit moet eigenlijk gewoon de norm worden, en dat was het afgelopen 2-3 weken niet. Denk dat het voornamelijk daar aan ligt, die intensiteit in de gym moet gewoon omhoog.

En kuiten doe ik nu aan het begin van de workout om te voorkomen dat ik ze ga afraffelen.

Pas je progressive overload toe in je training en zo ja hoe?

Ja, ik hou elke training bij hoeveel gewicht en reps ik voor elke oefening doe. Het doel is elke workout meer reps of meer gewicht te doen. Als ik voor een bepaalde oefening bijvoorbeeld als rep range 3 sets van 10-12 reps heb, verhoog ik het gewicht zodra ik met een bepaald gewicht daadwerkelijk 3 sets van 12 haal.

Dit bijhouden maakt trouwens goed duidelijk dat die intensiteit van m'n leg days echt omhoog moet, ik zat net even terug te kijken en zie dat ik 11 weken geleden begon met 120 kg squats, 2 sets van 10...ben dus maar 10 kilo omhoog gegaan (en minder reps dus eingelijk nog niet eens 10 kilo) :o in vergelijking m'n rack pulls zijn van 150 kg naar 180 kg gegaan. Moet echt meer gaan beuken, m'n doelstelling 150kg 2x8-10 is wel een mooi streven voor dit jaar, maar moet dan wel aan de bak :wl:

Terug
Naar boven