XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Knuffel en beterschap :heart:

Had je nog met die iberogast geprobeerd?
 
Aaaaiiiiiii je loopt nu behoorlijk op je tenen....das geen goed begin voor de feest(vreet)dagen....geniet dan maar extra van het zonnetje
 
Laatst bewerkt:
gvd, ik heb nu al 4 dagen op rij PDS aanvallen waar je u tegen zegt. Ik word er helemaal ongemakkelijk van om de hele dag met een dikke, opgeblazen pens te moeten rondlopen. Daarbij ook nog eens de gigantische (en bijbehorende) rugpijn en energiepeil van een zombie. :( Geen idee ook what the fuck ik er nog tegen kan/moet doen.
Hoe PDS te bestrijden weet ik zelf ook niet, maar laag energiepeil kan je toch best gewoon proberen aan te pakken met even wat meer te gaan eten, niet? Heeft toch echt geen zin (en is niet gezond voor je) om er als een zombie te gaan bijlopen... verzorg je!
 
Misschien iets in je voeding gewijzig? Toch wat stressig? Er kan zoveel meespelen... :(
Hoop echt dat het snel overgaat... :kiss:
 
gvd, ik heb nu al 4 dagen op rij PDS aanvallen waar je u tegen zegt. Ik word er helemaal ongemakkelijk van om de hele dag met een dikke, opgeblazen pens te moeten rondlopen. Daarbij ook nog eens de gigantische (en bijbehorende) rugpijn en energiepeil van een zombie. :( Geen idee ook what the fuck ik er nog tegen kan/moet doen.
Meh kut is dat:( Ik heb daar zelf ook periodes last van. Zolang ik mijn eigen voeding eet gaat het goed, maar zodra ik buiten de deur eet dan gaat het vaak mis. Ik heb ongeveer standaard na ayce een paar dagen last, niet tof:p
 
Ik weet niet in hoeverre het keihard is bewezen, maar in het ziekenhuis schrijven MDL artsen tegenwoordig vaak pepermuntolie capsules voor bij PDS.
 
:aai: Lijkt me super lastig om mee om te gaan. Ik zou vragen of er iets specifieks is die het triggert, maar als je dat zou weten dan had je er al iets op gevonden natuurlijk...
Ik word nu al gek van vier dagen buikpijn/krampen, dus kan me voorstellen hoe jij je moet voelen als je je bijna constant pijn hebt met een opgezette buik en dan nog waardeloos energiepeil...
Hopelijk is het morgen beter en heb je weer wat meer fut!
Ik heb nu echt een heel vast eetschema en ik let best wel op wat ik eet. Geen idee wat het deze week weer is, waarschijnlijk vermoeidheid. Na een aantal acceptabele nachten volgden er echt gruwelijke nachten met slechte slaapkwaliteit. :eyes:

Knuffel en beterschap :heart:

Had je nog met die iberogast geprobeerd?
Dank, lieverd. Ik ga die iberogast nu inderdaad maar bestellen. Zometeen even naar de huisarts bellen, I guess. Misschien dat hij me wat kan voorschrijven tegen overmatig vocht vasthouden en (nog belangrijker) tegen die opgeblazen pens.
Aaaaiiiiiii je loopt nu behoorlijk op je tenen....das geen goed begin voor de feest(vreet)dagen....geniet dan maar extra van het zonnetje
Nope, geen goed begin indeed. Ik zal de komende dagen toch op mijn eten moeten letten. Gekke dingen kunnen er nu eigenlijk echt niet bij zitten, want dan heb ik er weer een dikke week 'plezier' van. :o
Hoe PDS te bestrijden weet ik zelf ook niet, maar laag energiepeil kan je toch best gewoon proberen aan te pakken met even wat meer te gaan eten, niet? Heeft toch echt geen zin (en is niet gezond voor je) om er als een zombie te gaan bijlopen... verzorg je!
Vandaag lunch op werk en in de avond poké bowl eten. :D Eigenlijk een low carb dagje vandaag, maar in overleg met coachy kan ik voor het feestelijke weekend wel een uitzondering maken. Even opladen dus. :) Zondag een relatief lichte training nog en verder vandaag en morgen rustdag.

Misschien iets in je voeding gewijzig? Toch wat stressig? Er kan zoveel meespelen... :(
Hoop echt dat het snel overgaat... :kiss:
Ik denk de korte nachten deze keer. Maar het rotte is dat het tegenwoordig altijd wel iets is.
Op deze manier kan ik gewoon geen controle krijgen over die ruk PDS. Ik vraag me af of het leven van andere PDS-mensen ook zo beheerst wordt. Gisteren heb ik serieus overwogen om niet te gaan trainen, wat echt wil zeggen dat ik me niet goed voel. Ik knal namelijk altijd door, ook met buikpijn. Maar gistermiddag kon ik niet eens rechtop staan. :mad:
Meh kut is dat:( Ik heb daar zelf ook periodes last van. Zolang ik mijn eigen voeding eet gaat het goed, maar zodra ik buiten de deur eet dan gaat het vaak mis. Ik heb ongeveer standaard na ayce een paar dagen last, niet tof:p
Het gaat hier echt met ups en downs. Het nadeel is dat ik er geen controle over lijk te krijgen. En qua eten volg ik braaf mijn dieet, dus geen idee wat het de afgelopen weken heeft getriggerd...
AYCE is idd wel funest voor mensen met PDS, soms is het dat wel waard HAHAHA. :roflol:
Ik weet niet in hoeverre het keihard is bewezen, maar in het ziekenhuis schrijven MDL artsen tegenwoordig vaak pepermuntolie capsules voor bij PDS.
Ik heb inderdaad al van die pepermuntolie capsules. Die werkten wel goed eigenlijk, maar de laatste tijd kunnen die mijn klachten ook niet meer verlichten. Als het zo erg is als gisteren, kan ik een heel zakje capsules wegtikken (bij wijze van), en loop ik nog altijd met dezelfde klachten rond.

Ik heb van de huisarts ook een zware pijnstiller gekregen, maar die werkt dus ook niet. ???
 
Vergeet ook niet door zo veel te sporten, bezig te zijn met je voeding, afvallen, en alllllllllll die cardio, dat je lichaam op een gegeven moment ook echt wel tegen gaat stribbelen en op allerlei manieren probeert te melden dat het soms echt even too much is.

Ook ik moet bijna uit elkaar vallen van ellende voordat ik wil luisteren naar mijn lichaam en een stapje terug doe. Soms is complete rust de enige manier om je lichaam weer wat te laten herstellen... vergeet ook dat niet.. hoewel een lichaam veel kan hebben moet ook die af en toe bij kunnen komen (niet alleen geestelijk)..
 
Het is voor mij ook een flink lange zoektocht geweest. Ik weet nu iig dat sommige fermenteerbare koolhydraten bij mij buikklachten veroorzaken. Regelmatig eten, weinig zuivel (sowieso geen lactose) en voldoende vezels (alhoewel sommige types dus wel pds triggeren) hebben voor mij heel erg geholpen. Ik ben daarbij probiotica gaan slikken en dat lijkt ook een positief effect te hebben gehad.

Je zou je evt kunnen verdiepen in het fodmap dieet.
 
Vergeet ook niet door zo veel te sporten, bezig te zijn met je voeding, afvallen, en alllllllllll die cardio, dat je lichaam op een gegeven moment ook echt wel tegen gaat stribbelen en op allerlei manieren probeert te melden dat het soms echt even too much is.

Ook ik moet bijna uit elkaar vallen van ellende voordat ik wil luisteren naar mijn lichaam en een stapje terug doe. Soms is complete rust de enige manier om je lichaam weer wat te laten herstellen... vergeet ook dat niet.. hoewel een lichaam veel kan hebben moet ook die af en toe bij kunnen komen (niet alleen geestelijk)..
Can confirm. Ik ben ook nogal een perfectionist en kan weken, maanden en zelfs
veel langer blijven gaan op adrenaline, wilskracht, 100% motivatie en gedrevenheid. Ik spreek nu even over een concreet geval bij mij. Op dat moment zelf had ik niet door dat ik mijn eigen lichaam (en geest) volledig in het rood (en ver daaronder) aan het duwen was. Later heb ik het echter mogen ondervinden...

Geloof me, de weerbots valt misschien niet nu of binnenkort maar zeker wel later (kan lang na datum nog gebeuren). Dan is het kwaad geschied en is het herstel van lange duur... ik heb het zelf ook met scha en schande moeten ondervinden hoor. Dus nu denk ik: soms even korte pauzes inlassen in het nu eerder dan die rust sessies (mentaal en / of fysiek) steeds te willen uitstellen naar later. Bottom line ga je veel beter af zijn met optie 1. Just my thoughts...
 
Het is voor mij ook een flink lange zoektocht geweest. Ik weet nu iig dat sommige fermenteerbare koolhydraten bij mij buikklachten veroorzaken. Regelmatig eten, weinig zuivel (sowieso geen lactose) en voldoende vezels (alhoewel sommige types dus wel pds triggeren) hebben voor mij heel erg geholpen. Ik ben daarbij probiotica gaan slikken en dat lijkt ook een positief effect te hebben gehad.

Je zou je evt kunnen verdiepen in het fodmap dieet.
Benieuwd naar wat je bedoelt met “sommige fermenteerbare koolhydraten”. Ik denk spontaan aan zuurkool, maar dat zal het wel niet zijn zeker :)
Voorbeelden hiervan?
 
Benieuwd naar wat je bedoelt met “sommige fermenteerbare koolhydraten”. Ik denk spontaan aan zuurkool, maar dat zal het wel niet zijn zeker :)
Voorbeelden hiervan?
Zijn vezels die in de dikke darm door bacteriën worden gefermenteerd en zo korteketenvetzuren leveren die worden opgenomen door de darmwand.

Denk bijvoorbeeld aan pectine wat in de celwanden van plantaardige cellen aanwezig is of cellulose (en andere beta-glucanen; al twijfel ik nu of er bacteriën aanwezig zijn die cellulose enigszins verteren).
 
Zijn vezels die in de dikke darm door bacteriën worden gefermenteerd en zo korteketenvetzuren leveren die worden opgenomen door de darmwand.

Denk bijvoorbeeld aan pectine wat in de celwanden van plantaardige cellen aanwezig is of cellulose (en andere beta-glucanen; al twijfel ik nu of er bacteriën aanwezig zijn die cellulose enigszins verteren).
Thanks voor de heldere uitleg Galen .
Pectine zit voornamelijk in fruit dacht ik, klopt? En dus volgens de post van SP1988 kan pectine (of beter, een overdaad eraan) bij sommigen buikklachten geven.

Wat betreft het fodmap dieet, ik zie hier meermaals op dit forum in positieve zin over worden gesproken. Ben jij dezelfde mening toegedaan? En zo ja, wat zijn precies de voordelen ervan? Zijn er echter ook downsides aan verbonden?
 
Thanks voor de heldere uitleg Galen .
Pectine zit voornamelijk in fruit dacht ik, klopt? En dus volgens de post van SP1988 kan pectine (of beter, een overdaad eraan) bij sommigen buikklachten geven.

Wat betreft het fodmap dieet, ik zie hier meermaals op dit forum in positieve zin over worden gesproken. Ben jij dezelfde mening toegedaan? En zo ja, wat zijn precies de voordelen ervan? Zijn er echter ook downsides aan verbonden?
Pectine valt niet onder de fodmaps aangezien het een polysacharide is. correct me of I'm wrong, ik heb nu even geen tijd om dat uit te zoeken:)

Sommigen mensen verwerken een bepaald type fermenteerbare koolhydraten slecht waardoor er bijvoorbeeld veel gas wordt geproduceerd in de darmen wat eventueel tot een aanval kan leiden.

Het grootste nadeel vind ik dat het ontzettend ingewikkeld is. Een kleine hoeveelheid geeft vaak weinig problemen, maar dit is persoonsgebonden en ook weer afhankelijk van hoe het product is verwerkt. Via een app kun je zien wat voor type fodmaps in een product zit en hoeveel je ervan mag eten.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de heldere uitleg Galen .
Pectine zit voornamelijk in fruit dacht ik, klopt? En dus volgens de post van SP1988 kan pectine (of beter, een overdaad eraan) bij sommigen buikklachten geven.

Wat betreft het fodmap dieet, ik zie hier meermaals op dit forum in positieve zin over worden gesproken. Ben jij dezelfde mening toegedaan? En zo ja, wat zijn precies de voordelen ervan? Zijn er echter ook downsides aan verbonden?
Had de rest niet gelezen, wat ik beschreef waren fermenteerbare koolhydraten in het algemeen. FODMAPs zijn een subgroep daarvan.

Er is wat slechte kwaliteit evidence die suggereert dat het mijden van FODMAPs zou kunnen helpen bij PDS. Je kunt het altijd proberen.
 
Vergeet ook niet door zo veel te sporten, bezig te zijn met je voeding, afvallen, en alllllllllll die cardio, dat je lichaam op een gegeven moment ook echt wel tegen gaat stribbelen en op allerlei manieren probeert te melden dat het soms echt even too much is.

Ook ik moet bijna uit elkaar vallen van ellende voordat ik wil luisteren naar mijn lichaam en een stapje terug doe. Soms is complete rust de enige manier om je lichaam weer wat te laten herstellen... vergeet ook dat niet.. hoewel een lichaam veel kan hebben moet ook die af en toe bij kunnen komen (niet alleen geestelijk)..
True that tho. :)
Dit weekend een beetje rustig aan gedaan. Heel veel quality time gehad met wovano en lekker gechilled. :heart:
Het is voor mij ook een flink lange zoektocht geweest. Ik weet nu iig dat sommige fermenteerbare koolhydraten bij mij buikklachten veroorzaken. Regelmatig eten, weinig zuivel (sowieso geen lactose) en voldoende vezels (alhoewel sommige types dus wel pds triggeren) hebben voor mij heel erg geholpen. Ik ben daarbij probiotica gaan slikken en dat lijkt ook een positief effect te hebben gehad.

Je zou je evt kunnen verdiepen in het fodmap dieet.
Ik houd me al redelijk aan het fodmap dieet, al zouden er wel nog wat dingen moeten worden aangepast wil ik een 100% foodmap dieet kunnen aanhouden. Over fermenteerbare koolhydraten had ik overigens nog nooit gehoord (in ieder geval niet onder die naam), dus daar ga ik zeker nog wat meer onderzoek naar doen.
Welke fermenteerbare koolhydraten veroorzaken bij jou buikklachten?
Can confirm. Ik ben ook nogal een perfectionist en kan weken, maanden en zelfs
veel langer blijven gaan op adrenaline, wilskracht, 100% motivatie en gedrevenheid. Ik spreek nu even over een concreet geval bij mij. Op dat moment zelf had ik niet door dat ik mijn eigen lichaam (en geest) volledig in het rood (en ver daaronder) aan het duwen was. Later heb ik het echter mogen ondervinden...

Geloof me, de weerbots valt misschien niet nu of binnenkort maar zeker wel later (kan lang na datum nog gebeuren). Dan is het kwaad geschied en is het herstel van lange duur... ik heb het zelf ook met scha en schande moeten ondervinden hoor. Dus nu denk ik: soms even korte pauzes inlassen in het nu eerder dan die rust sessies (mentaal en / of fysiek) steeds te willen uitstellen naar later. Bottom line ga je veel beter af zijn met optie 1. Just my thoughts...
Proud to say dat ik me afgelopen weekend braaf heb gedragen en naar jullie heb geluisterd. Even een tandje terug. :D Heeft me goed gedaan!
Benieuwd naar wat je bedoelt met “sommige fermenteerbare koolhydraten”. Ik denk spontaan aan zuurkool, maar dat zal het wel niet zijn zeker :)
Voorbeelden hiervan?
Same here, ben er nog niet bekend mee!
Zijn vezels die in de dikke darm door bacteriën worden gefermenteerd en zo korteketenvetzuren leveren die worden opgenomen door de darmwand.

Denk bijvoorbeeld aan pectine wat in de celwanden van plantaardige cellen aanwezig is of cellulose (en andere beta-glucanen; al twijfel ik nu of er bacteriën aanwezig zijn die cellulose enigszins verteren).
Thanks voor de input Galen :)
Thanks voor de heldere uitleg Galen .
Pectine zit voornamelijk in fruit dacht ik, klopt? En dus volgens de post van SP1988 kan pectine (of beter, een overdaad eraan) bij sommigen buikklachten geven.

Wat betreft het fodmap dieet, ik zie hier meermaals op dit forum in positieve zin over worden gesproken. Ben jij dezelfde mening toegedaan? En zo ja, wat zijn precies de voordelen ervan? Zijn er echter ook downsides aan verbonden?
Fodmap schijnt inderdaad wel echt voor velen te helpen, maar je legt jezelf wel behoorlijke restricties op. Zeker als je ook nog een speciaal dieet volgt voor sport/cutten/bulken/whatever. Maar goed, we houden wel van een uitdaging, toch? :lol:
Pectine valt niet onder de fodmaps aangezien het een polysacharide is. correct me of I'm wrong, ik heb nu even geen tijd om dat uit te zoeken:)

Sommigen mensen verwerken een bepaald type fermenteerbare koolhydraten slecht waardoor er bijvoorbeeld veel gas wordt geproduceerd in de darmen wat eventueel tot een aanval kan leiden.

Het grootste nadeel vind ik dat het ontzettend ingewikkeld is. Een kleine hoeveelheid geeft vaak weinig problemen, maar dit is persoonsgebonden en ook weer afhankelijk van hoe het product is verwerkt. Via een app kun je zien wat voor type fodmaps in een product zit en hoeveel je ervan mag eten.
Welke app gebruik je hiervoor? :) Wel handig als ik serieus ga overwegen om dit dieet eens volledig uit te proberen.

Gracias :grinny:
Thanks SP1988 . Zal me er eens in verdiepen :)
me too! :tanden:
Had de rest niet gelezen, wat ik beschreef waren fermenteerbare koolhydraten in het algemeen. FODMAPs zijn een subgroep daarvan.

Er is wat slechte kwaliteit evidence die suggereert dat het mijden van FODMAPs zou kunnen helpen bij PDS. Je kunt het altijd proberen.
One can always try indeed! :eyes:

23-04-2019
Food
: Moderate carb
Train: Chest/triceps/Cardio

Wel getraind op zondag en maandag, maar ook een beetje genoten van het eten en boven onderhoud gegeten op vrijdag, zaterdag en zondag. :rolleyes: Vrijdag voor Awakenings een poké bowl die echt goddelijk was. Dat ga ik echt onthouden voor een andere keer; heb er echt van genoten. :D

Dan zaterdagochtend om 4.00 uur een frietje mayo, omdat ik honger had van al het dansen. :roflol: De rest van de dag mainly voor pampus gelegen en in de avond een pizza van Dominos gegeten. Echt zo chill, want ik had zo'n 50/50 pizza en beide kanten had ik precies naar mijn wensen aangepast. Want ja, ik ben echt een prinsesje als het op pizza's aankomt. :emo:

Zondag een paasbrunch bij madre met broodjes - en we weten allemaal dat dat echt wel mijn lievelings is :grinny: - en in de avond bij de schoonouders pannenkoeken gegeten. HIHIHIHI, ik mag dus echt niet klagen. Vanaf maandag weer back on track met eten en natuurlijk ook gewoon weer cardio en kracht gedaan. Vandaag een goede, perfecte tietentreen neergezet.:titty:

Samenvatting:
  • Bench Press
    Warming up: 1x12x20kg, 1x12x27,5kg, 1x10x32,5kg, 1x5x37,5kg
    Working sets: 5x3x40kg - FUCK YESSSSS. VPR:cheer:. Dankzij SP1988. Duizendmaal dank voor je tips! Ik ga je schema de komende weken volgen. :D
  • DB Chest flyes: 4x10x6kg
  • Push ups: 4x10xBW
  • Around the worlds: 4x10x4kg
  • DB Tricep extension: 4x10x4kg
  • Tricep pushdown: 4x10x16kg - MMC, armen zaten helemaal vol. :rocker2:
FUCKING SUPER DUPER MEGA ENTHOUSIAST AW FUCK YIS. :1e::wl:

Cardio - moest ook gebeuren, helaas.
  • 45 minuten Annie way of Cardio - 4,4km gelopen op 6km/u en helling op level 10.
Peachy points: :peachy::peachy::peachy::peachy::peachy: (Feeling damn good:superman:)
 
in de avond een pizza van Dominos gegeten. Echt zo chill, want ik had zo'n 50/50 pizza en beide kanten had ik precies naar mijn wensen aangepast. Want ja, ik ben echt een prinsesje als het op pizza's aankomt. :emo:
Maar wat zat erop dan?:dunno:

Lekker genoten van het weekend zie ik!:thumbs: En mogelijk daardoor lekker kunnen knallen in de gym:D
 
Fysiek en mentaal zal het je wel goed gedaan hebben om eventjes wat rust te nemen en te genieten van lekker eten :)
Nu kun je er vast weer eventjes tegenaan, de training ging zo te zien wel lekker :thumb:
Feli met de PR op de bench!
Beetje jelly haha, 40kg zal hier nog wel even duren :o
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven