Fitness Seller

Lekker loggen met Annie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.421
drool: Ja tochhh

:whip:
Zou jij aub zsm je logtitel willen aanpassen? Bij voorbaat dank.
:roflol:
Kom, kom, dames. Lekker lief doen. :hahaha:

Pizza hawai wordt recht uit de hel geserveerd.
En ik ben de opperduivel. :evilred:
Ja ProudPizzaHawaii dan graag
:devil:
YES! Goedzo, tot volgend jaar op de wedstrijden :eyebrow:
Hahaha, noooo. Daar ben ik te schijterig voor. :haar:
Of juist wel:eyebrow:

UPDATE - coaching
Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, heb ik de afgelopen dagen weinig van me laten horen. Ik ben overall niet zoveel online geweest en in mijn log heb ik al helemaal niets bijgehouden. De zin om te loggen is een beetje weg, simpelweg omdat ik weinig te vertellen heb. PDS is same old story, vochthuishouding is nog altijd even vertyft. Ik ben nog even hard aan het strijden, maar ik ben inmiddels op het punt gekomen dat ik besef dat de resultaten niet echt parallel lopen met mijn inzet. En dat frustreert enorm en maakt de vrolijke Annie momenteel toch net wat minder vrolijk.

Op vrijdag 26 april na mijn werkdag heb ik een check-up gehad bij mijn coach. Ik liep met een gigantische PDS-pens het kantoortje binnen, enigszins teleurgesteld, want ik wist dat er in deze toestand weinig te zeggen viel over mijn vooruitgang. Het enige voordeel was dat mijn coach nu met eigen ogen kon zien hoe heftig het eruit ziet als ik een PDS-aanval heb. Er zijn dan ook geen foto's gemaakt, want dat heeft simpelweg weinig nut en werkt alleen maar demotiverend.

Zodra ik een PDS-aanval heb, heb ik een dikke buik omdat alles van binnen natuurlijk enorm geïrriteerd is. Het voelt ook altijd alsof mijn ingewanden in de fik staan, dus dat verklaart wel het een en ander. In mijn 'normale' (whatever that is) toestand houd ik al bovengemiddeld veel vocht vast, maar tijdens en na zulke aanvallen is het heel erg extreem. Samen met coachy heb ik besloten om over te gaan op een keto dieet in de hoop de omstandigheden te verbeteren. Waarom? Well,

1. Koolhydraten kunnen er mogelijk voor zorgen dat ik meer vocht vasthoud.
2. Als het iets hormonaals is, kan een dieet dat hoog inzet op vetten voordelig zijn.
3. Er moet hoe dan ook iets veranderen, want ik word van de huidige situatie hartstikke ongelukkig.

Terwijl een heleboel teamgenoten (ja, ik weet dat ik me daar niet mee moet vergelijken, maar toch) zo lekker bezig zijn en hun doelen een voor een zullen bereiken, zit ik nog altijd aan te klooien. Het is absoluut niet zo dat ik het die meiden niet gun, want ook zij werken er hard voor. Maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk: "Is het wel voor me weggelegd?". Door alle stress en negatieve gedachtes ben ik gezwicht en heb ik vanmiddag pepernoten gegeten, waardoor ik me na afloop natuurlijk alleen maar nog slechter voelde. Gelijk overleg gehad met mijn coach en die zei dat ik me niet zo druk moest maken. Dus dat probeer ik dan maar los te laten.

Ik ben nu nog in afwachting van het nieuwe eetschema. Ik zie er best tegenop, maar hoop ergens ook wel dat het me gaat helpen. Als dit de manier is om wat meer controle te krijgen over de situatie, dan zal het maar moeten. Beter carbloos het leven door dan met een dikke pens en een depressieve Annie.

Dus, dat is de situatie voor nu. Ik heb overigens wel braaf getraind en op Koningsdag heb ik gedanst, over het festivalterrein gelopen, veel water gedronken en weinig gegeten. 22,5km dansen resulteerde dan wel weer mooi in een goede momentopname qua shape, maar dat is alleen maar omdat het vocht eruit was en mijn maag- en darminhoud natuurlijk nihil waren. :eyes: Een paar uurtjes daarna was ik weer terug bij af, maar dit soort momentopnames maken me dan wel gelijk weer wat vrolijker en hoopvol. Zie spoiler voor momentopname.
IMG_20190428_124101.jpg
IMG_20190428_124045.jpg
IMG-20190428-WA0052.jpg

Loggen zal er vast wel weer van komen, maar voor nu houd ik het even hierbij. Ik weet dat ik moet beseffen dat ik 'van ver kom' en dat ik niet te veel van mezelf moet verwachten en dat ik al zolang bezig ben in een kcaltekort, maar f**k that shit. Ik neem hier geen genoegen mee, dus ik ga er iets aan proberen te doen. Waarschijnlijk ga ik een dezer weken ook even bloed laten prikken om mijn schildklierwaardes in te zien, maar ik vermoed dat dat weinig oplevert.

Wie heeft hier ervaring met keto? Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en mening. :tanden:

Heel veel liefs van de Annie. :heart:

Goed dat je toch wat laat horen. Je zit al zo lang in een cut. En dat verschil is zeker te zien! Hou vol en je zal nog steeds elke maand stappen maken!

Als buitenstaander is het makkelijk om te zeggen dat je niet mag opgeven en met opgeheven hoofd moet kijken naar de reeds behaalde resultaten.
Ik kan me echter voorstellen dat het voor jou allemaal niet zo simpel is als je midden in een aanval zit.
Het is alvast goed dat je de moed niet laat zakken en koppig doorgaat om een oplossing te vinden!
Ik hoop dat je die spoedig tegenkomt, dat het in ketose gaan rust brengt voor je lichaam en je geest.
Alvast een dikke virtuele, bemoedigende knuffel!
Je bent super goed bezig Annie, vergeet dat niet!

Kop op annie pannie! Het gaat nu mss even wat minder goed, maar de aanhouder wint. En dat ben je zeker, een doorzetter! Geef het keto dieet een kans en wie weet, ...Wie niet waagt, niet wint.
Heb er zelf geen ervaringen mee, maar hoop dat anderen hier op het forum wel enkele nuttige tips voor keto kunnen delen met jou. Keep it up!

Moeilijk voor je meis om de motivatie hoog te houden als je zo'n pijn hebt :(
Probeer er niet tegen te vechten, laat de pijn maar komen, je weet ook dat het weer weg trekt,
Wanneer je er tegen vecht levert het meer stress op...misschien helpen ontspanningsoefeningen?

Keto heeft mij -13kg opgeleverd in een paar mndn...maar ik sporte toen niet
Wanneer je wel sport moet je de balans vinden met je Kh inname...die moet dan uiteraard hoger zijn
De kunst is dan om in ketose te BLIJVEN!!
Verder vind ik het een gemakkelijk programma
-Geen Kcal tellen
-Om de 2-2,5 uur eiwitten en vetten eten...zodat je glucosespiegel (hongergevoel) optimaal blijft...als je honger krijgt eet je te laat
-veel water drinken minstens 3 litr/dg
-10.000 stappen zetten / sporten
-50-100gr Kh/dg afhankelijk of je wel of niet sport

Ik denk dat het je darmen rust zal geven omdat je kleine porties eet....pas op met obstipatie...anders zemelen nemen
wel de balans vinden met de hoeveelheid Kh/dg tijdens het sporten om in ketose te blijven....maar daar heb je plasstrips voor die verkleuren om dat te controleren

Succes meis ...ik duim voor je!! :)

Laatst bewerkt:
Even een dikke :kiss:

Laatst bewerkt:
Je after festival shape is nice, maar voel je stuggl hier.

Ik heb geen ervaring met keto, maar begin wel het gevoel te krijgen dat je je hier mogelijk een stuk beter van voelt.

Verder hoor en lees ik wat dat betreft veel over FODMAP en PDS.. http://www.fodmapdieet.nl/

Is vast enigzins complex, maar brengt misschioen ook wel wat goeds voor je. Hou je taai Annie!

Hopelijk gaat het keto dieet voor je werken! Persoonlijk wordt ik mega sjaggie en hongerig zonder carbs. Ik heb het denk ik 3 weken gevolgd in een ver verleden:p Dat was overigens toen ik nog niet trainde. De meeste mensen ervaren juist minder honger tov high carb dieet, maar dat is dus niet zo in mijn geval.

Enige waar je een beetje op zou kunnen letten is dat je voldoende vezels gaat halen uit groente ivm verstoppingen. Een favo keto ontbijt is wat mij betreft spiegelei met avocado:D Opzich is groente ook een goede vervanger voor pasta en rijst (denk aan courgette of pompoen spaghetti of bloemkoolrijst). Nadeel is dat je ook die carbs moet tellen:p

Ook kan een overschot aan eiwitten je uit de keto halen, maar dat zal je coach ook wel hebben uitgelegd.

Trouwens, ik vind je een heel mooi figuur hebben waar je trots op mag zijn!! Doe mij ook maar zulke billen:D

Keto dieet is aan het begin flink doorbijten, eerste paar weken flink humeur/hoofdpijn/honger, als je er eenmaal door bent, is het makkelijker vol te houden door de zeikstrips

Hopelijk gaat het keto dieet voor je werken! Persoonlijk wordt ik mega sjaggie en hongerig zonder carbs. Ik heb het denk ik 3 weken gevolgd in een ver verleden:p Dat was overigens toen ik nog niet trainde. De meeste mensen ervaren juist minder honger tov high carb dieet, maar dat is dus niet zo in mijn geval.
Ervaar ik ook zo. Ik teer prima op low of zelfs zero carb..ook echt minder honger.

Het enige dat ik wel heb als suikrjunkie is enorme carb-cravings, maar dat is puur omdat ik het zo lekker vind en niet omdat ik honger heb. En zodoende plunder ik dus regelmatig de snoeppot op low carb dagen..maar als ik dat niet doe voel ik me bij de regel prima (iets scherper zelfs).

Ik denk oprecht dat je meer chaggo wordt van de opgezette, gevoelige buik (en buikpijn), dan het gebrek aan carbs

Even een positief woord voor je: vind dat je oprecht trots kunt zijn op je progressie! Kan me indenken dat het heel frustrerend is om zo beperkt te worden door die ellendige PDS. Hoop echt voor je dat je een manier vindt waarop het te beperken is, al die pijn steeds lijkt me heel erg naar.
Doe wat goed is voor jezelf, dat weet jij het beste :)!

Succes met keto! Ik denk dat het heel goed zou kunnen uitwerken voor je. Je coach heeft waarschijnlijk in detail uitgelegd hoe het werkt, dus dat hoeven we niet te herhalen. Ben zelf van plan om deze zomer zelf keto uit te proberen (gewoon als experiment om te zien hoe het bevalt) en daarom benieuwd hoe het je vergaat.

Succes, benieuwd naar wat het je gaat brengen! En kop op hè, weet waar je eerst stond!

ik kom je alleen even een knuffel geven :kiss: kop op meis :heart:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.440
Goed dat je toch wat laat horen. Je zit al zo lang in een cut. En dat verschil is zeker te zien! Hou vol en je zal nog steeds elke maand stappen maken!
True that. Dank voor de lieve woorden @Furryx94 :grinny:
Als buitenstaander is het makkelijk om te zeggen dat je niet mag opgeven en met opgeheven hoofd moet kijken naar de reeds behaalde resultaten.
Ik kan me echter voorstellen dat het voor jou allemaal niet zo simpel is als je midden in een aanval zit.
Het is alvast goed dat je de moed niet laat zakken en koppig doorgaat om een oplossing te vinden!
Ik hoop dat je die spoedig tegenkomt, dat het in ketose gaan rust brengt voor je lichaam en je geest.
Alvast een dikke virtuele, bemoedigende knuffel!
Je bent super goed bezig Annie, vergeet dat niet!
Lief berichtje @Bubs :heart:. Doet me goed!
Kop op annie pannie! Het gaat nu mss even wat minder goed, maar de aanhouder wint. En dat ben je zeker, een doorzetter! Geef het keto dieet een kans en wie weet, ...Wie niet waagt, niet wint.
Heb er zelf geen ervaringen mee, maar hoop dat anderen hier op het forum wel enkele nuttige tips voor keto kunnen delen met jou. Keep it up!
True that! We gaan maandag gewoon doorknallen op het nieuwe schema. Ik kijk er ergens ook wel naar uit, omdat ik benieuwd ben naar wat het me gaat brengen!:D
Moeilijk voor je meis om de motivatie hoog te houden als je zo'n pijn hebt :(
Probeer er niet tegen te vechten, laat de pijn maar komen, je weet ook dat het weer weg trekt,
Wanneer je er tegen vecht levert het meer stress op...misschien helpen ontspanningsoefeningen?

Keto heeft mij -13kg opgeleverd in een paar mndn...maar ik sporte toen niet
Wanneer je wel sport moet je de balans vinden met je Kh inname...die moet dan uiteraard hoger zijn
De kunst is dan om in ketose te BLIJVEN!!
Verder vind ik het een gemakkelijk programma
-Geen Kcal tellen
-Om de 2-2,5 uur eiwitten en vetten eten...zodat je glucosespiegel (hongergevoel) optimaal blijft...als je honger krijgt eet je te laat
-veel water drinken minstens 3 litr/dg
-10.000 stappen zetten / sporten
-50-100gr Kh/dg afhankelijk of je wel of niet sport

Ik denk dat het je darmen rust zal geven omdat je kleine porties eet....pas op met obstipatie...anders zemelen nemen
wel de balans vinden met de hoeveelheid Kh/dg tijdens het sporten om in ketose te blijven....maar daar heb je plasstrips voor die verkleuren om dat te controleren

Succes meis ...ik duim voor je!! :)
Ik heb een schema gekregen, dus kcal tel ik sowieso niet, maar ik moet me wel aan het schema houden. We cutten namelijk nog even verder! :o
Ik neem twee keer per dag 5 gram psyllium vezels, dus ik hoop dat het met die obstipatie wel gaat meevallen. En anders meer kakvoer vreten hahaha. :toilet:
Keto dieet is aan het begin flink doorbijten, eerste paar weken flink humeur/hoofdpijn/honger, als je er eenmaal door bent, is het makkelijker vol te houden door de zeikstrips
Thanks voor de input @Alexsdc. Kun je me wat meer vertellen over die zeikstrips? :D

Ervaar ik ook zo. Ik teer prima op low of zelfs zero carb..ook echt minder honger.

Het enige dat ik wel heb als suikrjunkie is enorme carb-cravings, maar dat is puur omdat ik het zo lekker vind en niet omdat ik honger heb. En zodoende plunder ik dus regelmatig de snoeppot op low carb dagen..maar als ik dat niet doe voel ik me bij de regel prima (iets scherper zelfs).

Ik denk oprecht dat je meer chaggo wordt van de opgezette, gevoelige buik (en buikpijn), dan het gebrek aan carbs
Als ik op schema zit en me daaraan houd, heb ik helemaal geen carb cravings eigenlijk. Hooguit af en toe zin in iets lekkers, maar verder eigenlijk niet. Op high carb days had ik bv ook vaak moeite om alles op te eten.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik in ketose kom. Ik heb veel verschillende ervaringen gelezen.
Even een positief woord voor je: vind dat je oprecht trots kunt zijn op je progressie! Kan me indenken dat het heel frustrerend is om zo beperkt te worden door die ellendige PDS. Hoop echt voor je dat je een manier vindt waarop het te beperken is, al die pijn steeds lijkt me heel erg naar.
Doe wat goed is voor jezelf, dat weet jij het beste :)!
Thanks @Kakelkipje :grinny:
We gaan het zien!

Succes met keto! Ik denk dat het heel goed zou kunnen uitwerken voor je. Je coach heeft waarschijnlijk in detail uitgelegd hoe het werkt, dus dat hoeven we niet te herhalen. Ben zelf van plan om deze zomer zelf keto uit te proberen (gewoon als experiment om te zien hoe het bevalt) en daarom benieuwd hoe het je vergaat.
Ik zou zeggen; blijf mijn logje volgen, want ik ga jullie op de hoogte houden. :tanden:
Succes, benieuwd naar wat het je gaat brengen! En kop op hè, weet waar je eerst stond!
Je hebt helemaal gelijk hoor. :) We gaan nu gewoon doorknallen, verdorie. Het gezeur is voorbij. :headbang:

ik kom je alleen even een knuffel geven :kiss: kop op meis :heart:
d'awww. how very sweet:heart:
Zoveel liefde en steun op dbb. Mooi is dit. Hier word ik blij van :)
Nogmaals een grote “kop op” aan @ScumbagAnnie . You’ve got this!
Echt he. Het voelt echt goed, zoveel support van jullie allemaal. :rolleyes:
Hier ben ik weer!:wave2:
jammer dat!! en toch denk ik aan haar :o
:heart:

:heart:

UPDATE
Hier is Annie weer eventjes! Ik wil allereerst even zeggen dat ik echt overweldigd ben door alle lieve reacties en karmaberichtjes. Het voelt alsof ik een hele familie heb die voor me klaarstaat, ook nu het eventjes kut gaat. :heart: Duizendmaal dank aan ieder die zich de tijd heeft genomen. I really do feel appreciated. :grinny:

Ik heb de afgelopen week wel mijn krachttraining gedaan, maar ik heb niet elke keer even braaf mijn cardio gedaan. Ik heb er zo'n 3 cardiosessies op zitten ipv de standaard 5. Ook heb ik een beetje yolo met mijn eten gedaan. Daar was ik wel even aan toe en dat ging eigenlijk best goed. Ik heb me niet de hele dag met alleen maar rotzooi zitten volgooien, maar wilde nog eventjes van het leven genieten voor ik for the real in het diepe spring met het keto dieet.

Want zodra ik daaraan begin, wil ik natuurlijk zo weinig mogelijk cheaten om in ketose te kunnen blijven. Een keer per maand houd ik een refeed dag waarop ik gewoon even mag eten waar ik zin in heb. Dat zal naar verwachting niet per definitie rotzooi worden, maar gewoon dingen die ik mis. Denk aan noedels of broodjes, etc. :eyes:

Ik heb een schema gekregen waarvan ik denk dat ik het best te doen is, aangezien ik niet omlaag ben gegaan in kcal. Het zal vooral even wennen zijn dat ik relatief kleine porties eet en een stuk minder groente en echte koolhydraatbronnen.

Verder dus netjes getraind en toch nog een aantal doelen weten te behalen, namelijk:
Bench Press 4x6x37,5kg
Deadlift 4x6x80kg (vorige week 5x3x85kg)
Wel liggen klooien met squats afgelopen week, want ik was kapotmoe en ik had verkeerde schoenen aan. Wel leuk om te weten dat ik de diepte er nu ook op kutschoenen in heb zitten, maar ik miste het evenwicht een beetje. 5x3x60kg it was dus.

Maandag begint het festijn dus. Vol goede moed, want deze paar dagen hebben me best veel goed gedaan. Misschien dat dit wel de oplossing is. En anders, tja; dan zoeken we gewoon verder. Ooit komt het wel goed. We knallen gewoon door. Hopelijk verlies ik niet al te veel kracht, maar dat zien we vanzelf. Nummer 1 prioriteit blijft vooralsnog cutten, dus als ik kracht verlies, tja. Dan is dat een nadelige bijwerking en dat komt op den duur vast wel weer terug.

Verder effe een aantal picca's om te laten zien dat ik alive and kicking ben en nog in de sportschool ben te vinden, inclusief rode kop van het deadliften.

IMG_20190504_130244.jpg

IMG-20190504-WA0011.jpg

IMG_20190504_134457.jpg

Lieve groetjes van de Annie. :heart::heart:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven