ScumbagAnnie
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 6.419
- Lengte
- 1m67
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
Thanks girrrrrlHi Annie. Fijn dat je weer terug bent na een korte break.
Hoop dat je nieuwe schema je goed gaat bevallen![]()

Ik ben ook benieuwd! Ik heb inmiddels ook toestemming gekregen van de coach om me af en toe eens te wegen, puur om te kijken wat keto ook met je gewicht doet.Ben wel benieuwd hoe je gaat reageren op keto. Persoonlijk lijkt het mij echt niks. Succes in ieder geval Annie
Ik ging sowieso al best prima op low carb dagen, moet ik zeggen. Mij stoort het niet echt als ik maar weinig koolhydraten in mijn schema heb staan. Maar ja, alle dagen weinig koolhydraten is natuurlijk wel een ander verhaal.
Thanks in ieder geval. 
Ja, dat snap ik wel. Het is voor mij ook meer noodzaak, waardoor ik het vermoedelijk wel gemakkelijker volhoud. Het is dit (een mogelijke oplossing voor mijn problemen) of het oude schema, waarvan ik al weet dat het niet optimaal werkt. Ik ga wel omlaag in mijn vetpercentage op dat schema, maar de klachten van mijn PDS zijn op dat schema gewoon heel erg aanwezig.Ketose was bij mij vrij snel, rond dag 3. Veel langer heb ik het ook niet volgehouden moet ik eerlijk zeggen, vond het te lekker wat ik moest laten staan. Ik had ook geen reden of noodzaak om het dieet te volgen, ik hoop voor jou dat het je gaat helpen!
Ik ben ook braaf psyllium vezels aan het nemen. Die nam ik al voor ik aan dit keto schema begon, hehe. Dus hopelijk bespaart me dat wat ellende.Ik had in het begin wat hoofdpijn maar das een normale reaktie...........ongeveer een week later kreeg ik last van obstipatie....en ben toen standaard zemelen erbij gaan gebruiken..ik poepte konijnekeutels haha....niet verkeerd om die ellende voor te blijven en kijken hoe je 1e ontlasting eruit ziet...en dan je zemelen inname aanpassen...verder geen problemen gehad....focus op je verhoogde Kh inname als je sport voor de broodnodige energie....de kunst is om dan nog in ketose te blijven...die balans moet je zoeken..dat is gewoon persoonlijk..ik denk dat je darmen er wel baat bij hebben..ik duim voor je Annie![]()

weuw, das wel echt heel snel! Ik ben benieuwd of het voor mij ook zo succesvol gaat zijn.Een paar mndn ..ik denk 2 of 3...en was toen op mn streefgewicht....gewoon kijken hoe je erbij voelt...je hebt het spelletje om in ketose te geraken snel door ..zeker ook handig om een voedingslogje dagelijks bij te houden voor je zelf ...later heb je alles wel in je hoofd zitten
Ik eet tot ik mijn nieuwe schema krijg elke dag nagenoeg hetzelfde. Het kan eens zijn dat ik mijn groente afwissel en als ik toch een beetje wil 'cheaten', gooi ik ontbijtspek door mijn eitje heen ofzo.
No carbs, wel noice.Ja, dat hoor ik dus van meerdere mensen. Ikzelf houd me wel aan een schema ivm eiwitinname, maar kan me voorstellen dat je je moeilijk overeet met zoveel vetten. Ik zat van een bakkie met zalm en avocado bomvol, terwijl het qua volume eigenlijk niet heel indrukwekkend veel was.Heb je toen ook nog je kcalinname bij gehouden? Lijkt mij iig heel fijn als je niets hoeft te tellen, alleen om die reden wil ik misschien ooit een poging wagen.
Ik zit nu tussen de 50 en 60gr khd in. We shall see wat dat met me doet.Nee geen Kcal maar Kh dat is wat telt (om in ketose te blijven)...zorg dat je tussen de 50-100 blijft...liever zo hoog mogelijk natuurlijk voor je energie-level.....is ook erg persoonlijk natuurlijk...ja idd dat is zeker een heel gemak!!

Hahaha, nee. Dat lijkt me een strak plan. Ik doe gewoon nog altijd braaf cardio op low intensity.In ieder geval geen HIIT-training doen tijdens ketose.![]()

Dankje @lienlienSucces @ScumbagAnnie ! Benieuwd wat je eerste bevindingen zijn over een aantal dagen
. Hieronder een korte update.6-5-2019
Food: 1800kcal keto
Training: Glutes/calves/cardio
- Side lateral steps: 3x15x zwarte weerstandsband (5/5)
- Hip thrust: 5x5x70kg
- Leg press (voeten hoog, duwen vanuit de billen): 4x10x75kg

- Donkey kicks: 4x10x gele weerstandsband (4/5)
- Cable abduction: 4x10x7kg
- Standing calf raises: 4x10x30kg
45 minuten op de loopband, lekker omhooggelopen en zo'n 400 kcal verbrand.

Food for thought
Zo, dag 1 zit erop. Ik ben met goede moed begonnen en gelukkig ook met goede moed geëindigd op maandag. Ik weet in ieder geval zeker dat ik voorlopig geen echte honger zal ervaren, want mijn kcal zijn in vergelijking met het gemiddelde (want carb cycling) zelfs omhooggegaan. Verder merk ik dat high fat/high protein maaltijden heel erg vullen. Zo erg zelfs, dat ik met een aantal maaltijden moeite heb om ze op te krijgen (geen zorgen; ik eet mijn bakjes wel braaf leeg!
)Ik heb nog geen vermoeidheid/koppijn/andere klachten ervaren die kunnen worden toegedicht aan het beginstadium van een keto dieet. Tijdens carb cycling had ik een keer per week 2 lage dagen achter elkaar. Aangezien ik dus wel wat gewend ben, verwacht ik dat (if any) problemen rondom de derde of vierde dag zullen ontstaan. Zeker omdat op die 'lage' dagen het aantal koolhydraten meestal toch nog rond de 100 gram lag en nu rond de 50-60.

Wel heb ik me alvast bedacht dat ik mezelf ontbijtspek ga gunnen in het weekend, mocht ik echt heftige cravings hebben. Met ei en gebakken ontbijtspek maak je mij namelijk altijd blij, of er nu wel of geen brood bij zit.
Verder ga ik nu gewoon lekker verder en horen jullie weer snel van me. Plasstrips zijn inmiddels besteld, dus dan kan ik het ook quasi-wetenschappelijk onderzoeken. 
Adios, muchachos.

, 

Heb je ook paarse nagels en tintelende vingers? Heb ik vaak wanneer ik zero carb ga..